Getuige op bruiloft

05-04-2015 19:46 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn gevraagd om getuige te zijn op de bruiloft van mijn schoonmoeder, zijn moeder. (Over 3 weken al)

Ik vind het erg leuk, maar vraag mij ook af: 'Hoe heurt het eigenlijk?'.......

Die dag zijn wij in de ochtend met zijn vieren in het gemeentehuis om de papieren te ondertekenen. In de avond wil ik uitpakken met een mooie fifties jurk, maar wat is voor ons gepast qua kleding wanneer wij naar het gemeentehuis moeten?

En heeft iemand nog een origineel idee om te geven/ doen?

Je kunt misschien denken 'Ach, doe wat je goed voelt, maar ik vind dit een bijzondere dag en wil het voor het bruidspaar zo goed mogelijk doen!

Thanks!
Que Sera Sera
Ik zou het bruidspaar vragen wat ze verwachten of wensen qua kleding.
Is er een feest 's avonds?

Wat draagt het bruidspaar zelf?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Idd het bruidspaar vragen. In NL is er niet echt 1 standaard van hoe het hoort. Mensen doen gewoon wat ze willen, dus vraag het je schoonmoeder
Als het over 3 weken al is, verwacht ik niet dat het bruidspaar groots uitpakt die dag.

Ik zou dus ook niet heel erg over de top gaan; 'gewoon' netjes.
Ik zou niet speciaal iets origineels geven, maar iets waar ze erg blij van worden.

Origineel is; een hangbuikzwijn. Maar de kans is groter dat ze blijer worden van een overnachting in een bruidssuite.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je mag aandoen wat je wil, daar zijn geen regels voor. Jullie zijn maar met z'n vieren, dus van een echt dresscode zal geen sprake zijn. Je moet dus zelf bedenken wat gepast is. Wel leuk eigenlijk, die vrijheid.

Ik zou iets uitkiezen wat je bij hun vindt passen en zelf ook leuk vindt uiteraard.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 april 2015 @ 19:52:

Ik zou niet speciaal iets origineels geven, maar iets waar ze erg blij van worden.

Origineel is; een hangbuikzwijn. Maar de kans is groter dat ze blijer worden van een overnachting in een bruidssuite.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Origineel is; een hangbuikzwijn. Maar de kans is groter dat ze blijer worden van een overnachting in een bruidssuite.ik ken iemand die een dwerggeit kreeg op zijn bruiloft. Was even (heeeeeeel even lollig), toen alleen maar een pokke-kado
Voor het stadhuis volstaat gewoon netjes. En verder is het ook afhankelijk van het weer. De ambtenaar heeft al gekkere dingen gezien, dus zolang je niet in je blootje gaat mag alles wel. Zelf zou ik wel kiezen voor iets waar ik me fijn in voel, want er worden (vast) foto´s gemaakt en dan is het wel leuk als die er een beetje feestelijk uitzien.

En geven/doen;

Een dinerbon, rondvaart, weekendje Parijs.... Beetje afhankelijk van het budget.
je aanpassen aan het bruidspaar. Niet chiquer gekleed dan zij, niet uitbundiger dan zij. Hou er met je kleding rekening mee dat zij van een foto af moeten spatten als ze naast je staan en niet jij.
Mijn motto is... Beter overdressed dan under Dressed...maar in dit geval is het wel lullig als je de bruid de lief afsteekt..dus idd overleg!
De loef dus..

quote:patchouli_ schreef op 05 april 2015 @ 21:21:

je aanpassen aan het bruidspaar. Niet chiquer gekleed dan zij, niet uitbundiger dan zij. Hou er met je kleding rekening mee dat zij van een foto af moeten spatten als ze naast je staan en niet jij.Wilde ik ook opschrijven.
Jullie zijn met zijn vieren op het stadhuis, vriend en jij zijn getuige voor je schoonmoeder. En de man waarmee ze gaat trouwen, die heeft ook getuigen neem ik aan?

Overleg met elkaar over hoe en wat.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven