Gezelligheids, onzin en discuzeurtopic 3

06-05-2020 22:29 3000 berichten
Wees allen welkom bij weer een nieuw discuzeurtopic, nummertje 3 alweer!
Afbeelding

Wat wij zijn, gewoon gezellige mensen die kletsen over van alles en nog wat en zo nu en ook lekker nutteloos discuzeuren ;)
Uiteraard is iedereen welkom om mee te kletsen of te mopperen.

Happy new topic :cheer: :cheer: :cheer:

Link naar oude topic (thnx to Watervrouw vanwege digitale blackout TO :proud:)
overig/onzin-klets-en-zeurtopic-part-de ... ges/452714
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 09-05-2020 08:01
20.63% gewijzigd
Oh ja herkenbaar wat moeders betreft Dolfje.
Ik heb precies hetzelfde met de mijne. Ik heb ze sinds corona niet meer gezien eigenlijk, en dat bevalt me prima. We hebben alleen via de telefoon contact en heel misschien dat ik aankomend weekend naar haar toe ga, voor mijn verjaardag. Hier wil ik ze niet hebben want dan is de kans groot dat ze blijft plakken. Als ik naar haar ga, kan ik zelf ook weer weg als ik wil. en als ze weer negatief doet, ben ik sowieso snel weg en is het einde verhaal.

Zo, ik ben weer lekker thuis. Hier heeft het aardig geregend, onderweg ook weer. Hele donkere lucht maar het lijkt alleen op gemiezer. Nja, hoef vandaag de deur niet meer uit gelukkig ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze volgens mij sinds kerst al niet meer gezien maar dat komt wel vaker voor. Ze komen hier nooit want dat kost veel te veel moeite. Dat het voor ons dezelfde moeite kost is niet meer dan normaal..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eens een vraagje. Zouden jullie iemand waarschuwen die een dier wil kopen bij een adres waarmee je zelf een slechte ervaring hebt? Broodfokkers en/of gewoon pech.

Een kennis gaat een pup aanschaffen. Zonder stamboom. Maar omdat het nest kleiner uitviel dan verwacht (1 pup overleden) vraagt de fokker ineens 300 Euro meer. Die kennis heeft nu afgezegd, ze wil geen pup meer van die fokker. Kan ik me goed voorstellen. Nu gaat ze vanavond bij een andere fokker kijken. In dezelfde plaats en straat waar ik en mijn moeder ons 1e hondje kochten, 12 jaar terug. En dat bleek een broodfokker. Ons hondje werd nog geen jaar oud, bleek bij aankoop al ongeneeslijk ziek. We mochten de moeder toen ook niet zien. Foute boel natuurlijk. Maar we wilden dat hondje daar uit redden. We weten niet zeker of dat dezelfde fokker is als de onze destijds. Huisnummer stond er niet bij. Maar het zou best kunnen. Mijn moeder heeft tegen die kennis gezegd dat ze niet moet kopen als ze de moeder niet mag zien. Dat wil ze ook zeker niet doen. We kennen eigenlijk maar 1 ander hondje van "ons" adres en die is redelijk gezond. Dus weten we niet of wij gewoon domme pech hadden met ons hondje of dat de fokker daar een rol in speelde.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk zeggen ja! En is er niet een of andere instantie waar je die fokker kunt melden?
Ja, waarschuwen hoor hondenmens.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zich wel met Dolfje en Kwebbel eens. Alleen ging het gesprek tussen mijn moeder en die kennis. En zij wil zwijgen over onze ervaring. Ik vind het dan nogal wat om me ermee te bemoeien. Als we de foto's zien denken we dat het om dezelfde fokker gaat. Zij mocht niet verder dan de gang komen. Net als wij toen. Maar hier loopt wel een moederhond bij.
Zelf heeft moeder 2 rashonden, waarvan 1 eigen fok. Ze had al een reu en sinds vorig jaar ook een dochter van hem. Die dochter heeft een aangeboren hartkwaal. Beide ouders zijn gezond. Dat is dus domme pech. En misschien was dat bij ons 1e hondje ook wel (levershunt). We weten niet hoe het zijn nestgenoten is vergaan. Dat is dus moeilijk oordelen. Maar als iemand rechtstreeks aan mij zou vragen of dat adres betrouwbaar is, zou ik wel mijn ervaring vertellen.
Ik ook Hondenmens... Ze moeten het natuurlijk zelf weten wat ze doen maar ik zou jouw ervaring wel melden.

Zo ik heb mezelf alweer in mijn warme mandje geparkeerd... :sheep:

Had iemand me trouwens niet even eerder kunnen vertellen dat er tegen meelmotten ook spullen te krijgen waren?
Had me een hoop irritatie gescheeld. (Al vinden mijn poezenbeesten het wel smakelijke hapjes en ze vinden het leuk om erachter aan te gaan...)
Nou ja er zijn ergere dingen en de redding is nabij want ik heb meteen maar ff een paar pakkies besteld van anti meelmotten spul..
Alle reacties Link kopieren
@dolfje :hug: hoop dat je vandaag wat beter voelt, ik heb een hekel aan slapen, maar voor mij is het ook heilig. als ik niet slaap, ben ik echt een jankend, chagrijnig wrak.

@watervrouw zoek je nog een kloon :-P de maandelijkse toestand ken je houden :hihi: ben net geweest.
Afbeelding

@kwebbel :hihi: je had hem gewoon kunnen opzuigen

@hondenmens ja natuurlijk, teminste kan eventueel erbij vertellen wat jou ervaring is en dan kan ze besluiten wat ze doet.


haha ik kwam maandag buiten en dacht, het is warm... heerlijk :sun:
ik ben niet bang voor spinnen, alleen die monsters uit Australië dan hang ik in het plafon.
had vanmiddag bedacht dat ik naar de film wilde, en omdat ik vanmorgen vanwege de regen al noodgedwongen met het ov moest wilde ik fietsen, moest ook nog is helemaal om fietsen omdat het halve centrum open ligt :facepalm: nah parkeer plek was ook zo'n drama vond ik eindelijk een plek begon het keihard te regenen :| :facepalm:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Ik zoek nog een kloon die zorgt dat er iemand hier in huis om een fatsoenlijke tijd offline gaat enzo... :idea:

En een kloon om eventuele andere (luxe)problemen op te lossen, maar weet voorlopig nog niet of ik die problemen er komen.. :sherlock:
Watervrouw333 schreef:
15-07-2020 00:30
Ik zoek nog een kloon die zorgt dat er iemand hier in huis om een fatsoenlijke tijd offline gaat enzo... :idea:

En een kloon om eventuele andere (luxe)problemen op te lossen, maar weet voorlopig nog niet of ik die problemen er komen.. :sherlock:
:rofl: Nou die kloon wil ik ook want ik zit ook te veel online soms...

Ook min of meer een luxeprobleem, mijn lieve fietsje is waarschijnlijk tot vrijdag bij de fietsenmaker :'( :'( :'(
Niet dat dat een drama is maar soms heb ik geen zin om te lopen... ook niet naar het station 8 minuten verderop... :proud: ;-D
Nou ja dat is gezond.

Goedemorgen, :sun: :daisy: , ik heb heerlijk geslapen, ik ga zo rustig opstaan en naar mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Heb wel geslapen ( met waxbolletjes moest daar wel aan wennen) maar ben alweer veel te vroeg wakker. Ben nog steeds moe.
Goedemorgen,

Goed dat je het zegt Rouge, dan ga ik dus nooit naar Australië :P
Haha ik heb het ooit 1 keer aangedurfd om een spin op te zuigen. Zo'n vieze enge dikke. Ik woonde toen nog thuis, en zag die spin. Stofzuiger stond nog in mijn kamer. Ik trok dikke handschoenen aan (stel je voor dat ie het voor elkaar kreeg om OVER de slang te lopen zo over mijn handen... Brrrr) en zoog hem op. Ik zat te trillen als een rietje toen ik hem had opgezogen. Mijn vader zat beneden tv te kijken (raar dat je je dat soort dingen zo kan herinneren he?) en ik heb de stofzuiger aangelaten en hem geroepen. Mijn vader pakt die krengen zo op met blote handen, de horror! Ik vind het al heel wat als ik een hooiwagen ofzo met een keukenpapiertje durf te pakken :P

Oei Phoebe, dan toch maar naar station dan? :)

Het is hier mooi weer, hopen dat het zo blijft. Straks even werken en dan vanmiddag lekker vrij. Vanmiddag hier in huis aan de slag, en ik wil mijn auto ook weer eens schoonmaken van binnen. Verder maar wat voorbereidingen voor verjaardag treffen.
Goedemorgen,

Ik was wakker voor de wekker. Mijn boek is uit dus vanaf vanavond ofzo ga ik de vakantiebieb uittesten. Toen ik hem gisteren aanklikte leek het erop dat ik per se moest inloggen, zou irritant zijn en kan me niet herinneren dat dat eerdere keren zo (ingewikkeld) moest. Ik en inloggegevens onthouden....

Als je de rimboe ontwijkt hoef je geen Australische spinnen te zien is mijn ervaring :)
De gemiddelde spin is inderdaad wel irritanter dan sommige andere kriebelbeesten, maar de grotere insecten zou ik ook niet direct blij van worden als ze ineens in mijn gezichtsveld springen/vliegen/lopen geloof ik.
Watervrouw333 schreef:
15-07-2020 08:14
Goedemorgen,

Ik was wakker voor de wekker. Mijn boek is uit dus vanaf vanavond ofzo ga ik de vakantiebieb uittesten. Toen ik hem gisteren aanklikte leek het erop dat ik per se moest inloggen, zou irritant zijn en kan me niet herinneren dat dat eerdere keren zo (ingewikkeld) moest. Ik en inloggegevens onthouden....
Hier nog iemand.... Serieus, zodra ik minister president ben ;-D ga ik dat verbieden, inloggegevens.

Zo. Ik ben thuis....ff siesta houden...
Is het vandaag nationale nies-dag ofzo?
Kwebbeltje91 schreef:
15-07-2020 14:57
Is het vandaag nationale nies-dag ofzo?
;-D
Phoebemeaculpa schreef:
15-07-2020 16:14
;-D
Echt hoor. Vanmorgen bij cliënt een stuk of 6 keer geniest. Was gelukkig wel in een andere ruimte dus kon het nog inhouden.
Begin van de middag weer geniest, toen was ik al thuis (dus kon het wat luidruchtiger :P )

En net weer een paar keer.
Ben verder ook niet snotterig ofzo. Ook geen last van mijn ogen dus hooikoorts is het niet. Gekkigheid.
Alle reacties Link kopieren
Zo ik ben thuis. Ben doodmoe. Ben zelfs te moe om te koken. Man heeft nog een kliekje in de koelkast staan en ik kijk wel, misschien bak ik een ei als ik daar toe in staat ben.
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
15-07-2020 14:57
Is het vandaag nationale nies-dag ofzo?
Ik had het gisterochtend. Leek wel een non-stop aanvoer van snot.
Ik had een blonde actie vandaag, maar dat kon nog opgelost worden.. :-)-)

Picnic-lijst heeft even een recorddaling doorgemaakt, maar wachtverzachters uitdelen doen ze niet meer geloof ik.
Watervrouw333 schreef:
15-07-2020 17:30
Ik had een blonde actie vandaag, maar dat kon nog opgelost worden.. :-)-)

Picnic-lijst heeft even een recorddaling doorgemaakt, maar wachtverzachters uitdelen doen ze niet meer geloof ik.
Ik ga ook erg hard... niet te hard hoop ik want dan moet ik HF weer opzeggen. (Allebei doe ik niet)

Ach ik heb ook wel eens van die acties.. ik ben ook blond dus dan krijg je dat.

He ik verveel me.. maar te moe om iets nuttigs te doen...
Alle reacties Link kopieren
@kwebbel ik kan er met mijn hoofd niet bij dat mensen bang zijn voor ''kleine'' spinnetjes :-?
nah Australië staat op mijn bucketlist maar denk dat ik mijn Aussie-vriendin mee sleep mocht ik ooit gaan :hihi:

hier ook regelmatig blonde acties :lol: ,

ik verveel me ook :bonk:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Rouge__ schreef:
15-07-2020 20:21
@kwebbel ik kan er met mijn hoofd niet bij dat mensen bang zijn voor ''kleine'' spinnetjes :-?
nah Australië staat op mijn bucketlist maar denk dat ik mijn Aussie-vriendin mee sleep mocht ik ooit gaan :hihi:

hier ook regelmatig blonde acties :lol: ,

ik verveel me ook :bonk:
Het is net wat je onder klein verstaat ;) Formaat kruisspin ben ik niet bang voor. Maar die grotere.. Nee dank je.
Alle reacties Link kopieren
Na het eten toch even klein rondje park gedaan en nu zit ik klaar voor de Slimste mens.
Alle reacties Link kopieren
Ieuw spinnen, daar hou ik ook niet van. Ik breng de kleintjes altijd netjes naar buiten maar voor die grote maak ik toch echt een uitzondering.

Wat onrustige weken gehad dus heb even niks meer gepost. Vandaag helaas geen oog dicht gedaan. Kreeg ineens om 10 uur s-'avonds een paniekaanval toen ik in bed ging liggen, geen idee waarom. Maar een paar uur een spelletje om mijn telefoon gedaan op de bank en een documentaire over de Ocean gekeken, je moet toch wat. Voelde me ook de rest van de dag niet lekker en ben echt kapot maar als ik nu ga slapen ben ik bang dat ik om 3 uur weer wakker lig. Slapen gaat me niet zo goed af de laatste tijd. Ben nu gelukkig wat rustiger. De derde inenting gehaald met de pup vandaag dus hij is helemaal veilig! Ook even met hem langs mijn ouders geweest. Voelt steeds vreemder om daar langs te gaan sinds de jaren dat ik op mezelf woon. Wilde er ook na een paar uur graag weer weg. Heel vreemd, kwam er altijd graag. Voel me er nu helemaal niet thuis meer, gek is dat.
donutmetchocolade wijzigde dit bericht op 15-07-2020 20:44
13.43% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven