Forummer van de maand

20-02-2012 15:00 3276 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de tijd dat ik hier alleen meelas, weet ik dat er ooit een verkiezing is van "forummer van de maand".

Zou het niet aardig zijn om zoiets te herintroduceren? Het kan ook een variant zijn, zoals een soort sterrensysteem of ranking per poster. Of een team van een of twee of drie forum-aanvoerders. Of een poster van het jaar.

Los van hoe het precies wordt uitgewerkt (via zelfnominering, via nominering door anderen, door het aantal posts, etc.), zie ik de volgende voordelen:

1. Het geeft een incentive voor posters om goede, inhoudelijke bijdragen te plaatsen (in plaats van anderen af te zeiken of off-topic te gaan).

2. Nieuwe posters weten meteen wie een beetje de gerespecteerde/belangrijke posters zijn. Als een meisje bijvoorbeeld met een probleem zit en twee reacties krijgt (een van een viva-autoriteit en iemand met minder gezag), dan weet je beter hoe je die adviezen moet wegen/beoordelen dan wanneer je blijft zitten met een 1-1 gelijkspel.
quote:charlottew88 schreef op 21 februari 2012 @ 17:23:

[...]

Leo ik vind jou helemaal geweldig

Ik ben bang dat de meningen daar over verdeeld zijn lieverd. Waarschijnlijk bestaat er inmiddels geen categorie meer waar ik in zou passen volgens de grote roerganger hier.

Als ik nu volgens Martin geen aansprekende debatresultaten heb en blijkbaar vooral knap ben, mag ik dan weer in 1 van de lijstjes? Please? Als ik dan toch geen forummer van de Hall of Shame kan worden, dan wil ik graag weer naar jullie terug! ;-p
quote:UCchick1990 schreef op 21 februari 2012 @ 17:54:

Grappig, hoe het lachen om een bepaalde opmerking me ineens reduceert van een mogelijke gesprekspartner tot knappe dame die het hoog in haar bol heeft. Op meerdere niveaus grappig dit.Ik leid dat natuurlijk niet af uit dat louter dat lachen. Zie mijn vorige post.
Daarnaast, Martin, maak je wederom de aanname dat debatresultaten gelijk staan aan intellect. En dat weiger ik toch te betwijfelen. Je kan hooguit zeggen dat de meeste goede debaters intelligent zijn, let wel, de meeste, maar niet dat mensen zonder goede debatresultaten dat niet zijn.
Trouwens, er staan namen in dat rijtje die behoorlijk intellectueel zijn (jouw rijtje initialen). En toch heb ik meerdere daarvan de debatsport horen relativeren. Dus zelfs dat zou mij niet per se verraden, mocht je al gelijk hebben.
quote:BrightEyes80 schreef op 21 februari 2012 @ 17:56:

[quote]martin81 schreef op 21 februari 2012 @ 17:44:

[...]

UCChick heeft het te hoog in haar bol, niet jij.:Lees het topic nog eens door.... UCChick had een hele tirade over debaters die vaak verliezen, verkeerde keuzes maken, etc. Dat is behoorlijk hoogdravend tegenover iemand die een stuk meer heeft gewonnen (of uberhaupt dingen heeft gewonnen).
quote:martin81 schreef op 21 februari 2012 @ 18:02:

[...]

Lees het topic nog eens door.... UCChick had een hele tirade over debaters die vaak verliezen, verkeerde keuzes maken, etc. Dat is behoorlijk hoogdravend tegenover iemand die een stuk meer heeft gewonnen (of uberhaupt dingen heeft gewonnen).

Maar Martin, jij bent in elk topic , in elke post van je, hoogdravend en je kent ons geen van allen.

Hoe zit dat dan?

[...]

Lees het topic nog eens door.... UCChick had een hele tirade over debaters die vaak verliezen, verkeerde keuzes maken, etc. Dat is behoorlijk hoogdravend tegenover iemand die een stuk meer heeft gewonnen (of uberhaupt dingen heeft gewonnen).

A. Jij weet nog steeds niet of ik wel of niet dingen heb gewonnen.

B. Ik weet ook nog steeds niet of jij dingen hebt gewonnen.

Oftewel, we tastten beiden in het duister. Het enige wat ik gezegd heb is dat jij voldoet aan het profiel van een aantal debaters die ik ken die veel verliezen en het spelletje niet goed snappen. Verder is alles wat iedereen gezegd heeft over mijn bol gebaseerd op reputatie en postings, net als bij jou. En ik vermoed dat juist door die reputatie en posts, bovenstaande opmerking werd gemaakt.
quote:scamp schreef op 21 februari 2012 @ 18:04:

[...]

Maar Martin, jij bent in elk topic , in elke post van je, hoogdravend en je kent ons geen van allen.

Hoe zit dat dan?Het is een mysterie. Misschien bezit hij een speciaal soort glazen bol
quote:Artpiraat schreef op 21 februari 2012 @ 18:08:

[...]

Het is een mysterie. Misschien bezit hij een speciaal soort glazen bol Kijkt paranoide om zich heen.
quote:scamp schreef op 21 februari 2012 @ 18:10:

[...]

Kijkt paranoide om zich heen. Ik doe met je mee. Lol.
quote:UCchick1990 schreef op 21 februari 2012 @ 18:05:

[...]

Oftewel, we tastten beiden in het duister.Ik snap dat je de mogelijkheid/schijn probeert open te houden dat je UDS' debatkanon zou kunnen zijn, maar we weten allebei dat je dat meisje met de sekse-neutrale voornaam bent. Niets om je voor te schamen hoor... integendeel. Hadden we bij Bona maar vrouwen als jij!

[...]

Serieus, Martin?

Is dit waar het allemaal om draait voor jou in dit leven?

Wat een sneu, leeg bestaan moet jij hebben als je het allemaal daar van af laat hangen.

Je klinkt bovendien als een kleuter, met je 'tegenover iemand die een stuk meer heeft gewonnen'.

[...]

Lees het topic nog eens door.... UCChick had een hele tirade over debaters die vaak verliezen, verkeerde keuzes maken, etc. Dat is behoorlijk hoogdravend tegenover iemand die een stuk meer heeft gewonnen (of uberhaupt dingen heeft gewonnen).Voor zover ik weet heb jij nooit een debattoernooi gehaald en is zij nr.1 op de ranglijst. Dat weet je allemaal niet, zelfs met rijtjes initialen neerzetten, raden en weer weghalen weet je het nog steeds allemaal niet. Ben je nu zo gepikeerd, dat je haar maar gaat af vallen. Past zo'n zwaktebod echt bij jouw niveau?
quote:UCchick1990 schreef op 21 februari 2012 @ 18:11:

[...]

Ik doe met je mee. Lol.
Zo Martin, heb je nog kandidaten over die je wilt nomineren voor je edele forumcompetitie?

Komt er een top 10 in je OP te staan en ga je de spelregels aanpassen al naar gelang je grillen of opmerkingen door anderen?
quote:martin81 schreef op 21 februari 2012 @ 18:11:

[...]

Ik snap dat je de mogelijkheid/schijn probeert open te houden dat je UDS' debatkanon zou kunnen zijn, maar we weten allebei dat je dat meisje met de sekse-neutrale voornaam bent. Niets om je voor te schamen hoor... integendeel. Hadden we bij Bona maar vrouwen als jij!Ik snap dat je heel graag wilt doen alsof je nu weet wie zij is, maar dat weet je dus niet. Ik vind dat je wel een beetje te ver gaat nu, je wordt heel baldadig en provocerend en ik dacht dat het jou juist om niveau en inhoud ging. Waarom stel jij je nu zo op, waarom voel jij je nu zo in de wiek geschoten. Het siert je allemaal niet wat je hier nu laat zien.
quote:jeane_avril schreef op 21 februari 2012 @ 18:14:

[...]

Ik snap dat je heel graag wilt doen alsof je nu weet wie zij is, maar dat weet je dus niet. Ik vind dat je wel een beetje te ver gaat nu, je wordt heel baldadig en provocerend en ik dacht dat het jou juist om niveau en inhoud ging. Waarom stel jij je nu zo op, waarom voel jij je nu zo in de wiek geschoten. Het siert je allemaal niet wat je hier nu laat zien.Eens. En vooral het, op basis van een vermoeden, wegzetten van mijn posts als hoogdravend (terwijl er best een kans is dat ik wel dat "debatkanon" ben waar jij het over hebt) is best jammer. Er zaten echt zinnige dingen in. Ik moet me ook niet verder laten provoceren, en ga hierna op mijn handen zitten, maar dit neemt wel de zin weg om ooit nog serieus op je te reageren. En de grap is, dat ik volgens mij de afgelopen pagina's juist wel overwegend serieus heb gereageerd. Een paar grapjes tussendoor en ik doe gelijk af, ware het niet voor mijn vermeende uiterlijk? Neuh, jammer.
quote:Artpiraat schreef op 21 februari 2012 @ 18:14:

Zo Martin, heb je nog kandidaten over die je wilt nomineren voor je edele forumcompetitie?

Komt er een top 10 in je OP te staan en ga je de spelregels aanpassen al naar gelang je grillen of opmerkingen door anderen?Hij negeert ons, alhoewel hij nu waarschijnlijk antwoord op je gaat geven om mij als "leugenaar" weg te zetten
Wel, martin is er gefocust op lekkere mooie lieve jonge onschuldige meisjes, dus die heeft nu in zijn hoofd wie jij bent.

Best eng idee eigenlijk....
quote:jeane_avril schreef op 21 februari 2012 @ 18:14:

[...]

Ik snap dat je heel graag wilt doen alsof je nu weet wie zij is, maar dat weet je dus niet. Ik vind dat je wel een beetje te ver gaat nu, je wordt heel baldadig en provocerend en ik dacht dat het jou juist om niveau en inhoud ging. Waarom stel jij je nu zo op, waarom voel jij je nu zo in de wiek geschoten. Het siert je allemaal niet wat je hier nu laat zien.Martin dacht dat hij in UC een medestander heeft gevonden, iemand die met knipperende wimpers naar hem opkeek en die hem geweldig vond. Dat blijkt dus niet zo te zijn en nu is Martin gepikeerd.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:scamp schreef op 21 februari 2012 @ 18:17:

[...]

Hij negeert ons, alhoewel hij nu waarschijnlijk antwoord op je gaat geven om mij als "leugenaar" weg te zetten

Ahh...

Okee, de grapjes tussen UCChick en mezelf zijn nu wel over (voor zoverre ze uberhaupt ooit grappig waren).

Nu weer on-topic (ook omdat we allemaal gesteld zijn op onze privacy, ook gegeven de intieme aard van de diverse topics op dit forum).
quote:martin81 schreef op 21 februari 2012 @ 18:20:

Okee, de grapjes tussen UCChick en mezelf zijn nu wel over (voor zoverre ze uberhaupt ooit grappig waren).

Nu weer on-topic (ook omdat we allemaal gesteld zijn op onze privacy, ook gegeven de intieme aard van de diverse topics op dit forum).On-topic of non-topic?
De vraag is dus.... moet er iets van een verkiezing / ranking / status apart komen? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven