Het Bezemtopic

21-04-2009 15:43 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.
Oh MissM maar dat is lang geleden op de Lichtenberg. 't Is zo jammer dat ze dat openluchttheater hebben laten verpieteren. Er staan allemaal hekken omheen nu omdat je er niet meer op mag. Maar manlief en ik zijn er vorig jaar nog eens geweest. Heb er nog ergens foto's van. Als ze ergens geld in moeten steken is het dat project opknappen. Dan heeft Weert er een gigantisch mooi en aparte bezienswaardigheid bij. Helaas zijn ze er al jaren over aan het steggelen (discussieren) en gebeurt er niets mee. Alleen dat het nog maar meer vervalt. Zal even een foto neerzetten. Nostalgie voor jou.

Bospop is inmiddels gigantisch uitgegroeid.
Wasje draaien en drogen.

Stofzuigen

Overhemden strijken

Nu: Pauze.
Kist opgeruimd. Nu dilemma: mag Zoon mee bepalen wat blijft van de 'meuk' of niet? Het liefst zou ik het nu rücksichtslos in de kliko gooien zonder dat hij het weet. Maar ja, misschien mist hij dan wel dingen. Hmz.

Gelukkig heb ik nog 2 uurtjes voor hij weer thuis is
Ik zeg: weggooien.

ALS (ja, een grote als, want de kans is klein) hij dat MD-spul ooit zou gaan missen dan is het 'per ongeluk kwijt geraakt in de verhuizing'.

Ik moet de zolder op.

Geen zin in.

En wat the *piep* eten we vanavond?!?!
Oh ja, ik kan het altijd per ongeluk kwijt zijn geraakt

Ik denk dat er een deel weggaat en een deel mag hij over meebeslissen.

Ik weet ook niet wat ik wil eten vanavond. Hmz. Het liefst zou ik lekker erwtensoep doen gezien het weer. Eerst maar eens naar de supermarkt nu. Maag is boordevol dus dat scheelt qua inkopen. Toch?
Zwaaizwaai!

Maandag komt er andere aannemer om probleem bij buren op te lossen.Vanuit hun huis worden de leidingen vernieuwd zodat ik daar geen last van heb...joepie!Vandaag ook brief van woningbouw gehad waarin staat dat ze accoord gaan met helft van de huurbetaling.Steek ik mooi de andere helft in mijn eigen zak!!

Fuss en Mamz...goed plan in vakantie naar speeltuin!lijkt me sowieso leuk om jullie eens in real life te ontmoeten.Ik wilde mezelf ook al als hulp aanbieden voor verhuizing!

Coebergh sprankelend heb ik nog niet geproefd...wel lief dat je aan me dacht,als ik nu die reclame zie moet ik aan jou denken..

Zoeb...leuk bospop!!als het meezit gaan vriend en ik dit jaar naar Lowlands(hangt beetje van oppas af)Heel veel plezier en doe Guus de groeten,haha!

Mamz..ik heb hier nog een goede printer,moet alleen nieuwe cartridge in,misschien kan ik jou er blij mee maken?

Gl...droog bij jullie?hier valt regen met bakken uit de lucht!

Morgen zouden er vrienden komen bbqen,word gourmetten ben ik bang..

Verder is vriend vandaag thuis dus bezemen komt niet veel van...zooo lief nu,ukkie en vriend liggen samen te slapen op de bank.

Liefs Coebergh
Ik eet volkoren rijst met kipfilet,prei,champignons en omelet erdoor.

Toch wel verantwoord he GL?jaja ik houd het nog steeds vol.Mezelf nog niet gewogen want moet ongesteld worden en als er nu niks af is word ik daar erg kriegel van...
Klinkt lekker Coebergh, maar wij hadden gisteren al een lekkere kipschotel.

Wacht nog maar even met die weegschaal.

Maar je gaat op dit moment beter dan ik hoor ik wel...
Hier wordt het couscous, met Quorn.

Lekker om even te fietsen. Ben steeds zo moe, bah.
Ik had gisteren Chinees gehaald uit tijdgebrek. 2 loempia's en een weekmenuutje. Na de chinese kippensoep en de loempia's hadden we allebei al niet zo veel honger meer. Dus ik heb een makkie vanavond. Wij eten chinees. 'k Heb alleen maar soep hoeven te maken. Straks een bord in de magnetron en wallah klaar. Heerlijk.
Vissticks, aardappelpartjes en provencaalse sperziebonen met ui en paprika.

Was toch wel lekker.

Als toetje eten we nu een galiameloen.
Lekker!

Zijn net nog even in het huisje geweest. leuk hoor om daar straks te wonen! Heb eindelijk wat maten kunnen nemen dus het inrichten op papier kan beginnen!

Nu eerst even Top Gear kijken!
-konijnenkooi

-afwas

-wasje draaien

-was opvouwen Het was allemaal even doorzetten, maar gebeurd!

-gesprek hulpverleenster

-naar bieb om brief te printen en die versturen

-zwemles Muis

-kinderen ophalen bij BSO

Fuss, kun je Zoon voorstellen om een kleedje neer te leggen op een zaterdag met die MD zooi en hem ze zo te laten verkopen? Die centjes vindt hij vast wel leuk! Doen ze hier in de wijk wel eens, in onze mooie stad kennelijk geen bezwaar.
Leuk, MissM, kind alvast erkennen
Goed bezig Mamz, je hele lijstje af! Lekker hoor!

Zoon heeft zelf een keurige scheiding gemaakt. En dat is een stapeltje van niks. Ik had al een heleboel in een tas gedaan die ik meeneem naar school om aan de (jongere) kinderen te kunnen geven, bij bingo ofzo. Ik vond het wel leuk, hij was echt aan het kijken wat hij wilde en niet wilde. En nu mis ik hem want het weekend is hij bij zijn vader.

Wordt jouw weekendzorg dan zo dat ze allemaal tegelijk weg zijn of om de beurt?
Liever allemaal tegelijk natuurlijk, maar indien dat (nog) niet lukt heb ik dan meer 1 op 1 mogelijkheden met een achterblijvert.

Het zal nog wel even duren hoor voordat het van start gaat. Al zeggen ze een aardige lijst met weekendpleeggezinnen te hebben.

Leuk dat Zoon zo mooi heeft uitgekozen wat hij nog wilde houden en wat naar lieve andere kindjes mag/kan.

Pfff, over missen gesproken. Ik ben helemaal niet zo goed in zonder kinderen weekend vieren..
Dat is ook iets wat je moet leren hoor. Ik heb er ook een poos overgedaan. Toen ging het een poos heel gemakkelijk en nu mis ik hem weer best erg in het weekend.
Wat is het nog rustig hier. Slaapt iedereen nog of zo.

Lijstje vandaag:

Boodschappen doen.

Boven stoffen, stofzuigen en dweilen

Wassen en drogen (zou het buiten kunnen drogen?)

Bospoppen
Het is nog wel een beetje vroeg hoor Zoebie..

De reden dat ik wakker ben, is dat vriend hier geslapen heeft, en om 8u de deur uit moest omdat ie moet werken.

Vandaag :

Was doen

Was ophangen/droger

Nog een was doen

En die ook weer ophangen

Slaapkamer weer een beetje opruimen

Stofzuigen.

Nog wat dingetjes halen voor de vakantie.

Gister even lekker beneden gesopt, en het aanrecht incl. fornuis schoongemaakt.

En dan ben ik echt wel aan vakantie toe, zit er de laatste paar dagen echt tegen aan te hikken om naar t werk te gaan..

Nog 4 halve daagjes werken!
Goeiemorgen Zoeb

Veel plezier bij Bospop vandaag

Lijstje hier:

- naar de emmaus, spullen wegbrengen

- naar de ikea (ontbijt)

- woonboulevard

- ergens iets lunchen

- naar de emmaus in Langeweg (kijken)

- naar de Schonemoeder

- naar een festival hier in de stad

- bankhangen en slapen

Allemaal leuke dingen maar morgen hoef ik gelukkig niets
He Fuss,misschien dat ik je daar dan zie,wij gaan eerst gourmetten en dan naar chasseveld,zal zo rond 20.00u zijn.Ik lijk nog steeds op de foto alleen dan nu blond...

Lijstje vandaag:

boodschapjes

wassen en ophangen!

gourmetten

naar bredalive
Goedemorgen dames!

Veel plezier bij Bospop Zoebie!

Lijstje voor vandaag:

- was wegwerken

- naar de winkel voor vergeten boodschappen

- puzzelplaatje maken voor op een taart

- roosjes maken voor op een taart

- naar tuinfeest van collega van man
Oh dat zou leuk zijn als jullie elkaar dan zomaar daar tegenkomen Fuss en Coebergh!

Wat goed trouwens van je zoon Fuss, dat hij dat zo goed uit kan zoeken. hier willen ze altijd alles bewaren. En gaat er dus niks weg.

Vandaar dat ik het altijd voor hen uitzoek zonder iets te zeggen. En als het dan weg is wordt het ook helemaal niet gemist. Frappant he?

He, het regent hier! Dat was niet afgesproken!

Nou oke, ik ga akkoord met één buitje, maar dan moet het weer stoppen hoor....

To do:

Douchen, haar uitgebreid fohnen of carmensetten.

De stad in voor cadeau's. (Ik heb alleen nog totaal geen idee wat)

Naar een feest van buren

Naar een feest van andere buren.

Fijne dag allemaal!

Ps: Fuss, wij komen (zoals traditie ondertussen bepaald) in de schoolvakantie ook een dagje naar B, met als start een ontbijt bij Ikea.
Iedereen heel veel plezier bij alles wat jullie doen dit weekend! Zou inderdaad grappig zijn als jullie elkaar tegen komen zeg!

Hizzel op vakantie?

Allis, even een voor jou!
Pfff even mijn gal spuwen...krijg net eindafrekening energie..ik moet iets meer dan 3000 euro BIJbetalen.Dit terwijl ik al 200 euro per maand betaal.Dit zou dus betekenen dat ik per maand voor 700 euro energie verbruik....er zit geen specificatie bij dus kan niks nakijken,en natuurlijk maandag pas bellen.Maar ben er even goed ziek van...

Verder gaat alles naar wens

Heb coeberghsparkle gekocht dus gaan we straks even proeven..

Fijn weekend lieve mensen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven