Forummer van de maand

20-02-2012 15:00 3276 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de tijd dat ik hier alleen meelas, weet ik dat er ooit een verkiezing is van "forummer van de maand".

Zou het niet aardig zijn om zoiets te herintroduceren? Het kan ook een variant zijn, zoals een soort sterrensysteem of ranking per poster. Of een team van een of twee of drie forum-aanvoerders. Of een poster van het jaar.

Los van hoe het precies wordt uitgewerkt (via zelfnominering, via nominering door anderen, door het aantal posts, etc.), zie ik de volgende voordelen:

1. Het geeft een incentive voor posters om goede, inhoudelijke bijdragen te plaatsen (in plaats van anderen af te zeiken of off-topic te gaan).

2. Nieuwe posters weten meteen wie een beetje de gerespecteerde/belangrijke posters zijn. Als een meisje bijvoorbeeld met een probleem zit en twee reacties krijgt (een van een viva-autoriteit en iemand met minder gezag), dan weet je beter hoe je die adviezen moet wegen/beoordelen dan wanneer je blijft zitten met een 1-1 gelijkspel.
quote:martin81 schreef op 22 februari 2012 @ 17:58:

[...]

Heb je een link?Google is je vriend.
quote:martin81 schreef op 22 februari 2012 @ 17:56:

Misschien is het simpelste als iedereen gewoon even heel kort en concreet antwoordt:

Is het wel of niet een goed idee om iets (op wat voor manier of in welke vorm dan ook) van een soort verkiezing / benoeming te organiseren voor een of meerdere Viva-forummers die dan een soort aparte status of erkenning krijgen?

Dat heb je in het begin al gevraagd. Gisteren nogmaals. En nu dus weer. En onze reacties zijn massaal: NEE.

Ook onze uitleg staat erbij. Wat wil je nog meer horen? Wat heeft het voor meerwaarde voor dit forum? Er zijn veel belangrijkere zaken te regelen dan zoiets onbenulligs.
.

Misschien is het simpelste als iedereen gewoon even heel kort en concreet antwoordt:

.Open een poll. Dan zie je gelijk het resultaat: NEE = NEE.
Nee, geen goed idee.

Martin.
quote:UCchick1990 schreef op 22 februari 2012 @ 16:58:

Potjandikkie. Maarre, mag ik daar met mijn D66 stemvee gedrag nog wel naar binnen?

Et tu?

Wist je dat 80% van de Bonapartianen D66 of GL stemt?
Dus geen Hall of Fame voor jou Martin.

Jammer de bammer, je zult weer een ander topic moeten verzinnen om je ego op te krikken.

Alhoewel ik denk dat eventuele sympathisanten na het lezen van de info hier ook snel zullen afhaken.
quote:martin81 schreef op 22 februari 2012 @ 18:06:

[...]

-Wist je dat 80% van de in Spanje gecultiveerde komkommers “holandés” heten?

-Wist je dat 80% van de aankoopbeslissingen door vrouwen wordt gedaan?

-Wist u dat 80%, zo niet meer, van de kennis in organisaties in de vorm van documenten (zowel digitaal als analoog) is opgeslagen?

-Wist u dat ruim 80% van de wereldbevolking religieus is?

Wist je dat 80% op Google staat?
.

Is het wel of niet een goed idee om iets (op wat voor manier of in welke vorm dan ook) van een soort verkiezing / benoeming te organiseren voor een of meerdere Viva-forummers die dan een soort aparte status of erkenning krijgen?

Ik stem voor 'ja'. Ik ben voor een forummer van het jaar-benoeming op basis van het aantal populaire en diepgaande topics.

Misschien is het wel een leuk idee als de forummer van het jaar 2012 vervolgens een zware stem krijgt in de benoeming van 2013, 2014, etc.

Heb je hier nou de hele dag over na moeten denken?

NEE
Vooruit dan Martin, omdat het hier met google zoek makkelijk te vinden was.

Topic van EB

Wil je ook nog even ingaan op onze discussie van vangaad over de EB stichting?

[...]

Et tu?

Dat kan best zijn, maar 80% van de GL-ers is dan niet meteen ook een Bona!

Iedere poedel is een hond, maar niet iedere hond is een poedel, Martin!
en nog één.

en nog al één.
Vooral die laatste geeft goed aan hoe populair en wat voor legende EB hier was

Ik stem voor 'ja'. Ik ben voor een forummer van het jaar-benoeming op basis van het aantal populaire en diepgaande topics.

Misschien is het wel een leuk idee als de forummer van het jaar 2012 vervolgens een zware stem krijgt in de benoeming van 2013, 2014, etc.

Nee, ik ben tegen.

Hoe zie je die verkiezingen trouwens voor je, in het licht van je eerdere opmerkingen over het census-kiesrecht? Mag elke onbeduidende forummer stemmen of alleen de elite? Wie bepaalt wie er tot de elite behoort? Heb je mijn mail van vanmiddag gezien over de nivellerende werking van de democratie en de dictatuur van de meerderheid (cf De Tocqueville)?

Vragen, vragen, vragen.....

[...]

Et tu?

Wil je hiermee de aandacht afleiden van het feit dat de leden van de Edmund Burke-stichting waarschijnlijk allemaal zo rechts mogelijk (VVD en waarschijnlijk PVV) stemmen?

Want het is een feit dat de Edmund Burke Stichting, Wilders via Bart Jan Spruyt in het zadel heeft geholpen. De EBS beroept zich ook heel graag op de Duitse Conservatieve revolutie en op hun voorman de grote Duitse jurist, nazi en antisemiet Carl Schmitt.

Wat is je reactie hierop?
quote:missverrektekoekwaus schreef op 22 februari 2012 @ 18:22:

[...]

Wil je hiermee de aandacht afleiden van het feit dat de leden van de Edmund Burke-stichting waarschijnlijk allemaal zo rechts mogelijk (VVD en waarschijnlijk PVV) stemmen?

Want het is een feit de Edmund Burke Stichting, Wilders via Bart Jan Spruyt in het zadel heeft geholpen. De EBS beroept zich ook heel graag op de Duitse Conservatieve revolutie en op hun voorman de grote Duitse jurist, nazi en antisemiet Carl Schmitt.

Wat is je reactie hierop?Nounou. Laten we de EB stichting vooral niet meer eer geven dan ze toekomt. Bart Jan Spruyt is allang weer opgekrast en zit nu op zijn gebrande billen bij zijn stichting zonder geld.
quote:Pompadoer schreef op 22 februari 2012 @ 18:25:

[...]

Nounou. Laten we de EB stichting vooral niet meer eer geven dan ze toekomt. Bart Jan Spruyt is allang weer opgekrast en zit nu op zijn gebrande billen bij zijn stichting zonder geld.

Hij is journalist toch?

Ah gevonden:

Bart Jan Spruyt is o.a. werkzaam als onafhankelijk publicist. Hij is politiek columnist van Elsevier, recenseert non-fictie voor HP/DeTijd, en schrijft columns voor het Nederlands Dagblad en voor de website van Binnenlands Bestuur. Hij is voorzitter van de Edmund Burke Stichting en promoveerde in Leiden in de geschiedenis. Hij presenteerde ook programma's voor de TV-zender Het Gesprek
Martin heeft hier toch ook allang geschreven dat hij anti-democratisch is?

Het is alleen een beetje sneu dat hij geen kaas gegeten heeft van politieke filosofie en dus geen enkele steekhoudende argumentatie weet te produceren. Hij gooit met wat loze kreten en dure woorden om zijn gebrek aan inhoud te maskeren.
Hij is vast druk bezig om de topics van onzer EB te lezen

Misschien is het wel een leuk idee als de forummer van het jaar 2012 vervolgens een zware stem krijgt in de benoeming van 2013, 2014, etc.NEE
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
We kennen uiteraard de EB-stichting. We onderschrijven ook de conservatieve uitgangspunten voor wat betreft persoonlijke aangelegenheden. Zo zijn we tegen drugs, tegen prostitutie, tegen parenclubs, etc.

Echter, politiek-filosofisch gezien is het conservatisme volstrekt onbevredigend. Want het feit dat drugs, prostitutie, etc. niet passen in een excellent leven, wil nog niet zeggen dat de overheid deze dingen zou mogen verbieden. Sterker nog: een verbod van deze zaken door de overheid is misdadig.

Al met al ben ik dus geen aanhanger van Spruyt of de EB-stichting (laat staan dat ik ervoor zou werken). Dit nog los van het feit dat Spruyt veel te positief denkt over de rol van religie en van de monarchie.
quote:Pompadoer schreef op 22 februari 2012 @ 18:28:

Martin heeft hier toch ook allang geschreven dat hij anti-democratisch is?

Het is alleen een beetje sneu dat hij geen kaas gegeten heeft van politieke filosofie en dus geen enkele steekhoudende argumentatie weet te produceren. Hij gooit met wat loze kreten en dure woorden om zijn gebrek aan inhoud te maskeren.Politieke-filosofie is mijn grote expertise (naast de praxeologie).
quote:Pompadoer schreef op 22 februari 2012 @ 18:25:

[...]

Nounou. Laten we de EB stichting vooral niet meer eer geven dan ze toekomt. Bart Jan Spruyt is allang weer opgekrast en zit nu op zijn gebrande billen bij zijn stichting zonder geld.Toch moet je dit niet onderschatten en volgens mij is die Spruyt nog steeds betrokken bij de EBS.
Tegen parenclubs? En je wilde er graag een keer gaan kijken met je vriendin.

Ja , duidelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven