Geschrokken van kort lontje......

28-12-2008 19:44 95 berichten
De reden dat ik dit topic open, is dat ik gewoon even m'n hart wil luchten. Vanmiddag was ik echt van slag doordat ik te maken kreeg met iemand die wel een erg kort lontje had.

Het was koopzondag bij ons in de buurt, dus m'n moeder en ik gezellig samen de hort op. Ik had bij de Xenos wat dingetjes afgerekend bij de kassa. Terwijl ik m'n portemonnee opborg, ging m'n moeder die spullen alvast in een tasje doen. Je hebt daar dan zo'n inpakbalie met papier en tasjes, en daar stond al een vrouw. Mijn moeder pakte wat papier, en kwam daarbij waarschijnlijk iets te dicht in de buurt van die vrouw. Die daarop zei:"Nou motten ze GVD ineens allemáál hier staan, er is toch ruimte genoeg?!" M'n moeder was lichtelijk overrompeld, en zei: "Nou, rustig maar hoor". Nee, gáát dat mens m'n moeder uit staan kafferen, het was te grof voor woorden. Ik vond het verschrikkelijk, stond bijna te janken. Mijn moeder is echt een superlief mens, en iemand zo tegen haar tekeer horen gaan, raakte me diep. Vreselijk dat er zulke mensen zijn, ik kan daar niet mee omgaan. Zelf wil ik me absoluut niet verlagen tot haar niveau, dus ben ik rustig gebleven, net als mijn moeder.

Hebben jullie ook weleens zoiets meegemaakt, en hoe reageerden jullie toen? Of hou zóuden jullie reageren in zo'n situatie. Ik ben nogal gevoelig, en vind mezelf eigenlijk te soft. Maar terug gaan schelden is toch ook niet de manier? Wat vinden jullie?

M'n moeder was er trouwens eerder overheen dan ik......... Waarschijnlijk heb ik dat softe niet van haar
Alle reacties Link kopieren
Wat Zoebie-man heeft meegemaakt is echt verschrikkelijk Ongelofelijk dat er mensen zijn waarvan lijkt dat ze geen voorhoofdskwab hebben quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 december 2008 @ 20:08:

Kom op zeg , koekjes van eigen deeg zijn bij mij gratis . En mijn koekjes zijn vaak nog beter ook .

Same here. Ik geloof heilig in het 'lik op stuk'-beleid. Ik geloof dat ik op 1 hand kan tellen hoe vaak ik met m'n mond vol tanden heb gestaan bij rare/asociale acties van mensen.

Het resultaat is dat ik me dan wellicht wel verlaag tot hun niveau, maar ik heb achteraf nooit het gevoel van 'had ik maar...' en aangezien ik er nog een flinke schep bovenop doe (moet mijn lengte en lief uiterlijk dan wel compenseren ), zou het me niets verbazen dat de oorspronkelijke agressor zich erg akelig zal voelen na mijn koekje.

Als ik dat niet zou doen, dan zou ik het meenemen naar huis, er slapeloze nachten van hebben, lange tijd wrok voelen en nog heel lang het gevoel hebben dat ik iets had moeten doen of zeggen.
[quote]alice33 schreef op 29 december 2008 @ 21:31:

Fijn Zoebie dat slachtofferhulp jullie zo goed heeft geholpen en dat het nu goed met jullie gaat.

quote]

Nou ja zo goed gaat het hier nu ook niet ...... Maar dat heeft niks met dat geval te maken.
Rot om te lezen dat jullie nog andere sores hebben Zoebie. Ik hoop echt dat 2009 voor jullie op alle fronten een topjaar wordt!

Heel veel sterkte gewenst!

Liefs Alice
quote:setter schreef op 29 december 2008 @ 19:42:

En Lotje, wat ook wel eens wil helpen is onbedaarlijk in de lach schieten als zo'n vrouw uit haar slof schiet. En dan weglopen natuurlijk. Maar ik kan me voorstellen dat je op zo'n moment té perplex bent om daaraan te denken.

Hoe voel je je nu? Ben je een beetje van de schrik bekomen? Het is en blijft een nare ervaring tenslotte....

Lief dat je ernaar vraagt! Ik moet zeggen dat de reacties hier op het forum mij érg goed hebben gedaan! Ik moest het gewoon kwijt, het zat me vreselijk dwars. De bevestiging van jullie, dat het gedrag van die vrouw inderdaad bespottelijk was, is voor mij genoeg om het naast me neer te kunnen leggen.

Bedankt dus!

Maar ook wel bizar om te lezen wat sommige anderen hebben meegemaakt met de heetgebakerde medemens.
Jemig wat een vreselijke verhalen (sterkte voor iedereen ). Kan werkelijk niet geloven dat zulke dingen echt gebeuren. Heb weleens wat (zoals ik zou zeggen) licht asociaal gedrag meegemaakt, maar nooit zo extreem als ik hier lees.

Het erge is, je durft toch nergens meer iets van te zeggen. Ik heb al eens vaker gehoord dat je verdorie nog uitgescholden wordt door het 'slachtoffer' dat je probeert te helpen. Of je hebt meteen een rechtse te pakken als je mensen aanspreekt op hun gedrag. Daarom ben ik er eigenlijk te mietig voor, en dat zou ik helemaal niet willen. Zucht....
quote:alice33 schreef op 29 december 2008 @ 20:06:

terug Setter, ook namens Pa. Bedankt voor jullie hartverwarmende reacties, beste forummers! Doet een mens goed.

P.S. wat een leuke doggies op je avatar! Ik heb 6 katten (was niet de bedoeling, maar da's weer een ander verhaal - varieert van aan komen lopen tot overblijvertjes uit het asiel -, maar anders... )Dank je! Zijn onze eigen doggies. Mooi zijn ze he?
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Oef, vergeet ik toch helemaal om jou ook een dikke te geven, Zoebie! Sowwy...

Hier, nog een om het goed te maken

Wat vervelend om te lezen dat het niet goed gaat bij jullie.

Sterkte ermee!
Ze zijn werkelijk adorable, setter!
En dan is dit nog niet eens de mooiste foto Alice!

*kijkt haar voorraadje acuut even na en kiest voor een andere*
*Is nu al voor de derde keer haar avatar aan het wijzigen maar de oude blijft maar steeds staan*
Ik doe blijkbaar iets verkeerd..... iemand een idee?
Hier een opkikkertje van mij. Vond het wel een leuke.

Een lelijk, vet, stom en vulgair wijf zonder scrupules, komt al scheldend en schreeuwend tegen haar twee kinderen, een V & D binnen .

Een hostess van V & D:.......

'Goeie dag en welkom bij V & D.

Wat een mooie kinderen ...... Tweelingen ?

Het dikke vette wijf schreeuwt:......

'Trut ! Het zijn geen tweelingen. De ene is 7 en de andere bijna 10. Ben je blind ofzo ? Stom rund... Waarom denk je dat ?'

Hostess:.............

'Ik ben niet blind, en ook niet stom.

Maar ik kon me niet voorstellen dat iemand jou 2 keer geneukt zou hebben.

Een prettige dag verder bij V & D ".
Hihihi, wat een goeie!
Haha, ijzersterk.
quote:Zoebie schreef op 30 december 2008 @ 17:19:

Hier een opkikkertje van mij. Vond het wel een leuke.

Een lelijk, vet, stom en vulgair wijf zonder scrupules, komt al scheldend en schreeuwend tegen haar twee kinderen, een V & D binnen .

Een hostess van V & D:.......

'Goeie dag en welkom bij V & D.

Wat een mooie kinderen ...... Tweelingen ?

Het dikke vette wijf schreeuwt:......

'Trut ! Het zijn geen tweelingen. De ene is 7 en de andere bijna 10. Ben je blind ofzo ? Stom rund... Waarom denk je dat ?'

Hostess:.............

'Ik ben niet blind, en ook niet stom.

Maar ik kon me niet voorstellen dat iemand jou 2 keer geneukt zou hebben.

Een prettige dag verder bij V & D ".

OMG, heb je deze serieus gehoord??!!!

Hier in elk geval thee over scherm!
quote:setter schreef op 30 december 2008 @ 17:19:

Ik doe blijkbaar iets verkeerd..... iemand een idee?Geen idee waarom het je niet lukt setter??? Het is nog steeds dezelfde. Blijven proberen zou ik zeggen.....
quote:setter schreef op 30 december 2008 @ 17:22:

Hihihi, wat een goeie!

* Off Topic *

@ zijn dat jouw setters ? Wij staan op een wachtlijst voor een Gordon Setter eind april\ begin mei staat de dekking gepland, dus met een beetje geluk hebben we aan het einde van de zomer een Gordon Setter :-)

Mooie honden !

* End Off Topic *
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Gut , als ik 6 berichten terug had gelezen had ik gezien dat ze van jouw zijn ... maar ik wilde het al een tijd tegen je zeggen en zag je hier, dus ik gelijk schrijven :-)

* borodini gaat eeeeerst terug leren lezen
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Verwijderd ivm privacy
Waarom leer ik het nooit om naar de datum te kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven