Hamster in slaapkamer?
vrijdag 20 augustus 2010 om 19:20
Ik had vroeger ook een hamster en die moest en zou op m'n slaapkamer komen.
Ik was gauw genezen....het zijn echt nachtdieren en leven dus als jij slaapt. Nu had ik ook nog zo'n looprad in z'n kooi en daar ging hij natuurlijk ook 's nachts mee aan de gang....wat een herrie....
Denk overigens dat als je niet zo'n rad in doet, dat het dan wel meevalt, maar ik weet niet hoe licht je slaapt.
Ik was gauw genezen....het zijn echt nachtdieren en leven dus als jij slaapt. Nu had ik ook nog zo'n looprad in z'n kooi en daar ging hij natuurlijk ook 's nachts mee aan de gang....wat een herrie....
Denk overigens dat als je niet zo'n rad in doet, dat het dan wel meevalt, maar ik weet niet hoe licht je slaapt.
vrijdag 20 augustus 2010 om 19:26
Ik had een hamster op mijn studentenkamer.. geen succes want snachts ging dat beest als een bezetene te keer in zijn rad (en dat maakt meer lawaai dan je denkt!). Hij heeft menig nacht op het balkon doorgebracht
Bij de eerstvolgende vakantie heb ik hem meegenomen naar mijn ouders en heel per ongeluk daargelaten (voor zijn eigen bestwil).
Bij de eerstvolgende vakantie heb ik hem meegenomen naar mijn ouders en heel per ongeluk daargelaten (voor zijn eigen bestwil).
vrijdag 20 augustus 2010 om 19:27
Ik beschouw mezelf als hamsteraloog. 's nachts gaat de hamster:
- in zijn radje rennen (piep, schrieek, piep)
- Indien geen radje en/of in de tralies klimmen
- aan de tralies knagen (maakt nog meer lawaai)
- voer zoeken
- voer knagen
- interieur van zijn kooi veranderen of verbeteren
- de diverse speeltoestellen op verschillende manieren uittesten
Daarbij komt nog dat het niet erg gezond is, een knaagdier in de slaapkamer vw de fijne pluisjes en meer dat hij al rondscharrelend verspreid.
Kan hij niet op de gang?
- in zijn radje rennen (piep, schrieek, piep)
- Indien geen radje en/of in de tralies klimmen
- aan de tralies knagen (maakt nog meer lawaai)
- voer zoeken
- voer knagen
- interieur van zijn kooi veranderen of verbeteren
- de diverse speeltoestellen op verschillende manieren uittesten
Daarbij komt nog dat het niet erg gezond is, een knaagdier in de slaapkamer vw de fijne pluisjes en meer dat hij al rondscharrelend verspreid.
Kan hij niet op de gang?
vrijdag 20 augustus 2010 om 19:28
Wat de mijne doet, is niet in dat stomme rad van m rennen, maar systematisch aan de tralies knagen.
Schijnt ook normaal gedrag te zijn, m'n vorige deed het ook. Dus ookal hang je er geen looprad in, wat eigenlijk wel zielig is, want dan heeft ie helemaal niets te doen, dan gaat ie wel ander lawaai maken..
En wat ook leuk voor 't beestje is, koop zo'n bal voor m, daar kun je m dan indoen, en dan kart ie zo een uurtje of wat door je huis heen. Krijgt ie ook beweging. (zo'n bal als waar de hamster in Bolt ook in zit)
Schijnt ook normaal gedrag te zijn, m'n vorige deed het ook. Dus ookal hang je er geen looprad in, wat eigenlijk wel zielig is, want dan heeft ie helemaal niets te doen, dan gaat ie wel ander lawaai maken..
En wat ook leuk voor 't beestje is, koop zo'n bal voor m, daar kun je m dan indoen, en dan kart ie zo een uurtje of wat door je huis heen. Krijgt ie ook beweging. (zo'n bal als waar de hamster in Bolt ook in zit)
vrijdag 20 augustus 2010 om 19:57
vrijdag 20 augustus 2010 om 20:23
quote:Feliciaatje schreef op 20 augustus 2010 @ 19:57:
Ik heb een heel stil rad aangeschaft bij de dierenwinkel. Voor in de woonkamer, de vorige daar kon je niet eens meer normaal tv bij kijken . Scheelt enorm. En er bestaat speciaal spul voor de bodem voor ratten (katoen geloof ik?), dat geeft geen stof af.
Hennep, merknaam hemparade. Is prima voor ratten aangezien die heel gevoelig zijn voor stof.
Ik heb een heel stil rad aangeschaft bij de dierenwinkel. Voor in de woonkamer, de vorige daar kon je niet eens meer normaal tv bij kijken . Scheelt enorm. En er bestaat speciaal spul voor de bodem voor ratten (katoen geloof ik?), dat geeft geen stof af.
Hennep, merknaam hemparade. Is prima voor ratten aangezien die heel gevoelig zijn voor stof.
vrijdag 20 augustus 2010 om 20:43
Dag en nachtritme omdraaien? S'nachts een felle lamp erop zodat ie zich koest houdt en overdag een donkere doek erover zodat hij zich rot kan rennen in z'n molentje. Hij heeft dan wel tijdelijk last van een jetlag.
Het is trouwens een gezelschapsdier, geen lastdier, die moet jou gezelschap houden en je niet tot last zijn.
*oh oh heb ik dit echt gezegd?* Grapje natuurlijk.
Het is trouwens een gezelschapsdier, geen lastdier, die moet jou gezelschap houden en je niet tot last zijn.
*oh oh heb ik dit echt gezegd?* Grapje natuurlijk.