Gebruiken jullie nog een gewone agenda?

26-06-2025 15:13 92 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de laatste tijd best wel wat afspraken die ik allemaal in mijn telefoon zet maar ik merk dat ik toch een gewone agenda mis waar ik gewoon even snel in kan bladeren dus die ga ik even eentje halen.

Gebruiken jullie nog een agenda of alleen de agenda op je telefoon?
Neen een papieren agenda heb ik niet meer, wel een weekkalender die in de keuken hangt. Daar neem ik mijn digitale agenda op over. Want het blijft beter in mijn hoofd hangen als ik dan tijdens het koken af en toe de week eens overzie. Het is een gezinskalender, dus in kolommen per persoon. Ook makkelijker om de bottlenecks in de planning snel te zien.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Nee, alleen digitaal. Ik heb het nog jaren gehad, maar merkte dat ik er veel minder mee deed, tot helemaal niets.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Ik heb zeker een papieren agenda. Lekker kliederen en het overzicht behouden.

Daarbij nog een weekplanner op de ijskast en vergeet zodoende zelden wat.
Huts!
Ja, een kleine agenda in mijn tas (om afspraken van de tandarts, kapper etc ter plekke in te noteren) en een kalender op het toilet. Dat vind ik overzichtelijker omdat je hem iedere dag ziet hangen in plaats van je agenda op je telefoon handmatig te moeten openen en te kijken per week/maand.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alleen mobiel, als lekker bij elkaar. Kan ik ook prima in bladeren.
Alleen papieren agenda hier.
In sommige dingen wil ik niet met de tijd meegaan.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Geen agenda, wel een planner voor het gezin. Zodat iedereen kan zien wanneer de tandartsafspraak is, een vrije dag of de schoolfoto. En als het vakje volgeschreven is is de dag druk ;-D
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
Mijn hoofd is mijn agenda.

En voor de vorm ook mijn Outlook-agenda op het werk zodat anderen zien wanneer ik bezet ben. Ook privé-afspraken belanden daar in, desnoods afgeschermd.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alleen telefoon, maar heb geen gezin. Anders zou ik zeker een papieren agenda of planner hebben. Ik heb de her-vulbare papieren agenda nog wel liggen, maar gebruik het niet meer. Mijn dagelijkse tas is ook te klein voor echt een (kleine) agenda mee te nemen. In de telefoon vindt ik het wel overzichtelijk. Ook fijn dat er een melding komt als het bijna zover is.
Alleen op telefoon, die heb ik altijd bij me en tas waar de papieren agenda dan in zou moeten niet.
Ik zet nauwelijks dingen in mijn agenda, maar sowieso altijd op mijn telefoon en ik nodig mijn werk e-mail ook altijd uit, zodat het er daar ook in staat voor momenten die mijn werk zouden kunnen beïnvloeden.

Mijn bejaarde moeder heeft een grote agenda bij de telefoon (vaste lijn) en dan nog een kleintje bij haar computer in de studeerkamer. En dan steeds alles overschrijven, zodat het in beide agenda’s staat o_o
Ik heb een papieren weekkalender, waar alle gezinsafspraken opstaan.
Dat vind ik heel overzichtelijk, en zo kan ieder snel zien hoe de planning is.
We schrijven daar mijn rooster op (werk onregelmatig), afspraken zoals kapper, tandarts en andere bijzonderheden.
Ook verjaardagen ed.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Bij gezinnen met grotere kinderen hoor ik wel dat het hele gezin afspraken in de online gezinsagenda zet, ieder met een eigen kleur.
Noem mij maar ouderwets, ik gebruik alleen een papieren agenda en een weekkalender die in de keuken hangt. Heb ik een afspraak dan zet ik die in mijn agenda en weekkalender. Ik vind dit overzichtelijker, bovendien heb ik geen zin om steeds op mijn telefoon te moeten kijken. Mijn man heeft helemaal geen agenda en kijkt gewoon op de kalender, mocht hij een afspraak hebben. Bovendien krijg ik altijd een extra herinnering op mijn telefoon (sms/mail) als ik een afspraak heb bij de huisarts, tandarts, ziekenhuis.
Ja zeker.
Telefoonagenda gebruik ik niet.
Gezinsagenda en een persoonlijke agenda
Frankly my dear, I don"t give a damn
Oh ik krijg opeens nostalgie naar mijn vroegere Filofax agenda. Maar ben toch wel blij dat ik die niet meer altijd moet mee rondzeulen ;)
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
belgali schreef:
26-06-2025 16:19
Oh ik krijg opeens nostalgie naar mijn vroegere Filofax agenda. Maar ben toch wel blij dat ik die niet meer altijd moet mee rondzeulen ;)
Ik vomd dat juist heel geweldig.
Lekker met kleurtjes onderstrepen, hier en daar een leuk stickertje :flirting:
Frankly my dear, I don"t give a damn
Lebow schreef:
26-06-2025 15:26
Geen agenda, wel een planner voor het gezin. Zodat iedereen kan zien wanneer de tandartsafspraak is, een vrije dag of de schoolfoto. En als het vakje volgeschreven is is de dag druk ;-D
Zo doen wij het ook, maar voor mezelf staat alles in Outlook.
Die planner was trouwens per ongeluk gekocht, maar die houden we erin, echt ideaal.
Ja een agenda voor thuis. Daarnaast een voor op het werk, maar die gebruik ik ook als to-do lijst. En vaak zet ik dingen ook wel in mijn mobiele agenda, maar daar staan ook weer huishoudelijke dingen in die nog moeten. Van die dingen die ik in de nacht bedenk: Oh kaartje sturen naar tante Truus..
Het is van alles door elkaar maar het werkt..
Jazeker. Elk jaar zoek ik een leuke uit .
Ik heb een digitale agenda, prive en werk staan door elkaar. En ik heb op m'n werk (ik werk als zelfstandige) op m'n bureau een weekplanner liggen waarin ik werkdingen vooruit plan.
Alleen papieren agenda.

Ik heb nog nooit een digitale agenda gebruikt.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Sinds man niet meer werkt en geen kinderen meer in huis alles digitaal. Daarvoor een weekplanner op papier. Nu zijn er niet meer zoveel dingen om rekening mee te houden.
Ik heb het geprobeerd want ik hou van papier maar het past me niet meer. Ik gebruik m nu als veredeld kladblok, ik ben helemaal over op digitaal.
.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven