Gebruiken jullie nog een gewone agenda?

26-06-2025 15:13 92 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de laatste tijd best wel wat afspraken die ik allemaal in mijn telefoon zet maar ik merk dat ik toch een gewone agenda mis waar ik gewoon even snel in kan bladeren dus die ga ik even eentje halen.

Gebruiken jullie nog een agenda of alleen de agenda op je telefoon?
Alleen nog de digitale. Hartstikke handig dat je ergens ter plekke een (nieuwe) afspraak kunt noteren!
Ik ben sowieso heel slecht met agenda’s, ik noteer eigenlijk maar weinig. Ik heb geen gezin, dat scheelt een stuk, maar tandarts ofzo zet ik er ook niet in. Ik zag laatst dat een vriendin jas bij stomerij ophalen in haar agenda zette. Zoiets zou ik zelf nooit agenderen. En als iemand mij nu belt om zaterdag wat te gaan drinken zet ik dat ook niet in mijn agenda, maar veel mensen doen dat wel, volgens mij.
Elizabethie schreef:
26-06-2025 16:57
Alleen nog de digitale. Hartstikke handig dat je ergens ter plekke een (nieuwe) afspraak kunt noteren!
Dat is voor mij de reden om geen digitale agenda te hebben. Dan kan ik rustig bekijken of ik wel zin en tijd heb voor die afspraak. Hoef ik niet meteen ja of nee te zeggen.
Sabine schreef:
26-06-2025 17:02
Dat is voor mij de reden om geen digitale agenda te hebben. Dan kan ik rustig bekijken of ik wel zin en tijd heb voor die afspraak. Hoef ik niet meteen ja of nee te zeggen.
Ziekenhuis? Fysio?
Nou ja, ieder z'n ding. Ik vind het geweldig. Maar mijn geheugen werkt dan ook niet meer zo goed als iemand van beneden de 60 laten we maar zeggen.
Ik gebruik mijn Outlook werkagenda voor alles, dus ook privezaken (wij werken niet met gedeelde agenda's dus dan kan dat). Die heb ik altijd bij me en is toegankelijk via telefoon en laptop. Het grootste voordeel vind ik nog wel dat je snel dingen terug kunt vinden.
Elizabethie schreef:
26-06-2025 17:09
Ziekenhuis? Fysio?
Nou ja, ieder z'n ding. Ik vind het geweldig. Maar mijn geheugen werkt dan ook niet meer zo goed als iemand van beneden de 60 laten we maar zeggen.
Ziekenhuis kom ik gelukkig nooit. Fysio zo nu en dan. Is dan wekelijks op hetzelfde tijdstip. Je kan je afspraak ook op een kaartje laten schrijven. Papieren agenda is ook nog een oplossing. Die kan je meenemen als dat nodig is. Maar als digitaal voor jou werkt dan is dat natuurlijk prima 😀.
Ik gebruik een papieren weekkalender. Hangt in de keuken en gebruik niets digitaal.
jawel, ik heb nog een agenda.
En bovendien heb ik ook al mijn oude agenda's nog.
Bladzijde per dag, agenda van Oxfam.
Vroeger met spiraalrug, nu spijtig genoeg niet meer.... geloof het of niet maar dat was voor mij een serieuze aanpassing ;-D
geen motto. Na knolselder en pastinaak: Lucy!
Solomio schreef:
26-06-2025 15:23
Alleen papieren agenda hier.
In sommige dingen wil ik niet met de tijd meegaan.
Dit.
Ik kan en wil absoluut niet zonder mijn papieren agenda.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Hier twee digitale agenda’s.
Outlook voor werk, en voor prive google. Zoon en partner zitten ook thuis in google, dus ik maak een “family event” aan als het iets is waarvan het belangrijk is dat we er allemaal weet van hebben. Verder ook altijd een week en een dag van tevoren een alert, omdat ik in mijn prive kalender niet zo ver vooruit kijk / de mannen in huis wat “verwerktijd” nodig hebben als er iets op de planning staat dat niet perse heel leuk is.
Ik gebruik mijn telefoon om de afspraken te noteren. Dan maak ik elke week een papieren planning. Daar staan de afspraken in maar ook de to do's voor deze week. Het geeft mij meer overzicht in mijn vrije tijd.
Digitaal en keukenkalender.

M'n laatste 2 papieren agenda's bleven steeds leeg na n paar maanden. Jammer.
Maar heb wel n hele mooie grote keukenkalender.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Al heel veel jaren alleen digitaal en dat is zoveel handiger. Altijd up to date en alles gedeeld met het gezin.
Ik heb een tooltje ontwikkeld die mijn agenda's uitleest. Aparte agenda voor mij, kids, en kids samen en parro (school)

Komen foto's bij van degene van wie het is. En icoontjes bij zwemles etc.

Staat in de keuken op een klein schermpje. Kunnen de kinderen ook zien wat er is.
Decrypting life one day at the time
Appletje schreef:
26-06-2025 17:13
Ik gebruik mijn Outlook werkagenda voor alles, dus ook privezaken (wij werken niet met gedeelde agenda's dus dan kan dat). Die heb ik altijd bij me en is toegankelijk via telefoon en laptop. Het grootste voordeel vind ik nog wel dat je snel dingen terug kunt vinden.
Ja, dat is ook zoiets. Ik doe best vaak een search maar iets van een paar jaar terug. Zo van, welke periode waren we toen en toen ook alweer daar? Of wannee had ik mijn laatste onderzoek van dit en dat?
ShaunTheSheep schreef:
26-06-2025 19:11
Al heel veel jaren alleen digitaal en dat is zoveel handiger. Altijd up to date en alles gedeeld met het gezin.
Alleen up to date als je hem zelf bijhoudt. Net als een papieren agenda.
Appletje schreef:
26-06-2025 17:13
Ik heb wel twee agenda’s Google privé en Outlook voor werk, maar ik nodig mezelf dan uit als gast als het iets privé onder werktijd is, dan block ik die tijd (en zet ‘m op privé), maar ook als er iets van werk in privetijd is, iets in de avond ofzo. Deed ooit alles in Outlook van werk, maar toen ging ik daar weg en was ik mijn geschiedenis “kwijt”.
pina wijzigde dit bericht op 26-06-2025 19:27
3.46% gewijzigd
Ik heb inmiddels alles digitaal. Is op zich wel jammer, want ik houd enorm van papier. Maar ik merkte vorig jaar dat ik de papieren agenda eigenlijk nooit meer gebruikte.
Ik heb een aantal jaar een familieplanner in de keuken gehad, maar ik was eigenlijk de enige die daar ooit op keek, dus die was al eerder afgeschaft.

Ik gebuik Google calendar op m'n desktop (ben zelfstandig ondernemer en werk vanuit huis) voor zowel werk als privé, en als ik ergens ben waar ik moet checken of ik op een bepaald moment beschikbaar ben, kijk ik op m'n telefoon, waarmee hij gesynchroniseerd is.
Als ik puur afhankelijk was geweest van m'n telefoon, had ik waarschijnlijk nog een papieren agenda gehad, maar nu vind ik het handig om terugkerende afspraken in een keer in te plannen, verjaardagen vergeet ik niet meer en hoef ik ook niet steeds opnieuw te noteren, en als iets wijzigt, is dat zonder gerommel met doorstrepen en dergelijke geregeld.
Om het nog een beetje gezellig te maken, gebruik ik kleurcodes voor verschillende soorten afspraken. Zou eigenlijk wel leuk zijn als je ook stickers erin zou kunnen plakken 😊
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Sabine schreef:
26-06-2025 19:21
Ja, maar als je met gezinsleden deelt, bijvoorbeeld. Dat je kunt zien of partner thuis is om bij de kinderen te zijn als je een avond uit plant met vrienden.
Sabine schreef:
26-06-2025 19:21
Bijvoorbeeld verjaardagen zijn een jaarlijks terugkerend evenement, dat je niet elk jaar opnieuw hoeft op te nemen. Mijn Teams-afspraken worden ook automatisch toegevoegd aan mijn agenda. Ik hoef veel minder bij te houden dan ik in een papieren agenda deed.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Nee, alles in iCal, eigen afspraken, afspraken van mijn vriend en gezamenlijk. Zo zie ik in één oogopslag wanneer hij wel/niet thuis eet de komende week, wanneer we iets met vrienden kunnen afspreken oid (hij heeft onregelmatig werk). Gewoon op iPhone of Mac altijd bij te houden, waar je ook bent. Papier vind ik onhandig, soms ben ik niet thuis en wil ik meteen kunnen zien of ik iets kan afspreken of niet.
Nothing happens for a reason
x
pina wijzigde dit bericht op 26-06-2025 19:33
0.00% gewijzigd
DG2015 schreef:
26-06-2025 19:27
Bijvoorbeeld verjaardagen zijn een jaarlijks terugkerend evenement, dat je niet elk jaar opnieuw hoeft op te nemen. Mijn Teams-afspraken worden ook automatisch toegevoegd aan mijn agenda. Ik hoef veel minder bij te houden dan ik in een papieren agenda deed.
Ja, maar veel mensen vinden het juist fijn om daar bewust even een moment voor te nemen. Ik niet, ik heb een hekel aan schrijven en kan het ook niet meer ;)
pina wijzigde dit bericht op 26-06-2025 19:32
7.51% gewijzigd
Kan niet zonder digitaal. Gesynchroniseerd met mijn man. Ik snap niet hoe we dat vroeger op papier deden, dan moest je eerst thuis overleggen of iets kon. Nu zie je meteen welk tijdstip vrij is en is het voor de ander meteen te zien als jij iets invult. Wij hebben nog jong grut thuis dus er moet altijd iemand zijn of oppas regelen.
Ook ideaal voor veeleisende schooldingen, studiedag, open dag, bepaalde spullen die mee moeten etc.
Nee, al jaren niet meer.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven