Geld geven, leuke manier?
vrijdag 19 augustus 2011 om 12:37
Op mn ouder's 25-jarig huwelijksfeest gaven familieleden een mooi boompje met erin vastgemaakt (kleine wasknijpers) kleine envelopjes met geld (volgens mij hadden ze op de envelopjes een geld-biljet geplakt -een neppe natuurlijk, geprint- zodat het een heuze geld-boom werd het is alweer 15 jaar geleden, maar deze boom staat me nog vers int geheugen! Zo leuk!
vrijdag 19 augustus 2011 om 12:46
Voor een bruiloft is het misschien iets minder geschikt maar: invriezen!
Een tupperware bak vullen met een laagje water, laten bevriezen en een paar munten met een laagje water, laten bevriezen en een laagje water met briefgeld, bevriezen en nog een laagje. Bak weghalen en de klomp ijs in doorzichtige folie en hopen dat het niet al te warm is buiten.
of in een ballon prutsen, confettie erbij in en blazen maar.
ik koop dan van die half doorzichtige ballonnen met speciale tekst en een ballonhouder bij een feestwinkel.
Een tupperware bak vullen met een laagje water, laten bevriezen en een paar munten met een laagje water, laten bevriezen en een laagje water met briefgeld, bevriezen en nog een laagje. Bak weghalen en de klomp ijs in doorzichtige folie en hopen dat het niet al te warm is buiten.
of in een ballon prutsen, confettie erbij in en blazen maar.
ik koop dan van die half doorzichtige ballonnen met speciale tekst en een ballonhouder bij een feestwinkel.
vrijdag 19 augustus 2011 om 12:49
zoveel mogelijk kleingeld verzamelen en dat op een leuke manier verpakken,denk aan hobby,s bv als ze van zeilen houden in een bootje doen.
het leuke is dat je geen rond bedrag erin moet doen maar net n paar stuivers minder.
als ze het geld wel tellen dan tellen ze tig keer omdat ze denken dat ze t niet goed doen.
het leuke is dat je geen rond bedrag erin moet doen maar net n paar stuivers minder.
als ze het geld wel tellen dan tellen ze tig keer omdat ze denken dat ze t niet goed doen.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
vrijdag 19 augustus 2011 om 12:53
Ik heb voor vrienden van mij, een fotocollage gemaakt, met daarin een briefje van 250 gulden verwerkt. De vuurtoren, ja zo lang is dat geleden.
Aan het lijstje had ik een hamertje gemaakt, om het glas stuk te slaan. Symbolisch dan.
Aan het lijstje had ik een hamertje gemaakt, om het glas stuk te slaan. Symbolisch dan.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
vrijdag 19 augustus 2011 om 12:53
vrijdag 19 augustus 2011 om 12:56
Inderdaad aan een boompje of plantje kan leuk staan, zeker als het geld ook nog mooi gevouwen is. Wij hebben voor onze bruiloft ook geld gekregen dat in walnoten zat. Hoe men dat gedaan had weet ik niet, maar het was wel leuk. We zaten dus met een kraker, die we ook hadden gekregen, walnoten te kraken. Soms was het een echte noot en die aten we dan op en soms geld.
Ook geld met chocoladegeld in een soort geldzak (ouderwetse knapzak idee). En veel geld met witte en roze muizen erbij, dat komt door de Duitse uitdrukking voor geld: muizen om te braden. (Mijn man is Duits).
Als je een beetje origami kunt kun je er ook kraanvogels van vouwen, dat brengt geluk!
Ook geld met chocoladegeld in een soort geldzak (ouderwetse knapzak idee). En veel geld met witte en roze muizen erbij, dat komt door de Duitse uitdrukking voor geld: muizen om te braden. (Mijn man is Duits).
Als je een beetje origami kunt kun je er ook kraanvogels van vouwen, dat brengt geluk!
vrijdag 19 augustus 2011 om 13:06
quote:dddandelion schreef op 19 augustus 2011 @ 13:03:
Een heleboel muntjes in een peper en zout stel doen. Moet je wel het liedje van André van Duin erbij geven. (Heb ik ooit hier op het forum gelezen en laatst zelf gedaan, was een daverend succes.)
deze heb ik ooit zelf gegeven zonder liedje wel te verstaan.
meer in de trant dat je vroeger op een bruiloft een peper en zout stel kreeg.
Een heleboel muntjes in een peper en zout stel doen. Moet je wel het liedje van André van Duin erbij geven. (Heb ik ooit hier op het forum gelezen en laatst zelf gedaan, was een daverend succes.)
vrijdag 19 augustus 2011 om 13:30
Een canvas laten afdrukken met een foto van alle collega's en op de achterkant plakken.
Hebben wij laatst aan een collega gegeven.
Zelf kreeg ik ook zoiets maar dan met een mooie tekst erop met heel vaag op de achtergrond een gekke foto van mezelf..
Hebben wij laatst aan een collega gegeven.
Zelf kreeg ik ook zoiets maar dan met een mooie tekst erop met heel vaag op de achtergrond een gekke foto van mezelf..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
vrijdag 19 augustus 2011 om 13:38
Ooit een collage gemaakt van oud en nieuw geld (gecopieerd) en dan her en der echt geld er tussen gestopt.
Bierglazen vullen met gele gelei met daar het (klein)geld in aftoppen met watten en op een dienblad zetten
(maar dat is meer voor een kroegtijger dan voor een collega)
Geldboom, of een schatkist vullen.
Wat maat jouw collega speciaal in jullie bedrijf? Dat kan je er ook in verwerken.
Bierglazen vullen met gele gelei met daar het (klein)geld in aftoppen met watten en op een dienblad zetten
(maar dat is meer voor een kroegtijger dan voor een collega)
Geldboom, of een schatkist vullen.
Wat maat jouw collega speciaal in jullie bedrijf? Dat kan je er ook in verwerken.
vrijdag 19 augustus 2011 om 13:43
vrijdag 19 augustus 2011 om 14:01
quote:pimpelmeesje67 schreef op 19 augustus 2011 @ 12:45:
Wij hebben ooit voor een bruiloft van een collega allemaal losgeld in ballonnen gestopt. Opblazen, bij elkaar binden.
't is een hoop werk, maar 't ziet er erg leuk uit!Wij kregen dit ook toen we trouwden van mijn collega's, erg leuk! Alleen zat er helium in, dan moet je dus wel opletten dat je er geen laat vliegen (zoals mijn moeder per ongeluk deed)...
Wij hebben ooit voor een bruiloft van een collega allemaal losgeld in ballonnen gestopt. Opblazen, bij elkaar binden.
't is een hoop werk, maar 't ziet er erg leuk uit!Wij kregen dit ook toen we trouwden van mijn collega's, erg leuk! Alleen zat er helium in, dan moet je dus wel opletten dat je er geen laat vliegen (zoals mijn moeder per ongeluk deed)...
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
vrijdag 19 augustus 2011 om 14:23
quote:flatscreen schreef op 19 augustus 2011 @ 13:06:
[...]
Over welk liedje van André van Duin hebben we het dan?
Mijn zus gaat namelijk over een maand trouwen en ik lees hier zoveel leuke ideeën!
Ik weet alleen niet of het wel leuk is om geld te geven...
[...]
Over welk liedje van André van Duin hebben we het dan?
Mijn zus gaat namelijk over een maand trouwen en ik lees hier zoveel leuke ideeën!
Ik weet alleen niet of het wel leuk is om geld te geven...