Het Bezemtopic

05-08-2009 21:43 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.

Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
jouw was ik vergeten 1609, mijn excuses. En je doet wel wat geweldigs. Misschien ben je niet altijd even aardig maar je bent er wel en dat is alleen maar goed
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Even bij aan het lezen vanaf mijn laatste post.

Wat een kreet om aandacht was dat zeg. Nu we hebben het dus gewoon uitgepraat. Het heeft niet geknald, maar ik was te verdrietig en had helemaal geen zin in ruzie.

Dus ik hem op een normale manier al mijn frustraties voor de voeten gegooid. En dat ik ook geen zin heb om hem altijd maar zijn zin te geven want dat doe ik al bijna een jaar en ik vind het genoeg. Hij wil ook niet naar een psycholoog, want hij vind dat ik altijd zo verstandig ben en als hij meer naar mij zou luisteren, dit ook goed zou zijn. Dus dat moet hij maar eens gaan doen. Ik ben het zat tegen een muur aan te praten. Die neemt het ook niet op net zomin als hij het doet. Het is dus aangekomen. Nu maar hopen dat het zo blijft.

Mamz ik heb dus voorgesteld dat hij alleen naar de boot zou gaan, maar daar had hij geen zin in. Ik wil wel naar de boot, maar dan varen en dat wil hij dan weer niet. We zijn dus beiden niet geweest.

En ja zoals iedereen dus al zei: Ik ga dus vanaf nu mijn ding doen. Als eerste een paar dagen naar appartement van broer en dan mag hij kiezen of hij meegaat of alleen thuis blijft. 

Fus is je verf droog? En heb je nog iets kunnen doen zonder stamper?

MissM Dat is het ‘m net, mijn geduld is een beetje op aan het raken.

Maar we hebben wel weer gepraat en dat lucht al een beetje op.

1609. Nog steeds heftig met je vriendin zeg. Maar ze mag echt dankbaar zijn om zo’n vriendin als jou te hebben. Heb je nog iets van haar gehoord? Liefde maakt blind zeggen ze. Wat is dat gezegde waar in de situatie van jou vriendin zeg. Nog maar eens sterkte.

Mamz wat kan ik me jou frustraties voorstellen. Jij doet er alles aan en als anderen dan niet meewerken, voel je je machteloos. Dat moet voor jou zeker gelden. Als ik hoor wat jij allemaal moet doen voor je kids en dan geen respons krijgen is frustatie ten top. En dat je dan ’s nachts eens niet kan slapen kan ik me helemaal voorstellen. Ik ben niet van jou gewend ’s nachts op het forum rond te spoken. Sterkte met alles.

Zus arme pup met een hemd aan. Zal wel een leuk uitzien. Mmm lekker Mc Donalds en Chinees op een dag. Zie ik ook wel zitten. Alleen eten wij nu wortelenstamp (Peen en uien op zijn Hollands)

Gelfling de maandag is weer bijna voorbij. Gaat het nu iets beter? Vervelend hé een blauwe teen. Ik heb er laats bij de Aldi een fles wijn opgekregen en stond ook even te dansen in die winkel. Deed behoorlijk zeer en heb er nog lang last van gehad. Nu alleen nog een blauw nagel. Ach je kunt erger hebben dan een fles wijn op je teen.

Gold heb je al ideeën voor je kinderfeestje? Gourmetten is leuk en je kunt er gebakken eitjes bij doen. Ook altijd leuk om te doen voor de kinderen.

Bor zo druk met de telefoon? Tosties gourmetten lijkt me niet echt lekker.

En jij bent wel ervaren hoor.

Liev wat kut dat het nog kut gaat met je achillespees. Schiet ook niet op zo hé?

Pips wij lagen ook in de clinch met het CAK. Kregen na een half jaar nog eens een dikke rekening. Is nu wel opgelost door een telefoontje.

Gold ik hoop dat het colbertje er nog is als je terug gaat.

En Coebergh het komt nu wel erg dichtbij zeg. Begint het al een beetje te kriebelen? De spanning zal best wel komen.

Ist begin je ook al griep te krijgen. Klinkt als...... Er zijn veel zieken ook op mijn werk. Beterschap.

Zo ik heb bijgelezen. Wat zijn jullie druk geweest zeg de laatste 24 uur. Pffft.

Ik ga jullie weer bijhouden want het is niet te doen zo. En jullie verdienen het niet om niet te reageren. Zoals veel mensen doen alleen de laatste posten lezen dat kan ik niet.

Voor jullie allemaal. Jullie zijn kanjers.
Zoebie is LIEF!!
Wolk is aardig overgedreven. Heb mezelf getrakteerd op een avondje spijbelen van sporten en ga zo lekker op de bank met een pot thee. Beetje zappen of lezen.. vroeg naar bed en dan ben ik morgen vast weer helemaal bij!!

Fijne avond allemaal.
Oja, zou jullie nog laten weten hoe de lichtwekker bevalt.

Nou.. ik weet het niet zo, ik word er niet wakker van en moet er echt een backup wekker bij hebben. Geloof dus dat het toch niet echt helemaal werkt voor mij. Gelukkig mag ik hem nog wat langer lenen dus ik kan het nog een poosje uitproberen maar ik denk.. dat ik maar gewoon weer terug ga naar mn gewone wekker (= telefoon).
Haai!

Ik doe geen Zoebie, maar een groups

Nu eten en douchen, toedeloe!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Wel alles gelezen (en stelt dus voor de gourmet knakworstjes gerold in kipfilet en schijfjes banaan gerold in rookvlees en een geklutst ei voor) maar er is niet heel veel blijven hangen.

Hizzel, tip van de logopediste neem ik mee.

Best gevloerd, tijdens de lunchpauze was ik er wel maar ook weer niet. Gelukkig kwam er een klant binnen die een serieuze zaak had, daar werd ik wel weer wakker van. En verder hebben de koters hun muziekles weer gehad.

Het verdriet bleef. Morgen op hoge poten naar de directeur dus. Als 'ie er is dan.
Mm smaakt dat wat Mamz zegt? knakworstjes gerold in kipfilet en schijfjes banaan gerold in rookvlees? Moet ik dan ook eens gaan proberen. Vind je het gek dat je was gevloerd na zo'n nacht. Ik kan er goed tegen, maar krijg op een gegeven moment ook wel even een dipje.

Gelf dus geen dure lamp? Heb hem al een paar keer aangekeken, maar ik wordt altijd al wakker voor de wekker, dus heb ik hem niet echt nodig. Lijkt me alleen heerlijk zo wakker worden. Maar ja, als het niet helpt....

Lekker hé zo'n avondje nietsdoen. Heerlijk.

Ik ga de keuken nog even opruimen. Jeweetwel. Pannen enzo. En misschien zet ik het wel gewoon in de afwasmachine omdat ik lui ben. De weg naar ons dorp is nog steeds afgesloten vanwege de explosie. En het gevaar van nog één. Ik rijdt morgen naar mijn werk maar alvast een andere route voor ik weer vast kom te staan. Hoewel het daar dan ook wel weer druk zal zijn.
Hoe het gaat... ach tja...Met ups en downs.

Vandaag moest het normale ritme weer opgepakt worden, maar aangezien ik werk op de school van mijn dochter, moest ik er dus flink aan geloven. Zoveel meelevende mensen, zoveel mensen die me sterkte wensten, het gehoord hadden etc. Super lief bedoeld, maar na de 3e keer vertellen houd ik het niet meer droog.

Ik kreeg van de kinderen uit mijn klas ook lieve tekeningen. Het is goed zo. Morgen de uitvaart. Dat zal nog heftig worden...

Bedankt voor alle lieve woorden en steunbetuigingen. Het doet me werkelijk veel goed. Dikke kus voor iedereen die het kan gebruiken.

Livre.. in de vluchtigheid zag ik dat je weer terug bent. Daar ben ik heel blij mee!!! Fijn.
Druifje

Zoebie, tuurlijk smaakt het. Belangrijker: het is snel gaar en kinderen hebben haast, die hebben geen tijd voor verantwoorde minislavinkjes en minihamburgertjes van Albert.
Niet die dingen door het ei halen hoor Staat er wat onduidelijk..
Och Druif het is inderdaad zo dat de dag voor de begrafenis de rustige dag is. Alles is gedaan en dan is het wachten op de dag van morgen. Het zal moeilijk worden. Gelukkig dat bij ons in de begrafenismis een kleinkind voor de nodige afleiding zorgde door steeds "Affelope" te roepen als het even stil was. Ik moet nog glimlachen als ik er aan denk.

Meis heel veel sterkte morgen ik denk aan je.
Oh ik zie dat de brand in ons dorp straks op hart van Nederland komt. Ben benieuwd.
Goedemorgen,

Hart van Nederland is een 'ster' in het verslaan van zulk soort 'rampen'. Ze waren ook bij 'onze' brand.

Ik heb het niet gezien, lag al lekker in bed.

Druifje, heel veel sterkte vandaag.

Ik ga vandaag zwemmen, werken en mijn lijst van zondag afwerken. Daar heb ik niets meer aan gedaan, lag ziekig in bed.

Voor iedereen, Druifje in het bijzonder!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Druifje, heel veel sterkte vandaag
Druifje, veel sterkte!

Groeps
Druifje, ik denk aan je vandaag.

En voor de rest ook een

Nu rénnen! Oh ja, eerst kind voor Dora vandaan slepen
Druif veel sterkte vandaag!
Ik heb de brand gezien op Hvn.Zeg ik tegen vriend,he dat is bij zoebie in de buurt!Huh..zoebie??

Heeft een van jullie nog tips over luchtige boeken?Voor in het ziekenhuis hoef ik geen zware kost.Ben nu Sophie Kinsella aan het lezen,is makkelijk te lezen,lekker luchtig.Als jullie nog iets weten hoor ik het graag.

Had vannacht gedroomd dat ik geopereerd was en ik had een piemel ipv dat baarmoeder eruit was:):)

Vandaag

met ukkie kinderarts rotterdam

facturen maken

Fijne dag!!
Goedemorgen lieve allemaal :-)

Vandaag de routines en de was. ( Jaaa de was ja, die ene was die nooit afkomt en door mijn gebrek aan systeem en discipline, vooral discipline niet bij blijft )

Verder moet ik voor morgen nog oppas voor tut zien te regelen. Eigenlijk had ik op Oma gegokt, maar oma is geopereerd, blaasverzakking ( mijn exschoonmoeder dus ) en kan nog niet zoveel, dus haar wil ik het niet vragen.

Morgen moeten we naar DH om een intake voor de EMDR therapie voor A en Vriend te doen. Ook Vriend dus, daar worden we blij van. Hij zit uiteindelijk ook met een groot trauma wat hij niet verwerkt krijgt. En dit schijnt heel goed te werken.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Mogguh..

Sterkte vandaag Druif. Ik denk aan je.

Nu rennen, om 9 uur tennis (voor het eerst dit jaar weer op de binnenbaan )

Laterrrr!
Schoonmaakster Gratis opvoedingsondersteuning inbegrepen ... dat moet anders.

Jeugdhulpverleenster, als de kinderen er zijn

Was

Vouw

Afwas

Rommel in de kamer

Telefoontjes en gesprek met directeur al gehad.
Druif, heel veel sterkte vandaag, ik denk aan je!

Coebergh, wat een rare droom, hahahaha! Zal vast de spanning zijn die er op een of andere manier uit moet.

Zoeb, heb jij nu geen overlast van die brand?

Mamz,

Gisteren naar ouderavond geweest. Was een hele lieve juffrouw (ze noemt zichzelf voor de kinderen juffie, klonk zo lief!), maar helaas wel een mega-grote klas. Ze hebben geen hulp kunnen krijgen in de vorm van onderwijs-assistenten of stagiaires, dus uiteindelijk (aan het einde van het schooljaar) zijn het in totaal 35 kinderen in de klas...
quote:coeberghmetijs schreef op 29 september 2009 @ 08:31:

Ik heb de brand gezien op Hvn.Zeg ik tegen vriend,he dat is bij zoebie in de buurt!Huh..zoebie??

Heeft een van jullie nog tips over luchtige boeken?Voor in het ziekenhuis hoef ik geen zware kost.Ben nu Sophie Kinsella aan het lezen,is makkelijk te lezen,lekker luchtig.Als jullie nog iets weten hoor ik het graag.

Had vannacht gedroomd dat ik geopereerd was en ik had een piemel ipv dat baarmoeder eruit was:):)

Vandaag

met ukkie kinderarts rotterdam

facturen maken

Fijne dag!!

Effe snel, 't is druk op werk.

Lachen om Zoebie op tv.

Coubergh wat ik altijd heerlijke boeken vind om te lezen.

Zijn die van Rosamunde Pilcher. Zij schrijft erg leuk, meestal relaxed maar altijd een mooi verhaal en ik kan me altijd heerlijk inleven in de Schotse en Engelse natuur en je ziet die heerlijke cottages zo voor je.

Als je wilt mag je ze wel lenen van me. Doe ik er vanmiddag een paar op de post.
Druifje, veel sterkte voor vandaag. Ik hoop dat het een mooi afscheid wordt. Zal aan je denken!!

Coebergh, heel licht en luchtig zijn ook de boeken van Jill Mansell. Ik sluit me aan bij Zoebie: als je wilt, doe ik er vanmiddag een paar voor je op de post.

Ik ga even een paar mails versturen, lunchen met Jan Smit en z'n vrienden en de bedden verschonen. Vanavond weer trainen, heb er zin in!! Ik ben vanmorgen bij de fysiotherapeut geweest omdat ik last had van mijn schouder, turns out dat ik nogal soepel en scheef ben... Nu ben ik gekraakt en heb ik oefeningen, dus ik mag aan de slag! (Gelukkig mag het in bed, dat werkt het beste voor mij: ik doe dingen toch op het laatste moment, en mag niet gaan slapen voordat het klaar is. Ideaal dus!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven