Handtekeningen verzamelen

10-05-2012 01:52 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al geruime tijd een hobby van mij: handtekeningen verzamelen van BN'ers. Heb er nu zo'n vierhonderd maar ik moet daarbij vermelden dat ik de laatste 4 jaar deze hobby een beetje heb laten versloffen. Maar over een paar maanden ga ik met vervroegd pensioen en wil ik het weer oppakken.

Nog meer forummers met deze hobby?
Wat leuk! Niks voor mij, maar t lijkt me leuk om zo'n verzameling te hebben! Ga je dan naar allerlei evenementen waar zij ook zijn, of bij concerten? En vinden ze het altijd leuk om een handtekening te geven? Zijn t alleen BN'ers of ook B'ers uit andere landen?
Vierhonderd? Wow, ik zou niet eens vierhonderd BN'ers kunnen opnoemen geloof ik.
Nee, ik vraag me altijd af wat je daar nou aan hebt!
Ik heb er wel een aantal, maar ga niet op jacht. Als ik de mogelijkheid heb, en het is niet te druk, dan wel

Geen echte dus
Nee, en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik volwassen mensen die een handtekening aan een BNer vragen ook een beetje sneu vind.

Nou heb ik ook niks met BNers
quote:maylea schreef op 10 mei 2012 @ 08:42:

Nee, en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik volwassen mensen die een handtekening aan een BNer vragen ook een beetje sneu vind.

Dat dus. Ik heb regelmatig een BN'er gezien maar het zou niet in mij opkomen om hem/haar om een handtekening te vragen of mee op de foto te gaan. Die mensen hebben ook gewoon zin om ergens te gaan eten/winkelen/weet ik veel watten, daar ga je ze toch niet bij lastig vallen?

Een 'meet-en-greet' is dan misschien wat anders, dan zitten ze er speciaal voor klaar.

En wat doe je met de handtekeningen TO? Blader je regelmatig door je verzamelalbum, en weet je dan nog waar ze gezet zijn (bijvoorbeeld?).
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
400? Wat versta je onder een bn'er? Ook die irritante man in de supermarktreclame? Of echt alleen de premier en frans bauer ed? Vind het een aparte hobby, krijg gelijk zo'n groupy-beeld. Ik vind bn'ers eigenlijk niet meer bijzonder dan de buurvrouw. Zou van beiden geen handtekening hoeven!
Even reageren op een aantal reacties hier. Vanwege mijn werk (de laatste 17 jaar) ontmoet ik heel regelmatig regelmatig BN'ers. Maar er is geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om die mensen dan lastig te vallen met een vraag om een handtekening. Werk is werk en dat moet je, in mijn ogen, strikt gescheiden houden van je hobby.

Mijn hobby volktrekt zich uitsluitend vanuit huis; ik heb er nog nooit een stap voor buiten de deur hoeven zetten. Ik schrijf de BN'ers gewoon aan, vertel wat mijn hobby is en vraag of ze daar aan mee willen werken door een handtekening te zetten op een door mij ontwikkeld formulier. Ik voeg een gefrankeerde antwoordenveloppe bij zodat het ze zelfs geen postzegel kost; alleen een gang naar de brievenbus.

De ervaring heeft me geleerd dat plm. 80% van de mensen die ik aanschrijf daar positief op reageert. Sterker nog: het leidt daarna soms tot een voortgezette correspondentie met die mensen. Zo heb een tijdje gecorrespondeerd met Majoor Boshardt (van het Leger des Heils), met Jean Nelissen (wielerverslaggever), met Herman Brood, met Jacques d'Ancona, met Gerrit Zalm.

Enkele handtekeningen zijn bijzonder. Zo zijn in de handtekening van Erwin Krol zowel een zon, een wolk, regendruppels als een bliksemflts verwerkt. In de handtekening van Tonny Eyk zijn muzieknoten verwerkt.

De ontvangen handtekeningen berg ik op in mappen. Zo heb ik een map met artiesten en musici, een map met politici, een map met sportmensen, een map met tv-persoonlijkhheden enz.

Ik richt me uitsluitend op bekende Nederlanders, niet op bekende of beroemde buitenlanders. Al heb ik wel een handtekening van bijv. Julio Iglesias Maar die heb ik bij toeval "ontdekt" in een boek op een rommelmarkt. Dat boek hoefde ik niet, die handtekening wel. En de verkoper had daar geen moeite mee. Ik kreeg hem zelfs gratis mee.

En wat daar leuk aan is? Niet meer of anders dan dat er leuk is aan postzegels verzamelen of my little pony's of dofijnen. Het is de lol van het verzamelen. Een of twee keer per jaar kijk ik de mappen eens door en bedenk dan wie ik nog aan de verzameling zou willen toevoegen. En die persoon/personen schrijf ik dan weer aan.
Ben je al bij Man Bijt Hond geweest?

Sorry, sorry, flauw Maar ik kan me er dan ook niets bij voorstellen. Ook niet bij het verzamelen van postzegels, little pony's, dolfijnen of (zoals ik een keer in een tijdschrift las) safety cards van vliegtuigen.

Ik verzamel alleen schoenen. En tassen. Jurkjes. Rokjes. Oke, gewoon kleding
Oké LuckyJane, dat klinkt al relaxter. Ik dacht dat jij bij de uitgang van een studio stond te wachten in weer en wind om een handtekening te scoren, of aanschoof bij een BN'er in een restaurant om een handtekening.

Veel plezier met je hobby, ik ken verder niemand die dat doet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 10 mei 2012 @ 14:57:

Oké LuckyJane, dat klinkt al relaxter. Ik dacht dat jij bij de uitgang van een studio stond te wachten in weer en wind om een handtekening te scoren, of aanschoof bij een BN'er in een restaurant om een handtekening.

Veel plezier met je hobby, ik ken verder niemand die dat doet.

Nee himalaya, zo'n neuroot ben ik niet Ik denk dat ik het niet eens zou durven om een BN'er in bijv. een restaurant of cafe ongevraagd aan te schieten. Ook BN'ers hebben recht op hun privacy.

Ik weet van nog iemand (een man) die deze hobby heeft. Maar die legt zich uitstuitend toe op personen van koninklijke huize wereldwijd. Dus koningen, koninginnen, prinsen en prinsessen. Net als ik schrijft hij die mensen gewoon aan. Heb wel eens een interview met hem gelezen in een of ander blad. Je zou er nog raar van opkijken hoeveel positieve respons hij krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven