Hallo allemaal!

16-06-2016 13:32 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Was al een tijdje op zoek naar een forum om mijn tijd mee te vullen en vanaf vandaag heb ik besloten dat het VIVA forum daar uitstekend geschikt voor is!

Voordat ik begin met reageren wilde ik mezelf eerst even voorstellen. Ik ben een 22-jarige studente uit Gelderland, woon samen met mijn vriend, kat en konijntjes en ben een gigantische Game of Thrones fan (vandaar ook mijn nickname).

Ik ga ervan uit dat ik het hier naar mijn zin zal hebben
You know nothing, Jon Snow!
quote:hanke321 schreef op 16 juni 2016 @ 14:45:

AndereN.

En welkom!Zie, dat komt dus omdat ik nooit mijn getypte dingen nakijk ;) Ik typ heel snel van alles, maar kijk nooit naar eventuele fouten.
quote:Hayek schreef op 16 juni 2016 @ 15:01:

[...]

Huh, ligt het aan mij dat ik daar met een vergrootglaasje naar moet zoeken?Ik zie het ook niet...
quote:Hayek schreef op 16 juni 2016 @ 15:01:

Huh, ligt het aan mij dat ik daar met een vergrootglaasje naar moet zoeken?Ik denk het. Mij vielen er in ieder geval meteen een aantal op in de eerste paar berichten die ik las.
Game of Thrones fan hoort eigenlijk niet los en volgens mij zou je letterkunde kant als één (erg lelijk) woord moeten schrijven, maar veel verder kom ik niet.....

Dus, TO....je had nooit mijn vraag moeten beantwoorden, nu wordt elke letter die je schrijft twintig keer gecontroleerd!
Oh dear, how sad, never mind.
quote:yasmijn schreef op 16 juni 2016 @ 14:26:

O jee. Nous en Solo kunnen wel inpakken Eindelijk.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
doordat

Power to the people
quote:Hayek schreef op 16 juni 2016 @ 15:11:

Game of Thrones fan hoort eigenlijk niet los en volgens mij zou je letterkunde kant als één (erg lelijk) woord moeten schrijven, maar veel verder kom ik niet.....

Dus, TO....je had nooit mijn vraag moeten beantwoorden, nu wordt elke letter die je schrijft twintig keer gecontroleerd!

Nou... ik denk dat ik maar gewoon mijn mond houd. Ik dacht dat ik het naar mijn zin zou krijgen op het forum.

Maar eventjes serieus. Het kan mijn vrij weinig schelen hoe ik schrijf op het forum. In mijn schoolwerk zorg ik voor foutloos Nederlands, maar als ik ook elk bericht hier tien keer moet nakijken dan pas ik liever. Ik zal proberen zo min mogelijk taalfouten maken, maar ik ga niet elk woord dat ik schrijf nakijken in het woordenboek. Ik ken het woordenboek namelijk niet uit mijn hoofd (en nee, ik heb geen woordenboekles op de studie). Zoals ik al zei ben ik de letterkundekant (vooruit dan aan elkaar) op gegaan en houd ik me bezig met literatuur, niet met grammatica en spelling (want heel eerlijk gezegd heb ik daar een hekel aan).
quote:WildlingYgritte schreef op 16 juni 2016 @ 15:35:

[...]

Nou... ik denk dat ik maar gewoon mijn mond houd. Ik dacht dat ik het naar mijn zin zou krijgen op het forum.

Maar eventjes serieus. Het kan mijn vrij weinig schelen hoe ik schrijf op het forum. In mijn schoolwerk zorg ik voor foutloos Nederlands, maar als ik ook elk bericht hier tien keer moet nakijken dan pas ik liever. Ik zal proberen zo min mogelijk taalfouten maken, maar ik ga niet elk woord dat ik schrijf nakijken in het woordenboek. Ik ken het woordenboek namelijk niet uit mijn hoofd (en nee, ik heb geen woordenboekles op de studie). Zoals ik al zei ben ik de letterkundekant (vooruit dan aan elkaar) op gegaan en houd ik me bezig met literatuur, niet met grammatica en spelling (want heel eerlijk gezegd heb ik daar een hekel aan).

Goed, nu kan je wel inpakken

Je komt nu in dezelfde categorie als juffen en secretaresses die bovenstaande ook graag te pas en te onpas gebruiken
Hoi TO! Je kunt ook slap mee ouwehoeren (ik bedoel discussiëren op zeer hoog niveau) in het Stamcafé. Enorm knus daar.
quote:Star schreef op 16 juni 2016 @ 15:40:

[...]

Goed, nu kan je wel inpakken

Je komt nu in dezelfde categorie als juffen en secretaresses die bovenstaande ook graag te pas en te onpas gebruiken Ik dacht dat het was 'nu KUN je wel inpakken'?
quote:Hunniebunnie schreef op 16 juni 2016 @ 15:41:

[...]

Ik dacht dat het was 'nu KUN je wel inpakken'?

Mag allebei

Bij de jij-vorm wordt in de schrijftaal meestal kunt gebruikt. Jij kan kan ook, maar is informeler. Indien de jij-vorm gebruikt wordt in de zin van men is echter kan meer gebruikelijk.
quote:Star schreef op 16 juni 2016 @ 15:45:

[...]

Mag allebei

Bij de jij-vorm wordt in de schrijftaal meestal kunt gebruikt. Jij kan kan ook, maar is informeler. Indien de jij-vorm gebruikt wordt in de zin van men is echter kan meer gebruikelijk.
quote:WildlingYgritte schreef op 16 juni 2016 @ 15:35:

[...]

Komt heus goed!

En ik zal je aanmelding voor het taalnaziclubje wel weggooien, kun je daar ook niet op worden afgerekend......
Oh dear, how sad, never mind.
Welkom Ygritte!

Je bent ook altijd welkom in ons Game of thrones seizoen 6 topic!
Leuk dat je erbij bent!
Moet dat niet Game of Thrones zijn? Sorry, ik hou op, hoor.
quote:Hunniebunnie schreef op 16 juni 2016 @ 15:53:

Moet dat niet Game of Thrones zijn? Sorry, ik hou op, hoor.

Ik kan er niks aan doen dat dat de topictitel is, daarvoor moet je bij onze 'Khaleessie' zijn

Edit: Ja, ik weet dat je dat ook anders schrijft, maar ik doel op de forumster
quote:Hayek schreef op 16 juni 2016 @ 15:49:

[...]

Komt heus goed!

En ik zal je aanmelding voor het taalnaziclubje wel weggooien, kun je daar ook niet op worden afgerekend......

Dankje

Ik reageerde wel een beetje fel, sorry daarvoor. Het is gewoon dat ik me, door mijn studie, altijd moet verantwoorden voor gemaakte taalfouten en dat komt me soms mijn strot uit. Ik zal nu weer lief doen.
quote:AnAppleADay schreef op 16 juni 2016 @ 15:56:

[...]

Ik kan er niks aan doen dat dat de topictitel is, daarvoor moet je bij onze 'Khaleessie' zijn

Edit: Ja, ik weet dat je dat ook anders schrijft, maar ik doel op de forumsterHaha, anders blijven we inderdaad bezig!
Leuk topic

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven