Het Bezemtopic

21-04-2009 15:43 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.
Lief dat jullie aan me hebben gedacht.

Ben er helemaal klaar voor. Moet om 9 uur daar zijn. Gelukkig is de afspraak van vanmiddag 3 uur nog verzet. Pffft dat had ik niet ook nog eens volgehouden. Ben wel lichtelijk wat nerveus aan 't worden.

Nu als ik terug kom laat ik het meteen weten. Heb geen flauw idee wat er nu allemaal gaat gebeuren. Ik zie het wel.

Tot strakkies.
dank jullie wel!

**zet een taart neer**

**en duikt de bezemkast in**

**om te bezemen**

Lijstje vandaag:

- apotheek

- MK naar zwemles

- senseo naar drop-off-punt

- fsyio bellen

- vakantie-bso bellen

- wassen + drogen

- vouwen/ strijken

- opruimen

- stofzuigen-dweilen

- gordijnen strijken

(de had ik vorgige week gewassen, en semi-gedroogd, zodat ik ze wat vochtig weer op kon hangen. Maar toen werd Jom in het ziekenhuis opgenomen en haald Lief s avonds laat allemaal verkreukelde proppen uit de droger. Waarvan we afgelopen zaterdag hebben geroepen dat dat hasske hip is
Zoebie, sterkte!
Tila, gefeliciteerd met je verjaardag!

*valt aan op de taart*

Zoeb, kaarsje brandt voor je!

Go Girl!

Ik heb voor vandaag ook een aardig lijstje:

Stofzuigen

Overhemden strijken

Grasmaaien

Nieuwe lavendel aanplanten (en slechte plantjes weg doen of kortwieken)

Boodschapjes?
beetje blond....bedoelde je bij hyves het woord intikken??lukt me dus niet...eerst ff naar dokter,dan probeer ik het opnieuw

Zoebie..sterkte vandaag
gefeliciteerd!!!!

Lijst van vandaag:

- kinderdagverblijven zoeken (jeetje wat moet dat al vroeg he)

- aftellen naar morgen over twee weken (echo)

- Was ophangen

- afwasmachine draaien

- boodschappen doen

ontspannen, goed eten en vroeg naar bed

en heel veel naar de wc. Elk kopje thee wordt binnen drie minuten volledig geprocessed tot pies. en dan wel twee keer zoveel
quote:borodini schreef op 18 mei 2009 @ 08:13:

Bezemen:

Bed opmaken ook gelijk terror's kamer gedaan

Huiskamer aan kant

Afwas

Maatschappelijk werker bellen Mag volgende week maandag al voor een intake gesprek.

Jeugdzorgbellen niet te bereiken, verrassend, ze bellen terug...
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Allis, wat leuk ( en spannend ) zo'n eerste echo. Over 2 weken al ?

Hoe lang ben je nu zwanger eigenlijk ? En hoe voel je je voor de rest ?
Coebergh, in je adresbalk www.naamvandehyve.hyves.nl tikken.

Goeiemorgen.

Bezemen voor vanochtend:

afwassen

konijnenkooi schoonmaken -erg hard nodig-

gras opvegen
Allis, je bent er wel heel vlot bij met de kinderdagverblijven. Maar goed, beter vlot dan te laat. -wenst vurig dat alles goed gaat voor je want dit soort dingen afzeggen als het misgaat doet godsgruwelijk pijn-

Tila, van harte gefeliciteerd.
Mamz,

Voorzover ik weet hebben heel vee kdv's hele lange wachtlijsten ( 1 jaar is niets ) en moet je dus wel zo vroeg al gaan zoeken...

Links Muis en rechts Whisky.

We hebben ze vannacht maar even apart op een kamer gezet en dat ging prima! Nu zijn ze bezig om de boel weer eens minutieus te ontdekken!

Tila, gefeliciteerd!
ah wat schattig Jonna :-)
Zoebie, veel sterkte vandaag!

Tila: gefeliciteerd met je verjaardag!
Ach, wat een lieve poessies!

Mamz, wij hebben Jamie ook al ingeschreven voor een KDV, en dat is blijkbaar niets te vroeg. Nu horen we pas 3 maanden van te voren of het allemaal gaat lukken, dat vind ik best laat.

Zou je ook bij meerdere KDV's in kunnen schrijven, odat je (misschien) nog wat achter de hand hebt?
dubbel
Tila, gefeliciteerd met je verjaardag!

Allis, je bent vroeg met het zoeken van een KDV, of woon je ergens waar een gigantisch tekort is aan KDV? Wat dat betreft had ik mazzel, hier was geen wachtlijst en binnen een maand was het geregeld.

Bezemlijstje voor vandaag:

- stofzuigen

- dweilen

- stoffen

- wc poetsen

- beginnen aan de strijk

- naar de supermarkt
Wat een lieve poekies.

Ook ik heb -in Rotterdam zelfs- kdv kunnen vinden na inschrijving in maand drie of later van de zwangerschap.

MissM, je kunt je overal inschrijven, evt. inschrijfkosten ben je dan wel kwijt. Je hebt geen plicht om af te nemen, ze doen op een gegeven moment een plaatsingsvoorstel en pas na jouw accoord wordt er een contract opgesteld.

Laten we zeggen in de laatste maand van je zwangerschap kun je best al gaan bellen hoe je uitzicht is op een plaats, er wordt redelijk vooruit gepland. En als je wat meer zekerheid wil bel je in maand zeven.
Wat een poepies die poessies!

Hier is de was al afgehaald (ik was even vergeten dat er nog een rek vol op zolder hing)

Stofzuiger staat klaar

Strijkplank staat ook klaar.

8 overhemden hangen klaar.

Maar nu eerst koffie.
Oh en ik moet eigenlijk deze week ook schilderen. Nu met de nieuwe binnendeur 'pakt' de hal (trapgat) zoveel licht dat je nu pas echt ziet hoe smerig het is...

Elluk foordeel hep se nadeel he?

Voor deze klus moet ik even moed en kracht opdoen...
tja, ben wel vroeg, ik weet het. Maar er is hier niet veel keus en de vorige keer was het ook nodig dat ik dat vroeg deed. En ja, afzeggen voelt heel beroerd, dat weet ik maar al te goed. Ik ga me nu vooral even oriënteren en inlezen, en na de echo over twee weken zal ik dan eens bellen.

mijn zusje heeft ook een nieuw jong katje, hij heet Dirk en is een kleine rode kater.
quote:borodini schreef op 18 mei 2009 @ 08:13:

Bezemen:

Bed opmaken

Huiskamer aan kant

Afwas

Maatschappelijk werker bellen

Jeugdzorgbellen

!
quote:mamzelle schreef op 18 mei 2009 @ 09:24:

Bezemen voor vanochtend:

afwassen

konijnenkooi schoonmaken -erg hard nodig-

gras opvegen-haalt behoorlijk opgelucht adem-
Zo zo, stelletje fanatiekelingen hier...

Ik heb net de hele beneden gestofzuigd.

Stofzuiger staat al boven om straks daar verder te gaan.

Tijdens stofzuigen rommel opgeruimd, dus benedenverdieping is behoorlijk visite-proof.

Ik vind Dirk echt een kei-leuke naam voor een poesie.

Jonna, hoe heten die van jou?
Pfff en nog lukt het me niet...misschien dat een van jullie mij kan zoeken??Laat even weten aub,dan zet ik hier mijn naam even weg..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven