Gezelligheids, onzin en discuzeurtopic 3

06-05-2020 22:29 3000 berichten
Wees allen welkom bij weer een nieuw discuzeurtopic, nummertje 3 alweer!
Afbeelding

Wat wij zijn, gewoon gezellige mensen die kletsen over van alles en nog wat en zo nu en ook lekker nutteloos discuzeuren ;)
Uiteraard is iedereen welkom om mee te kletsen of te mopperen.

Happy new topic :cheer: :cheer: :cheer:

Link naar oude topic (thnx to Watervrouw vanwege digitale blackout TO :proud:)
overig/onzin-klets-en-zeurtopic-part-de ... ges/452714
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 09-05-2020 08:01
20.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja en nu ben ik zelf ook weer gedeprimeerd. Wat als etc gedachten schieten door mijn hoofd.
Vervelend Dolfje! En stom van je broertje :hamer: .

Watervrouw, wij hebben helemaal geen weegschaal in huis. We meten ons gewicht af aan onze kleren ;-) . Weet wel zeker dat ik eigenlijk 5 kg zou moeten afvallen, maar ja... eten is zo lekker hè.

Phoebe, hier was het ook vreselijk druk op het werk. Ik ga er maar eens even over klagen; heb een erg perfectionistische leidinggevende die er behoorlijk met zweep en bezem doorgaat. Is allemaal niet bij te houden wat ze ons toestuurt en van ons wil zien en lijkt net of andere collega’s er maar gewoon in meegaan. Ben stiekem al een beetje vacatures aan het kijken, maar nog niet serieus. Had jij trouwens nog wat van jouw sollicitatie in de zorg gehoord of blijf je gewoon nog zitten waar je zit?

Ik zit lekker op de bank met thee en Witcher. Straks frietjes eten met frikandel speciaal en kwekkeboom kroketje, of kaassoufle... :-P)
Kan me de wat-als gedachten voorstellen Dolfje :hug:

Pure chocola mag je wel opsturen, als je dan toch de deur uit moet voor andere smaken ;-)

Denk niet dat ik de weegschaal ga vervangen. Dat is makkelijk 35+ euro besparen volgens google.

Monteur is inmiddels weg, dus moet mezelf maar eens uitlaten. Pakje wegbrengen en pakje halen.
VesperLynd schreef:
12-05-2020 16:23
Vervelend Dolfje! En stom van je broertje :hamer: .

Watervrouw, wij hebben helemaal geen weegschaal in huis. We meten ons gewicht af aan onze kleren ;-) . Weet wel zeker dat ik eigenlijk 5 kg zou moeten afvallen, maar ja... eten is zo lekker hè.

Phoebe, hier was het ook vreselijk druk op het werk. Ik ga er maar eens even over klagen; heb een erg perfectionistische leidinggevende die er behoorlijk met zweep en bezem doorgaat. Is allemaal niet bij te houden wat ze ons toestuurt en van ons wil zien en lijkt net of andere collega’s er maar gewoon in meegaan. Ben stiekem al een beetje vacatures aan het kijken, maar nog niet serieus. Had jij trouwens nog wat van jouw sollicitatie in de zorg gehoord of blijf je gewoon nog zitten waar je zit?

Ik zit lekker op de bank met thee en Witcher. Straks frietjes eten met frikandel speciaal en kwekkeboom kroketje, of kaassoufle... :-P)
Nee niks gehoord maar dat begrijp ik volkomen in deze tijd.
Het staat nu even stil en ik zit goed maar aangezien het verlangen naar een andere werkplek blijft blijf ik wel rustig om me heen kijken.
Ok nu even niet aangezien de boel toch op zijn gat ligt, maar het heeft geen haast. (En ik ben ook gewoon lui. Alhoewel op mijn werk blijf ik wel kijken naar vacatures op andere afdelingen en locaties)

Toch ff gegaan, moest ook wat andere dingen hebben en de Tony was in de aanbieding dus ik heb gelijk repen mee, caramel zeezout en melk kaneelbiscuit dus ik kan weer ff vooruit :proud: (als vrouw geen chocoladevoorraad in huis hebben is vragen om problemen...)
Watervrouw: ik heb nog een halve plak puur, wil ik best naar je opsturen hoor, je moet toch wat tijdens een Lockdown... |-) :rofl:
Toch wel een heel verschil Phoebe, de zorg of kantoor ;) Mag ik vragen wat voor functie je nu hebt?

Wij hebben gelukkig wel steeds meer duidelijkheden in werk. Is voor de cliënten ook heel fijn, want dan weten ze meer waar ze aan toe zijn.
Alle reacties Link kopieren
Net even een rondje gewandeld met man, hij was op tijd thuis en vanavond verwachten wij ook een pakje. Ik heb een nieuwe staafmixer met hakmolen besteld. Heb wel een blender maar miste de hakmolen. Kan ik weer lekker pesto maken.
Vandaag ook weer nieuwe voorraad koffie besteld. Dat gaat ook wat harder met al dat thuis zijn.
Heb wel spierpijn van dat sporten gisteren, kan amper lopen :P
Lekker, verse pesto!

Ik heb net mijn auto maar eens uitgemest en schoongemaakt. Kunnen ze daar morgen in ieder geval niet over vallen :P

Nu nog de keuken opruimen en mezelf naar de douche sturen. Daarna AVOND!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook zo douchen en dan lekker op bed series kijken. Ik snap niet dat ik zo verschrikkelijk moe ben.
Kwebbeltje91 schreef:
12-05-2020 17:00
Toch wel een heel verschil Phoebe, de zorg of kantoor ;) Mag ik vragen wat voor functie je nu hebt?

Wij hebben gelukkig wel steeds meer duidelijkheden in werk. Is voor de cliënten ook heel fijn, want dan weten ze meer waar ze aan toe zijn.
Ja hoor, receptie en administratie (Al ligt dat laatste even stil nu) op een kantoor van Vluchtelingenwerk. Idd heel anders maar wel met mensen.
Ivm mijn arbeidsongeschiktheid ivm een auto ongeluk gaat werk krijgen niet makkelijk voor mij. Ik heb een diploma in de zorg maar ik heb lang gedacht dat dat ivm het gedoe een foute keuze was en toen ben ik iets heel anders gaan doen wat me helemaal niet lag, in een supermarkt. Daar ging ik weg, met een burnout. Toen heb ik op mijn huidige werk eerst een jaar vrijwillig gewerkt en toen ben ik via een regeling daar betaald gaan werken.
Anyway mijn werkstatus stelt door mijn verleden niet erg veel voor maar ik heb het inmiddels geaccepteerd en ik ben blij dat ik mensen kan helpen die het moeilijk hebben :-)

Ik heb spinaziestamp met vega worstjes gegeten. Niet erg joepie de poepie maar het was prima.
Phoebemeaculpa schreef:
12-05-2020 19:03
Ja hoor, receptie en administratie (Al ligt dat laatste even stil nu) op een kantoor van Vluchtelingenwerk. Idd heel anders maar wel met mensen.
Ivm mijn arbeidsongeschiktheid ivm een auto ongeluk gaat werk krijgen niet makkelijk voor mij. Ik heb een diploma in de zorg maar ik heb lang gedacht dat dat ivm het gedoe een foute keuze was en toen ben ik iets heel anders gaan doen wat me helemaal niet lag, in een supermarkt. Daar ging ik weg, met een burnout. Toen heb ik op mijn huidige werk eerst een jaar vrijwillig gewerkt en toen ben ik via een regeling daar betaald gaan werken.
Anyway mijn werkstatus stelt door mijn verleden niet erg veel voor maar ik heb het inmiddels geaccepteerd en ik ben blij dat ik mensen kan helpen die het moeilijk hebben :-)

Ik heb spinaziestamp met vega worstjes gegeten. Niet erg joepie de poepie maar het was prima.
Wow wat heftig joh.. Ik herken mezelf wel een klein beetje in je verhaal, dus ik begrijp je wel ;)
Fijn dat je nu je draai gevonden hebt.
Thnx :$
Nou ja ik werk daar al inmiddels wel erg lang en ik ben wel toe aan een nieuwe plek maar ik denk eerlijk gezegd niet dat dat nog gaat lukken want ik heb echt al heel veel geprobeerd.
Maar ja ik mag ook niet zeiken want ik heb tenslotte werk.
(En een verlangen om mij te blijven ontwikkelen...)

Nou ja er zijn ergere dingen...
Heb je (nog) een jobcoach? Kun je binnen je organisatie verder ontwikkelen?
Kwebbeltje91 schreef:
12-05-2020 20:08
Heb je (nog) een jobcoach? Kun je binnen je organisatie verder ontwikkelen?
Gehad maar had ik geen recht meer op na 3 jaar , afgelopen jaren heb ik mij enorm ontwikkeld in mijn werk door een fijne leidinggevende. (Die nu weg is en de nieuwe ken ik nog niet erg goed, gaat ook lastig in deze heftige tijd)
Echter dit soort werk wil ik niet mijn hele leven doen ben ik achter.
Anyway nu ligt alles toch op zijn kop, kan ik meteen even goed nadenken en het heeft geen haast.
Thnx voor je reactie, maar het komt wel goed. Ik heb sinds een tijdje weer iemand die me begeleid op werkgebied. (Nu even wat minder door de crisis)
Fijn om te lezen. Een goede leidinggevende kan ook zeker meehelpen.
dolfje schreef:
12-05-2020 18:41
Ik ga ook zo douchen en dan lekker op bed series kijken. Ik snap niet dat ik zo verschrikkelijk moe ben.
Van zorgen en stresserigheid/piekeren kun je ook heel moe worden. Lekker rustig aan doen in bed :sheep: .

Phoebe, klinkt wel als een leuke baan/organisatie waar je nu werkt! Snap wel dat je dan opzich geen haast hebt met wat nieuws zoeken, komt tijd komt raad. De zorg lijkt mij heel zwaar trouwens, ook door de onregelmatigheid.

Ik lig al in mijn bedje. Hoop morgen op een normale werkdag zonder al teveel gekte :P .
Slaap lekker allemaal straks!!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.
Het zal inderdaad wel een beetje zorgen etc zijn, dat gedoe met mijn moeder en het werken gaat weer beginnen en heb daar aan de ene kant wat stress van. Het niet weten waar je aan toe bent wat betreft de geboekte vakantie( al is dat pas in september) maar ik weet het liever nu als het niet door kan gaan dan pas in juni/juli/augustus. Ben ook wakker geworden met hoofdpijn.
Het enige voordeel van corona heeft mijn bankrekening. We maken nu nauwelijks iets op.
Dadelijk eerst een online overleg en dan werken. Deze week 2 dagen. Ben benieuwd hoe het rooster er de komende weken uit zal gaan zien.
Het zijn frustrerende tijden he Dolfje :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ja nogal.
Nou ja ik ga zo maar eens naar mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
@phoebes, zal mijn best doen, maar mijn opa van 14 heeft ook zin in zijn oude dag, hij vliegt ook nog door het huis en maakt mij helemaal knetter.
juist mooi een rooie bank :lol: en van wie krijg je commentaar tis toch jouw huis

@dolfje, hangt er vanaf bij wie je boekt, inmiddels zijn 3 maatschappijen die er heen vliegen TUI bied geloof ik veel rondreizen en KLM is vooral tickets ,SLM is ook een optie die is wat goedkoper maar dan is het altijd maar de vraag of je vertrekt.
wat een kutactie van je broer, snap dat je half van de kaart bent :hug:

@watervrouw mijn oom ook, maar hij werkt bij KLM, dus dan kan hij vaak voor een zacht prijsje en gaat dan voor een week.
wij hebben alleen de 1ste keer bij familie gelogeerd, daarna huurden we huisjes.

mijn super heeft ook geen looproutes gelukkig, al hebben ze wel verschillende regels, laatst was ik bij mijn ouders even naar de dirk en toen moest ik wel een karretje nemen en mijn tas werd gecontroleerd :-?

@Vesper yumm :kwijl: ,

@kwebbel zeker weten

nh mijn chagerijnige buien zijn weer terug gepaard met stress :roll: :facepalm:
mijn uitkering is nog steeds niet binnen :thunder: en ik ben er denk ik inmiddels achter waarom.. blijkbaar heb ik vorige maand iets teveel gehad omdat ik in maart 3 weken werk had en moet ik terug betalen.
maar ik heb nooit een brief of iets gehad en ook geen brief met hoeveel ik moet terug betalen.
dus nu raast alle ergernis door mij heen, heb niet zulke goede ervaringen met UWV en wil eigenlijk helemaal niks met ze te maken hebben hierom dus en ik wil gewoon verdomme weer aan het werk, denk dat ik daarom zo chagerijng ben :sigh: facking kt corona oke ben klaar..,
Relax we're all crazy, it's not a competition
Bah, ik moet zo naar de Zara want grotere maat pantalon is te groot. Man man man, het is dat ik het zo'n geweldige kleur vind... Gezeur ook altijd.

Ik heb ook zojuist geleerd dat nakomeling echt heel erg en verschrikkelijk is. Ik ben een oppernakomer met meer dan tien jaar verschil, maar ik heb dat nooit zo ervaren eigenlijk.

Enfin, tijd voor de eerste work-out!
Ai Rouge, dat leuke uwv.. Ik heb er ook wat gezeur mee gehad ja. Alhoewel mijn laatste ervaringen met ze wel positief was. Nu gelukkig niets meer mee te maken (even afkloppen)

Net mijn auto weggebracht, en daarna terug naar huis gelopen. Receptioniste stond erg verbaasd te kijken dat ik geen leenauto hoefde 'maar we hebben er echt genoeg hoor, geen probleem' ja dat weet ik, maar 1 het is mooi weer en 2 heb ik geen fijne ervaring gehad met een eerdere leenauto (andere garage) dus ik heb daar een licht trauma aan overgehouden.
Nou ja, ik heb mijn beweging weer gehad voor vandaag :P Straks met de bus er naartoe denk ik, want er zit vlakbij een bushalte.
Alle reacties Link kopieren
@kwebbel heb ze even gebeld en het is niet zo vreselijk erg. Waarschijnlijk wordt het volgende maand ingehouden krijg nog een brief en mijn uitkering staat er morgen op gelukkig.

Nog meer zeur: het weer is stom, heb een kort fietstochtje gemaakt naar de haar winkel (shampoo was op) daarna als de wiedeweerga naar huis rot wind. Even mijn haar doen en beetje opruimen hopenlijk is het weer morgen beter
Relax we're all crazy, it's not a competition
VesperLynd schreef:
12-05-2020 21:46
Van zorgen en stresserigheid/piekeren kun je ook heel moe worden. Lekker rustig aan doen in bed :sheep: .

Phoebe, klinkt wel als een leuke baan/organisatie waar je nu werkt! Snap wel dat je dan opzich geen haast hebt met wat nieuws zoeken, komt tijd komt raad. De zorg lijkt mij heel zwaar trouwens, ook door de onregelmatigheid.

Ik lig al in mijn bedje. Hoop morgen op een normale werkdag zonder al teveel gekte :P .
Slaap lekker allemaal straks!!
Ja dat klopt wel, ik ben momenteel weer aan het twijfelen of ik dat echt wel wil.
En ik werk er nu al een hele tijd maar idd wel op een leuke plek, dat ruil ik echt niet zomaar in voor een flutbaantje.
Is wel goed hoor wat je zegt over de zorg, dank je.
Ik had een oud bord als soort vogelbadje in de voortuin. Bord aan gruzelementen en nee ik ben niet de dader. :thunder:

Heb weer in de 'verkeerde' rij van de kringloop gestaan. Teruggekomen met 5 items, slechts 2 waarvan ik nog niet wist dat ik ze nodig had. Vorige oogst was 4 (on)nodige dingen :mrgreen: (Over)morgen mag ik pas de winkel in als ik eerst in de brengrij gestaan heb heb ik mezelf beloofd..
Rouge__ schreef:
13-05-2020 09:59
@phoebes, zal mijn best doen, maar mijn opa van 14 heeft ook zin in zijn oude dag, hij vliegt ook nog door het huis en maakt mij helemaal knetter.
juist mooi een rooie bank :lol: en van wie krijg je commentaar tis toch jouw huis

nh mijn chagerijnige buien zijn weer terug gepaard met stress :roll: :facepalm:
mijn uitkering is nog steeds niet binnen :thunder: en ik ben er denk ik inmiddels achter waarom.. blijkbaar heb ik vorige maand iets teveel gehad omdat ik in maart 3 weken werk had en moet ik terug betalen.
maar ik heb nooit een brief of iets gehad en ook geen brief met hoeveel ik moet terug betalen.
dus nu raast alle ergernis door mij heen, heb niet zulke goede ervaringen met UWV en wil eigenlijk helemaal niks met ze te maken hebben hierom dus en ik wil gewoon verdomme weer aan het werk, denk dat ik daarom zo chagerijng ben :sigh: facking kt corona oke ben klaar..,
:rofl: :proud: Klopt wat je zegt, het is mijn huis. (Mijn familie is nogal direct. Niet dat dat een ramp is)
Aan het UWV heb je geen reet, ik heb ook wel eens mot met ze gehad. Notabene om nieuw werk. Anyway mijn ervaring met het UWV is ook niet geweldig. Ff bellen?

Watervrouw ;-D

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :yes: weer een plekkie omhoog bij Picnic.
Dat schiet lekker op. (Not...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven