Forummer van de maand

20-02-2012 15:00 3276 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de tijd dat ik hier alleen meelas, weet ik dat er ooit een verkiezing is van "forummer van de maand".

Zou het niet aardig zijn om zoiets te herintroduceren? Het kan ook een variant zijn, zoals een soort sterrensysteem of ranking per poster. Of een team van een of twee of drie forum-aanvoerders. Of een poster van het jaar.

Los van hoe het precies wordt uitgewerkt (via zelfnominering, via nominering door anderen, door het aantal posts, etc.), zie ik de volgende voordelen:

1. Het geeft een incentive voor posters om goede, inhoudelijke bijdragen te plaatsen (in plaats van anderen af te zeiken of off-topic te gaan).

2. Nieuwe posters weten meteen wie een beetje de gerespecteerde/belangrijke posters zijn. Als een meisje bijvoorbeeld met een probleem zit en twee reacties krijgt (een van een viva-autoriteit en iemand met minder gezag), dan weet je beter hoe je die adviezen moet wegen/beoordelen dan wanneer je blijft zitten met een 1-1 gelijkspel.
quote:martin81 schreef op 21 februari 2012 @ 14:13:

[...]

Van een platform van waaruit maatschappelijke discussies worden aangestuurd vanuit een conservatieve en klassiek-liberale invalshoek.

De eerste voorzitter van dat platform (EB) had een speciale voorliefde voor het viva-forum en was een legende op dit forum. Hij heeft ook een grote invloed gehad op de huidige MP (die eerst een halve D66-er was, maar door EB alsnog op een enigszins positief spoor is gekomen).

Hoe kom je daar nou toch bij, joh?

Wie heeft ooit dit waanbeeld van je bevestigd?
quote:martin81 schreef op 21 februari 2012 @ 14:15:

[...]

Ik ben serieus.Maar wat ben je (als je serieus bent) dan in godsnaam aan het doen? Wat wil je bereiken? En waarom denk je dat het op de manier die je nu bezigt gaat lukken?
Is dit het topic waar je in één zin zoveel mogelijk semi-intelligente woorden moet proppen? Ik wil meedoen!

Dit topic resumerend denk ik de moeten concluderen dat de initiatior mogelijk geteisterd wordt door een dysbalans in daadwerkelijke importantie en hallucinatoire megalomanie.

Martin doet me een beetje denken aan mensen in mijn werkomgeving: alleen de mensen die van zichzelf weten dat ze iets voorstellen zijn in staat om op een normale manier te communiceren, de wannabees voelen zich op de een of andere manier genoodzaakt doorlopend te strooien met semi-inteliigentie waar je met een beetje kritische blijk zo dooheen kijkt.

Het moge duidelijk zijn dat ikzelf met al mijn wijsheid in de door mij eerst genoemde categorie val....

mag ik nu ook op een lijstje?
quote:martin81 schreef op 21 februari 2012 @ 14:10:

[...]

Mmm... hier raak je aan de keerzijde van het debatteren. Doordat debaters alles kunnen verdedigen, ontstaat er een soefistische, postmoderne D66-cultuur (nb: de meeste debaters stemmen ook d66 of GL!), en gaat men echt denken dat mensenrechten een sociaal construct zijn!

Aldus helpt de debatsport mee aan de teloorgang van de natuurrechtelijke basis van m.n. eigendomsrechten. Maar desalniettemin vind ik het nog altijd een zeer inspirerend circuit.En de rest van mijn post?
quote:martin81 schreef op 21 februari 2012 @ 14:15:

[...]

Alleen EB heeft zich afgescheiden, Geleerd niet.

Het feit dat iets niet-verifieerbaar is, maakt het trouwens niet automatisch tot een non-argument.Tja, zo kan je alles wel roepen en als waarheid verkopen.
Dus jij bent voorzitter van dat genootschap van jou en Geileerd.

En je thaise vriendin met remsporen notuleert zeker?
quote:martin81 schreef op 21 februari 2012 @ 14:13:

[...]

Van een platform van waaruit maatschappelijke discussies worden aangestuurd vanuit een conservatieve en klassiek-liberale invalshoek.

De eerste voorzitter van dat platform (EB) had een speciale voorliefde voor het viva-forum en was een legende op dit forum. Hij heeft ook een grote invloed gehad op de huidige MP (die eerst een halve D66-er was, maar door EB alsnog op een enigszins positief spoor is gekomen).

Leuk dat je dat wilt denken maar ik heb je zelf zien posten dat je in die tijd nog niet hier op het forum was dus dan heb je het over `van horen zeggen`?

Verder was het geen legende. Dat je hem laatst in een ander topic noemde zei iedereen, wie is EB? Toen ik nog wat dingen noemde uit het verleden haakte ook de forummers af die hem zo nu en dan tegen kwamen op het forum.

Je hebt erg de neiging om dingen en ego's tot een hoger level te tillen maar zeker niet terecht.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Groen_Druifje schreef op 21 februari 2012 @ 14:18:

[...]

Maar wat ben je (als je serieus bent) dan in godsnaam aan het doen? Wat wil je bereiken? En waarom denk je dat het op de manier die je nu bezigt gaat lukken?

Hierover is ook al uitgebreid gecommuniceerd.

En of het gaat lukken? We hebben een lange adem. Het feit dat zo'n Yvonne Jaspers zit te trollen ontmoedigt ons geenszins... We denken ver voorbij 2020.
quote:UCchick1990 schreef op 21 februari 2012 @ 14:19:

[...]

En de rest van mijn post?Met de rest ben ik het wel redelijk eens.
Waarom is deze legende Geillaard nooit forummer van de maand geworden als hij zoveel betekende voor het forum?

Enne, Martin, komt Geillaard terug als de gebanden terug mogen komen? En kan hij dan de verleidingen van de sexpijler als een van de groten van deze samenleving wel weerstaan?
quote:martin81 schreef op 21 februari 2012 @ 14:21:

[...]

En of het gaat lukken? We hebben een lange adem. Het feit dat zo'n Yvonne Jaspers zit te trollen ontmoedigt ons geenszins... We denken ver voorbij 2020.Uitgebreid gecommuniceerd? Met wie? Excusez moi, maar dat heb ik dan niet gelezen. Zou je het voor mij, irritante, nieuwsgierige, nietige forummer kunnen herhalen? (Ik lees namelijk niet alle topics, moet ook nog gewoon andere dingen doen )
quote:martin81 schreef op 21 februari 2012 @ 14:21:

[...]

En of het gaat lukken? We hebben een lange adem. Het feit dat zo'n Yvonne Jaspers zit te trollen ontmoedigt ons geenszins... We denken ver voorbij 2020.Jeemig nog helderziend ook?
Maar on-topic....

Om eerlijk te zijn ben ik op dit moment alleen 100% over mezelf.

Ik zie wel een aantal interessante forummers (UCChick, Marsepeintje, XXXlonden, Iris1969), maar bij allemaal heb ik extra bewijs nodig voordat ik ze een AAA-rating zou willen geven.

Misschien kunnen zij ook een of meerdere topics openen op de actualiteiten-pijler?
quote:martin81 schreef op 21 februari 2012 @ 14:22:

[...]

Met de rest ben ik het wel redelijk eens.Hoe kan het dan dat je me ineens respecteert alleen omdat ik zeg een debater te zijn, en hoe kan het dan dat je debat een way of life noemt als ik juist uitleg waarom het dat niet is?
quote:martin81 schreef op 21 februari 2012 @ 14:00:

[...]

En als ik nooit aandacht krijg, hoe verklaar je dan dat ik een knappe vriendin heb en als potentieel voorzitter ben aangemerkt?
Ga in therapie!
quote:UCchick1990 schreef op 21 februari 2012 @ 14:25:

[...]

Hoe kan het dan dat je me ineens respecteert alleen omdat ik zeg een debater te zijn, en hoe kan het dan dat je debat een way of life noemt als ik juist uitleg waarom het dat niet is?Aaaaah, ik wil ook respect! Debatteer namelijk ook wel eens..
quote:martin81 schreef op 21 februari 2012 @ 14:25:

Maar on-topic....

Want?

Wat maakt jou forummer van de maand?

Vertel!

Maar on-topic....

Ik zie wel een aantal interessante forummers (UCChick, Marsepeintje, XXXlonden, Iris1969), maar bij allemaal heb ik extra bewijs nodig voordat ik ze een AAA-rating zou willen geven.

Misschien kunnen zij ook een of meerdere topics openen op de actualiteiten-pijler?Want jij bent diegene met de bevoegdheid om andere AAA-ratings te geven?
quote:dubiootje schreef op 21 februari 2012 @ 14:26:

[...]

[afbeelding]Forummers die het motto van dubiootje per direct zouden moeten gaan uitvoeren

Ik zie wel een aantal interessante forummers (UCChick, Marsepeintje, XXXlonden, Iris1969)

Wat een toeval dat dit forummers zijn, die je niet afzeiken, of zelfs openlijk schreven: ik vind martin leuk/interessant.

Dus iedereen die in je kont kruipt krijgt een thumbs up, dat is toch wen een beetje te simpel voor woorden. Je maakt je eigen rating systeem compleet belachelijk op deze manier. Maar goed, ter leering ende vermaeck dan maar.
quote:missverrektekoekwaus schreef op 21 februari 2012 @ 14:23:

Waarom is deze legende Geillaard nooit forummer van de maand geworden als hij zoveel betekende voor het forum?

Enne, Martin, komt Geillaard terug als de gebanden terug mogen komen? En kan hij dan de verleidingen van de sexpijler als een van de groten van deze samenleving wel weerstaan?

Hij is nooit forummer van de maand geworden doordat hij continu in de clinch lag met het establishment (ik heb het nu niet over het politieke establishment, maar over de moderators van dit forum, de angels). Hij is echt kapot gemaakt.

Overigens heeft hij daar zelf ook een aandeel in gehad. Iemand liet me laatst een topic van zijn hand lezen over 'rimmen' en daar schrok ik eerlijk gezegd van. Veel mannen (zelfs grote intellectuelen) hebben in zich een platvloerse, geile, dierlijke kant. Om die kant te temmen, is dagelijkse cultivering nodig. Geleerd is daar destijds niet altijd in geslaagd, zo eerlijk moet je zijn.

Op je tweede vraag: Nee, Geleerd komt niet terug, ook niet als zijn ban wordt opgeheven. Het Viva-forum is nu aan mij toegewezen. We zetten al heel veel resources in op dit forum, en we kunnen het ons niet veroorloven om twee goede mensen aan enkel dit forum toe te wijzen. Bovendien ben ik nu de belangrijkste kandidaat om voorzitter te worden. Daarmee heeft Geleerd ietwat aan invloed verloren.
quote:UCchick1990 schreef op 21 februari 2012 @ 14:25:

[...]

Hoe kan het dan dat je me ineens respecteert alleen omdat ik zeg een debater te zijn, en hoe kan het dan dat je debat een way of life noemt als ik juist uitleg waarom het dat niet is?Dat respect is natuurlijk wel een voorlopig oordeel. Ik zie wat in je, maar het is natuurlijk niet dat ik je nu al onvoorwaardelijk kan steunen. Daarvoor moet ik eerst wat meer van je zien en weten.
quote:jeane_avril schreef op 21 februari 2012 @ 14:30:

[...]

Wat een toeval dat dit forummers zijn, die je niet afzeiken, of zelfs openlijk schreven: ik vind martin leuk/interessant.

Dus iedereen die in je kont kruipt krijgt een thumbs up, dat is toch wen een beetje te simpel voor woorden. Je maakt je eigen rating systeem compleet belachelijk op deze manier. Maar goed, ter leering ende vermaeck dan maar.Volgens mij ben ik behoorlijk kritisch naar Martin, ik wil niet graag neergezet worden als kontkruiper alleen omdat hij mij blijkbaar op een of andere vage karaktertrek (namelijk dat ik mezelf ook graag hoor praten) ineens respecteert. Thank you very much.
quote:martin81 schreef op 21 februari 2012 @ 14:30:

[...]

Veel mannen (zelfs grote intellectuelen) hebben in zich een platvloerse, geile, dierlijke kant. Om die kant te temmen, is dagelijkse cultivering nodig. Geleerd is daar destijds niet altijd in geslaagd, zo eerlijk moet je zijn.

Jij ook niet dus......

Toedeledokie
quote:missverrektekoekwaus schreef op 21 februari 2012 @ 14:27:

[...]

Want?

Wat maakt jou forummer van de maand?

Vertel!Ik zou de titel "forummer van de maand" nooit accepteren. Niet om arrogant te doen, maar dat vind ik te vluchtig en vrijblijvend. Dan heb ik liever geen speciale vermelding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven