Goede voornemens?
donderdag 10 december 2009 om 22:47
In december kan dit topic natuurlijk niet ontbreken.
Doen jullie aan goede voornemens?
Zelf heb ik er helemaal niets mee, en de meeste mensen die ik ken houden hun goede voornemens niet vol. (Denk aan stoppen met roken, meer sporten, afvallen, gezond eten)
Hebben jullie vorig jaar goede voornemens gehad, en zo ja; Heb je je eraan gehouden? En wat zijn je goede voornemens voor dit jaar? Of vind je het de grootste onzin en doe je er niet aan? Dan natuurlijk de vraag; waarom niet?
Doen jullie aan goede voornemens?
Zelf heb ik er helemaal niets mee, en de meeste mensen die ik ken houden hun goede voornemens niet vol. (Denk aan stoppen met roken, meer sporten, afvallen, gezond eten)
Hebben jullie vorig jaar goede voornemens gehad, en zo ja; Heb je je eraan gehouden? En wat zijn je goede voornemens voor dit jaar? Of vind je het de grootste onzin en doe je er niet aan? Dan natuurlijk de vraag; waarom niet?

vrijdag 11 december 2009 om 01:01
Ik ga weer lijnen. Heb ik vorig jaar ook gedaan en heb 't lang volgehouden met goed resultaat. Helaas de laatste tijd weer veel gevreten (ben nu ook op vakantie dus dan mag 't ook van mezelf) en zometeen komen de feestdagen er weer aan dus is het ook ondoenlijk om mezelf dan vanalles te ontzeggen. Maar na die feestdagen moet ik er gewoon weer tegen aan. En sporten natuurlijk, met alleen minder eten kom ik er niet.
vrijdag 11 december 2009 om 01:50
vrijdag 11 december 2009 om 08:48
Ik doe niet aan nieuwjaarsvoornemens, maar wel aan voornemens. Meestal bedenk ik er in december één of een paar, omdat ik altijd in december me bewust wordt van hoe mijn leven er nu uit ziet (reflectie op het jaar) en wat ik wil.
Had me toevallig gisteren voorgenomen wat meer bezig te zijn met millieu / fair trade en andere 'goede doelen'. Met name die eerste twee kan en wil ik ook wat mee gaan doen.
Meestal houd ik me wel aan mijn voornemens.
Had me toevallig gisteren voorgenomen wat meer bezig te zijn met millieu / fair trade en andere 'goede doelen'. Met name die eerste twee kan en wil ik ook wat mee gaan doen.
Meestal houd ik me wel aan mijn voornemens.
vrijdag 11 december 2009 om 09:15
ik doe nooit aan goede voornemens met nieuwjaar, maar heb er wel over lopen denken, en denk dat ik eens wil proberen wat zuiniger met geld om gaan en meer sparen. zodat ik niet vaak stukjes maand over heb, maar geld over heb eind van de maand. het is bij mij altijd omgedraaid :p. en verder misschien wat gezonder eten, maar dat is iets wat ik me na elk weekend voorneem, en dat gaat vrijdags vaak weer mis als ik uit ga
. hmmmzzz... toch eens nadenken wat haalbaar is hihi.maar het grootste voornemen is , gewoon genieten van alles natuurlijk je leeft maar een keer, dus jezelf niet teveel straffen!

vrijdag 11 december 2009 om 09:19
quote:quattro35 schreef op 11 december 2009 @ 01:50:
Verlangen naar verandering en verbetering is altijd goed. 't Enige rare vind ik het "op één januari beginnen". Gewoon nu meteen op vrijdagmorgen starten lijkt me slimmer. Hoe eerder je zoiets gemotiveerd doet, hoe sneller je je doel bereikt.Bij mij moeten er ook wat kilo's af maar nu beginnen werkt uitermate frustrerend met de feestdagen voor de boeg. Dat gaat 'm in mijn geval dus niet worden.
Verlangen naar verandering en verbetering is altijd goed. 't Enige rare vind ik het "op één januari beginnen". Gewoon nu meteen op vrijdagmorgen starten lijkt me slimmer. Hoe eerder je zoiets gemotiveerd doet, hoe sneller je je doel bereikt.Bij mij moeten er ook wat kilo's af maar nu beginnen werkt uitermate frustrerend met de feestdagen voor de boeg. Dat gaat 'm in mijn geval dus niet worden.

zaterdag 12 december 2009 om 17:08
Goede voornemens hoeven niet per se op de eerste dag van het nieuwe jaar te beginnen maar mijn voornemens voor het nieuwe jaar zijn:
1. Om minder vlees te gaan eten met als doel om helemaal geen vlees meer te eten. Ik vraag mij af wat het beste is; eerst minderen of gewoon meteen radicaal stoppen?
2. Minder "sorry" te zeggen. Ik zeg dat woord te pas en te onpas; ook wanneer het niet eens mijn beurt is om het te zeggen.
3. Om meer op mijn uitgaven te letten. Niet omdat ik (verwacht) minder te kunnen gaan uitgeven, maar omdat het geld soms gewoon mijn portemonnee uitvliegt en ik geen flauw idee heb waaraan.
1. Om minder vlees te gaan eten met als doel om helemaal geen vlees meer te eten. Ik vraag mij af wat het beste is; eerst minderen of gewoon meteen radicaal stoppen?
2. Minder "sorry" te zeggen. Ik zeg dat woord te pas en te onpas; ook wanneer het niet eens mijn beurt is om het te zeggen.
3. Om meer op mijn uitgaven te letten. Niet omdat ik (verwacht) minder te kunnen gaan uitgeven, maar omdat het geld soms gewoon mijn portemonnee uitvliegt en ik geen flauw idee heb waaraan.