Help! Mijn buurman fluit non-stop

01-08-2008 10:27 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even stoom afblazen hoor...ik kan er niet meer tegen

Situatie: woon in huurhuis, werk vanuit huis. Bejaarde buurman (weduwnaar, altijd thuis, houdt van tuinieren) heeft de enorm irritante gewoonte om liedjes te fluiten bij alles wat hij doet. Van die ouderwetse liedjes (glory glory hallelujah, when the saint go marching in...in totaal kent hij er een stuk of 4) die hij werkelijk van 's morgens vroeg tot 's avonds laat non-stop heel hard fluit. Dan denk je: wat is het probleem, laat die arme man toch.....

Maar het is ZOOOOO irritant. Net als alle dingen waar je je aan ergert wordt het steeds irritanter naarmate het langer duurt. En het wordt ook steeds erger, eerst alleen als hij buiten scharrelt maar nu hoor ik hem zelfs in huis fluiten als ik zit te werken (huizen zijn gehorig).

Wegens de warmte slapen wij met de ramen open maar de beste man is om 8 uur wakker en begint dan direct urenlang te tuinieren...en te fluiten .....dan maar de ramen dicht maar zelfs dan hoor ik het.

Dit is typisch iets wat niet bespreekbaar is ('Buurman, wilt u ophouden met fluiten - het is zo irritant') dus dan maar even stoom afblazen. Of hem overstemmen met muziek...

Jullie nog buren met irritante gewoontes die je steeds meer irriteren?? PS we gaan volgend jaar verhuizen dus het probleem is eindig, maar daarom niet minder irritant. Wie weet krijgen we een zingende buurvrouw ervoor terug :-)
Dit is inderdaad wel een hele goeie reden om een topic te openen Niks zo irritant als fluitende mensen, van die vrolijkheid-kent-geen-tijd- types. Dan nog liever een scheldend voetbalkoor. Nee, drie
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Waarom vind je het iets wat niet bespreekbaar is? Het lijkt mij óók ontzettend irritant om de hele dag een fluitende buur te hebben.

Waarom niet iets als: 'goh buurman, u bent van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat wel héél opgewekt. U fluit de hele dag door. Dat klinkt gezellig, maar na een paar liedje heb ik er best een beetje last van omdat ik, zoals u misschien weet, vanuit huis werk. Ik snap dat het misschien wel gewoonte is om te fluiten, maar misschien wilt u er een beetje rekening mee houden dat uw gefluit nogal doorklinkt?'

Of iets minder subtiel natuurlijk
Peas on earth!
Mijn buuf kucht de hele dag.

Arcchchchhum....... chchchrHum!

chHummmmm!

..

"ehm, buuf, goedenmiddag, lekker weertjes he. Zeg, nu ik u toch tref..
Computer says nooooo
Inderdaad geen wereldschokkend probleem maar echt heel irritant hoor. We hebben verder helemaal geen contact met de buurman, praten er nooit mee (en hij niet met ons). Hij is zelf slechthorend dus daarom misschien zo hard fluitend...

Ik hoor m wel eens praten met bezoekers als ze in de tuin zitten en dat is platBrabants (wat ik niet spreek of versta) dus dat maakt de zaken wel wat moeilijker.

Bovendien woont hij hier al 100 jaar en wij slechts 4. Zijn vrouw is pas een paar jaar dood en ik vind het een beetje zielig eigenlijk om dan ook nog te gaan klagen over zijn gefluit. Dan heeft hij helemaal niks mee in zijn leven....

Ownee, daar begint ie weer........fluitefluitefluitefluit BRRRR
Mijn buurman rochelt s'ochtends in de achtertuin. Klokslag 8 uur. Stuk of 8 lange halen en die gaan ongeveer zo: Gggggg grrr grrr splet (en dan 8x). En dan draait hij de kraan open om even lekker in de tuin te gorgelen.

Ruilen?
nee zeg je gaat die man toch niet vragen niet te fluiten????

jhee die man is gewoon vrolijk!
Het lijkt een klein probleempje, maar dat is het niet. Ik had hier ook een buurman die de godganse dag zat te fluiten, geen deuntjes maar gewoon in het wilde weg. Af en toe ging ik binnen zitten terwijl het prachtig weer was alleen om dat gefluit niet te horen. Ik was niet de enige die het vreselijk irritant vond. Hij is er ook door andere buren op aangesproken, resultaat: hij fluit niet meer, althans niet meer buiten. Hij had zelf helemaal niet door hoe vervelend het was. Je zou het dus kunnen proberen.
Gooi er een tafelkleed over.
Welke straat woon jij? Fluitekruid? Nee maar wij hebben precies zo'n buurman! ach ja wat doe je eraan. Meldpunt anti flierefluiters openen?
quote:summer73 schreef op 01 augustus 2008 @ 10:33:

Mijn buuf kucht de hele dag.

Arcchchchhum....... chchchrHum!

chHummmmm!

..

"ehm, buuf, goedenmiddag, lekker weertjes he. Zeg, nu ik u toch tref..

Hebben wij dezelfde buren?

Tja, het item 'buren' komt helaas toch wel regelmatig voorbij varen, hier op het forum.

Je kunt het een ook niet goed met het ander vergelijken. Ieder ervaart de ergernissen op zijn/haar manier.

Ik kan me heel goed voorstellen dat de hele dag het gefluit aanhoren op een gegeven moment gaat irriteren. Zeker als je thuis werkt, en als hij ook nog eens altijd thuis is.

Helaas geen gouden tip. Wij hebben ook al de nodige toestanden gehad met buren.

Zal fijn zijn als ze op vakantie zijn! Dan is het heerlijk rustig!

Oh, oordopjes misschien? Niet dan ik ze fijn vind maar Growingman wil ze nog wel eens in doen.

Wat ik nu hoop, is eens de hele grote prijs te winnen en een huis kopen met een heeeeele grote tuin er omheen! Maar helaas...
ow dat is nog erger: fluiten in het wildeweg... Moet zeggen dat ik tegenwoordig iedereen die fluit irritant vind. Is typisch zoiets wat alleen leuk is om te doen en niet om naar te (moeten) luisteren. Heb nu heel hard Amy Winehouse aanstaan dan hoor ik het niet meer....
Mijn bovenbuurvrouw loopt altijd met harde zolen op hun laminaatvloer. En het is niet het rustige bank-type, maar het ijverige veel lopen-type. Soms de hele dag door, daar word ik af en toe ook helemaal tureluurs van
Mijn collega fluit de hele tijd het liedje van de 7 dwergen uit 'Sneeuwwitje' (hey-ho hey-ho). Volgens mij vooral om zich een houding te geven, hij fluit meestal als hij op staat, net een telefoontje heeft gepleegd etc. Helaas gebeurd dit nogal vaak.

Ik heb daarom de radio aan staan. Niet te hard, maar wel zo dat dat gefluit in ieder geval minder opvalt.
Vreselijk, een onophoudelijke fluiter. Zeker als het repertoire zo beperkt is. Kees van Kooten heeft er een prachtig verhaal over geschreven, over mensen die altijd fluiten. Dat zijn (volgens hem) mensen die niet tegen stiltes kunnen en die opvullen met fluitjes van een cent.

Mijn man wilde ook nog wel eens tussen zijn tanden fluiten als we even stil waren. Ik heb hem dat verhaal voorgelezen (subtiel met Leo!) en daarna heeft hij het nooit meer gedaan.

Misschien eens een voorleessessie met de buurman organiseren?
De buurman twee appartementen boven ons vind het leukom iedere vrijdagavond knetterstoned te worden en gezellig hardcore house te draaien. Knetterend hard. Van een uurtje of negen in de avond tot middernacht ongeveer. Bellen, bonken, het heeft allemaal geen nut. Hij hoort niets boven die muziek uit. Wij ook niet meer trouwens en de kinderen slapen niet meer. En het is vandaag weer vrijdag.... ik wacht vol spanning af naar hoe hard het deze week weet gaat...

Iemand met mij ruilen?
Een buurman die de hele dag fluit zou ik totaal niet erg vinden,ik zou nog gezellig meefluiten als ik in de tuin zat en hij ook.
quote:sneeuwvosje schreef op 01 augustus 2008 @ 10:46:

Mijn bovenbuurvrouw loopt altijd met harde zolen op hun laminaatvloer. En het is niet het rustige bank-type, maar het ijverige veel lopen-type. Soms de hele dag door, daar word ik af en toe ook helemaal tureluurs van Daarom doe ik m'n schoenen uit zodra ik thuis kom. Als je zo nodig een laminaatvloer wil in een flat, moet je je schoenen uit doen als je thuiskomt. En dat kun je best aan haar vragen.
Met fluiten trouwens ook ervaring; in mijn vorige huis hadden we een overbuurman die ook altijd in z'n tuin bezig was en ook van fluiten hield. Lekker hard met veel rollers en trillers het liefst. Zijn vrouw, ook veel buiten, zong juist graag. Met van die flinke opera-uithalen. Was me ook een feest op mooie dagen!
Fluffy wat erg zeg.....hardcorehouse is wel het ergste wat je een ander aan kan doen qua muziekoverlast.

Politie al in laten grijpen?

Als ze een tweede (of derde, daar wil ik vanaf wezen) keer terug moeten komen dan nemen ze meteen de installatie van de buurman in beslag. Ik heb in een flat gewoond met allemaal hat eenheden, een en al jongeren dus en dat ging dan tegen elkaar op zitten housemuziek draaien (jaren '90). De andere helft van de flat belde dan de politie en die kwamen na verloop van tijd met een busje om de installaties mee te kunnen vervoeren in één keer.

Wát een ellende was dat......
Ja, politie is al ingeschakeld en woningbouw ook. Maar vaak als je politie belt, dan komen ze anderhalf uur later eens opdagen en is het net stil. En dan doen ze dus niets meer. En als je hem wel bereikt (lees wachten tot een pauze in de muziek en kijken of je ongeveer door zijn deur heen kan timmeren), dan doet hij open, heeft volgens mij geen idee meer wat je nou zegt, zover heen is hij. Vaak gaat het dan uit, maar een half uurtje later staat die teringherrie weer aan. Ik begin zo langzamerhand op te zien tegen de vrijdagavonden...
Wat een verhalen zeg....maakt mijn 'leed' wat minder erg. Ooit in achterstandswijk gewoond waar buurvrouw om half 4 ineens Hazes ging draaien. Ging vragen of het wat minder kon,. "Ja dat is niet hier". Toen werd ik boos zeg: "Denk je dat ik achterlijk ben. Uit die boel of de politie staat hier over 5 minuten!!" Politie was het toverwoord....alleen komen die niet voor kleine irritaties. Dank voor alle opbeurende reacties!
You make me smile..

Hoop dat je het ooit nog gaat waarderen, dat gezellige gefluit.

Hier alleen een buurvrouw die nogal eens de boxen wijd open zet.
Oordoppen als je wilt uitslapen?
Mijn buurman gluurt trouwens, het liefst de hele dag door....

Ook superirritant hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven