Het Bezemtopic
woensdag 5 augustus 2009 om 21:43
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
woensdag 16 september 2009 om 10:30
Mogu Dames,
Ik ben beetje ziek,koorts,spierpijn en misselijk,dus zal vandaag niet veel doen.
It's succes vandaag!duimduim!
Pips..komt dat door topic over hypotheek?heb het met verbazing gelezen nl.
Jonna..gefeliciteerd met je dochter!
Zoeb,jij met je charmes krijgt vast wel een bloemetje van bloemist!Sterkte met schoonmama,wat moet dat moeilijk zijn dat wachten
Ik ga proberen een kopje thee binnen te houden.
Ik ben beetje ziek,koorts,spierpijn en misselijk,dus zal vandaag niet veel doen.
It's succes vandaag!duimduim!
Pips..komt dat door topic over hypotheek?heb het met verbazing gelezen nl.
Jonna..gefeliciteerd met je dochter!
Zoeb,jij met je charmes krijgt vast wel een bloemetje van bloemist!Sterkte met schoonmama,wat moet dat moeilijk zijn dat wachten
Ik ga proberen een kopje thee binnen te houden.
woensdag 16 september 2009 om 11:55
Dat er destijds samen is besloten de schuldhulpverlening in te gaan maar ze daar nu niet de conceqenties van willen inzien.
5 jaar is 5 jaar!regels zijn regels.En dat ze dus mi beter hadden moeten nadenken voordat ze hulp zochten.
Ik ben destijds in gemeenschap van goederen getrouwd.Mijn
ex had enorme schulden gemaakt,maar!!ik had zelf beter op moeten letten en moet nu dus op de blaren zitten.Overigens heb ik met iedereen goede afspraken gemaakt en betaal ik netjes alles zelf af.Ik had ook de schuldsanering in kunnen gaan,dan was ik over 3 jaar schuldenvrij,nu moet ik nog zo'n 5 jaar afbetalen.En kan dus ook geen huis kopen,woon hier ook in een kippenhok,ukkie slaapt bij mij op de kamer.Tering naar de nering zetten heet dat...
5 jaar is 5 jaar!regels zijn regels.En dat ze dus mi beter hadden moeten nadenken voordat ze hulp zochten.
Ik ben destijds in gemeenschap van goederen getrouwd.Mijn
ex had enorme schulden gemaakt,maar!!ik had zelf beter op moeten letten en moet nu dus op de blaren zitten.Overigens heb ik met iedereen goede afspraken gemaakt en betaal ik netjes alles zelf af.Ik had ook de schuldsanering in kunnen gaan,dan was ik over 3 jaar schuldenvrij,nu moet ik nog zo'n 5 jaar afbetalen.En kan dus ook geen huis kopen,woon hier ook in een kippenhok,ukkie slaapt bij mij op de kamer.Tering naar de nering zetten heet dat...
woensdag 16 september 2009 om 12:20
quote:Livre schreef op 16 september 2009 @ 09:07:
Hallo, hier ook slecht geslapen. Niet handig, want ik heb het voor mijn doen erg druk vandaag.
- Zo Jongste Boekje naar school brengen, pinnen, boodschapje.
- Belafspraak met de revalidatiearts, over spasmen,het medicijn en de achillespees.
- 2 artikelen maken voor mijn vrijwilligerswerk
- studeren
- Boekjes ophalen uit hun scholen
- hele avond info en bespreking op school Oudste Boekje
- wvttk
Hallo, hier ook slecht geslapen. Niet handig, want ik heb het voor mijn doen erg druk vandaag.
- Zo Jongste Boekje naar school brengen, pinnen, boodschapje.
- Belafspraak met de revalidatiearts, over spasmen,het medicijn en de achillespees.
- 2 artikelen maken voor mijn vrijwilligerswerk
- studeren
- Boekjes ophalen uit hun scholen
- hele avond info en bespreking op school Oudste Boekje
- wvttk
woensdag 16 september 2009 om 12:20
Ik heb het topic gelezen en Pips je bent wel wat ver gegaan daar. Ik heb me er bewust buiten gehouden. Omdat ik je veel te graag mag om je af te vallen. En het is ook niet dat ik nu die discussie hier wil starten. Maar ik vind het hard om te zeggen dat een kind verliezen of een ziek kind hebben "That's life" is. Alsof het bij het leven hoort. Ik heb ook wel eens gedacht dat als ik in een ander land zou leven het echt wel "that's life" is. Maar niet hier in Nederland. Een ernstig ziek of overleden kind hoort niet bij het leven. Het is tegenstrijdig dat je al een kind op jonge leeftijd verliest of dreigt te verliezen. Wat dan ook de reden is. Dat is natuurlijk voor mensen in andere landen ook zo. Maar daar gebeurt het veel vaker. Om wat voor reden dan ook. Honger of oorlog. Een kind verliezen is het meest erge wat je kan overkomen. Niets is erger dan dat. Je verliest de lol in het leven. Je sjouwt je hele verdere leven die bagage met je mee.
En dan kun je er wel vrede mee hebben, omdat je niet wilt dat het nog meer moet lijden, dat is de liefde voor je kind. Maar het is niet zo dat het bij het leven hoort. De dood hoort bij het leven, dat wel, maar niet de dood van je kind.
Want daar ging de waarschuwing toch over?
En dan kun je er wel vrede mee hebben, omdat je niet wilt dat het nog meer moet lijden, dat is de liefde voor je kind. Maar het is niet zo dat het bij het leven hoort. De dood hoort bij het leven, dat wel, maar niet de dood van je kind.
Want daar ging de waarschuwing toch over?
woensdag 16 september 2009 om 12:21
Zo daar ben ik weer eens!
Eerst even heel ego..
Zat de laatste weken lekker in mn vel en was goed bezig met van alles en nog wat. Ben al een tijd bezig om mijn leven eens onder de loep te nemen en te kijken wat ik wilde veranderen. Zoals bijvoorbeeld het lullige maar ozo belangrijke rommel achter je kont opruimen.
Op zich gaat het nog best goed hoor maar... ik stap weer een beetje in een oude valkuil en daar word ik niet vrolijk van.
Zit ook al de hele tijd tegen een griepje aan te hikken maar t zet niet door dus ik voel me niet echt optimaal.
Verder zit mijn agenda voor de komende weken (zeg maar gerust maanden) ZO vol dat ik het er letterlijk benauwd van krijg. Dat is dus een beetje mijn standaard valkuil: teveel willen met alles en iedereen zodat er te weinig tijd over blijft voor dingen samen of even in mn uppie. Baal er enorm van dat het me steeds weer gebeurt!!
Natuurlijk is het eigen schuld dikke bult en moet ik keuzes maken maar dat vind ik dus heeeeeel moeilijk. Ben er ff een beetje down van in ieder geval. Maar goed daar kom ik vast wel weer uit...
Mocht iemand een gouden tip hebben hoor ik het graag, dat dan weer wel
Eerst even heel ego..
Zat de laatste weken lekker in mn vel en was goed bezig met van alles en nog wat. Ben al een tijd bezig om mijn leven eens onder de loep te nemen en te kijken wat ik wilde veranderen. Zoals bijvoorbeeld het lullige maar ozo belangrijke rommel achter je kont opruimen.
Op zich gaat het nog best goed hoor maar... ik stap weer een beetje in een oude valkuil en daar word ik niet vrolijk van.
Zit ook al de hele tijd tegen een griepje aan te hikken maar t zet niet door dus ik voel me niet echt optimaal.
Verder zit mijn agenda voor de komende weken (zeg maar gerust maanden) ZO vol dat ik het er letterlijk benauwd van krijg. Dat is dus een beetje mijn standaard valkuil: teveel willen met alles en iedereen zodat er te weinig tijd over blijft voor dingen samen of even in mn uppie. Baal er enorm van dat het me steeds weer gebeurt!!
Natuurlijk is het eigen schuld dikke bult en moet ik keuzes maken maar dat vind ik dus heeeeeel moeilijk. Ben er ff een beetje down van in ieder geval. Maar goed daar kom ik vast wel weer uit...
Mocht iemand een gouden tip hebben hoor ik het graag, dat dan weer wel
woensdag 16 september 2009 om 12:28
En daar ben ik nog een keer maar met aandacht voor jullie!!
Goldie, wat een spannende toestanden met vriendin..
Goed dat je er met je man over praat, jullie komen er inderdaad vast uit!
Mamz, succes met het gesprek met je moeder. Kan me wel indenken dat je het wilt uitstellen en dat je ertegen op ziet maarrr.. het is natuurlijk wel heel belangrijk voor je dat je een echt goede diagnose krijgt. Hoe dan ook: you can do it!
Zoebie, ik schrijf niet altijd maar kijk dagelijks meerdere keren om te kijken hoe het met je schoonmama is. Ongelofelijk dat ze nu toch weer probeert te eten en te drinken... Slopend en zwaar.. Het is in ieder geval een heel taai mensje.
Wat een prachtige theepot die je dochter heeft gemaakt, echt knap. Heftig dat je al die dingen keer op keer weer tegenkomt.
Voor jou ook:
=== moet ff aan de bak hier, kom later terug ====
Goldie, wat een spannende toestanden met vriendin..
Goed dat je er met je man over praat, jullie komen er inderdaad vast uit!
Mamz, succes met het gesprek met je moeder. Kan me wel indenken dat je het wilt uitstellen en dat je ertegen op ziet maarrr.. het is natuurlijk wel heel belangrijk voor je dat je een echt goede diagnose krijgt. Hoe dan ook: you can do it!
Zoebie, ik schrijf niet altijd maar kijk dagelijks meerdere keren om te kijken hoe het met je schoonmama is. Ongelofelijk dat ze nu toch weer probeert te eten en te drinken... Slopend en zwaar.. Het is in ieder geval een heel taai mensje.
Wat een prachtige theepot die je dochter heeft gemaakt, echt knap. Heftig dat je al die dingen keer op keer weer tegenkomt.
Voor jou ook:
=== moet ff aan de bak hier, kom later terug ====
woensdag 16 september 2009 om 12:31
Gelfling, t is simpel. Uurtje mailen of bellen en je agenda is weer overzichtelijk. Dan kan je ook echt genieten van de dingen die je hebt geplanned. Gewoon afbellen, en eerlijk zeggen dat het je wel heel leuk leek maar dat je tot over je oren in de afspraken zit en dus wat tijd voor ezelf moet maken. En dan niet meteen een nieuwe afspraak plannen. Dingen wachten heus wel, en vrienden ook wel even.
Hier gaat alles eigenlijk wel goed, behalve dat mijn exman nog zo heen en weer schiet in zijn emoties dat de gesprekken soms wat moeizaam verlopen. Hij snapt niet dat, en waarom het over is, en ik kan mijn gevoel niet uitleggen. Hij wil weten wat hij verkeerd heeft gedaan, dan beloven dat hij het voortaan anders doet en dan is het volgens hem weer goed.
Ik ben ondertussen de zaken in beweging aan het zetten, dingen als de scheiding zelf maar ook de verkoop van het huis en de financiële situatie bij de bank.
En allemaal kleine dingen, zoals dat er hier voor de foto's voor de verkoop moet worden opgeruimd en het inpakken van mijn tas omdat ik bij een vriendin ga slapen. maar zo eerst maar eens eten, ik heb honger!
Met de Brit gaat het goed. Hij is leuk lief lekker, eerlijk! Ik heb echt nog nooit zo goed met iemand kunnen praten, hij kijkt dwars door me heen en vindt wat hij ziet dan nog steeds de moeite waard. Er is helemaal geen gevoel van dingen achterhouden, schaamte, onwennigheid. En hij wil wat ik wil! Gewoon, een leuk huisje ergens waar we van elkaar kunnen genieten, wat lieve tweetalige kindertjes op termijn en kippen in de tuin.
Hier gaat alles eigenlijk wel goed, behalve dat mijn exman nog zo heen en weer schiet in zijn emoties dat de gesprekken soms wat moeizaam verlopen. Hij snapt niet dat, en waarom het over is, en ik kan mijn gevoel niet uitleggen. Hij wil weten wat hij verkeerd heeft gedaan, dan beloven dat hij het voortaan anders doet en dan is het volgens hem weer goed.
Ik ben ondertussen de zaken in beweging aan het zetten, dingen als de scheiding zelf maar ook de verkoop van het huis en de financiële situatie bij de bank.
En allemaal kleine dingen, zoals dat er hier voor de foto's voor de verkoop moet worden opgeruimd en het inpakken van mijn tas omdat ik bij een vriendin ga slapen. maar zo eerst maar eens eten, ik heb honger!
Met de Brit gaat het goed. Hij is leuk lief lekker, eerlijk! Ik heb echt nog nooit zo goed met iemand kunnen praten, hij kijkt dwars door me heen en vindt wat hij ziet dan nog steeds de moeite waard. Er is helemaal geen gevoel van dingen achterhouden, schaamte, onwennigheid. En hij wil wat ik wil! Gewoon, een leuk huisje ergens waar we van elkaar kunnen genieten, wat lieve tweetalige kindertjes op termijn en kippen in de tuin.
woensdag 16 september 2009 om 12:44
Hoofd leegmaken
Ramen zemen buiten Voorkant is klaar
NIET snoepen. Gaat tot nu toe prima!
Deeneming kaartje in de brievenbus doen (ivm overlijden van opa vriendinnetje van oudste dochter)
wvttk :
was gevouwen,
gestofzuigd,
prei gesneden en in de vriezer gedaan
Grr..de kat heeft alweer in huis gepoept... Echt smerig...
Ik ga maar niet op 'dat andere topic' lezen. Kan ik het me ook niet aantrekken..
Gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter Jonna!
Blijft vervelend he, die familiebla...
De bel. tot later!
Ramen zemen buiten Voorkant is klaar
NIET snoepen. Gaat tot nu toe prima!
Deeneming kaartje in de brievenbus doen (ivm overlijden van opa vriendinnetje van oudste dochter)
wvttk :
was gevouwen,
gestofzuigd,
prei gesneden en in de vriezer gedaan
Grr..de kat heeft alweer in huis gepoept... Echt smerig...
Ik ga maar niet op 'dat andere topic' lezen. Kan ik het me ook niet aantrekken..
Gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter Jonna!
Blijft vervelend he, die familiebla...
De bel. tot later!
woensdag 16 september 2009 om 13:01
Ja da's ook mijn tip Gelfling: schrappen in je agenda. Als het je echt te veel wordt alles want niet perse moet weg doen of even uitstellen.
Allis, zo leuk je weer te lezen! Fijn om te zien dat je na een flinke dip de toekomst weer ziet zitten!
Dochter heeft een vriendinnetje gebeld, dus dat betekent dat ze de hele middag boven zitten spelen.
Wat zal ik dan nog eens ondernemen.... denk denk...
Allis, zo leuk je weer te lezen! Fijn om te zien dat je na een flinke dip de toekomst weer ziet zitten!
Dochter heeft een vriendinnetje gebeld, dus dat betekent dat ze de hele middag boven zitten spelen.
woensdag 16 september 2009 om 13:11
Ja ik ben erg blij dat er uit al die ellende toch nog iets moois is voortgekomen. Ik vraag me wel af hoe ik het allemaal moet gaan bolwerken, de scheiding, het verlies van mijn zwangerschappen en dan nu een lange afstandsrelatie met iemand waarbij ik eigenlijk het gevoel heb dat dit hem eindelijk echt is... waarom kon hij noe niet gewoon in lutjebroek wonen ofzo?
woensdag 16 september 2009 om 13:14
Nu al tips, dat is snel!!
En het zijn nog goeie ook.. het zit ook gewoon in mezelf, ik wil niemand teleurstellen, vind andere dingen altijd belangrijker. Ondertussen weet ik alleen ook dat het dan op een bepaalt moment misgaat en ik echt OP ben.. dus.. vanavond eens kritisch in de agenda kijken.
Nu weer even verder op jullie reageren.
Livre, klinkt idd als een druk dagje, succes! Ben nieuwsgierig wat je gaat doen.. maar als ik het goed begrijp is het leuk dus dat is mooi
Itsme, ik ben vast al te laat maar heeeeeeeel veel succes met afrijden!! Zet em op!!
Zusenzo, leuk dat je logees krijgt (tenminste.. dat denk ik.. )
En hoewel het natuurlijk een hoop werk is, is het ook wel een hele goeie stok achter de deur om de zolder op te ruimen.
Bij mij werkte visite ook altijd heel goed om actief te worden. Tegenwoordig hoeft dat niet meer omdat het beneden eigenlijk altijd wel ok is maar als ik logees zou krijgen.. wordt het toch een ander verhaal
Het begint hier op mn werk weer ouderwets hectisch te worden, lekker wel.
Ga dus gauw weer verder.
Fijne dag allemaal!!!
En het zijn nog goeie ook.. het zit ook gewoon in mezelf, ik wil niemand teleurstellen, vind andere dingen altijd belangrijker. Ondertussen weet ik alleen ook dat het dan op een bepaalt moment misgaat en ik echt OP ben.. dus.. vanavond eens kritisch in de agenda kijken.
Nu weer even verder op jullie reageren.
Livre, klinkt idd als een druk dagje, succes! Ben nieuwsgierig wat je gaat doen.. maar als ik het goed begrijp is het leuk dus dat is mooi
Itsme, ik ben vast al te laat maar heeeeeeeel veel succes met afrijden!! Zet em op!!
Zusenzo, leuk dat je logees krijgt (tenminste.. dat denk ik.. )
En hoewel het natuurlijk een hoop werk is, is het ook wel een hele goeie stok achter de deur om de zolder op te ruimen.
Bij mij werkte visite ook altijd heel goed om actief te worden. Tegenwoordig hoeft dat niet meer omdat het beneden eigenlijk altijd wel ok is maar als ik logees zou krijgen.. wordt het toch een ander verhaal
Het begint hier op mn werk weer ouderwets hectisch te worden, lekker wel.
Ga dus gauw weer verder.
Fijne dag allemaal!!!
woensdag 16 september 2009 om 13:17
Trouwens Allis.. wat een heftige tijd heb je meegemaakt (en nog). Vind het wel heel erg leuk voor je dat je een nieuwe liefde hebt nu! Wel jammer dat hij niet naast de deur woont maar aan de andere kant geeft dat je misschien ook wel lucht om ervoor te zorgen dat je niet te hard van stapel loopt??
Hoop in ieder geval dat je kunt genieten van het verliefd-zijn tussen alle andere toestanden van de scheiding door..
Hoop in ieder geval dat je kunt genieten van het verliefd-zijn tussen alle andere toestanden van de scheiding door..
woensdag 16 september 2009 om 13:27
ja ik kan er gelukkig heel erg van genieten, en het helpt ok om mijn schouders er onder te zetten. Ik weet zeg maar waar ik het voor doe. De scheiding natuurlijk voor mezelf, maar dat ik mijn Brit eerder helemaal voor mezelf kan hebben als ik een beetje opschiet is wel een fijn gevoel.
Sorry moet effe een beetje blij doen... Hij is echt zo leuk! Hij houdt deuren voor me open, kan heel goed dingen bouwen (tuinmuren, dingen in huis, cv ketels, meubels... noem het maar...) hij heeft een hondje waar hij helemaal gek mee is, hij doet niet moeilijk, is eerlijk, en hij gaat er helemaal voor. Welk onderwerp er ook langs komt, we kunnen er eerlijk over praten, hij maakt tijd voor me, wil graag kinders (toch effe gechecked) en heeft gewoon dezelfde instelling als ik. Hij is ook nog eens lekker om naar te kijken... het enige wat ik niet leuk vond waren zijn schoenen, en dat is inmiddels een grapje geworden tussen ons.
Ik ben geloof ik mijn hele leven nog nooit zo zenuwachtig geweest als toen ik in engeland uit dat vliegtuig stapte...
Sorry moet effe een beetje blij doen... Hij is echt zo leuk! Hij houdt deuren voor me open, kan heel goed dingen bouwen (tuinmuren, dingen in huis, cv ketels, meubels... noem het maar...) hij heeft een hondje waar hij helemaal gek mee is, hij doet niet moeilijk, is eerlijk, en hij gaat er helemaal voor. Welk onderwerp er ook langs komt, we kunnen er eerlijk over praten, hij maakt tijd voor me, wil graag kinders (toch effe gechecked) en heeft gewoon dezelfde instelling als ik. Hij is ook nog eens lekker om naar te kijken... het enige wat ik niet leuk vond waren zijn schoenen, en dat is inmiddels een grapje geworden tussen ons.
Ik ben geloof ik mijn hele leven nog nooit zo zenuwachtig geweest als toen ik in engeland uit dat vliegtuig stapte...
woensdag 16 september 2009 om 13:36
quote:Livre schreef op 16 september 2009 @ 11:45:
[...]
Volgens mij had je die waarschuwing al eerder verdiend. Als je tegen mij zo tekeer was gegaan als je op dat topic deed, had ik je graag een paar linkse directen verkocht.Liev het spijt me wel, maar ik ben niet tekeer gegaan. Ik heb alle privé shit van mevrouw er niet bijgehaald. Ik heb alleen gezegd dat iedereen zijn sores heeft en dat sores bij het leven hoort, hoe kut ook.
[...]
Volgens mij had je die waarschuwing al eerder verdiend. Als je tegen mij zo tekeer was gegaan als je op dat topic deed, had ik je graag een paar linkse directen verkocht.Liev het spijt me wel, maar ik ben niet tekeer gegaan. Ik heb alle privé shit van mevrouw er niet bijgehaald. Ik heb alleen gezegd dat iedereen zijn sores heeft en dat sores bij het leven hoort, hoe kut ook.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
woensdag 16 september 2009 om 13:40
Zoeb, ik snap de gevoeligheid best. Ik ken genoeg (teveel) ouders die hun kind hebben verloren.
Je wílt niet dat het bij het leven hoort, dat snap ik ook.
Als ik in het ziekenhuis sta bij een jong meisje met brandwonden, bij een begrafenis van een neefje, van het kind van vrienden, dan zie en voel ik toch ook de pijn en het verdriet en de onmacht? Ik doe het niet af als iets onbenulligs, maar het is wel een onderdeel van het leven.
Je wil niet dat ouders hun kinderen overleven, maar het gebeurd wel.
Je wílt niet dat het bij het leven hoort, dat snap ik ook.
Als ik in het ziekenhuis sta bij een jong meisje met brandwonden, bij een begrafenis van een neefje, van het kind van vrienden, dan zie en voel ik toch ook de pijn en het verdriet en de onmacht? Ik doe het niet af als iets onbenulligs, maar het is wel een onderdeel van het leven.
Je wil niet dat ouders hun kinderen overleven, maar het gebeurd wel.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
woensdag 16 september 2009 om 13:48
Pips, jij bent altijd zo lekker direct, recht voor z'n raap en dat mag ik wel in jou. Daarom had ik het bijvoorbeeld fijn gevonden om juist van jou feedback te krijgen in de 'vriendin-kwestie'. (Zet me maar op m'n plek)
Ik heb het topic nog steeds niet gelezen en dat ga ik ook niet doen dus dit is alles wat ik er over zeg:
Jammer dat geschreven woorden vaak anders kunnen overkomen dan dat ze bedoeld zijn. Geloof me, ik weet er alles van.
Punt.
Allis, is er op langere termijn een kans dat hij naar NL komt of dat jij zijn richting op gaat? Of is daar nog helemaaaal geen sprake van?
Ik heb het topic nog steeds niet gelezen en dat ga ik ook niet doen dus dit is alles wat ik er over zeg:
Jammer dat geschreven woorden vaak anders kunnen overkomen dan dat ze bedoeld zijn. Geloof me, ik weet er alles van.
Punt.
Allis, is er op langere termijn een kans dat hij naar NL komt of dat jij zijn richting op gaat? Of is daar nog helemaaaal geen sprake van?
woensdag 16 september 2009 om 13:52
quote:Goldielocks schreef op 16 september 2009 @ 13:01:
Niks dus.
Laptop op de keukentafel en volle kan koffie binnen handbereik.
En ik twijfel of ik een topic zal openen over diekwestiediemezobezighoudt... Gewoon voor de feedback..
Niks dus.
Laptop op de keukentafel en volle kan koffie binnen handbereik.
En ik twijfel of ik een topic zal openen over diekwestiediemezobezighoudt... Gewoon voor de feedback..
woensdag 16 september 2009 om 14:05
Pips ik wil er alleen maar mee zeggen, dat de dood van je eigen kind heel onnatuurlijk is en je het de rest van je leven als bagage meeneemt. Stel dat ik 80 wordt, Dan heb ik die bagage toch 40 jaar mee moeten dragen. Je leven wordt nooit meer als voorheen. Altijd zit dat kind in je gedachten. Wat je eerder al eens schreef. Ze zijn er altijd. Ergens. De liefde voor dat kind lijkt naarmate de tijd verstrijkt alleen maar groter te worden. Daarom vind ik de opmerking: "het een plekje geven" nooit op zijn plaats. Het krijgt nooit een plek. Want die plek had het al. Het neemt alleen maar een steeds groter wordende plek in. En soms barst die plek uit zijn voegen. Dan vind je de hele wereld zo oneerlijk. Je ziet je andere kinderen volwassen worden, samen gaan wonen, iets bereiken in het leven en dat zie je niet van het kind wat er niet meer is. Je blijft je altijd afvragen wat ze geworden zou zijn. Hoe ze er nu uit zou hebben gezien. Of ze ook samen zou wonen, of ze kinderen zou hebben. Duizend vragen die nooit beantwoord worden. Hier een straat verderop woont een klasgenoot van haar en dan zie je de borden in de tuin staan dat er een baby is geboren en dan is het leven heel oneerlijk.
woensdag 16 september 2009 om 14:25
Oh meiden toch, wat een zware kost...
ik ben ondertussen met Anouk over de speakers heel hard aan het opruimen. En ja, er is zeker een kans dat een van ons gaat verhuizen op de langere termijn. Maar voorlopig zitten we allebei nog "vast" aan ons eigen plekje. Ik heb mijn werk hier en moet dus de scheiding regelen, hij woont tijdelijk bij zijn ouders in omdat zijn oma daar ook woont en 24 uur per dag zorg nodig heeft, iets wat zijn ouders niet redden. Maar het is niet erg, we hebben tijd en ik wil ook niks overhaasten. Het jammere van zo'n afstand is dat het allemaal een beetje alles of niets is. Je kunt niet even samen naar de film of uit eten, je besteedt meteen een paar dagen achterelkaar met elkaar (leuk!) of je ziet elkaar niet (minder leuk)...
ik ben ondertussen met Anouk over de speakers heel hard aan het opruimen. En ja, er is zeker een kans dat een van ons gaat verhuizen op de langere termijn. Maar voorlopig zitten we allebei nog "vast" aan ons eigen plekje. Ik heb mijn werk hier en moet dus de scheiding regelen, hij woont tijdelijk bij zijn ouders in omdat zijn oma daar ook woont en 24 uur per dag zorg nodig heeft, iets wat zijn ouders niet redden. Maar het is niet erg, we hebben tijd en ik wil ook niks overhaasten. Het jammere van zo'n afstand is dat het allemaal een beetje alles of niets is. Je kunt niet even samen naar de film of uit eten, je besteedt meteen een paar dagen achterelkaar met elkaar (leuk!) of je ziet elkaar niet (minder leuk)...