Goede bedoelingen die niet goed vielen.

08-02-2020 12:18 78 berichten
Soms doe of zeg je dingen die vanuit jezelf goed bedoeld zijn maar die volledig verkeerd vallen bij de ontvanger, eindstand een boze ontvanger en een verbaasde gever.

Voorbeeldje:

Zo hebben wij iemand een keer een bloemetje gestuurd als geste voor het ongemak. Belde de meneer boos op dat hij niet gediend was van de bloemen want hij had geen vaas en hij wist niet wat hij met die bloemen moest doen. Het was ook heel onbeschoft dat we dat zomaar deden. We dachten echt van “huh”.....

We hebben er wel hard om gelachen, dat dan weer wel.

Nu jullie!
Toen ik als 17-jarige postbezorger was vond ik een tientje per uur lekker betalen!

Ik had ooit twee paar dezelfde laarzen. Maar een paar was een tikje donkerder uitgevallen dan het andere. Waardoor het toch twee verschillende paren leken. Ik was er helemaal blij mee.

Toen ik bij m'n ouders logeerde had mijn moeder mijn lichte laarzen eens even lekker gepoetst.... net zo donker als het andere paar.

Lief bedoeld maar ik baalde goed.
justagirly schreef:
17-02-2020 14:32
Oké.
Dan mag dat wel omhoog vind ik!
Tja.....
Zoveel hoef je er niet voor te doen.
Een beetje voorgesorteerde post rondbrengen.
Vroegah, toen postnl nog de PTT heette ben ik postbode geweest. Toen hield het wel wat meer in. Zelf sorteren, zorg dragen voor aangetekende stukken, pakjes etc.
Ik weet niet meer wat het toen verdiende maar in ieder geval meer dan minimumloon ja.
Toen werden de postbezorgers geïntroduceerd bij wijze van bezuiniging en was het over. Ik ben toen ook weg gegaan.
MarvelousMrsMaisel schreef:
17-02-2020 14:52
Toen ik als 17-jarige postbezorger was vond ik een tientje per uur lekker betalen!

Ik had ooit twee paar dezelfde laarzen. Maar een paar was een tikje donkerder uitgevallen dan het andere. Waardoor het toch twee verschillende paren leken. Ik was er helemaal blij mee.

Toen ik bij m'n ouders logeerde had mijn moeder mijn lichte laarzen eens even lekker gepoetst.... net zo donker als het andere paar.

Lief bedoeld maar ik baalde goed.
Klinkt als mijn voormalig schoonvader, een perfectionist, die gezellig mee kwam klussen. Die betrapte ik dus toen hij plinten aan het schuren was die ik net twee dagen daarvoor had afgelakt. Hij vond dat ze nog wel een likje verf konden gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven