Het Bezemtopic

05-08-2009 21:43 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.

Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
Mogguh maisjes...

Ik heb al getennist en koffie geluet.

Mamz, wvttk? Wazda?

Hizzel ,waarom kan je niet meer op de BH?

MissM ,nee niet de kattenbak verschonen hoor!

Herfst idd ja...

Vanmorgen op de tennisbaan viel het me opeens ook op dat het ineens zo 'herfstig' rook buiten.

Echt weer om de sandalen en slippers op te ruimen en om te ruilen voor schoenen en laarzen. En de zomerkleding achterin de kast te leggen en najaar/winter naar voor te schuiven...

Manlief roept!
Is ie nog steeds ziek GL?

Ik weiger trouwens om nu al mijn zomerkleren op te bergen!Dat is zo defintief...

Strijk is helemaal klaar!!!

Nu even eten met ukkie en oudste die zo thuis komt.

Middelste blijft verplicht over ivm schoolzwemmen
Hoe kan het Mamz dat je steeds je posten kwijtraakt? Dat was gisteren ook al zo.

Rommeltjes zijn opgeruimd. Toch maar een lijstje.

Was in de droger of buiten (laatste gaat niet lukken denk ik)

Servieskast

2 Keukenkastjes.

Kamer en keuken stofzuigen en dweilen.

Spullen naar de boot brengen die zijn afgewassen (door machine)

Kopjes en glazen die ik over had naar zwager brengen

Vodafone bellen voor ander goedkoper abonnement.

Paar dingetjes ophangen
Gold wvttk is hier op scouting ook een bekende uitdrukking.

Wat Verder Ter Tafel Komt.
Aha. Ghe, weer wat geleerd

Leuk Jonna, weer naar school. Knap ook. Ik heb daar de kracht niet voor...

Mamz, als ik het goed begrijp heb je die info over vroeger echt nodig zodat men dan pas tot een goeie diagnose kan komen?

Wanneer wil je dat met je moeder gaan bespreken, zo snel mogelijk neem ik aan?

Ik heb de zomerschoenen opgeruimd. Alle sandalen en slippers omgeruild voor schoenen en laarzen.

Was machine draait.

Keuken aan kant gemaakt.

Straks nog even het fornuis doen.

En waar ik toch wel wat tegenop zie: 'goed gesprek' met manlief hebben... (eerst polsen of de timing goed is )

Nu even kind helpen met gymspullen bij elkaar zoeken en uitzwaaien. (Ze gaat nu echt helemaal alleen heen en terug naar school, De Grote Meid!)
quote:Goldielocks schreef op 15 september 2009 @ 11:34:

MissM ,nee niet de kattenbak verschonen hoor!

Jawel, kan best, ik doe handschoenen aan
quote:Livre schreef op 15 september 2009 @ 08:44:

Zo de alphahulp binnenlaten, wat telefoontjes plegen, regelen, studeren en taxi zijn. O, was vouwen ook nog.

De hulp is weer vertrokken, de was gevouwen en de telefoontjes gepleegd. Ik ben zelfs naar de huisarts geweest. Die had een ironische mededeling: mijn rechter achillespees, die steeds meer pijn doet, is ontstoken door overbelasting. Knap toch, als je nauwelijks meer loopt. Het komt door de spasmen, die mijn been en voet met zoveel kracht in een verkeerde stand trekken, dat mijn pees ervan kon ontsteken. Ach ja.

Taxi spelen hoeft niet vanmiddag, dus ik ga zo lekker naar de kapper. Dat moest ook nog, en er was een plekje.
*Zingt*: And...isn't it ironic, don't you think.

It's like rain, on you wedding day, i'ts a free ride when you're allready there ! *Lalalala*

Ahum. Maar bizar is het wel Livre....

Lekker naar de kapper Livre.

Ik loop (alweer en nog steeds) met dilemma: laten groeien of afknippen...

Oke, met handschoenen.. Goed zo MissM

Zoeb gaat ie lekker vandaag?

Gaat dat mensje toch weer eten...t is me toch wat... Op deze manier kan ze het nog een heel tijdje volhouden.

Strijk is gedaan.

Was zit in de droger, nieuwe lading draait alweer

Vaatwasser is klaar, moet nog leeg.

Wip gemaakt met (niet meer zo'n heel erg) zieke man

En....gepraat.

Viel reuze mee. We komen er samen wel uit. *Zucht van verlichting*

Update op de BH.

Soooweee, druk middagje he?

O, nee Pips, geen kermis bij jou in de stad. Jammer hoor, anders kwam je toch wel even langs zeker?
Hahahaha!Sorry maar moet lachen om die wip...

Goed dat je het toch verteld hebt!En fijn dat je man het zo goed opvat..
Liev da's mooi kut. En nu?

GL, tuurlijk had ik ff langs gekomen, kermis is voor de deur.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ghe, wvttk is een of andere vergaderingterm en betekent wat er verder ter tafel komt. Een potje mosterd dus.

Nu een vriendje van Muis erbij. Heuls niet erg, ze zijn lief (en aan het buitenspelen nu).

Goldie, ik heb geen idee wanneer ik mijn moeder vraag. Moet wel snel, maar heb het eigenlijk een beetje op de lange baan geschoven gisteren bij gebrek aan de juiste woorden (moet ook nog in een kort en krachtig smsje omdat ik via de telefoon zeker niet goed uit mijn woorden kom).

Huisje glimt weer, papierzooi is op een enkel document na geregeld, en dat spelletje maken van topohuiswerk doen we wel als dat aan de orde is (vanavond).
Toch maar een lijstje.

Was in de droger of buiten (laatste gaat niet lukken denk ik)

Servieskast

2 Keukenkastjes.

Paar dingetjes ophangen

Boekenkast opgeruimd

Kast meis stoffen

Ja we hebben een vitrinekast met allemaal dingetjes van meis.

o.a. een theepot gemaakt van Fimoklei met een muizenhuis. Heeft ze zelf gemaakt en het is zo breekbaar als wat. En ik ben er zo zuinig op als wat. Maar de kast moet ooit gestoft worden en nu ik toch met kasten bezig ben neem ik die ook maar mee.

Kom ik ook nog de speech van de begrafenis van mijn zus tegen. Brullen natuurlijk. God wat mis ik die meid. Mijn maatje.

Met mijn andere 2 zussen heb ik die band niet wat ik met haar had. Nu ga ik die kast toch maar afmaken. En dan nog even stofzuigen en dweilen. Heb ik beneden tenminste klaar.
Wat is dat mooi, Zoeb! Van jouw kleine meis?
Zoeb:

Mamz, in een sms-je? Dat moet dan wel erg kort en krachtig worden. Is mail dan niet beter of mailt moeder (nog) niet?

Mijn eigen moeder heeft nog nooit een computer aangeraakt hoor...dus ik zou het wel snappen..

We hebben lekker op tijd gegeten. Nu even taxi spelen voor dansles van de kleine.
Zoeb, wat knap gemaakt!

Hebben jullie vandaag een mailtje van Viva gekregen?
Zoeb, wat een mooi muizenhuis! En wat leuk dat je 'm ons laat zien!

Ik heb net gekeken, geen mail van Viva. Hadden ze spannend nieuws?

Ik heb de was weg, het eten staat op en ik ga straks de boodschappenlijst maken.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Wat mooi Zoeb!

Ukkie ligt net op bed,nu koffie!
*is nu ook benieuwd naar het mailtje van Viva*

Mijn moeder mailt niet meer, heeft geen computer.

Nu eens even kijken of het topo spelletje aanslaat. Met het voorlezen uit Waterschapsheuvel gaat het helemaal goed, ze vinden het spannend.
Oh nu is er van mij ook opeens een post weg. Wat raar.

Nee ik heb ook geen mail gekregen van Viva. Stond er wat leuks in?

Was in de droger

Servieskast

2 Keukenkastjes.

Paar dingetjes ophangen

Boekenkast opgeruimd

Kast meis stoffen

Kabel weggewerkt

De rest komt morgen wel een keer.

Ik ga genieten op de bank
Ik weet niet of ik het leuk vind, Zoeb, maar het staat op de BH.
* zwaait even voor ze gaat slapen! *

en een
Goldie, een wip met man gemaakt???!! Hahahahaha, dankjewel, je vrolijkt me weer helemaal op! (Niet dat dat idee van een wip zo ontzettend gek is, maar de manier waarop je het schreef (zeker gezien het feit dat hij eigenlijk ziek thuis is)maakte me even enorm aan het lachen!)

Zoebie, heeft je meisje die theepot helemaal zelf gemaakt? Wat knap zeg!! Was ze zo creatief? Ik kan me voorstellen dat je heel erg bang bent dat het kapot gaat, en dat je er dus zo voorzichtig mee bent!

Livre, wat vervelend van je achillespees! Heb je er veel last van? En hoe lang duurt het voordat het weer over is?

Hier is het hoog tijd om naar bed te gaan. Ik ben ontzettend moe en chagrijnig, heb de hele dag hoofdpijn gehad (vooral als ik even niks hoefde te doen), en dat vreet energie. En nu is het natuurlijk als sneeuw voor de zon verdwenen!! Maar als ik moe ben moet ik niet gaan klussen (check, wel gedaan!), of het kluswerk van anderen bekijken (check, ook gedaan! De plinten waarvan ik vind dat de timmerman ze veel te snel en slordig heeft gelegd, ene hoek wel onder verstek, andere hoek niet, ook al zijn het dezelfde soort hoeken, randjes die nog zichtbaar zijn, etc. Daar ben ik veel te precies voor!!! Helaas kan ik het niet zelf, anders zou het een (tijdrovend) kunstwerk worden. Tweede helaas: ik ga er niet over, dus kan niet tegen de timmerman zeggen dat het anders moet). Nu ben ik dus chagrijnig! (Stom woord ook!)

"Wvttk" vind ik bezemtechnisch trouwens wel een hele goeie! Het is bij mij namelijk altijd zo dat ik andere dingen doe dan de dingen die op mijn lijstje stonden. Zo stond er voor vandaag appeltaart bakken en belasting doen, en het werd naar Ikea en Boer Zoekt Vrouw kijken. Tsja... Verder: bedankkaart voor Broer+Schoonzus schrijven (gaat morgen op de post), kaarten voor twee vriendinnen schrijven (wordt morgen, moet er nog foto's voor printen).

Heb morgen een lange, vroege dag, dus ik ga gauw naar bed!

Slaap lekker!

Ps. Goldie, ik kon na mijn lange afwezigheid niet meer op de Hyves. Volkomen terecht hoor, vind het heel goed dat "afvallers" ook weer van de Hyves gehaald worden!

Ps2. Wat een lang verhaal weer....!!
Oh Liev dat is wel leuk. Ben benieuwd.

Mijn meis heeft de theepot helemaal zelf gemaakt. Eerst van een vriendin van mij geleerd om kleine dingetjes te maken en toen zag ze ergens zo'n theepot en dat wilde ze ook maken, Dus ik een theepot gekocht en manlief er een opening in gemaakt en zij heeft hem zelf gemaakt. Ze was erg creatief en kon ook goed tekenen. Alleen die kleine frutseltjes breken nog wel eens af. Ben er dus erg voorzichtig mee. Er is jaren geleden eens een tentoonstelling geweest hier in het gemeentehuis van mijn clowns die ik toen maakte en haar tekeningen en de theepot. Heeft onze huisarts nog geopend.

Er hangen hier ook nog steeds tekeningen van haar.

Het is hoog tijd voor een lege laptop. Ik heb er al de hele dag problemen mee. Ik gebruik hem al drie jaar, dus tijd voor een back-up en herinstallatie. Ik zie er alleen als een berg tegenop om al die programma's opnieuw te installeren. Ben het dus ook steeds aan het uitstellen.

Gold moest ook erg lachen om die wip.

Hizzel ik heb ook moeite met lijstjes. Dan maak ik er een en ga hele andere dingen doen.

Ga nog een was in de droger doen.

Truste
Oh nog even voor Gold. Manlief en ik hebben vandaag heerlijk van de chocola gesnoept. Ik vond het eerst zonde om op te eten, maar vandaag was de verleiding te groot.

Was verschrikkelijk lekkere chocola. Vandaar dat ie nu ook op is. Stond op tafel en iedere keer als ik erlangs liep moest ik er weer eentje proeven. Voor manlief gold (leuke woordspeling) hetzelfde. Heerlijk.
Môggûh,

Rustige nacht gehad. En toch gaat het slechter met schoonmoeder. Hoe is het mogelijk. Ze kan niet meer slikken. Verslikt zich in alles. Manlief kwam weer huilend thuis gisteravond. Dit is voor die mannen toch ook niet vol te houden.

De mannen van de plantsoenendienst zijn al vroeg met van alles aan het slepen hier op straat. En om zeven waren ze al aan het tennissen hierachter. We hebben een tennisbaan achter het huis. Dus was ik al vroeg wakker want de tennissers parkeren de auto hier voor het huis en hadden meteen de grootste lol. 't Is o.a. de bloemist hier uit het dorp. Ik ga maar eens om een bloemetje vragen voor de overlast.

Ik maak maar weer eens een lijstje: Werkt wel. Ook al doe ik dan misschien andere dingen.

Schilderijtjes en foto's kamer afdoen.

keukenkastjes

kelder

wassen en drogen

Ik zal al blij zijn als ik dit klaar heb. Gisteren met de ramen van de kasten zemen kwam ik erachter dat ze wel erg vuil waren. Dus ik denk zomaar dat de fotolijstjes dat ook zijn. En nu ik dan toch de hele kamer klaar heb, moet ik dat ook nog even doen. Het lijkt wel de grote voorjaarsschoonmaak.

Wel lekker hoor al die opgeruimde kasten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven