Het Bezemtopic

05-08-2009 21:43 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.

Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
Vanmiddag met de kinderen naar de kermis geweest een dorp verderop. Was erg gezellig. Rondje caroussel, rondje rups, touwtje trekken en oliebollen halen. Volgende week is bij ons kermis, gaan we nog een keer.

Verder vandaag niet veel gedaan, beetje spelletjes gespeeld op de computer, verhaaltjes voorgelezen voor de kinderen en gekookt.

Morgen onze eerste ouderavond, gaan we te horen krijgen wanneer zoon voor het eerst naar school mag. Spannend.
Nou Fuss, het is maar goed dat je niet naar het voetballen bent gegaan.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Fuss, heb je dan niet op alle dozen precies geschreven wat er in zit en in welke ruimte ze neergezet moesten worden?
Heb je nog zoveel dozen staan dan Fuss?

Toitoitoi met uitpakken dan.........................
Erik is de Mol en HPL de Lul.
En weg is ze weer, mijn vriendin… donderdagnacht in blinde paniek hiernaartoe gekomen, uren autogereden.

En nu de crisis weer bezworen is, ze de angst en de paniek een beetje de baas is, vertrekt ze weer, onderweg naar de man die haar haat.

Onderweg in de hoop dat het deze keer echt, echt anders zal gaan.

En ik weet niet wat ik voor haar kan doen. Ja, naar haar luisteren en haar de paniekaanvallen doorloodsen, maar verder?

Ik sta erbij en kijk ernaar. Luister naar haar verhalen, zijn vertoon van macht, hoe hij haar in een hoek dreef. Sus haar als ze jammert als een gewond dier. Streel haar rug als ze kotst van ellende. Houd haar vast als het trillen niet kan stoppen en voel hoe ze alweer magerder is geworden.

En als dat, na uren, over is en ze eindelijk kan slapen, blijf ik bij haar. Zodat ze niet zo bang hoeft te zijn voor de nachtmerries.

Daarna krabbelt ze langzaam weer overeind, we praten veel, ze ziet het ook wel; ze verdient beter dan dit. Hij mag dit niet doen.

Maar ze houdt van hem.

En ze hoopt dat het deze keer echt, echt anders zal gaan.

Ze zal zich anders opstellen, ze weet nu wat ze verkeerd deed. Het zal niet weer gebeuren.

En zo vertrekt ze elke keer, hoop tegen beter weten in.

Van de afgelopen 27 septemberdagen, is ze er tien bij mij geweest.

Hoop tegen beter weten in.
Hoe hou je het vol 1609?

Je bent écht de beste vriendin die ze zich kan wensen!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Ach gossie, 1609, wat moeilijk voor je! Moeilijk he, om dan zo weinig te kunnen doen?

Pips, ik weet eigenlijk van alles wel waar het inzit en waar het staat. Alleen de laatste dozen heb ik domweg in zitten pakken omdat het huis toen echt leeg moest, dus die heb ik ingepakt, en ergens neergezet.

En ja, er moet nog veel uitgepakt, maar we moeten eerst de kast wit hebben voor we veel kwijt kunnen. En daar zijn de dagen te kort voor om dat al snel geregeld te hebben. Heb ook geen zin om me te haasten trouwens Alles wat over een jaar nog ingepakt zit kan automatisch weg toch?

Heb net bonbonnetjes gemaakt voor een jarige oma. Hopelijk smaken ze ook

Morgen:

- werken

- verjaarsfeest Oma van Lief

Prima lijstje lijkt me zo!
1609, ik denk dat jouw vriendin naast jouw steun, professionele hulp nodig heeft.
Eens met Pip. Ik hoop dat je iets voor haar kunt vinden dat passend is. Zit er een vrouwenopvang bij jullie in de buurt die een ambulant programma heeft? (de onze wel, meen ik). Wat heeft de stichting huiselijk geweld in jouw regio aan aanbod?

Ondertussen denk ik dat ze een beregoede vriendin aan je heeft en dat ze toch op weg uit de relatie is, als ze zo vaak aan jouw deur verschijnt.
Lieve Druifje, wat een vreselijk bericht... Het leek even weer zo goed te gaan, en dan nu toch.. Meis, ik wens je heel veel sterkte, de komende dagen maar natuurlijk ook voor de tijd die daarna komt. 61 is inderdaad nog heel jong, natuurlijk had je nog heel lang van haar willen genieten. Fijn dat je in elk geval goede herinneringen aan haar hebt, ik hoop dat die je wat steun en troost kunnen bieden.

Zoebie, hoe is het nu bij jou? En hoe is het gegaan tussen jou en je man? Wat moeilijk zeg, zeker als hij helemaal niets zegt!!

Fussie, ik ga voor jou even reageren op de BH.

Coebergh, hoe is het nu met je nicht? Kon je nou dit weekend naar haar toe?

1609, wat een moeilijk situatie zeg, met je vriendin! Ik hoop heel erg hard dat ze een keertje door zal hebben dat ze wel weg moet, en niet meer terug moet gaan!

Itsme, heb jij toevallig met je cavia-kooi in de Ikea-gids gestaan? Daar was toen een vrouw met een stuk of 18 cavia's, die ze in een Ikea-kast had gehuisvest. Het heeft indruk op me gemaakt, ik kon alleen maar denken aan hoeveel werk het zou zijn om dat te moeten schoonmaken.... Toch had ik heel toevallig dit weekend weer zin om weer een cavia als huisdier te hebben! Heb er toen ik jonger was één gehad, en vond het altijd heel gezellig knuffelen. Maar ik vond toen het schoonmaken zoveel werk (en dan dat irritante hooi en zaagsel dat altijd zo strak in het pak zit), en dat houdt me nu ook nog tegen.

Mijn weekend was leuk, en ook erg vermoeiend! We hebben heel veel gelopen, gezien, gedaan en ervaren. Het waren lange dagen en hoewel het genieten was, van de stad en van elkaar, ben ik nu kapot! Het weer was trouwens wel fantastisch, ik heb heerlijk met korte mouwen in het zonnetje gelopen!!

Morgen moet ik hard aan de bezem, ik heb een flinke to-do-lijst (allemaal kleine dingen, mensen smsen, mailen, geld overmaken, foto's uploaden, cadeautje kopen, etc), en daarnaast moet ik studeren. Ben benieuwd!
Goeiemorgen!

Het is me even ontschoten welke mooie stad je bent gaan zien, Hizzel?

Potver, ben vanaf 2.38 al wakker, gaat een heel lange dag worden vandaag.

Het topic van mijn piekerijen was Oudste. Ben sowieso stikverdrietig over dat het hem naar het aanziet moeilijk gaat worden in het leven, en dan daarbovenop nog een leerprobleem ook. Een 0 voor topo, het moet niet gekker worden. Als ik daarbij optel dat het bij Muis ook nog maar afwachten is of hij het lezen en schrijven goed onder de knie gaat krijgen voel ik me best wel eens verdomd alleen. Zoals nu dus.

*ben het niet, want diezelfde Muis is ook wakker geworden*

Vandaag:

Werken

Kinderen van BSO en naar muziekles

De avondroutine.

Denk dat ik voordat ik naar mijn werk ga nog wel even langskom hier.
Mamz, tellen ze dan spelfouten mee in proefwerken topo? Ook als ze weten dat kinderen problemen hebben met spelling?

En het zal een lange dag worden idd, pfff. Sterkte

Hier ook beroerd geslapen. Zoon kwam gezellig weer bij ons liggen (alstie achttien is doet hij dat vast niet meer he? )

Nou ja, wasmachine draait al, ik hoef eigenlijk pas over een uur op mijn werk te zijn en ik ga toch al, kan ik lekker op het gemak doen. Vanmiddag en vanavond feest

Hizzel, ik las je net op de bh was niet mijn bedoeling om jou zo verdrietig te maken....

Druif, hoe is het met je? Drukke dagen of ook tijd om nog bij je mama te zijn?

Zoeb, heb je niet meer gelezen gisteren, alles oke?

Gold, beterschap!
Hooguit dat hij nog bij je komt liggen als hij wat van je wil, Fuss (mam, betaal jij mijn rijbewijs/stappen/whatever).

Mamz, wat rot dat hij een 0 heeft voor Topo! Wist hij de plaatsen op zich wel, alleen verkeerd geschreven? Dan zou ik geloof ik toch nóg een keer in conclaaf gaan met de lerares. Zo is het voor hem toch ook niet motiverend om wat te blijven doen aan zijn huiswerk?

Hizzel, fijn dat je een leuk weekend achter de rug hebt.

Lijstje voor vandaag:

-Stofzuigen

-Dweilen

-Wc poetsen

-Was wegwerken

-Strijken

-Huiswerk maken/leren

-Foto's inplakken
Mogu lieve dames,

Gister dus de hond van mijn ouders laten inslapen.In de auto naar de dierenarts begon ze heel hard te janken,net alsof ze wist wat er ging gebeuren.Dierenarts heeft haar nog onderzocht maar ze was blind,had een gezwel in haar koppie en kon haar behoeftes niet meer ophouden.Volgens dierenarts had ze ook veel pijn dus dit was de beste oplossing.Ik heb haar op schoot gehouden tot het afgelopen was.Ondanks dat ik al jaren niet meer thuis woon hecht je je toch aan zon beestje.Was dus een verdrietige dag.

s'Middags nog even naar de kermis geweest met de kinderen,dat was wel gezellig!

Nicht mocht nog geen bezoek,behalve haar ouders en broer.

Heb haar wel een brief gestuurd.Ik ga straks tante bellen hoe het nu gaat.

Vandaag:

boodschappen

wassen,strijken,vouwen

keuken dweilen

pedicure

pyama's kopen oid

Ik ga straks even bijlezen!Fijne dag allemaal!!
Dit keer had hij maar 5 schrijffouten en 10 fouten/niet ingevuld. Van de 26 combinaties. En dat toch echt niet na maar 10 minuten leren :(

Helaas had hij de dag tevoren niet voorbereid, hij dacht dat hij het wel wist.

Met de juffrouw valt op korte termijn niet te praten, ze zal wel hem zelf instructies geven over het huiswerk. Ik ben wel dringend van plan om dat dyslexieverhaal bij de directie neer te leggen want in groep 4 en 5 scoorde hij wel degelijk op de norm die voor een onderzoek terzake staat.

Het huilen staat me nader dan het lachen, ik voel me niet gehoord, het is al moeilijk zat dat die jongen taalproblemen heeft want taal is eigenlijk voor alles wat je moet leren belangrijk. Maar laat ze het dan in elk geval erkennen.
Mogguh maisjes...

Mamz wat k*t dat ze spelfouten ook meetellen .

Dat doen ze hier ook hoor, Ik zag het laatst ook bij mijn kleinste.

Hoe zit het met dat dyslexieonderzoek? Zag ik nou goed dat daar weer moeilijk over gedaan wordt?

Fuss, mijn oudste van bijna 18 ligt nog wel eens lekker bij mij in bed te kroelen hoor. Maar da's een meisje dus dat is misschien toch anders...

Zoeb, hoe is de sfeer nu bij jullie in huis?

Druif hoe is het met jullie?

Ik zal omdat ik eerder geen tijd had alsnog een kaarsje voor jullie aansteken.

Nou ik ben er dus weer, tijd om te bezemen!

Boodschappels!

Stofzuigen van boven naar beneden

Was was was was was......

Drogen drogen drogen ...

Vouwen vouwen vouwen ....

Bellen voor een afspraak met wenkbrauw-mevrouw.

Straks als allebei de meiden thuis komen om te lunchen maken we lekker tosti's.

Boodschappen doen staat dus op plan 1.

Oh en wasmachine en droger draaien al.

Oja, gisteren 'salaris' ontvangen voor werk van afgelopen dagen.

Ik ga er mijn wenkbrauwen van laten doen! Spannend!

Fijne dag allen! (flower)

Ehh..zag ik nou dat Jonna in Griekenland zit?
Ow wat zielig van het hondje Coebergh. Maar als ik het zo lees was dit echt het beste voor het beestje...

Oja Rainz en Coebergh, IK kan dus even geen kermis meer zien!
Tjonge Mamz ik kan me je frustratie voorstellen. De machteloosheid als je je niet gehoord voelt.

Blijf aan de bel trekken bij school en stap idd naar de directie!
Zo en nu ga ik om boodschappen.

(Hihi, ik ben duidelijk weer 'gewoon' aanwezig...... )
Goedemorgen lieve bebezemde schatten
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Echt wel. En naar Jeugdzorg. En naar de GGD.

Sorry dat ik in een weergaloze egomood zit. Te dubben tussen terug in bed kruipen of toch maar mezelf bij elkaar rapen en een lange dag op werk uitzitten. Het zal het laatste wel worden.

Goldie, fijn dat je er weer 'gewoon' bent

Fuss, de mijnen heb ik pas sinds een week naar ieder hun eigen bed verbannen. Onder protest, zij het dat wat het hen oplevert ook wel de moeite is.

Coebergh, verdrietig als je 'je' hondje in moet laten slapen. Zo'n beestje is toch een heel tijd van jullie leven bij je geweest.
Morgens,

Wat een ellende met de hond van je ouders Coebergh....

Druif, hoe gaat het?

Mamz, gewoon een want die heb je wel nodig vandaag geloof ik.

1609, wat ben jij een kanjer zeg en hoe moeilijk moet het zijn voor je, om je vriendin iedere keer weer terug te zien gaan.

Zoebie, alles goed daar, of heeft het even flink geknalt en is de lucht iets geklaard

En voor iedereen gewoon een ik ben uitdelerig vandaag.

Al gedaan,

Alle kinderen incl, mijzelf gedouched.

Stofzuigen

Dweilen

Keuken gesopt en vaarwasser uit en in geruimd

Toilet en badkamer gesopt

Wassen gewassen en opgehangen

Need I say dat ik erg vroeg wakker was.

Pup heeft een jaap van een snee aan in haar flank, door een stom ijzerdraadje, ben ik dus al het hele weekend aan het spoelen en ziet er nu wel weer mooi uit, pup loopt ook met een hemd aan, tegen het likken, staat ook goed.

Gisteren wezen zwemmen met gezin, wel heel erg irritant, hie rmogen ze als ze d'r A nog niet hebben, niet in het diepe, dus oefenen met duiken etc, kan dus gewoon niet, jongste was zwaar teleurgesteld.

Daarna nog even naar de Mac geweest, als lunch en 's avonds chinees, gaat dus weer lekker met de lijn op deze manier.

Ach ik ben ook ziek geweest en had gewoon echt geen zin om te koken en mijn ega idem dus vandaar.

Dames, tot straks of later.
Mogguh

Grouphug
Ik hug mee.
Hello. Ga proberen jullie later even terug te lezen en te reageren.

Nu even heel mopperig en ego.. ben super sagerijnig. Voel me nog steeds niet lekker, niet ziek genoeg om te thuis te blijven maar wel superellendig, hoofdpijn, duizelig, slap en moe.

Heb een hele zere, dikke, blauwe teen EN het is maandagochtend..

Zo nog maar eens een kop koffie halen en kijken of ik die wolk boven mn hoofd weg kan krijgen..

Tot later!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven