Geen kerstpakket door kerstgedachte

20-12-2008 19:53 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de afgelopen twee jaar kreeg ik standaard een kerstpakketje van iemand die veel opdrachten van ons bedrijf krijgt.

Dit jaar kreeg ik een mooie kaart, waarop onder andere stond dat ze dit jaar geen kerstpakketten uitdeelden en dat het uitgespaarde geld naar een goed doel ging (kinderen in oorlogsgebied).

Op zich is dat natuurlijk prima. Maar om de een of andere reden heb ik er toch wat gemengde gevoelens bij.

Ten eerste: als dit bedrijf wat goeds wil doen, waarom dan de behoefte om dat op een kerstkaart te zetten? De meeste mensen gebruiken een kerstkaart voor de beste wensen, niet om trots te vermelden hoe veel ze dit jaar hebben bijgedragen aan de kankerbestrijding of de zeehondencreche.

Ten tweede: de twee 'account managers' die ik wel eens spreek werken in een mooi kantoor, ze rijden alle twee rond in een forse lease-auto en hebben altijd de nieuwste mobieltjes. Daar is dus wel geld voor dat niet naar een goed doel gaat. Maar het geld dat is bedoeld voor een aardigheidje voor goede (zaken)relaties moet naar Afrika toe.

Om de een of andere reden irriteert me dit. Heel slecht, want ik heb in feite helemaal geen behoefte aan kerstpakketten en het geld wordt nu vast heel wat beter besteed. Maar toch heb ik al een goed voornemen voor 2009: ik ga eens kijken of er nog concurrenten zijn van dit bedrijf die ook een goede aanbieding kunnen doen.
Bagheera, ik haal uit jouw post dat jij het niet leuk zou vinden als mensen ongevraagd (een deel van) het geld dat jij hebt gegeven aan een goed doel zouden geven. Dat vind ik raar.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:Bagheera schreef op 21 december 2008 @ 14:19:

[...]

Zucht, waar haal je dit nu weer vandaan?

Als mensen heel rijk zijn, dan geef ik inderdaad minder dan iemand die minder geld heeft, ja. Omdat ik er ook heel hard voor moet sparen om een paar honderd euro te kunnen geven voor een bruiloft.

Draai het maar eens om voordat je meteen begint te blaten. Zou jij het fijn vinden als jouw vriendin in de bijstand (terwijl jij bulkt van het geld) moet sparen voor jouw cadeau? Ik wil niet eens wat hebben van mensen die het eigenlijk niet missen kunnen. Dus ik vind het heel normaal dat zij niets geeft en iemand die het heel goed heeft, wel met een cadeau aan komt.

En in deze haalde ik een quote van Lika aan, daar haalde ik het dus vandaan.

En je moet het juist niet omdraaien, want dan krijg je een heel andere situatie, al krijg ik een geplukt bloemetje van een vriendin waar van ik weet dat het niet breed heeft, maakt me geen fluit uit en daar gaat het dan ook niet om.

Als ze me toch geld geeft, vind ik dat heel lief van haar, maar dat neemt nog steeds niet weg dat ik dan met dat geld mag doen wat mij goed dunkt.
quote:lonki schreef op 21 december 2008 @ 13:55:

[...]

Als je had gezegd; We weten het nog niet? We hebben alles voor ons huishouden al, misschien willen we een reisje maken, of we zetten het apart om te sparen en kijken later wel.

beinvloed dat de hoeveelheid van het bedrag dat je gaat geven?

Vind ik gewoon zielig.

En daarbij klopt het ook niet met het goede doel verhaal, als je daar aan geeft ongeacht het bedrag, weet je ook niet waar ze het voor gaan gebruiken, maar je gaat ervan uit dat ze het besteden voor iets waarvan zij denken dat goed is.Ik snap je verhaal echt niet lonki. Wij wisten al wat we met het geld gingen doen, namelijk aan een goed doel geven. Waarom zou ik dan in godsnaam zeggen dat ik nog niet wist wat we er mee gingen doen?
quote:Lika schreef op 21 december 2008 @ 20:56:

[...]

Ik snap je verhaal echt niet lonki. Wij wisten al wat we met het geld gingen doen, namelijk aan een goed doel geven. Waarom zou ik dan in godsnaam zeggen dat ik nog niet wist wat we er mee gingen doen?

Nee, ik zeg niet dat je dat had moeten zeggen.

Ik vraag me alleen af...Als je dat had gezegd, had er toch verder ook geen haan naar gekraaid wat je uiteindelijk gedaan hebt met dat geld.

Dat bedoelde ik, ik vind het raar als mensen naderhand gaan vragen wat heb je met het geld gedaan.

(Je gaf aan dat mensen, dat in jouw omgeving, wel vragen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven