Het Bezemtopic

05-08-2009 21:43 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.

Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
Oh ja, excuses me. Jeetje, ben je dan snel achteruit gegaan dat ze zo schrok? Wel heftig dat je zo vaak valt. Je had het zelf natuurlijk al in de gaten, dat je er zo tegenop zag ernaar toe te gaan.

Nu maar hopen dat de medicijnen werken en dat je snel weer een beetje beter kan slapen.

Liefs Zoeb.
Hoi hoi! Pips, sterkte met man. livre heb net al aardappels geschild boontjes gedopt. nu dus tijd om aan het zwembad te liggen
Ik was het van de betadine Pips

Vanmiddag bij vriendin in tuin gelegen onder het genot van cocktails door onze eigen mannen gemaakt

Waren erg lekker!

Was maar goed dat ik niet de BOB was
Thnx voor de tip Coebergh!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Hoe is het met de patiënt Pips?
Helleu,

Alles ok met de patiënt HotPip?

Liev, wat rot toch allemaal voor je.

Fijn dat je er weer bent MissM. Jammer dat je weer aan het werk moet!

Eigenlijk voor iedereen maar een

Lijst voor morgen,

- Zwemmen.

- Kapper.

- Afspraken maken met plafond mannetjes. We zijn er nog niet uit hoor!

- Naar Intratuin.

- Koffie bij Kaldi.

- Boodschappen doen.

- Koken.

- Lopen.

Ik ga naar bed, morgen vroeg op anders ga ik het niet redden!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Nikki wat is koffie bij Kaldi?

Leuk, Intratuin! Wat heb je nodig? Of ga je lekker zomaar?

Livre, ik weet dat die ziekte zich bij iedereen anders ontwikkeld, maar mijn pleegmutti liep vorig jaar nog gewoon. Wel met wat vage klachten, maar toch...

Nu loopt ze binnenshuis alleen nog met rollator en buitenshuis is ze afhankelijk van de rolstoel.

Donderdag ga ik lekker weer een dagje met haar uit. Rolstoel achter in het Altootje en karren maar. Gezellig!

En buitenom dat het echt gewoon gezellig is, hebben dit soort uitjes sinds ze ziek is een heel andere betekenis...

Ik heb nog nooit eerder van een trippelstoel gehoord. Wat is dat?

van mij.

Pips hoe is het met de patiënt?

Zoeb, vanavond repetitie in kostuum gehad. Iedereen vond me mooi

Fuss, lekker aan het vakantie vieren?

Klinkt lekker Coebergh! Bofkont!

Ik heb veel gebezemd.

Mijn lijstje was klaar.

Fijn gevoel is dat.

Ook weer niet gesnoept vandaag. voor mezelf.

To do morgen:

Niet veel. Het is tenslotte nog steeds vakantie hier.

Truste maisjes!

Wat was het gisteren rustig hier. Niet gewend.

Pips hoe is het?

Leuk is dat he Gold, dat iedereen het mooi vind. ik bedoel de ZoeBjurk.

Zooooo Coebergh. jij bent verwend. Lekker.

Is de auto verkocht?

Straks eerst de dipvries leegmaken. Vandaag komt de vuilniswagen.

Om 10 uur naar de mamacare en een echo van mijn borst.

Ben benieuwd.
Succes ermee Zoeb.

Pip, hoest met manlief?
Goedemorgen,

Kaldi is een koffiezaakje. Daar hebben ze heerlijke koffie, mét en zonder smaakjes, warm of koud, heerlijk.

En ik wil bij Intratuin eens kijken wat ze allemaal opruimen!

We willen een nieuwe gasbbq en ik wil een tuinposter.

Zoeb, toitoitoi straks!!

Ik ga nu een boodschappen briefje maken, douchen en naar de kapper.

Later!!

Erik is de Mol en HPL de Lul.
Groups

Goedemorgen kindjes van me

Hier zijn de scholen weer begonnen, Tut is naar groep 4 ze heeft haar oude juf die ze als kleuter had ( 2,5 jaar ) terug, en dat was zo'n schat van een mens, dat Tut er helemaal zin in heeft. Vorig jaar ging ze regelmatig met frisse tegenzin, gisteren hoorde ik om 6 uur al op haar kamer: "YES!!! NAAR SCHOOOOL " .

Bovendien heeft ze een "nieuwe" vrijheid, ze mag alleen naar school ( Als ze daar zin in heeft ) Gisteren heb ik haar nog gebracht, maar dat was natuurlijk echt te kinderachtig Dus nu is ze in haar uppie. Beetje eng weer, maar goed, ze kan het.

Pips, hoest met de man ? Is de nacht mee gevallen of tegengevallen ?

Vandaag de routine beneden en dan boven aanpakken !!

Naar de c1000 wat euro aanbiedingen halen ( mss schraperig , maar wij kunnen het heel goed gebruiken, mits ik de nuttige dingen neem die we normaal ook hebben natuurlijk. )

Geniet ! (f)
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Zoebster ! Succes straks
Dank je Bor.

Zo de vuilnis staat buiten met 2 vuilniszakken diepvries. Ik heb echt radicaal opgeruimd.

Een is nu leeg en de ander weer vol. Maar ik weet nu weer wat er allemaal inzit, dus ik hoef voorlopig geen frikadellen, sate, patat, andere snacks. bapao's of kipfilet te halen.

Hoe ongezond. Straks zoon maar even bellen voor al die snacks. We eten nog maar zo weinig van die dingen, dat ik denk dat die er over een jaar nog in zitten.

Gisteren nog wel alle ramen boven van binnen en buiten gewassen. Inclusief de rolluiken aan de binnenkant en de horren. Horren zitten er hier zomer en winter in en jeetje wat gaat daar stof inzitten zeg.

Ik ga ook op zoek naar een glazenwasser die rolluiken schoonmaakt. Ik kan aan de buitenkant niet aan die dingen en ze zijn erg smerig.

Zo zeg. Het

hier opeens pijpestelen.
Zoeb, ik duim voor je!

Liev

In groep 4 ben je al groot natuurlijk (hoe oud ben je dan eigenlijk, 7 ofzo?)

Nik, vlakbij ons zit ook een Kaldi, ben er nog nooit binnen geweest

Met Mr N gaat het eigenlijk best goed. Gisteravond lekker in bed dvd-tjes gekeken en vroeg gaan slapen.

Hij is de nacht doorgekomen met 2 paracetamol en maar 1 keer wakker geworden dus het viel achteraf erg mee. De vorige keer was echt een drama, vandaar dar ie zo nerveus was.

Ik ga 'm zo maar eens koffie brengen denk ik. (of zal ik 'm maar lekker laten liggen?)

Vandaag

Was

Handwas

Strijk?

Knoopjes aanzetten

Linda's uitzoeken voor Robo

Keuken opruimen

Koken

Zwemmen (we gaan trimzwemmen, conditie, techniek ben benieuwd)

Mr N vertroetelen

Lezen
Als hij nog slaapt zou ik hem laten liggen Pips :-)

En groep vier is idd 7 jaar, hasske groot natuurlijk. Ik vind haar ook ineens zo groot geworden. Ze straalt grootheid uit. Er zit niets kleuterigs meer aan, maar het is een echt kind geworden. Een waarmee je kan praten, overleggen. Dingen uitleggen, die het aan kan om wat meer dingen te mogen. T gaat zo hard ineens.
Mogguh...

Succes Zoebje! Ben ik nog op tijd?

Leuk Nikki, op koopjesjacht bij de Intratuin. Zou leuk zijn als je iets kon vinden.

Ik ben een muts...

Mijn kleintje is op een maand na 11, begint over anderhalve week in groep 7 en gaat nog steeds niet alleen naar school.

Tja ze moet wel een (in mijn ogen) heel gevaarlijk kruispunt over.

Maar we zijn volop aan het oefenen hoor! Ik ga nog een week mee tot bij dat kruispunt, en daar pik ik haar ook weer op en de week daarna moet ze het alleen gaan doen. Is de planning...

Ik vind het doodeng!

Weinig plannen voor vandaag. Ook op bezemgebied.

Wel weer taxi spelen ivm speelweek.

En misschien nog een wasje draaien.

En natuurlijk stofzuigen.

En ik heb heel veel vliegen in huis. Brrr..ran-zig!

Nu eerst koffie.
Oja, Pips, lekker laten liggen idd.

Je bent zo te zien nog een dagje vrij?
Yep Gold, ik ga nu douchen.

Tot straks
Morning!

Wat hebben jullie weer lekker gekletst gisteren. Merk dat het er bij mij vaak niet eens van komt om even achter de PC te kruipen. Gisteren na het sporten nog even een kop soep gegeten en even TV gekeken en toen vroeg mn bed in. Was echt zoooo gaar.

Spannend Boro, Tut naar groep 4.. ineens geen echt klein meisje meer. Vind je dat lastig of eigenlijk alleen maar leuk?

Ik heb zelf geen kinderen maar het lijkt me best een raar en dubbel gevoel.

Veel succes strakjes Zoebie!!

Miss M welkom terug.. succes met opstarten van het normale leven :_)

Fijn dat het goed gaat met Mr N!! Vertroetelen is leuk maar iemand die echt pijn heeft is natuurlijk gewoon sneu.

Vandaag weer werken… vind het moeilijk om toe te geven maar voor het eerst in jaaaaren heb ik er de laatste weken eigenlijk geen zin in. Ik werk hier al zolang met zoveel plezier maar het gevoel lijkt een beetje weg te zijn (lijkt wel een liefde als ik het zo beschrijf). Misschien is de uitdaging weg, misschien toch een keer behoefte aan vernieuwing.. ik weet het niet. Op zich is hier genoeg te doen en te groeien, en ik weet ook dat het aan mezelf ligt dat ik dat momenteel niet echt oppak. Vind het lastig.. het was altijd zo heerlijk om altijd te kunnen zeggen dat je leuk werk hebt. Maar op het moment meen ik het geloof ik niet echt…

Poeh.. dit heb ik nog tegen helemaal niemand uitgesproken.. eng.. als het er zo opeens staat..

De komende tijd maar eens kijken of ik boven water kan krijgen wat het is: tijdelijke blues of echt tijd voor actie?!

Fijne dag allemaal!!
Goldie je bent geen muts hoor :-)

Hier loopt ze door de woonwijk ( woonerf ) heen, en dan 1 weg die ze over moet steken, als er geen volwassenen zijn loopt ze een klein stukje door naar de rotonde en ander steekt ze bij de "normale" oversteek plek over. ( Als er dus volwassenen bij die plek staan ) Ieder kind is anders en iedere route naar school is anders.

Met A zou ik het nooit aan durven.

Gelfling, ik geniet met volle teugen van mijn grote dochter. Het dubbele gevoel zit hem in "De Autist" hij is 8 jaar, en kan zulke dingen absoluut niet alleen aan. En nu Tut hem voorbij gaat in haar ontwikkeling voel ik me wel eens schuldig to hem. Hij ziet wel dat zij veel meer vrijheden heeft dan dat hij heeft. En dat vind ik erg naar voor hem, maar goed, ik kan Tut natuurlijk moeilijk dingen waar ze aan toe is niet laten doen omdat hij het niet kan. Maar lastig is het soms wel
Goedemorgen!

Hier ook regen, en behoorlijk wat ook...

Zoebie, sterkte vandaag bij de verpleegkundige en met het onderzoek (f)

Gisteren zouden we alleen maar even gaan lunchen en een verjaardagscadeau gaan kopen in de stad, maar na een paar terrasjes konden we meteen doorlopen naar de jarige.

Mijn plannen voor de middag (wassen!) zijn dus verschoven naar vandaag.

Vandaag gaan we ook maar voor een nieuwe wasmachine want de huidige blijft lekken en ik ben bang dat er dadelijk iets springt of scheurt waardoor het lekken veranderd in een vloedgolf en dan hebben we pas echt een probleem.

De droger laten we nog maar even staan (totdat er een brandlucht uit komt ).
GL, ik zou ook 1000 doden sterven

Boor

Gelfling, is lastig. Kijk inderdaad eerst maar eens of het tijdelijk is.

Wij gaan lekker ontbijten met gekookte eitjes en krentenbollen en allemaal lekkers!
Ach, ik zie het ook volop om me heen hoor, veel kleinere kindjes die wel alleen op een fietsje de stad doorgaan.

Ik moet er gewoon even doorheen. Over een paar maanden weet ik niet meer beter...

Maar goed, geen muts dus, da's ook wel fijn om te weten...

Pips, dat klinkt lekker en gezellig. Wij zitten hier met koffie.

Manlief had net een paar boterhammen en ik neem zo een bakje yoghurt.

Tussen de middag bak ik broodjes. Er kom een vriendinnetje met kleintje mee.
MissM, Kijk eens voor een LG wasmasjien.

Ik heb de mijne ook nog niet zo lang en ik ben echt heel erg tevreden over dit merk.

Oh en deze (f) doet het dus opeens niet meer.

En deze ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven