Geschrokken van kort lontje......

28-12-2008 19:44 95 berichten
De reden dat ik dit topic open, is dat ik gewoon even m'n hart wil luchten. Vanmiddag was ik echt van slag doordat ik te maken kreeg met iemand die wel een erg kort lontje had.

Het was koopzondag bij ons in de buurt, dus m'n moeder en ik gezellig samen de hort op. Ik had bij de Xenos wat dingetjes afgerekend bij de kassa. Terwijl ik m'n portemonnee opborg, ging m'n moeder die spullen alvast in een tasje doen. Je hebt daar dan zo'n inpakbalie met papier en tasjes, en daar stond al een vrouw. Mijn moeder pakte wat papier, en kwam daarbij waarschijnlijk iets te dicht in de buurt van die vrouw. Die daarop zei:"Nou motten ze GVD ineens allemáál hier staan, er is toch ruimte genoeg?!" M'n moeder was lichtelijk overrompeld, en zei: "Nou, rustig maar hoor". Nee, gáát dat mens m'n moeder uit staan kafferen, het was te grof voor woorden. Ik vond het verschrikkelijk, stond bijna te janken. Mijn moeder is echt een superlief mens, en iemand zo tegen haar tekeer horen gaan, raakte me diep. Vreselijk dat er zulke mensen zijn, ik kan daar niet mee omgaan. Zelf wil ik me absoluut niet verlagen tot haar niveau, dus ben ik rustig gebleven, net als mijn moeder.

Hebben jullie ook weleens zoiets meegemaakt, en hoe reageerden jullie toen? Of hou zóuden jullie reageren in zo'n situatie. Ik ben nogal gevoelig, en vind mezelf eigenlijk te soft. Maar terug gaan schelden is toch ook niet de manier? Wat vinden jullie?

M'n moeder was er trouwens eerder overheen dan ik......... Waarschijnlijk heb ik dat softe niet van haar
Alle reacties Link kopieren
Wat naar.

Je moet maar zo denken: die mevrouw is vast niet erg gelukkig

Ik heb het zelf nooit zo meegemaakt, maar ik zou er ook van schrikken hoor.
Ik zou overigens ook niet terug gaan schelden, maar eerder gewoon opmerken dat het misschien wat overdreven is om zo tekeer te gaan en weglopen.
Wat asociaal zeg! Ik verlaag me ook zelden tot schreeuwen, laat staan schelden, maar zou er waarschijnlijk wel iets van gezegd hebben. (Zeker als het aan mij gericht was). Iets in de trant van 'Wat een overdreven reactie van u zeg'. of: 'Dat is toch niet nodig. Reageer uw slechte humeur op iemand anders af.' Of iets in de trant van 'Die moet nodig eens een beurt;-)'. Ik kan altijd heel slecht tegen mensen met zo'n kort lontje...
Count your blessings...
De laatse jaren is de mentaliteit van sommige mensen ver te zoeken,helaas vaak meegemaakt,vervelend voor je moeder,had ze niet bij mijn moeder moeten doen,soms zeg je wat en soms ook niet,jammer dat het voor veel mensen wordt verpest!!Ik vind dat soort mensen het souterain van de samenleving
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
wat een asociale reactie! Ik zou zelf heel boos worden, en er wel wat van zeggen. Ik was vandaag ook in de stad, koopzondag, en het was ook zo druk overal dat ik maar weer snel ben gegaan. Sommige mensen kunnen blijkbaar niet goed tegen die drukte en gaan dan maar wat staan schelden.

Trek het het je niet aan, helaas zijn er altijd zulke mensen die zich niet weten te gedragen.
Gewoon negeren. Gek mens hoor en dat nog wel tijdens de feestdagen. Doe even normaal had ik dan gezegd ofzo..weet niet.
ik zou haar negeren of weglopen. Ligt eraan hoe agressief ze bezig is.
Hee Lotte, wat een domper op een gezellige middag! Ik heb ook een redelijk bijdehandte moeder, maar als ze haar lelijk behandelen, komt ook het allerslechtste in mij boven. Ook mijn moeder is een lief mens waar ze met hun &@#(&^% poten vanaf moeten blijven (grr.....).

Zonder dollen, wat die vrouw deed, is te belachelijk voor woorden. De winkel is toch zeker niet van haar? Het is een inpaktafel, om het rustig in je tasjes te doen, of van een papiertje te voorzien. Voor iedere Xenos-klant.
Ontzettend a sociaal van die vrouw. Je hoort je medemensen gewoon niet zo uit te schelden.

Maar wat bedoel je met waarschijnlijk kwam ze net iets te dicht in de buurt van die vrouw. Een ander bijna het papier uit de handen grissen terwijl ze aan het inpakken is, is namelijk ook niet erg sociaal.

Maar absoluut geen reden voor die vrouw om zo te keer te gaan.
Oh dat hebben wij vorig jaar nog meegemaakt. Mijn man was met de hond aan het fietsen in een natuurgebied hier in de buurt. Aangelijnd want dat is daar verplicht. Loopt er een gezin te wandelen met 2 grote honden loslopend. Een herder en een bouvier. Valt die herder onze hond aan en pakt hem in zijn nek. Dus mijn man weert die hond al fietsend met zijn voet af, stopt en stapt van de fiets. Begint die vent toch te schelden, te schoppen en stompte met een vuist met ring in het gezicht van mijn man. Die had een scheur vanaf zijn neus tot aan zijn lip. Een losse tand en een bont en blauw been. Hij heeft mij meteen gebeld en ook de politie . En ik moet zeggen. Die kwamen direct. Die vent heeft een proces verbaal gekregen en is voor de rechter moeten verschijnen. Jammer dat mijn man er een flinke domper aan heeft over gehouden en een tijdlang niet meer met de hond is gaan fietsen. En natuurlijk een tijdje ook het vertrouwen in de mens kwijt is geweest. Dus die kerel had ook een erg kort lontje.
Ik zou - als in een reflex - mijn handen in mijn zij zetten en eens héél precies beschrijven hoe die mevrouw er uit ziet en wat ik van haar denk . Kom op zeg , koekjes van eigen deeg zijn bij mij gratis . En mijn koekjes zijn vaak nog beter ook .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Raar mens zeg! Tokkie..... Bij dat soort mensen denk ik gelijk: Daar sta ik vér boven! Negeren dus.....

Hoe is het met je DVD station?
Ik sta er ook ver boven , maar op zulke momenten daal ik toch echt even af .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Don't worry: iedereen, maar dan ook iedereen in die winkel die dat mens heeft horen tieren, wist precies hoe het zat en wie er hier de geflipte lijpo was.
Neuhhh....ik daal niet af...ik ga me beslist niet verlagen tot het niveau van dat stuk vreten.....
Wat een stom mens.

Ik zou gezged hebben:"Zo is mevrouw Tokkie vandaag met het verkeerde been uit bed gestapt!!!" :-D de trut
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 december 2008 @ 20:08:

Ik zou - als in een reflex - mijn handen in mijn zij zetten en eens héél precies beschrijven hoe die mevrouw er uit ziet en wat ik van haar denk . Kom op zeg , koekjes van eigen deeg zijn bij mij gratis . En mijn koekjes zijn vaak nog beter ook .Ik vrees dat ik ook even enorm van achter uit mijn kippenstrotje zou gaan....die is gek zeg.
Goed gereageerd, niet terugschelden, dan escaleert het alleen maar meer. En begrijpelijk dat je uit het veld geslagen bent na zo'n incident.

Een paar weken geleden had ik ook zoiets bij de hand, gelukkig geen gescheld en getier zoals bij jou. Maar het mens bleef maar doordrammen, de situatie was als volgt: Ik was aan het winkelen en moest naar het toilet, ging in een groot warenhuis, trok een toiletdeur open (toilet stond op 'vrij') en daar was net een wat oudere dame zich weer aan het aankleden, vergeten de deur op slot te doen. Kan gebeuren, overkomt mij ook wel eens. Ik roep nog luidkeels 'sorry'. En duik een ander toilet in. Dame in kwestie roept dat ze zelf heeft geleerd eerst op de deur te kloppen. Ik zeg terug dat ze ook de deur op slot had kunnen doen.

Na het toiletbezoek wil ik mijn handen wassen, staat ze daar ook en begint nu door te drammen dat ik op de deur had moeten kloppen, dat dat manieren zijn die zij zo geleerd had (maw ik heb geen manieren) en dat een aantal keer achter elkaar. Nou ja, ik heb nogmaar een keer gemompeld dat ze óók de deur op slot had kunnen doen, en ben weggelopen.

Kortom, niet op ingaan, het zegt meer over die persoon dan over jou, of over je moeder, erg lullig, erg naar, je kunt niets doen aan die ander zijn/haar onredelijke reactie.
Oh Wiekje ja dat is mij ook eens gebeurd. Ik denk dat ik nog veel harder schrok dan de dame in de toilet. Maar ik ben zo'n muts die altijd veel te lang wacht en dan dus hoognodig moet, dus al rennend een deur openruk en zo'n hokje binnenstorm. Ja vind je het dan gek dat we ons allebei te pletter schrokken.
Haha Zoebie, ik schrok me ook rot. Heb nog wel even bij schoonouders (ook van 'die' leeftijd) gecheckt of die ook 'dat soort manieren' geleerd hadden, eerst op een wc deur kloppen voordat je hem opent, die keken me gelukkig aan alsof ze water zagen branden. Pfiew, ging even aan mezelf twijfelen
Oh ja en het gebeurt mij ook wel eens, deur op slot vergeten te doen, inderdaad, degene die de deur opent schrikt net zo veel als degene die op de pot zit.
In tranen uitbarsten is ook een goede. Geen manier om zo iemand zich sneller ongemakkelijk te laten voelen dan dat en de kans is groot dat meerdere mensen haar aan zullen spreken op haar gedrag.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:wiekje schreef op 28 december 2008 @ 20:32:

Oh ja en het gebeurt mij ook wel eens, deur op slot vergeten te doen, inderdaad, degene die de deur opent schrikt net zo veel als degene die op de pot zit.

Ohhh heerlijk dit topic.

Oh sorrie, ik bedoel natuurlijk sommige reactie's. Natuurlijk niet de reden van dit topic.
quote:Poezewoes schreef op 28 december 2008 @ 20:36:

In tranen uitbarsten is ook een goede. Geen manier om zo iemand zich sneller ongemakkelijk te laten voelen dan dat en de kans is groot dat meerdere mensen haar aan zullen spreken op haar gedrag.

Is wel een goeie, ja!

Wat ik zelf vaak (nou ja, maak het niet zo heel vaak mee hoor) doe is juist overdreven vriendelijk terugreageren, met een grote glimlach zo iemand een heel goed 2009 wensen bijv!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven