Herineringen bij geurtjes
vrijdag 11 mei 2012 om 19:57
Ik heb bij bepaalde geurtjes,een herinnering uit mijn jeugd,of verleden. Bijv een bepaald luchtje in de auto,doet me denken aan mijn opa. Of een soort beits( dat er uitziet als teer) dat doet me denken aan de camping,waar mijn oma vroeger woonde en een snoep/ snackbar draaiende hield.
Hebben jullie ook zo'n soort herinnering?
Ik ben benieuwd
Hebben jullie ook zo'n soort herinnering?
Ik ben benieuwd
vrijdag 11 mei 2012 om 20:01
Ja, bij een bal met chemische druivengeur denk ik aan mijn eerste ouderlijk huis en bij teer/asfalt ook, bij de geur van een verstopte neus (weet niet of dat geur is) denk ik aan het laatste jaar van de basisschool, bij een specifieke wc lucht aan de kleuterschool, bij een zoete parfum voor kinderen aan mijn eerste vriendje, bij een serieuze cologne (zal merk niet noemen) aan mijn eerste keer seks.
vrijdag 11 mei 2012 om 20:04
Ik heb dit overigens 1 keer grondig uitgezocht omdat ik iets rook wat ik vaker rook en associeerde met het land Spanje, ik dacht aan een crème.
Een crème die zo populair is die bijna iedereen die daar woont gebruikt, net als hier N*v**.
Ik heb toen gevraagd aan iemand uit mijn familie die daar heen ging op vakantie om de allerbekendste crème uit dat land mee te nemen.
En serieus het was die geur en het mooie is dat als ik 'm opsmeerde en mensen roken mijn crème dan kreeg ik vaak reacties van "hey wat heb je op? het ruikt zo bekend"
Een crème die zo populair is die bijna iedereen die daar woont gebruikt, net als hier N*v**.
Ik heb toen gevraagd aan iemand uit mijn familie die daar heen ging op vakantie om de allerbekendste crème uit dat land mee te nemen.
En serieus het was die geur en het mooie is dat als ik 'm opsmeerde en mensen roken mijn crème dan kreeg ik vaak reacties van "hey wat heb je op? het ruikt zo bekend"
vrijdag 11 mei 2012 om 20:15
vrijdag 11 mei 2012 om 20:22
quote:Saartje84 schreef op 11 mei 2012 @ 20:15:
ik heb dat met teer waar je de schutting mee verft. In de zomer , als de zon erop staat, komt daar heel veel geur vanaf. Als ik dat ruik, denk ik gelijk weer aan spelen in de zandbak, omdat die naast de schutting stond!Denk dat, dat hetzelfde geurtje is als ik bedoel
best grappig dat luchtjes dat met je doet. Mijn moeder heeft dat met lavendel, als ze langs velden loopt en het groeit daar, denk ze aan haar overleden vriendin.
ik heb dat met teer waar je de schutting mee verft. In de zomer , als de zon erop staat, komt daar heel veel geur vanaf. Als ik dat ruik, denk ik gelijk weer aan spelen in de zandbak, omdat die naast de schutting stond!Denk dat, dat hetzelfde geurtje is als ik bedoel
vrijdag 11 mei 2012 om 20:29
Ja, mooi is dat he, dat geuren dat kunnen doen.
Dan ruik ik iets, een vlaag, kan ik het niet thuisbrengen maar denk ik, "Hee, ruikt als vroeger!"
Bij lavendel denk ik, "he gedver, slakken!" Dit omdat ik als kind altijd slakken ging zoeken in de lavendelstruiken van de buurvrouw.
Lavendel heb ik sindsdien zo vaak in een andere context geroken, maar nog steeds associeer ik het met slakken.
Dan ruik ik iets, een vlaag, kan ik het niet thuisbrengen maar denk ik, "Hee, ruikt als vroeger!"
Bij lavendel denk ik, "he gedver, slakken!" Dit omdat ik als kind altijd slakken ging zoeken in de lavendelstruiken van de buurvrouw.
Lavendel heb ik sindsdien zo vaak in een andere context geroken, maar nog steeds associeer ik het met slakken.
vrijdag 11 mei 2012 om 20:42
vrijdag 11 mei 2012 om 20:52
vrijdag 11 mei 2012 om 20:56
vrijdag 11 mei 2012 om 20:59