Het Bezemtopic

21-04-2009 15:43 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.
Nee joh, juist niet doen. Ik bedoel niks ongepast vinden. Ik post wel onder mijn andere topic. Vind het juist zo fijn voor Allis. Ik vind het juist k*t dat ik net zo'n bericht moest plaatsen. Id het ene uiterste tegenover het andere. Daarom zet ik er hier verder niks over. Allis geniet ervan hoor.
Allis, wat een wondermooi nieuws.. gefeliciteerd..

Zoebie, jou zoek ik dan even op je eigen topic op.

Niet gebezemd want gewerkt.
Oh en ik wil ook niet dat je je bezwaard voelt hier te posten Zoeb!

Je kan en mag hier alles zeggen.

Het deed alleen een beetje raar aan. Vertel jij zoiets en kom ik aan met de steunzolen van de kleine...

Maar het is alweer over hoor!

Wij hebben echt heer-lijk gegeten: chef-waardig zei manlief!
Zoebie, een dikke, dikke knuffel , omdat ik verder niet weet wat voor woorden kunnen helpen.

Allis, wát ontzettend gaaf! Ik heb zo aan je moeten denken de afgelopen dagen en dan dit nieuws. Héérlijk! Hoe voel je je? En hoe is het met je man?

Net thuis, geen moer gebezemd. Wel hard gewerkt, kind getransporteerd en ge-avondvierdaagsd. Da's wel genoeg. We eten nu nog even en dan lekker niets meer!
Zoebie, ik heb net gereageerd op je eigen topic.. :(

Lieve Allis, wat een geweldig nieuws meis! Van harte gefeliciteerd, wordt het lange wachten eindelijk beloond!! Heerlijk, genieten, blijdschap.. Hoe ver ben je nu, hoe voel je je, wanneer ben je uitgerekend?

Potverdikkie, wat kunnen uitersten soms dicht bij elkaar staan.... Blijdschap en verdriet, het hoort allebei bij het leven..
Zoeb meid, ik begrijp dat het niet goed is? Ik lees straks je andere topic. Hier alvast een hele dikke kus en je niet bezwaard voelen om wat dan ook te posten. Geluk en verdriet, daar zit zo'n flinterdun randje tussen.

Allis gefeliciteerd! Voorzichtig aan doen he?

Ik ga voor jullie allebei zo ontzettend hopen en duimen en positieve energie de kosmos insturen!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Bedankt allemaal voor de fijne felicitaties! Ik kan het allemaal nog neit helemaal beseffen, ik denk dat dat pas langzaam komt. Ik voel me eigenlijk prima, alleen moe en ik heb een beetje rugpijn. Oh, en ik moet vaker plassen en heb zere tieten. Maar ik voel me echt prima, meestal begint het nare kotswerk ook pas rond een week of 6.

Ik vind dat iedereen hier zijn verhaal kwijt moet kunnen, ook wanneer hetgaat om rotpuncties, zwangerschappen of steunzolen. Over moeders, kinders, alles. Dat vind ik juist de meerwaarde aan dit topic, dat je wel aan het bezemen bent, maar niet alleen op schoonmaakkvlak, dat er ook ruimte is voor emotionele zaken, en dat we alles samen dan in perspectief plaatsen.

Ik ben trouwens 18 januari uitgerekend.
HPL, belacheloos vroeg jij, trouwens.
ik zit me hier toch een partijtje rustig aan te doen! Vind mijn baas vast niet helemaal goed.

Nee, er wordt hier toch nog aardig gewerkt, zeker als je meeneemt dat ik om 4 uur al wakker was, zucht. Gister mijn zusje verteld, die werd helemaal gek, ze is zelf nu 20 weken zwanger, en da's dus heel leuk samen buiken. Als het allemaal goed gaat, ik vind het toch nog best eng.

Gebezemd:

afspraak ziekenhuis gemaakt voor echo en ontslag van fertiliteitstraject

Afspraak garage gemaakt morgen auto kleine beurt en andere banden

Mails opgeruimd, en plan voor de rest vd week gemaakt.

Nu maar aan de uitvoer van het plan.
quote:allis schreef op 13 mei 2009 @ 09:12:

Ik vind dat iedereen hier zijn verhaal kwijt moet kunnen, ook wanneer hetgaat om rotpuncties, zwangerschappen of steunzolen. Over moeders, kinders, alles. Dat vind ik juist de meerwaarde aan dit topic, dat je wel aan het bezemen bent, maar niet alleen op schoonmaakkvlak, dat er ook ruimte is voor emotionele zaken, en dat we alles samen dan in perspectief plaatsen.

.

Amen

Ach Allis, ik heb ook nog geen hol gedaan, alleen een brood in de bbm gemikt en getennist.

Daarna de stofzuiger al klaargezet maar te lang op msn zitten kletsen.

Plan de campagne:

Stofzuigen

Boodschappen doen op de fiets

Overhemden strijken

en ik ga NU beginnen. Zoef zoef
Stofzuigen

Boodschappen doen op de fiets

Overhemden strijken Mañana

Er komt zometeen een vriendin van heel lang geleden op de koffie. Leuk!
Jeetje Zoebie, ik heb niets gelezen, met dank aan vivasite, maar ik begrijp uit de reacties hier dat het niet best is.

En Allis gefeliciterd!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Ooooooh, god, ik had net toch wel zo'n ongelovelijke blunder!!!!!

Ik liep in de supermarkt, en kwam mijn ex tegen. En het eerste wat ik tegen hem zeg is: "Nou, zie je nou wel, was je het dus toch! Ik dacht al: 'Ik ken die jongen ergens van!'"

Ik ken die jongen ergens van.... Hoe kom ik erop??! Ik kon wel door de grond gaan...

Het kwam omdat ik hem al vanuit mijn ooghoek had zien lopen en daardoor aan hem moest denken. Beetje zelfde type, postuur, haarkleur, etc. Maar in plaats van dat ik even goed kijk zodat ik zeker weet dat het hem wel of niet is, flap ik er vijf minuten later uit "dat hij me al zo bekend voorkwam"...

Natuurlijk was ook zijn vriend-die-mij-om-de-één-of-andere-reden-toch-al-niet-zo-hoog-heeft-zitten erbij, en was hij op weg naar een BBQ met vrienden. Nice. Hun type kennende wordt mijn opmerking dus nog eens extra opgeblazen, uitvergroot, en tot olifanten omgetoverd.

Nou goed, ik moet me er maar niet te druk om maken. Elke keer neem ik me voor om er NOOIT meer iets zomaar uit te flappen, en elke keer doe ik het toch. Ik weet niet wat dat is.

Zoebie, hoe is het met jou? Ik heb op je andere topic bijgelezen, wat een verhaal is jouw verhaal toch.... Ik had het er ook met mijn moeder over, die zei ook dat hier gewoon geen woorden meer voor zijn. Ik voel me zo machteloos! Als iemand van jullie hier heel slecht behandeld of opgelicht of bedrogen zou worden, dan zou ik in de auto kunnen stappen en eens even flink op mijn strepen kunnen staan. Maar nu kunnen we gewoon helemaal niets doen, er is niemand op wie je boos kunt worden of bij wie je verhaal kunt halen, niemand tegen wie je kunt zeggen dat hij zijn leidinggevende moet halen zodat die het allemaal recht kan zetten... Ik kan je alleen maar een heel dikke virtuele knuffel geven... Dus bij deze:

Allis, ik sluit me ook helemaal bij jouw post aan! Ik vind dat ook het mooie van dit topic, dat het over alles gaat. Iedereen kan zijn verhaal kwijt, het hoeft niet aan te sluiten bij een vast onderwerp.

Fijn dat jij je zo goed voelt! Dat wordt dus een dikke buik met kerstmis!

Nou, ik ga gauw weer terug naar mijn bank, mijn knappe buurman is aan het klussen... Zwijmel..
Op blote voeten, ook nog! Wat een hunk... ;)
Het was gezellig met mijn oude vriendin.

Ze had taart bij. En bloemetjes. Lief!

De hele dag door denk ik aan Zoebie.

Hoeveel kan een mens hebben? Dat vraag ik me oprecht af.

Zoeb, ik hoop dat je de moed niet laat zakken!

To do lijst voor morgen:

Tennis

Stofzuigen

Overhemden strijken

Verwijsbrief voor orthopeed ophalen

Afspraak maken bij orthopeed
gras gemaaid

kinderen geintroduceerd op naschoolse opvang

die erg ver weg is dus veel gebust

kind op trommelles afgeleverd

Moe. Afgepeigerd. En natuurlijk koppijn. Morgen weer zo'n volle dag en overmorgen ook.
quote:Hizzel schreef op 13 mei 2009 @ 19:43:

Op blote voeten, ook nog! Wat een hunk... ;)

Ben je al op de koffie geweest? Hebben jullie al nummers uitgewisseld? Heb je al suiker geleendH heb je al een klus voor jezelf bedacht?

Man was laat thuis, net eten op, vaatwasser ingeruimd en aan de thee. Man is nu onze terug vlucht vanuit Italië aan het boeken en ik ben lekker aan het bijlezen.

Morgen mijn eerste gesprek bij het UWV, het zal mij echt benieuwen!

Ik werd gisteren gebeld door iemand van de afdeling bezwaar van het UWV, dat ik niet reageerde op brieven die ze hadden gestuurd. Nee, logisch, want die heb ik niet gehad. Wat blijkt nou aldus de dame, dat ik volgens de Gemeentelijke Basis Administratie nog steeds sta ingeschreven op mijn vorige adres Dus ik vanmorgen naar de Gemeente. k sta gewoon al vanaf 31 mei vorig jaar ingeschreven op dit adres. 'Hee, wat vreemd', zei de

balie medewerkster, 'het UWV is een afnemer, die krijgen automatisch wijzigingen doorgestuurd!'

Het gaat een verhaal met een vervolg worden vrees ik!
Hoi

Dag!

Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Jonna, Dus je telefoonnummer hebben ze wel goed en je adres niet?

Tjonge jonge jonge...

Zoef zoef Pip

Ja Hizzel, vertel meer!!!

Oh Allis, je bent precies in de zelfde periode zwanger als ik met mijn oudste. 17 jaar geleden.....

Ik was 30 januari uitgerekend, maar ze kwam de 19de al.
'navond.

Ik ga zo eerst even bij zoebie lezen.

Ik ben er wel, op de achtergrond, het gaat even niet zo goed met mij. Ben vandaag maar eens naar de ha. geweest, komt vast weer goed

We zullen doorgaan...

Truste bezempjes (f)
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Hoi!

Boro, . Helpt het als je het hier kwijt kan? Nou ja, iig een dikke en ik hoop dat jij je ook snel weer beter voelt.

Allis, hoe is het?

Succes Jonna. Uwv's zijn nooit tof.

Mamz, waar gaan je kinderen nu naar de bso?

Lief kijkt bridget jones. Die vindt het wél leuk. Ik vind d'r helemaal niets.

Avondvierdaagse is bijna klaar, morgen mag Lief het leukste stuk doen nl de intocht.Ik heb cursus.

Bezemen komt er dus niet zoveel van, al heb ik wel al het eten voor morgen en vrijdag klaar. Telt dat ook?
Hey Fus.

Ik ben niet zo'n ster in mijn gevoel kwijtkunnen. Dwz, ik kan prima over De Autist praten, over Vriend die ptss had ( en wat ik daardoor allemaal meemaakte met hem ) , over de andere 2 waarmee het wel goed gaat. Maar over mezelf niet zo goed, ik vind dat ik niet mag zeuren enzo. Dat kan niet, heb ik geen tijd voor en ik moet sterk zijn voor mijn gezin. ( klinkt best dramatisch )

Wel merkte ik de afgelopen 5 a 6 weken dat ik steeds labieler werd, steeds meer thuis bleef, dingen en mensen ga ontlopen en de paniekaanvallen van vroeger weer terug kreeg. Omdat ik niet in mag storten heb ik toch maar de stap gezet om naar mijn dokter te gaan.

Zij was heel lief ( waardoor ik natuurlijk heel hard moest huilen ) heb was ad's en oxa gekregen om de paniek te onderdrukken en weer te slapen. En het nummer van de maatschappelijk werker om mijn verhaal eens kwijt te kunnen ipv de verhalen van A en Vriend Rust wil ik, vooral in mijn lijf en hoofd.

In eerste instantie voor 3 maanden, omdat ik (alweer) vind dat ik er snel bovenop moet komen. Maar zoals het nu gaat, gaat het even niet. Nou ja, komt goed enzo.
Goed dat je het nu wel zegt hier dan! (f)

En goed ook om die stap naar de HA te zetten!

Wat zijn we soms rare wezens he, dat we altijd maar denken alles te moeten kunnen, alle bordjes maar omhoog moeten houden voor onszelf!
Haha, Jonna, je komt wel in de buurt hoor!! Ik loop al sinds hij hier woont naar hem te gluren, maar altijd vooral voor de lol, niet omdat ik echt hoteldebotel was ofzo.

Hij heeft me laatst (nadat we elkaar waren tegengekomen in de kroeg) toegevoegd op Hyves, en sindsdien krabbelen we zo nu en dan. Hij is druk bezig zijn huis te verbouwen, dus het is smullen als ik naar buiten kijk, maar ondertussen begin ik me best een beetje een stalker te voelen... ;)

En ja, op Hyves staat zijn nummer, maar daar ga ik natuurlijk niks mee doen. Hij kan mijn nummer daar ook vinden dus lamakome!

Een kopje suiker lenen is me een goed idee. Dat komt de boodschap ook wel over lijkt me... ;) Een klus bedenken hier in huis kan ook, ik moet natuurlijk wel een beetje de hulpeloze Bambi uithangen hè.. Heeft er iemand ideeen?

Wat een gedoe met het UWV, een slecht begin is altijd vervelend..! Hoe gaat het eigenlijk met je plannen om een eigen bedrijf te beginnen?

En Rainz, hoe is het met jullie plannen voor Libanon?

Goldie, wat fijn dat je zo'n gezellige middag hebt gehad!!
Ja, stom is dat het Fus.

Vrouwen storten niet in, over het algemeen

Vriend was een tikkie boos omdat ik niet verteld had dat ik paniek aanvallen had, maar ik vond het zo rot voor hem dat ik dat had ( volg je em nog ? ) wilde niet dat hij zich zorgen ging maken.

Lekker een avondje gekroeld op de bank, dat scheelde weer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven