Het Bezemtopic
woensdag 5 augustus 2009 om 21:43
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
woensdag 2 september 2009 om 11:15
quote:HoiPippiLangkous schreef op 02 september 2009 @ 08:19:
Lijstje
Beginnen met was wegwerken
Tassen uitmesten
Naar m'n ouders
Vanavond spinnen
Zonnebank reserveren
Bedenken hoe en waar ik een meditatiehoekje kan inrichten
Niksen en aanlummelen
Rolstoel regelen voor mjn pa voor de bruiloft komende week
Halve ochtend besteed aan heen en weer bellen met de orthopeed van mijn pa. Over 2 weken een afspraak met de goede man.
Lijstje
Beginnen met was wegwerken
Tassen uitmesten
Naar m'n ouders
Vanavond spinnen
Zonnebank reserveren
Bedenken hoe en waar ik een meditatiehoekje kan inrichten
Niksen en aanlummelen
Rolstoel regelen voor mjn pa voor de bruiloft komende week
Halve ochtend besteed aan heen en weer bellen met de orthopeed van mijn pa. Over 2 weken een afspraak met de goede man.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
woensdag 2 september 2009 om 12:10
Boro, gefeliciteerd!!!!! Leuk dat je een foto met A doet bij je interview! (Alleen, moest jij juist niet uitkijken met je herkenbaarheid ivm de moeder van A?)
Dankjulliewel allemaal voor mijn felicitaties! Leuk hoor, ik voelde me echt jarig!! Ik heb een superleuke dag gehad, met veel lieve vriendinnen en leuke cadeautjes.
(Goldie, ik vind het ook heeeul erg leuk om weer terug te zijn! )
Pips, heerlijk hoor, zwemmen! Ik vind het zo fijn dat het water je zo lekker koel houdt, dan loop je tenminste niet zo te zweten. En: ik krijg na zwemmen nooit spierpijn!! Gróót voordeel!! (Zei ze nadat ze gister weer voor de eerste keer getraind had (volleybal), en nu dus wél spierpijn had...)
MissM, wat leuk dat James zomaar even thuis was! Ik heb het (in mijn afwezigheid ) gemist, maar hoe is het gegaan met de onderzoeken die je misschien wilde laten doen? En hoe gaat het nu met je zwangerschap? En hoe voel je je?
Fussie, ik ben TROTS op je! Wat werk jij hard zeg, kanjer!! Het is er vandaag ook goed weer voor, niet zo warm, echt lekker om bij te klussen!
Ik ga niet zoveel doen vandaag, moet de afwas van gister wegwerken en even naar de stad, that's about it. Ik doe het rustig aan!! (Mag ook wel, op mijn oude dag.. )
Dankjulliewel allemaal voor mijn felicitaties! Leuk hoor, ik voelde me echt jarig!! Ik heb een superleuke dag gehad, met veel lieve vriendinnen en leuke cadeautjes.
(Goldie, ik vind het ook heeeul erg leuk om weer terug te zijn! )
Pips, heerlijk hoor, zwemmen! Ik vind het zo fijn dat het water je zo lekker koel houdt, dan loop je tenminste niet zo te zweten. En: ik krijg na zwemmen nooit spierpijn!! Gróót voordeel!! (Zei ze nadat ze gister weer voor de eerste keer getraind had (volleybal), en nu dus wél spierpijn had...)
MissM, wat leuk dat James zomaar even thuis was! Ik heb het (in mijn afwezigheid ) gemist, maar hoe is het gegaan met de onderzoeken die je misschien wilde laten doen? En hoe gaat het nu met je zwangerschap? En hoe voel je je?
Fussie, ik ben TROTS op je! Wat werk jij hard zeg, kanjer!! Het is er vandaag ook goed weer voor, niet zo warm, echt lekker om bij te klussen!
Ik ga niet zoveel doen vandaag, moet de afwas van gister wegwerken en even naar de stad, that's about it. Ik doe het rustig aan!! (Mag ook wel, op mijn oude dag.. )
woensdag 2 september 2009 om 12:33
Even snel want zit inmiddels weer op mn werk: de nieuwe bank is er!!! Hij is mooiiii maar.. aangezien ik soms een beetje last heb van gebrek aan flexibilteit moet ik er nog wel erg aan wennen
Van 2 oude, uitgezakte terra-cotta-kleurige bankjes naar een nieuwe, strakke, zwarte, hoekbank is ff omschakelen.
Ik liep dus vanmorgen rond te draaien als een kat of hond in een nieuwe mand, vriend moest wel erg om me lachen geloof ik. Vanavond ga ik echt weer eens proberen aandacht aan jullie te besteden (hoewel.. na vanavond ben ik 10 dagen vriend-loos dus misschien wordt het toch wel later deze week)
Daaaaaaaag!
Van 2 oude, uitgezakte terra-cotta-kleurige bankjes naar een nieuwe, strakke, zwarte, hoekbank is ff omschakelen.
Ik liep dus vanmorgen rond te draaien als een kat of hond in een nieuwe mand, vriend moest wel erg om me lachen geloof ik. Vanavond ga ik echt weer eens proberen aandacht aan jullie te besteden (hoewel.. na vanavond ben ik 10 dagen vriend-loos dus misschien wordt het toch wel later deze week)
Daaaaaaaag!
woensdag 2 september 2009 om 16:51
Had een lijstje, maar er is weer bitter weinig van terecht gekomen.
Vriendin was terug van vakantie en die kwam even een bakkie doen. Verder alleen een wasje buiten gehangen en een bruine tuinstoel crème geverfd. Ik had drie ouderwetse degelijke tuinstoelen gevonden in de kringloop voor ¤4.- maar de verf was er hier en daar af aan het gaan. En ik wilde alleen even weten of dat wat zou worden. en ik moet zeggen dat het er leuk uitziet. Alleen moet ie nog een keer geverfd worden en het is een crime om te doen.
Straks koken en ik weet nog niet wat......
Ik zal de diepvries eens in gaan duiken, daar zit nog van alles in wat ook echt op moet.
Vriendin was terug van vakantie en die kwam even een bakkie doen. Verder alleen een wasje buiten gehangen en een bruine tuinstoel crème geverfd. Ik had drie ouderwetse degelijke tuinstoelen gevonden in de kringloop voor ¤4.- maar de verf was er hier en daar af aan het gaan. En ik wilde alleen even weten of dat wat zou worden. en ik moet zeggen dat het er leuk uitziet. Alleen moet ie nog een keer geverfd worden en het is een crime om te doen.
Straks koken en ik weet nog niet wat......
Ik zal de diepvries eens in gaan duiken, daar zit nog van alles in wat ook echt op moet.
woensdag 2 september 2009 om 18:08
woensdag 2 september 2009 om 18:37
Straks lekker rode kool stamppot met speklapjes!
Voor de komende dagen weet ik ook al wat ik wil eten:
donderdag Goulash
vrijdag Risottoe met saffraan en Ossobucco
zaterdag Zelfgemaakte tomatensoep. Doodeng want nooit gedaan omdat het mijn ma's culinaire hoogstandje is.....
Lekker, uitgebreid koken!
Wanneer wij de 10e die 27.5 miljoen winnen dan weet ik 3 ingen zeker:
Ik ga dagelijks sporten met een Jonge God als personal trainer
Ik ga wekelijks richting een beauty resort
Ik ga elke dag uitgebreid koken!
Voor de komende dagen weet ik ook al wat ik wil eten:
donderdag Goulash
vrijdag Risottoe met saffraan en Ossobucco
zaterdag Zelfgemaakte tomatensoep. Doodeng want nooit gedaan omdat het mijn ma's culinaire hoogstandje is.....
Lekker, uitgebreid koken!
Wanneer wij de 10e die 27.5 miljoen winnen dan weet ik 3 ingen zeker:
Ik ga dagelijks sporten met een Jonge God als personal trainer
Ik ga wekelijks richting een beauty resort
Ik ga elke dag uitgebreid koken!
woensdag 2 september 2009 om 20:06
Pips als wij de staatsloterij winnen...... Ik heb nu eens 5 1/5 loten gehaald. Ik ben al tevreden met die 5 nogwat miljoen.
Iedereen heeft kans dus waarom niet.
Ik ben voor ik miljonair wordt nog maar met de keukenkastjes begonnen. Ik heb er al 1 klaar en die was het ergste. De kruidenkast en er stonden kruiden in van ikweetniethoelang geleden. Ik heb royaal weggegooid nu. En dus weer plek. Fijn.
Langzaam maar zeker steeds 1 kastje.
Nu zo nog even de pannen afwassen en verder niks.
Iedereen heeft kans dus waarom niet.
Ik ben voor ik miljonair wordt nog maar met de keukenkastjes begonnen. Ik heb er al 1 klaar en die was het ergste. De kruidenkast en er stonden kruiden in van ikweetniethoelang geleden. Ik heb royaal weggegooid nu. En dus weer plek. Fijn.
Langzaam maar zeker steeds 1 kastje.
Nu zo nog even de pannen afwassen en verder niks.
woensdag 2 september 2009 om 21:03
woensdag 2 september 2009 om 21:22
quote:fussie schreef op 02 september 2009 @ 09:31:
Lijstje:
- schuren
- deel eerste keer schilderen
- deel tweede keer schilderen
- douchen ----> Nú in bad
- werken
- kind halen en boodschappen
- schilderen tweede keer
- opruimen in da house
Lijstje af!
Morgen weer gezellig, val nu om van ellende! tot morgen!
Lijstje:
- schuren
- deel eerste keer schilderen
- deel tweede keer schilderen
- douchen ----> Nú in bad
- werken
- kind halen en boodschappen
- schilderen tweede keer
- opruimen in da house
Lijstje af!
Morgen weer gezellig, val nu om van ellende! tot morgen!
woensdag 2 september 2009 om 23:08
Rolstoel kun je zo halen bij de thuiszorg Pips. Geen probleem. Heb je niet eens een verwijzing voor nodig.
En "tassen uitzoeken"? Als ik denk wat je ermee bedoeld, ben je hetzelfde als ik. Ik heb er ook veel teveel.
Fijn Mamz dat het klikte. En ook dat ze meteen een aantal conflicten meemaakte. Konden jullie dus meteen aan de slag.
Fus, jij harde werker, je hele lijst af. Knap hoor. Hoe doe je dat?
Gold heb je een dip op die rare reactie in het andere topic? Raar mens is het. Beetje verwend dunkt me. Maak je er niet druk om.
Er was niets maar dan ook helemaal niets op tv vanavond wat ons kon bekoren. Manlief is achter zijn laptop gaan zitten met een spelletje en ik ben verder gegaan in de keuken. Dus nu twee keukenkastjes schoon en opgeruimd en de koelkast nog gedaan. Fijn, het begin is er. Ik krijg zowaar opeens weer een hoop energie.
En "tassen uitzoeken"? Als ik denk wat je ermee bedoeld, ben je hetzelfde als ik. Ik heb er ook veel teveel.
Fijn Mamz dat het klikte. En ook dat ze meteen een aantal conflicten meemaakte. Konden jullie dus meteen aan de slag.
Fus, jij harde werker, je hele lijst af. Knap hoor. Hoe doe je dat?
Gold heb je een dip op die rare reactie in het andere topic? Raar mens is het. Beetje verwend dunkt me. Maak je er niet druk om.
Er was niets maar dan ook helemaal niets op tv vanavond wat ons kon bekoren. Manlief is achter zijn laptop gaan zitten met een spelletje en ik ben verder gegaan in de keuken. Dus nu twee keukenkastjes schoon en opgeruimd en de koelkast nog gedaan. Fijn, het begin is er. Ik krijg zowaar opeens weer een hoop energie.
donderdag 3 september 2009 om 06:56
Schiet mij maar lek.
Ik heb me zo verheugd op uitslapen, ben ik om 630 klaarwakker. Nog ff geprobeerd, maar slapen? Ho maar. Zit ik hier met m'n goeie gedrag......
Anyway, dan maar van de nood een deug maken en lekker vroeg naar de sportschool, doe ik ook wat nuttigs. Hopelijk kan ik de zonnebank dan vervroegen.
Ik heb me zo verheugd op uitslapen, ben ik om 630 klaarwakker. Nog ff geprobeerd, maar slapen? Ho maar. Zit ik hier met m'n goeie gedrag......
Anyway, dan maar van de nood een deug maken en lekker vroeg naar de sportschool, doe ik ook wat nuttigs. Hopelijk kan ik de zonnebank dan vervroegen.
donderdag 3 september 2009 om 06:58
Mogguh trouwens. Ik schrik er zo van dat ik dat gewoon vergeet
Zoeb, ik heb een hoop tassen en daar zit dan van alles in. Eens in de zoveel tijd moet dat ff opgeruimd
Welk topic bedoel je?
Kijkt je man ook geen sport? Er was tennis en voetbal
Zoeb, ik heb een hoop tassen en daar zit dan van alles in. Eens in de zoveel tijd moet dat ff opgeruimd
Welk topic bedoel je?
Kijkt je man ook geen sport? Er was tennis en voetbal