het feestdagen lijstjes topic
donderdag 22 december 2011 om 23:53
quote:Moonlight82 schreef op 22 december 2011 @ 14:43:
- oud papier wegbrengen
- biebboeken wegbrengen
- boodschappen doen
- afwassen
- was ophangen
- was opruimen
- administratief dingetje regelen
- kerstkleding regelen (bedenken wat ik aan doe en panty halen)
Sommige dingen moeten morgen weer, maar ik heb iig een deel gedaan.
Werk ze morgen, Ieb!
- oud papier wegbrengen
- biebboeken wegbrengen
- boodschappen doen
- afwassen
- was ophangen
- was opruimen
- administratief dingetje regelen
- kerstkleding regelen (bedenken wat ik aan doe en panty halen)
Sommige dingen moeten morgen weer, maar ik heb iig een deel gedaan.
Werk ze morgen, Ieb!
vrijdag 23 december 2011 om 01:24
- nog een paar extra ballen en slingers voor in de boom halen
- lamsfilet zien te krijgen (hele dorp al door geweest vandaag)
- Kerstontbijt nog bij elkaar scharrelen
- Kwarteleitjes vinden en kopen (iemand een idee??)
- Boze email sturen naar bedleverancier (wil echt in ons nieuwe bed slapen met Kerst!)
- paar wasjes draaien
- boodschappen doen voor morgen en zaterdag (leuk hoor dat ik de kerstboodschappen al binnen heb, maar morgen en overmorgen moeten we ook nog eten )
- digitale Kerstkaartjes nog sturen (gewone zijn de deur uit)
Gelukkig is mijn hulp vandaag geweest en is mijn huis dus helemaal aan kant, daar hoef ik gelukkig niks mee. Grootste boodschappen zijn ook gedaan dus nu nog resttaakjes. Wel fijn om ze nu even onder elkaar te hebben!
Ik moest trouwens ook lachen om je boodschappen deel 1 t/m 4 IBI. Wat ben je allemaal van plan?
- Boze email sturen naar bedleverancier (wil echt in ons nieuwe bed slapen met Kerst!)
- paar wasjes draaien
- boodschappen doen voor morgen en zaterdag (leuk hoor dat ik de kerstboodschappen al binnen heb, maar morgen en overmorgen moeten we ook nog eten )
Gelukkig is mijn hulp vandaag geweest en is mijn huis dus helemaal aan kant, daar hoef ik gelukkig niks mee. Grootste boodschappen zijn ook gedaan dus nu nog resttaakjes. Wel fijn om ze nu even onder elkaar te hebben!
Ik moest trouwens ook lachen om je boodschappen deel 1 t/m 4 IBI. Wat ben je allemaal van plan?
vrijdag 23 december 2011 om 11:06
Shit tijd begint te snel te gaan. Heb vrijwel niks meer af kunnen strepen van lijstje. Ben nu aan het werk tot 15.30 en dan snel aan de slag. Hopelijk nog tijd om te sporten vandaag en/of morgen.
Lunax, zit nu mobiel even snel zag vanavond mijn plannen posten. Op zich vallen die wel mee maar moet meerdere rondes doen omdat ik nu alles met de fiets moet doen.
Lunax, zit nu mobiel even snel zag vanavond mijn plannen posten. Op zich vallen die wel mee maar moet meerdere rondes doen omdat ik nu alles met de fiets moet doen.
vrijdag 23 december 2011 om 16:33
quote:Lunax schreef op 23 december 2011 @ 01:24:
- paar wasjes draaien
Nou... ik ben lekker opgeschoten he?!
- paar wasjes draaien
Nou... ik ben lekker opgeschoten he?!
vrijdag 23 december 2011 om 17:06
Woonkamer afstoffen en stofzuigen.Toiletten beneden schoonmaken.Was opvouwen en opruimen.Bedden opmaken in de logeerkamers (ouders en schoonouders komen morgen). Misschien nog even met de Swiffer rond.Toiletblokken halen.Snowboots kopen voor de kinderen en rood maillootje voor onder kerstjurkje jongste.Morgen vis ophalen op de markt. Delegeer ik naar mijn (schoon)ouders.Zaterdag brood bij de bakker en vlees bij de slager ophalen. Delegeer ik naar mijn (schoon)ouders.Zaterdag met de kinderen koken, hun eigen uitgekozen kerstmaal (een allegaartje van dingen die ze lekker vinden).Zaterdag woonkamer stofzuigen en dweilen en toiletten beneden schoonmaken. Daarbij grote kans dat mijn moeder die klusjes oppakt (mij hoor je niet klagen ).Nieuw op de lijst: toch nog maar even snel mijn haar verven vanavond want wil niet als grijze doos onder de kerstboom terecht komen.
vrijdag 23 december 2011 om 18:24
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 22 december 2011 @ 14:36:
Ik vind het altijd fijn om met terugwerkende kracht een lijstje te beginnen dan heb je alvast iets om af te strepen.
- bergkast uitruimen
- koelkast leeghalen
- koelkast schoon maken
- eerste boodschappen ronde
- tweede boodschappen ronde
- derde boodschappen ronde
- vierde boodschappen ronde
- champagne glazen kopen
- hapjes voor vanavond maken
- laatste cadeaus kopen
- laatste cadeaus inpakken
- stofzuigen
- dweilen
- plek bedenken waar de cadeaus gaan liggen
- laatste kerstkaarten verzenden
- naamkaartjes maken
- keuken grondige schoonmaak beurt geven
- badkamer grondige schoonmaak beurt geven
Zo toch weer even wat dingen af kunnen strepen. Moet dus nog van alles doen maar zit nu even op te warmen op de bank. Stom want het zorgt alleen maar voor meer stress.
Moon, jouw lijstje is al aardig weggestreept. Mooi zo.
Leentje, haha wilde eigenlijk ook nog naar de kapper om te laten kleuren maar daar heb ik echt geen tijd meer voor.
Kitty, das ideaal alleen maar brood hoeven te halen.
Ik vind het altijd fijn om met terugwerkende kracht een lijstje te beginnen dan heb je alvast iets om af te strepen.
- bergkast uitruimen
- koelkast leeghalen
- koelkast schoon maken
- champagne glazen kopen
- laatste cadeaus kopen
- stofzuigen
- dweilen
- naamkaartjes maken
Zo toch weer even wat dingen af kunnen strepen. Moet dus nog van alles doen maar zit nu even op te warmen op de bank. Stom want het zorgt alleen maar voor meer stress.
Moon, jouw lijstje is al aardig weggestreept. Mooi zo.
Leentje, haha wilde eigenlijk ook nog naar de kapper om te laten kleuren maar daar heb ik echt geen tijd meer voor.
Kitty, das ideaal alleen maar brood hoeven te halen.
vrijdag 23 december 2011 om 20:21
quote:Lunax schreef op 23 december 2011 @ 01:24:
- paar wasjes draaien
Nu zo nog even mijn digitale kerstkaartjes sturen en dan is de rest voor morgen!
- paar wasjes draaien
Nu zo nog even mijn digitale kerstkaartjes sturen en dan is de rest voor morgen!
vrijdag 23 december 2011 om 20:33
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 23 december 2011 @ 18:24:
[...]
Daarom kleur ik tegenwoordig zelf mijn haar, thuis. Verhuisd van de stad naar heel landelijk (lees: afgelegen) en om de 3/4 weken laten verven bij mijn kapper (in de stad) was me te ingewikkeld,
Moet je morgen nog werken? Of heb je de hele dag tijd voor je lijstje?
[...]
Daarom kleur ik tegenwoordig zelf mijn haar, thuis. Verhuisd van de stad naar heel landelijk (lees: afgelegen) en om de 3/4 weken laten verven bij mijn kapper (in de stad) was me te ingewikkeld,
vrijdag 23 december 2011 om 21:34
quote:leentjedb schreef op 23 december 2011 @ 20:33:
[...]
Ja zit wat in maar vind alles altijd zo vies worden van thuis je haar verven. Ik kleur mijn haar ook niet zo heel vaak dus heb er normaal wel even tijd voor.
Morgen heb ik een slaapdienst en moet ik van 15.00 tot 8.00 zondagochtend werken. Begint wel wat schot te komen in mijn lijstje ben alleen heel veel bezig met dingen die niet eens op het lijstje stonden. Zoals de tafel dekken voor de brunch zondag, de chocolade figuren op de etagère leggen, opruimen, spullen voor morgen klaar leggen. Sportschool zit er nu echt niet in. Dinsdag dan maar weer.
[...]
Ja zit wat in maar vind alles altijd zo vies worden van thuis je haar verven. Ik kleur mijn haar ook niet zo heel vaak dus heb er normaal wel even tijd voor.
Morgen heb ik een slaapdienst en moet ik van 15.00 tot 8.00 zondagochtend werken. Begint wel wat schot te komen in mijn lijstje ben alleen heel veel bezig met dingen die niet eens op het lijstje stonden. Zoals de tafel dekken voor de brunch zondag, de chocolade figuren op de etagère leggen, opruimen, spullen voor morgen klaar leggen. Sportschool zit er nu echt niet in. Dinsdag dan maar weer.
vrijdag 23 december 2011 om 21:48
Klinkt echt supergezellig met die gedekte tafel en chocoladefiguren. Ik hoop dat je er zelf ook plezier in hebt.
Kun je met een slaapdienst meestal ongestoord slapen, of word je tussendoor een aantal keer wakker gepiept?
Ik zou echt superduf zijn als ik dan ineens iets moest doen
Maar je slaapt waarschijnlijk wel anders dan thuis.
Ik heb vandaag niet veel gedaan. Maar ik krijg ook geen visite met kerst, ben zelf weg. Had alleen wel genoeg te doen, vandaar het lijstje.
Morgen eerst in de stad nog wat dingetjes doen. Dan naar huis, spullen pakken en dan naar mijn ouders. Ik eet daar.
Kun je met een slaapdienst meestal ongestoord slapen, of word je tussendoor een aantal keer wakker gepiept?
Ik zou echt superduf zijn als ik dan ineens iets moest doen
Maar je slaapt waarschijnlijk wel anders dan thuis.
Ik heb vandaag niet veel gedaan. Maar ik krijg ook geen visite met kerst, ben zelf weg. Had alleen wel genoeg te doen, vandaar het lijstje.
Morgen eerst in de stad nog wat dingetjes doen. Dan naar huis, spullen pakken en dan naar mijn ouders. Ik eet daar.
vrijdag 23 december 2011 om 22:54
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 22 december 2011 @ 14:36:
- bergkast uitruimen
- koelkast leeghalen
- koelkast schoon maken
- champagne glazen kopen
- laatste cadeaus kopen
- stofzuigen
- dweilen
- naamkaartjes maken
- bergkast uitruimen
- koelkast leeghalen
- koelkast schoon maken
- champagne glazen kopen
- laatste cadeaus kopen
- stofzuigen
- dweilen
- naamkaartjes maken
zaterdag 24 december 2011 om 13:32
Woonkamer afstoffen en stofzuigen.Toiletten beneden schoonmaken.Was opvouwen en opruimen.Bedden opmaken in de logeerkamers (ouders en schoonouders komen morgen). Misschien nog even met de Swiffer rond.Toiletblokken halen.Snowboots kopen voor de kinderen en rood maillootje voor onder kerstjurkje jongste.Morgen vis ophalen op de markt. Delegeer ik naar mijn (schoon)ouders.Zaterdag brood bij de bakker en vlees bij de slager ophalen. Delegeer ik naar mijn (schoon)ouders.Zaterdag met de kinderen koken, hun eigen uitgekozen kerstmaal (een allegaartje van dingen die ze lekker vinden).Zaterdagwoonkamer stofzuigen en dweilen en toiletten beneden schoonmaken. Daarbij grote kans dat mijn moeder die klusjes oppakt (mij hoor je niet klagen ).
Haar gisteravond nog geverfd.
Met de kinderen gekookt vanochtend. Rond 6.30 uur stond de eerste aan mijn bed: "We moeten wel gaan koken, mama! Anders redden we het niet!". Eeehhh... mama wil eerst nog graag even tanden poetsen en ontbijten. Het kerstavondmaal staat nu klaar in de koelkast en hoeft alleen nog maar opgewarmd, gebakken e.d. te worden.
Net een uurtje in bad gelegen, hang nu in badjas op de bank in de slaapkamer. Schoonouders zijn met de kinderen op pad naar o.a. de bakker en de slager. Man entertaint jongste (ik kan haar horen kraaien van plezier ). En mijn moeder hoorde ik een kwartiertje geleden met de stofzuiger rondgaan. Mijn vader zal wel een wandelingetje maken. Die zorgt altijd dat hij mijn moeder niet in de weg loopt als ze aan het poetsen is.
Schiet zo een joggingbroek met shirt aan en straks als de visite komt wissel ik dat om voor een zwart jurkje, kousen, hakken, snel opgestoken haar en een beetje poeder, mascara en lipstick en dan kan wat mij betreft de Kerst beginnen.
Dames, mag ik jullie vast een hele fijne, relaxte Kerst wensen! Speciaal voor jou IBI een extra dikke omdat je voor de 2e keer Kerst moet vieren zonder jouw Patrick.
Haar gisteravond nog geverfd.
Met de kinderen gekookt vanochtend. Rond 6.30 uur stond de eerste aan mijn bed: "We moeten wel gaan koken, mama! Anders redden we het niet!". Eeehhh... mama wil eerst nog graag even tanden poetsen en ontbijten. Het kerstavondmaal staat nu klaar in de koelkast en hoeft alleen nog maar opgewarmd, gebakken e.d. te worden.
Net een uurtje in bad gelegen, hang nu in badjas op de bank in de slaapkamer. Schoonouders zijn met de kinderen op pad naar o.a. de bakker en de slager. Man entertaint jongste (ik kan haar horen kraaien van plezier ). En mijn moeder hoorde ik een kwartiertje geleden met de stofzuiger rondgaan. Mijn vader zal wel een wandelingetje maken. Die zorgt altijd dat hij mijn moeder niet in de weg loopt als ze aan het poetsen is.
Schiet zo een joggingbroek met shirt aan en straks als de visite komt wissel ik dat om voor een zwart jurkje, kousen, hakken, snel opgestoken haar en een beetje poeder, mascara en lipstick en dan kan wat mij betreft de Kerst beginnen.
Dames, mag ik jullie vast een hele fijne, relaxte Kerst wensen! Speciaal voor jou IBI een extra dikke omdat je voor de 2e keer Kerst moet vieren zonder jouw Patrick.
zaterdag 24 december 2011 om 16:29
Dank je! Namens mij hetzelfde voor jullie allen.
Ik geniet nog even een momentje van de rust voor ik naar mijn familie ga
Vind het de ene keer veel gezelliger dan de andere, maar dat weet ik helaas niet van tevoren.
Zal voor ik weg ga nog even de brievenbus legen, anders zit de (evt) post er het hele weekend in.
Ik geniet nog even een momentje van de rust voor ik naar mijn familie ga
Vind het de ene keer veel gezelliger dan de andere, maar dat weet ik helaas niet van tevoren.
Zal voor ik weg ga nog even de brievenbus legen, anders zit de (evt) post er het hele weekend in.
zaterdag 24 december 2011 om 22:17
voor alle lijstjes die klaar zijn!
Mijnes nog niet helemaal. De was ligt er nog. Dat zij dan maar zo @Leentje, dank je voor de tip van de poelier. Is gelukt inderdaad (dat ik daar zelf niet aan gedacht had...). Je dag voor Kerst met je kinderen klinkt gezellig!
Voor iedereen hele fijne Kerstdagen en voor IBI in het bijzonder inderdaad een dikke Hou je taai meis!
Mijnes nog niet helemaal. De was ligt er nog. Dat zij dan maar zo @Leentje, dank je voor de tip van de poelier. Is gelukt inderdaad (dat ik daar zelf niet aan gedacht had...). Je dag voor Kerst met je kinderen klinkt gezellig!
Voor iedereen hele fijne Kerstdagen en voor IBI in het bijzonder inderdaad een dikke Hou je taai meis!