HELP Carnaval 2009

31-01-2009 11:36 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriendin en ik gaan carnaval vieren in t brabantse

Wij komen uit het noorden des lands.. Absoluut niet bekend met het carnaval gebeuren. We gaan de 20e naar een vriendin in de buurt van Breda. Vermoedelijk zullen we carnaval gaan vieren in Breda of Roosendaal.

Wie kan ons meer vertellen over het carnaval gebeuren ?

Hoe wat waar , moeten we echt verkleed ? Moet dit dan elke dag ?

Of is er 1 speciale dag dat dat moet ?

Wat zijn de do's en wat zijn de dont's ?

2 onbekende carnavalsters
Grappig,

Mijn ervaring als Noorderling is dat juist al die brabo's menen dat Carnaval een excuus is voor ongewenste intimiteiten. Of mss waren het dan andere "Noorderlingen" die te dronken waren om op hun benen te staan, vonden dat ze in mijn kont en borsten konden knijpen en dat ik daar niet boos om mocht worden, want Carnaval. Bovendien is het altijd wel stervenskpoud in februari, waardoor je staat te klappertanden in je moie pakje, of toch mar kiest voor de eskimo- outfit.

Dit jaar zak ik nog iets zuidelijker af voor het Carnaval, daar waar de dresscode glitterstring en veren op je kop is.
Ja, iedere dag verkleed, bedoel, wat is dat nu voor vraag: moet ijk verkleed?! Breda is erg leuk, maar we zitten inderdaad niet te wachten op noorderlingen die er niks van snappen. Dus: verkleedoutfit nu al uitzoeken (had je eigenlijk al moeten hebben), het is geen excuus om ladderzat door de stad te lopen, leer vast wat krakers, hoe meer je er kent des te leuker het is en go with the flow!
quote:yette schreef op 31 januari 2009 @ 12:37:

[...]

Je hoeft mij niet te vertellen wat carnaval is hoor. Die lullige opmerkingen krijg ik alleen van vreemden in de kroeg, niet van vrienden en aangetrouwde familie waarmee ik carnaval vier en ook nooit tijdens zittingen.Volgens mij bén jij helemaal geen Noorderling haha! je bent gewoon al lang geintegreerd!
oja en die krakers waar marahbloem het over heeft zijn hoogst waarschijnlijk niet andre van duyn, maartoch meer het zuidelijke/ brabantse werk

Hoorde vorige week de plaatselijke muziek bij het verkopen van de insignes en kreeg gelijk zin, toen ik van Duyn vanmorgen hoorde voelde ik dus helemaal niks
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
en wat de teksten van die krakers betreft: lala la la la lallala is ook goed ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Op omroepbrabant is carnaval al begonnen.. kinders waren ernaar aan het luisteren zonet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven