Het 3000 topic deel 11!
dinsdag 15 december 2009 om 20:13
Hier is dan nummer 11 alweer van dit geweldige topic.
In de afgelopen weken zijn er zeker 30.000 postings geweest in dit topic.
Er word hier gelachen, gehuild, advies gegeven, knuffels uitgedeeld, meegeleefd en gewoon lekker gekletst.
Iedereen is welkom en geen enkel onderwerp word geschroomd. Wel zijn er 2 dingen waar we op letten: we tonen respect naar elkaar en quoten niet wanneer er persoonlijke dingen in staan. Op deze manier staat het ieder vrij om de postings weer weg te halen.
Ik wens ons heel veel plezier en weet zeker dat we ook de komende 3000 postings weer veel aan elkaar zullen hebben!
woensdag 16 december 2009 om 22:45
Lieve lieve No,
We kennen je nu al zo goed. verdrietig zullen we toch wel zijn.
En daarom hoop ik en iedereen dat je je af en toe laat zien. dat je niet ineens wegbent.
Ik snap met ",last" maar zo is het niet. We denken aan je. Het zou eerder een last zijn aks je ons liet gaan.
Aan de andere kant kan het ook zo zijn dat het je zo makkelijker maakt je los nte maken en afscheid te nemen, (huil nu)
Danj is dat voor jou weer prettiger. je moet alleen aan jezelf denken., WIJ ZIJN ER ALTIJD LIEFFIIE en dat weet je.
Als je maar niet plotseling wegbent. hoe weten wij dat dan?
We kennen je nu al zo goed. verdrietig zullen we toch wel zijn.
En daarom hoop ik en iedereen dat je je af en toe laat zien. dat je niet ineens wegbent.
Ik snap met ",last" maar zo is het niet. We denken aan je. Het zou eerder een last zijn aks je ons liet gaan.
Aan de andere kant kan het ook zo zijn dat het je zo makkelijker maakt je los nte maken en afscheid te nemen, (huil nu)
Danj is dat voor jou weer prettiger. je moet alleen aan jezelf denken., WIJ ZIJN ER ALTIJD LIEFFIIE en dat weet je.
Als je maar niet plotseling wegbent. hoe weten wij dat dan?
woensdag 16 december 2009 om 22:45
Is heel mooi No... en als die envelop verbrandt gaat worden over 5 jaar dan geef ik een etentje voor alle meiden van 3000!! Met jou als eregast!
Ik weet niet hoe mijn moeder over 'dood' denkt. Ik weet niet of ze er bang voor is. Ik weet wel dat ze bang is om pijn te hebben. Ik weet ook niet hoe ver ze wil gaan met haar behandelingen en of ze vantevoren iets van euthanasie geregeld wil hebben. Ik weet het niet...en ik durf het niet te vragen. Ik hoop eigenlijk steeds dat het gewoon ter sprake komt en dat ik daar dan op in kan haken.
Ik weet niet hoe mijn moeder over 'dood' denkt. Ik weet niet of ze er bang voor is. Ik weet wel dat ze bang is om pijn te hebben. Ik weet ook niet hoe ver ze wil gaan met haar behandelingen en of ze vantevoren iets van euthanasie geregeld wil hebben. Ik weet het niet...en ik durf het niet te vragen. Ik hoop eigenlijk steeds dat het gewoon ter sprake komt en dat ik daar dan op in kan haken.
woensdag 16 december 2009 om 22:46
quote:noanne schreef op 16 december 2009 @ 22:45:
Je hebt gelijk hoor Zus.
Alleen gun ik mezelf het ook om af en toe een beetje moedeloos op de bank te hangen. Hoort er ook bij.
Moet je zeker ook doen, niks is heerlijker om moedeloos op de bank te hangen.
En zelmedelijden mag dan ook voorkomen hoor.
Wij hebben wel een paar armen over.
Je hebt gelijk hoor Zus.
Alleen gun ik mezelf het ook om af en toe een beetje moedeloos op de bank te hangen. Hoort er ook bij.
Moet je zeker ook doen, niks is heerlijker om moedeloos op de bank te hangen.
En zelmedelijden mag dan ook voorkomen hoor.
Wij hebben wel een paar armen over.
woensdag 16 december 2009 om 22:48
Bi, en misschien denkt zij wel precies hetzelfde.
Het zijn belangrijke vragen, die nu nog in alle rust besproken kunnen worden, met tranen en lachen en grapjes en stiltes. Stel dat het echt zo ver komt en je hebt het dan niet besproken, dan is er geen tijd meer. Of erger, dan weet je bijv. niet eens of ze begraven of gecremeerd wil worden. (Owww ik hoop zo dat ze nog jaren bij jullie mag zijn in relatief goede gezondheid)
Het zijn belangrijke vragen, die nu nog in alle rust besproken kunnen worden, met tranen en lachen en grapjes en stiltes. Stel dat het echt zo ver komt en je hebt het dan niet besproken, dan is er geen tijd meer. Of erger, dan weet je bijv. niet eens of ze begraven of gecremeerd wil worden. (Owww ik hoop zo dat ze nog jaren bij jullie mag zijn in relatief goede gezondheid)
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
woensdag 16 december 2009 om 22:50
Jullie zijn lief!
Het gaat op het moment wel hoor, ben alleen ontzettend moe. Maar val maar moeizaam in slaap, als ik dan slaap, dan echt super diep en lang.
De jongens zijn stiekem te veel op t moment, maar ik wil ze niet eerder laten gaan. Goed afsluiten.
Het gaat op het moment wel hoor, ben alleen ontzettend moe. Maar val maar moeizaam in slaap, als ik dan slaap, dan echt super diep en lang.
De jongens zijn stiekem te veel op t moment, maar ik wil ze niet eerder laten gaan. Goed afsluiten.
woensdag 16 december 2009 om 22:50
woensdag 16 december 2009 om 22:51
Ik weet het No... en het moet ook echt gebeuren. Ik heb het er met mn moeder zo vaak over gehad dat we niets eens wisten of mn stiefvader begraven of gecremeerd wilde worden. Terwijl hij ook kanker had en het al heel lang niet goed ging met hem. Dat hij uiteindelijk begraven is kwam puur omdat hij ooit met mn moeder langs een kleine begraafplaats reed in Frankrijk en zei: Zo zou ik wel begraven willen worden. Op een rustig plekje in het zonnetje.
De dag dat hij begraven werd was het druilerig regenweer en op het moment dat we bij zn graf stonden kwam het zonnetje... dat was echt heel mooi.
De dag dat hij begraven werd was het druilerig regenweer en op het moment dat we bij zn graf stonden kwam het zonnetje... dat was echt heel mooi.
woensdag 16 december 2009 om 22:51
woensdag 16 december 2009 om 22:54
Het is echt een tijdbom he No... dus elke dag is er echt eentje! Ik snap dat je dan - ondanks dat het soms teveel is - de jongens echt zo lang mogelijk bij je wil houden. Jeetje wat moeten die jongens met een enorm warm gevoel aan je terug gaan denken..... ooit.... en ik hoop nog heeeel ver weg.
@Zjeen... mn moeder en ik hebben nu heel intensief contact. Vroeger (vorig jaar dus nog.. voordat ze ziek werd) spraken we elkaar niet zo veel omdat ze 6 maanden van het jaar in Spanje zat. We belden dan weleens en schreven wel kaartjes maar hadden niet echt intensief contact. De maanden dat ze in Nederland was hadden we wel veel contact maar niet echt een hele diepe band. Dat is nu wel anders... het lijkt wel alsof ik nu pas inzie dat ze niet onsterfelijk is.. voor die tijd heb ik daar werkelijk nooit over nagedacht. Ze was er gewoon... ze was er altijd (al dan niet in het buitenland) en was heeeeel zelfstandig.
@Zjeen... mn moeder en ik hebben nu heel intensief contact. Vroeger (vorig jaar dus nog.. voordat ze ziek werd) spraken we elkaar niet zo veel omdat ze 6 maanden van het jaar in Spanje zat. We belden dan weleens en schreven wel kaartjes maar hadden niet echt intensief contact. De maanden dat ze in Nederland was hadden we wel veel contact maar niet echt een hele diepe band. Dat is nu wel anders... het lijkt wel alsof ik nu pas inzie dat ze niet onsterfelijk is.. voor die tijd heb ik daar werkelijk nooit over nagedacht. Ze was er gewoon... ze was er altijd (al dan niet in het buitenland) en was heeeeel zelfstandig.
woensdag 16 december 2009 om 22:55
appel voor jou een speciale en zonnestraaltje!
Knap dat je stukje gedeeld hebt. (ik heb dan wel gemist helaas)
Moedig hoor!
Noanne, jij mag alles wat je wilt.
Ook moedeloos op de bank hangen, ik kan mij heel goed voorstellen dat als je energie hebt je die aan de jochies geeft.
Maar (ik gooi 'm er ff in al is missch egoistisch) je doet mij (ons)er ook pijn mee door er zomaar uit te piepen, of weg te blijven.
Ik ben van je gaan houden, heb veel van je geleerd, ik wil graag met je delen en als enigzins mogelijk is ook iets voor jou doen.Je vind prettig zeg je als mensen zelf over sterven beginnen.
Dan gooi ik het er maar in: Mag ik (of eig wij van 3000) afscheid van je nemen straks? Sta je ons dat toe?
Mogen wij een ritueel voor onze eigen noanne hebben?
Wij gaan jou missen vrouw, en als je veel weg bent nu al, dan mis ik je nu al steeds.
Check iederre dag even of je langs geweest bent!
Knap dat je stukje gedeeld hebt. (ik heb dan wel gemist helaas)
Moedig hoor!
Noanne, jij mag alles wat je wilt.
Ook moedeloos op de bank hangen, ik kan mij heel goed voorstellen dat als je energie hebt je die aan de jochies geeft.
Maar (ik gooi 'm er ff in al is missch egoistisch) je doet mij (ons)er ook pijn mee door er zomaar uit te piepen, of weg te blijven.
Ik ben van je gaan houden, heb veel van je geleerd, ik wil graag met je delen en als enigzins mogelijk is ook iets voor jou doen.Je vind prettig zeg je als mensen zelf over sterven beginnen.
Dan gooi ik het er maar in: Mag ik (of eig wij van 3000) afscheid van je nemen straks? Sta je ons dat toe?
Mogen wij een ritueel voor onze eigen noanne hebben?
Wij gaan jou missen vrouw, en als je veel weg bent nu al, dan mis ik je nu al steeds.
Check iederre dag even of je langs geweest bent!
woensdag 16 december 2009 om 22:55
*zat stiekum mee te lezen*
Vraag me nu iets af he?
Als je/ik/wie dan ook dood gaat, hoe laat je jevirtuele vrienden dat dan weten?
Ik heb veel virtuele vrienden, vele waar mensen om me heen het bestaan niet van weten.
Vraag me af hoe die op de hoogte gesteld kunnen worden, dat zou je toch ergens moeten achterlaten hoe, wat, waar en wie....
Zit ik zo ineens over te denken.
Vraag me nu iets af he?
Als je/ik/wie dan ook dood gaat, hoe laat je jevirtuele vrienden dat dan weten?
Ik heb veel virtuele vrienden, vele waar mensen om me heen het bestaan niet van weten.
Vraag me af hoe die op de hoogte gesteld kunnen worden, dat zou je toch ergens moeten achterlaten hoe, wat, waar en wie....
Zit ik zo ineens over te denken.
woensdag 16 december 2009 om 22:56
quote:noanne schreef op 16 december 2009 @ 22:53:
ja Zus, heb al geprobeerd m eruit te zetten, maar t is zo'n plakkert, hij wil nie weg.Heb je al geprobeerd om een koptelefoon op te zetten met werkelijk de meest walgelijke muziek die je kunt bedenken? Maar dan wel een koptelefoon aan 1 oor want via je andere oor moet ie dan wel weg kunnen rennen natuurlijk
ja Zus, heb al geprobeerd m eruit te zetten, maar t is zo'n plakkert, hij wil nie weg.Heb je al geprobeerd om een koptelefoon op te zetten met werkelijk de meest walgelijke muziek die je kunt bedenken? Maar dan wel een koptelefoon aan 1 oor want via je andere oor moet ie dan wel weg kunnen rennen natuurlijk
woensdag 16 december 2009 om 22:56
Mss is dat wel een aanknopingspunt Bi, dat jullie t niet wisten van je stiefvader.
Wat je ook zou kunnen doen is zelf een afspraak maken met de oncologieverpleegkundige of bijv. met de geestelijk verzorger van het ziekenhuis en daar s over praten. Met hen kun je bijv. ook afspreken dat je hen zegt wanneer je dat gesprek gehad hebt en dat zij dan even aandacht aan je moeder besteden. (Ik roep ook maar wat)
Of het gesprek met die persoon erbij, dat kan ook.
Wat je ook zou kunnen doen is zelf een afspraak maken met de oncologieverpleegkundige of bijv. met de geestelijk verzorger van het ziekenhuis en daar s over praten. Met hen kun je bijv. ook afspreken dat je hen zegt wanneer je dat gesprek gehad hebt en dat zij dan even aandacht aan je moeder besteden. (Ik roep ook maar wat)
Of het gesprek met die persoon erbij, dat kan ook.
woensdag 16 december 2009 om 22:57
woensdag 16 december 2009 om 22:58
freak ik had gister uitvaart van iemand van 50 die zijn lijf, leven en lever kapot gezopen heeft.
Dus nee, jij mag geen wijntje!
Ben je helemaal zeg, straks staat mini daar net als de mini van deze man.
(sorry meis, maar "zussen "durven dat te zeggen tegen elkaar!
en ik moet morgen ook al pannenkoeken bakken, dus!)
Dus nee, jij mag geen wijntje!
Ben je helemaal zeg, straks staat mini daar net als de mini van deze man.
(sorry meis, maar "zussen "durven dat te zeggen tegen elkaar!
en ik moet morgen ook al pannenkoeken bakken, dus!)