help...blauwe korrels in drinkwater!
zondag 4 januari 2009 om 02:08
vreemd topic op een vreemd tijdstip, maar ben toch echt in nuchtere toestand! Ik wilde net thee gaan zetten en zie ineens allemaal kleine blauwe korreltjes op de bodem van mijn mok...schoon glas water gepakt en de blauwe korrels blijken zich in het drinkwater te begeven.
ik woon in een studentenhuis, heb net een huisgenoot gesproken en die had wel schoon water..( maar het water schijnt t eerst bij mij binnen te komen..)
ik ga morgen uiteraard meteen de huisbaas bellen maar ik vind het toch wel creepy, aangezien ik blijkbaar al een paar dagen water met vreemde felblauwe korreltjes aan het drinken ben..
iemand enig idee wat dit kan zijn? (moet ik me zorgen maken)
ik woon in een studentenhuis, heb net een huisgenoot gesproken en die had wel schoon water..( maar het water schijnt t eerst bij mij binnen te komen..)
ik ga morgen uiteraard meteen de huisbaas bellen maar ik vind het toch wel creepy, aangezien ik blijkbaar al een paar dagen water met vreemde felblauwe korreltjes aan het drinken ben..
iemand enig idee wat dit kan zijn? (moet ik me zorgen maken)
zondag 4 januari 2009 om 03:57
ja alle grappen zijn hier ook al de revue gepasseerd maar ik vind het toch wel eng...ik drink dit water toch al zo'n drie dagen schat ik. De leidingen hier in huis zijn bevroren geweest en ik vermoed dat het daarna ontstaan is. In alle gebruikte kopjes etc zit nu onderin zo'n laag blauwe korreltjes...( het lijkt op waspoeder of van die vaatwastabletten)
ik heb echt totáál geen idee wat het kan zijn. ( en er spoken veel enge dingen door mijn hoofd, dus ik moet maar snel gaan slapen)
ik heb echt totáál geen idee wat het kan zijn. ( en er spoken veel enge dingen door mijn hoofd, dus ik moet maar snel gaan slapen)
zondag 4 januari 2009 om 08:30
zondag 4 januari 2009 om 10:06
Ik denk zomaar dat het stukjes koperoxidatie zijn, wat losgekomen is toen de leidingen bevroren waren. De leidingen zijn van koper, dat oxideert (roest) enigzins in de loop van de tijd. Koperoxidatie is groen/blauwig van kleur, turkoise meer. Bij het bevriezen gaan de leidingen werken; uitzetten/krimpen. En daardoor komen die deeltjes los.
Denk ik. Maar ik ben géén deskundige.

zondag 4 januari 2009 om 13:16
quote:zomerkind schreef op 04 januari 2009 @ 10:06:
Ik denk zomaar dat het stukjes koperoxidatie zijn, wat losgekomen is toen de leidingen bevroren waren. De leidingen zijn van koper, dat oxideert (roest) enigzins in de loop van de tijd. Koperoxidatie is groen/blauwig van kleur, turkoise meer. Bij het bevriezen gaan de leidingen werken; uitzetten/krimpen. En daardoor komen die deeltjes los.
zo, zeg...in daglicht zie ik idd dat het turkoise korreltjes zijn dus je zou hier wel eens gelijk in kunen hebben!
enig idee of dit schadelijk is of kan het geen kwaad?
zo, zeg...in daglicht zie ik idd dat het turkoise korreltjes zijn dus je zou hier wel eens gelijk in kunen hebben!
enig idee of dit schadelijk is of kan het geen kwaad?
zondag 4 januari 2009 om 13:20
Zou het voor de zekerheid nu even niet meer drinken, maar denk zelf niet dat je er al schade aan heb ondervonden.
Wel even contact opnemen met huisbaas. Moet wel opgelost worden. Of iemand hier moet een idee hebben over hoe je het probleem oplost nu we een idee hebben van wat het probleem is.
Wel even contact opnemen met huisbaas. Moet wel opgelost worden. Of iemand hier moet een idee hebben over hoe je het probleem oplost nu we een idee hebben van wat het probleem is.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?