Geen kerstpakket door kerstgedachte

20-12-2008 19:53 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de afgelopen twee jaar kreeg ik standaard een kerstpakketje van iemand die veel opdrachten van ons bedrijf krijgt.

Dit jaar kreeg ik een mooie kaart, waarop onder andere stond dat ze dit jaar geen kerstpakketten uitdeelden en dat het uitgespaarde geld naar een goed doel ging (kinderen in oorlogsgebied).

Op zich is dat natuurlijk prima. Maar om de een of andere reden heb ik er toch wat gemengde gevoelens bij.

Ten eerste: als dit bedrijf wat goeds wil doen, waarom dan de behoefte om dat op een kerstkaart te zetten? De meeste mensen gebruiken een kerstkaart voor de beste wensen, niet om trots te vermelden hoe veel ze dit jaar hebben bijgedragen aan de kankerbestrijding of de zeehondencreche.

Ten tweede: de twee 'account managers' die ik wel eens spreek werken in een mooi kantoor, ze rijden alle twee rond in een forse lease-auto en hebben altijd de nieuwste mobieltjes. Daar is dus wel geld voor dat niet naar een goed doel gaat. Maar het geld dat is bedoeld voor een aardigheidje voor goede (zaken)relaties moet naar Afrika toe.

Om de een of andere reden irriteert me dit. Heel slecht, want ik heb in feite helemaal geen behoefte aan kerstpakketten en het geld wordt nu vast heel wat beter besteed. Maar toch heb ik al een goed voornemen voor 2009: ik ga eens kijken of er nog concurrenten zijn van dit bedrijf die ook een goede aanbieding kunnen doen.
De reden dat ze dat er op hebben gezet is hoogstwaarschijnlijk omdat jullie anders zouden zeiken dat jullie niks kregen.

En jij hebt toch ook een computer, televisie, telefoon e.d.?
Mooi initiatief van deze mensen !
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Als geen kerstpakket krijgen je motivatie is om bij een ander bedrijf te gaan kijken... djiesus.
Dan maar geen ''kerstgedachte'' maar ik vind dat ook raar. Waarom moet het dan altij van het personeel zijn en niet van de 'hoge bazen' die wel een vette bonus krijgen...
Eigenlijk vind ik jou nogal egoistisch.

Gaan mieren om een kerstpakketje, terwijl het geld van het pakket naar een veel beter doel gaat dan wanneer men het aan jou (e.a.) zou geven...

Getsie.
Daar gaat het waarschijnlijk niet om. Waarshijnlijk doet het bedrijf niet aan goedendoelen behalve dan nu.

Het bedrijf waar ik werk heeft nooit kerstpakketten en ook geen bonus. Maar het is gewoon een leuk bedrijf. Zij sturen geen kerst kaarten. Wat ze hier mee besparen storten ze aan een goed doel.... Dat kan ook..
quote:guurtje schreef op 20 december 2008 @ 19:58:

Dan maar geen ''kerstgedachte'' maar ik vind dat ook raar. Waarom moet het dan altij van het personeel zijn en niet van de 'hoge bazen' die wel een vette bonus krijgen...Wat bedoel je daarmee?
quote:guurtje schreef op 20 december 2008 @ 19:58:

Dan maar geen ''kerstgedachte'' maar ik vind dat ook raar. Waarom moet het dan altij van het personeel zijn en niet van de 'hoge bazen' die wel een vette bonus krijgen...Het gaat niet eens om personeel, maar om klanten... Mijn mening: ik zou juist eerder zaken doen met een bedrijf dat zo'n goed initiatief toont! (en ja, ze zetten het op de kerstkaart omdat je anders helemaal gezeik krijgt dat ze niets doen)
quote:Laura80 schreef op 20 december 2008 @ 19:53:

Om de een of andere reden irriteert me dit. Heel slecht, want ik heb in feite helemaal geen behoefte aan kerstpakketten en het geld wordt nu vast heel wat beter besteed. Maar toch heb ik al een goed voornemen voor 2009: ik ga eens kijken of er nog concurrenten zijn van dit bedrijf die ook een goede aanbieding kunnen doen.
Ik snap eigenlijk best wat hier bedoeld wordt. Er is geld zat, maar mooie sier wordt gemaakt met geld wat ze toch al 'kwijt' zijn.

Maar om nu het zakelijk contact op te zeggen vind ik wel weer wat ver gaan.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
En hoe weet TO dan dat het bedrijf "niet aan goede doelen " doet?

En wat dan nog. Stel dat ze idd niet aan goede doelen doen. En dit jaar besloten hebben om de welvarende (!!) mens in NL een keertje over te slaan, en het geld te doneren aan de arme mens elders.

Hoe erg is dat dan ? En hoe onwijs egoistisch ben je als je daar om gaat mieren \ mekkeren \ topic openen en ergens anders gaat zoeken naar een bedrijf dat Wel een kerstpakket geeft ?
Poezewoes, dat is precies wat ik bedoel...
Misschien niet wat je wilt horen, maar vind je het zelf ook niet een beetje een egoistische gedachte?

Het is een extraatje, geen récht!

Wees blij dat jouw extraatje bij mensen terecht komt die het waarschijnlijk oneindig meer kunnen waarderen dan jij ooit zult doen ('bah, wéér een fles wijn/kaasjes/fondueset/whatever').

Bij ons op het werk hebben we afgesproken álles wat we krijgen weg te geven aan de voedselbank. Had je daar wel voor open gestaan? Ben ik toch wel benieuwd naar...
ik vind het juist wel een leuk initiatief, en als het er gewoon in normale bewoordingen op stond, dan lees ik er niets opschepperigs in.

Denk dus ook dat ze het gewoon gedaan hebben omdat er anders commentaar zou komen dat ze dit jaar niets doen.
quote:Poezewoes schreef op 20 december 2008 @ 20:03:

Ik snap eigenlijk best wat hier bedoeld wordt. Er is geld zat, maar mooie sier wordt gemaakt met geld wat ze toch al 'kwijt' zijn.

Maar dat Weet TO toch helemaal niet. Mss doneren die heren wel prive elke maand aan Kika. Of geeft het bedrijf regelmatig veel geld aan War Child oid.

Zou zomaar kunnen.
Ik vind het een beetje goede sier maken over jouw rug. Het is natuurlijk prima dat ze geld aan een goed doel geven maar het is onnodig om dat aan iedereen te laten weten.

Ze geven nu geld dat was gereserveerd voor iets anders nml de kerstpaketten. Volgens mij zijn de ontvangers prima zelf in staat om te beslissen of ze geld aan een goed doel geven. Nu geeft het bedrijf mi geld namens jou.
quote:guurtje schreef op 20 december 2008 @ 20:05:

Poezewoes, dat is precies wat ik bedoel...@Guurtje, wat heeft een bonus voor het management te maken met het al dan niet aan relaties beschikbaar stellen van een kerstpakket?
Volgens mij gaat het TO helemaal niet om dat zij nu een kerstattentie misloopt.
Maar dat geld is toch niet van jou. Dat geld is van dat bedrijf.

Een extra'tje of een kerstpakket is goddorie geen recht hoor. !
quote:la_maya schreef op 20 december 2008 @ 20:06:

Ik vind het een beetje goede sier maken over jouw rug. Het is natuurlijk prima dat ze geld aan een goed doel geven maar het is onnodig om dat aan iedereen te laten weten.

Ze geven nu geld dat was gereserveerd voor iets anders nml de kerstpaketten. Volgens mij zijn de ontvangers prima zelf in staat om te beslissen of ze geld aan een goed doel geven. Nu geeft het bedrijf mi geld namens jou.Is een kerstpakket onderdeel van je salaris dan? Heb je er recht op?
TO weet helemaal niet f het goed dan wel slecht gaat met het bedrijf. Feit dat ze dure leaseauto's rijden zegt niet zo veel. Zelfs al reden ze in een dikke benz, dan nog. En elk jaar nieuwe mobieltjes? Die kosten de zaak niet zo veel hoor. Abonnementen enzo.....

Eens met Lika, ik zou het juist fijn vinden om zaken te doen met een bedrijf dat hier aandacht aan besteedt.
quote:Poezewoes schreef op 20 december 2008 @ 20:07:

Volgens mij gaat het TO helemaal niet om dat zij nu een kerstattentie misloopt.

Bij haar eerste punt niet nee. Daar gaat het over het zgn "trots" zijn op het doneren aan een goed doel.

( Ik gok zomaar dat ze het op die kaart hebben geschreven omdat ze anders gemier zouden krijgen van klanten die hun kerstpakket missen )

Bij punt 2 begint ze over de telefoon en auto's van de heren. En vind ze het raar dat zij dat hebben, maar dat "haar" kerstpakket aan de armen wordt gegeven.

Dus ik heb het idee dat dat haar ook wel wat dwars zit.
Tja, hadden het er vandaag nog over toevallig.

manlief krijgt ook bergen met kerstpakketdingen binnen. Sommigen zijn erg leuk, maar het is een hoop drank en dat drinken wij eigenlijk nooit. Is wel erg handig met de verjaardag in het vooruitzicht. Maar verder geven we het weer verder weg enzo en zeg nou eerlijk, zitten wij er nou op te wachten dat we allemaal een doos vol met rommel krijgen waar we eigenlijk nooit wat mee doen en waarvan we de helft weggooien. tuurlijk, het is leuk. Maar hebben we niet allemaal genoeg? en kopen we het anders niet gewoon?

Dus ik vind het een supermooi initiatief om het geld aan anderen te doneren degene die het wel nodig hebben. En je bent niet eens personeel, maar een zakenrelatie, waar je, je druk over maakt!
Het maakt mij niet uit hoor, wat dat bedrijf doet. Moeten ze helemaal zelf weten. Ik vind alleen dat TO hier wel op een verkeerde manier wordt aangesproken. Het gaat haar niet om een kadootje, maar om iets anders. Om haar nu meteen egoïstisch etc te noemen vind ik zwaar overdreven en de plank mis slaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven