GDPR/AVG op het Viva Forum
woensdag 23 mei 2018 om 10:52
Beste forummers,
Omdat er veel onduidelijkheid is over hoe wij de regels van de nieuwe privacywet hebben ingevoerd op het Viva Forum, hierbij een topic waar jullie al jullie vragen kunnen stellen.
Vanaf 25 mei geldt de AVG en daarom hebben we een aantal wijzigingen door moeten voeren op het Viva Forum.
Accounts die twee jaar niet zijn gebruikt, worden binnenkort automatisch geanonimiseerd. Natuurlijk kan je de moderators ook nog steeds vragen om jouw account te anonimiseren. Wanneer je dit vraagt, verwijderen we al je persoonsgegevens. Niet wat je hebt gepost, dat hoeft ook niet volgens de AVG. Wanneer er in een post persoonsgegevens staan, verwijderen we dat natuurlijk ook - net als dat we nu al doen.
Een geanonimiseerd account is vanaf nu niet meer te loepen omdat je niet meer naar een overzichtspagina kan, wat voorheen wel het geval was.
Vriendelijke groet,
Community Manager Viva Forum
Omdat er veel onduidelijkheid is over hoe wij de regels van de nieuwe privacywet hebben ingevoerd op het Viva Forum, hierbij een topic waar jullie al jullie vragen kunnen stellen.
Vanaf 25 mei geldt de AVG en daarom hebben we een aantal wijzigingen door moeten voeren op het Viva Forum.
Accounts die twee jaar niet zijn gebruikt, worden binnenkort automatisch geanonimiseerd. Natuurlijk kan je de moderators ook nog steeds vragen om jouw account te anonimiseren. Wanneer je dit vraagt, verwijderen we al je persoonsgegevens. Niet wat je hebt gepost, dat hoeft ook niet volgens de AVG. Wanneer er in een post persoonsgegevens staan, verwijderen we dat natuurlijk ook - net als dat we nu al doen.
Een geanonimiseerd account is vanaf nu niet meer te loepen omdat je niet meer naar een overzichtspagina kan, wat voorheen wel het geval was.
Vriendelijke groet,
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 25-05-2018 16:14
Reden: Aangepaste regels.
Reden: Aangepaste regels.
10.32% gewijzigd
zaterdag 26 mei 2018 om 12:44
Descartes toont aan dat het ik bestaat, niet wie of wat het ik is. En Socrates was een alcoholische mafklapper

Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zaterdag 26 mei 2018 om 13:01
JollyRider schreef: ↑26-05-2018 12:44Descartes toont aan dat het ik bestaat, niet wie of wat het ik is. En Socrates was een alcoholische mafklapper![]()
Of dat zo was weet ik niet, (bewijs het maar eens !) maar sommige alcoholisten hebben een vlijmscherp inzicht.
Alcohol verzacht de pijn van scherpe zaken

Wie of wat is Jolly, hoe kan het dat Jolly regenbogen poept ?
nounou
zaterdag 26 mei 2018 om 13:01
JollyRider schreef: ↑26-05-2018 12:45Vwb belang van herkenning: ik vond doodsbedreigingen op zichzelf niet enorm grappig.
Is er een forummer met de dood bedreigd ?

nounou
zaterdag 26 mei 2018 om 13:08
Dat is hier tot nu toe nog niet gelukt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 26 mei 2018 om 13:39
Socrates is de nick van mijn bezopen buufzazamaenade schreef: ↑26-05-2018 13:01Of dat zo was weet ik niet, (bewijs het maar eens !) maar sommige alcoholisten hebben een vlijmscherp inzicht.
Alcohol verzacht de pijn van scherpe zaken
Wie of wat is Jolly, hoe kan het dat Jolly regenbogen poept ?
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zaterdag 26 mei 2018 om 13:39
Ja. Ik. Ander forum, andere tijden.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zaterdag 26 mei 2018 om 13:41
Weet ik. Onder andere doordat mods en gebruikers zichzelf voor de gek houden, door raar woordgebruik van het niveau van kleuters die hun handen voor hun ogen houden en denken dat ze verstopt zijn. Best schattig, bij 4-jarigen
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zaterdag 26 mei 2018 om 14:23
Maar dronkaards spreken dan wel weer de waarheid, wil het gezegde. Jammer alleen dat Socrates die zelf niet opgeschreven heeft, maar dat scheelt wel weer boeken pakken met dit warme weer. Descartes is lekker dun.JollyRider schreef: ↑26-05-2018 12:44Descartes toont aan dat het ik bestaat, niet wie of wat het ik is. En Socrates was een alcoholische mafklapper![]()

zaterdag 26 mei 2018 om 16:59
Dan verwijder je je berichten, als je tot het besef bent gekomen dat je even niet zo verstandig was.zazamaenade schreef: ↑26-05-2018 12:39Je hebt het niet tegen mij, maar toch : er is ook nog zoiets als een rancuneuze ex die in je privé-leven graaft, of een roddelende buurvrouw met wie je vroeger op goede voet stond. Ik vind dat jij daar wel erg gemakkelijk overheen kijkt.
Misschien heb jij geen behoefte om over je problemen te schrijven, dat kan, maar dat maakt mensen die dat wel doen, vanuit grote nood, of eenzaamheid, nog geen mensen/meiden die hun eigen broek niet kunnen ophouden.
Ik vind dat je erg denigrerende termen gebruikt voor mensen die vanuit kwetsbaarheid misschien niet altijd even verstandig forummen.
Volwassen mensen moeten misschien zelf eens even wat “ moeilijker” worden en bedenken wat er evt over tig jaar kan gebeuren en daar nu naar handelen. Of er mee dealen dat de buurvrouw waar je vroeger zo goed mee kon, je nu op t forum ontdekt en leest dat je ooit bent vreemd gegaan.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)

zaterdag 26 mei 2018 om 17:04
simbalabimba schreef: ↑26-05-2018 16:59Dan verwijder je je berichten, als je tot het besef bent gekomen dat je even niet zo verstandig was.
Volwassen mensen moeten misschien zelf eens even wat “ moeilijker” worden en bedenken wat er evt over tig jaar kan gebeuren en daar nu naar handelen. Of er mee dealen dat de buurvrouw waar je vroeger zo goed mee kon, je nu op t forum ontdekt en leest dat je ooit bent vreemd gegaan.
Mja, het is altijd wel comfortabel oordelen over anderen, vanachter een beeldscherm, niet

nounou
zaterdag 26 mei 2018 om 17:24
Same here. Alleen lezen doe ik wel op de mobiel, maar liever niet.zazamaenade schreef: ↑26-05-2018 09:52Forummen op mobiel vermijd ik zo veel mogelijk, ik vind het bloed-irritant.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
zaterdag 26 mei 2018 om 17:32
.
Dat denk ik dus ook al heel lang. Maar hoezo weet jij zeker dat het overbodig is dan?
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today

zondag 27 mei 2018 om 17:03
Hier rondstruinen http://emoticoner.com/emoticons/smileys en het juiste linkje kopieren van de gekozen smiley (staat al [img] in)
De quote doet het niet helemaal...

zondag 27 mei 2018 om 17:09
CommunityManagerViva schreef: ↑25-05-2018 16:13Beste forummers,
Zoals beloofd hierbij een update over het anonimiseren en GDPR op het Viva Forum.
We hebben besloten om de eerder deze week aangekondigde maatregel betreffende het anonimiseren van accounts, te wijzigen. Wanneer je je nu laat anonimiseren, zal je een onherkenbare nickname krijgen en zal je account niet meer te loepen zijn. Net zoals voorheen verwijderen we geen berichten en topics, omdat de discussies daardoor onbegrijpelijk worden – tenzij hier persoonsgegevens in staan.
Verzoeken om je te laten anonimiseren kun je net als voorheen via de mail of via het Centraal Moderatortopic indienen. Persoonlijke vragen en verzoekjes kan je het best mailen naar forum@viva.nl, of naar mij via communitymanager@viva.nl.
Voor de privacyregels van Sanoma kun je hier terecht: https://www.sanoma.nl/privacy-en-cookiebeleid/
Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Vriendelijke groet,
Als ik en Kees en Miep ons laten anonimiseren heten we dan allemaal Anoniem of zijn we Anoniem1, Anoniem2 en Anoniem3???
In dat laatste geval werkt google nog als Loep én moet een forum persoonsgegevens iets ruimer opvatten dan AVG letterlijk noemt...
(zowaar het hele topic nu bijgelezen , maar ga niet alles quoten dat mijn bovenstaande vraag/conclusie onderbouwt)
zondag 27 mei 2018 om 17:30
Angst is een slechte raadgever. Ik zie vele gebruikers op anoniem gaan en veel vreemde namen er voor in de plaats komen. Is het allemaal een beetje tè...Ik zou er wel voor willen pleiten het "quoten" uit te schakelen en het "loepen" ook. Het moet wel een beetje gezellig blijven hier.
Het goed instellen van je profielinformatie zou toch voldoende moeten zijn? Of
Het goed instellen van je profielinformatie zou toch voldoende moeten zijn? Of

zondag 27 mei 2018 om 17:30
Watervrouw333 schreef: ↑27-05-2018 17:03Hier rondstruinen http://emoticoner.com/emoticons/smileys en het juiste linkje kopieren van de gekozen smiley (staat al![]()
*Labalade* heeft een probleem omdat ze nog geen plaatjes kan plakken

En het quoten van mislukte quotes kan ook al niet. De paniekkipjes en -haantjes zitten nog even met hun pootjes in het haar de veren

Sorry *Labalade* ik had je vraag niet gezien.
Quote dan ook niet zo onhandig

zazamaenade wijzigde dit bericht op 27-05-2018 17:39
1.35% gewijzigd
nounou
zondag 27 mei 2018 om 17:37
Quoten is, vooral in discussies of serieuze gesprekken, wel handig hoor.Boekenwurm2016 schreef: ↑27-05-2018 17:30Angst is een slechte raadgever. Ik zie vele gebruikers op anoniem gaan en veel vreemde namen er voor in de plaats komen. Is het allemaal een beetje tè...Ik zou er wel voor willen pleiten het "quoten" uit te schakelen en het "loepen" ook. Het moet wel een beetje gezellig blijven hier.
Het goed instellen van je profielinformatie zou toch voldoende moeten zijn? Of![]()
Anders moet je hele zinnen van een ander gaan herhalen om duidelijk te maken waar je op reageert.
En het loepen vind ik soms wel handig om de context van een topic te begrijpen. Soms lijkt iets een redelijk normale (nou ja) vraag, maar is er iets vreemds met een topic, en kun je dat op die manier verklaren. Bijvoorbeeld vragen over eten en bmi van iemand die daar al tig topics over geopend heeft. Dat is dan geen 'gewone' vraag, maar een probleem.
nounou
zondag 27 mei 2018 om 19:40
.zazamaenade schreef: ↑27-05-2018 17:37Quoten is, vooral in discussies of serieuze gesprekken, wel handig hoor.
Anders moet je hele zinnen van een ander gaan herhalen om duidelijk te maken waar je op reageert.
En het loepen vind ik soms wel handig om de context van een topic te begrijpen. Soms lijkt iets een redelijk normale (nou ja) vraag, maar is er iets vreemds met een topic, en kun je dat op die manier verklaren. Bijvoorbeeld vragen over eten en bmi van iemand die daar al tig topics over geopend heeft. Dat is dan geen 'gewone' vraag, maar een probleem.
Ja, of over oorsuizen...

zondag 27 mei 2018 om 20:25
.
you are...