Het grote complimenten dagboek!

07-09-2007 12:31 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vaak vergeten mensen heel snel de complimenten die ze krijgen, of ze horen ze uberhaupt niet. Ik heb ooit de opdracht gekregen een complimenten dagboek bij te houden met minimaal 3 complimenten per dag. Toen ging ik er ineens op letten en: echt waar je krijgt ze!

Schrijf ze hier op, ik zal beginnen!
Waaarom is een bouwvakker "vies of smerig"?

Is een compliment van hun minder waard als van een ander?

ik dacht het niet....bij sommigen komt het wel degelijk recht uit het hart....

Ik hoop op een antwoord waarom sommige van jullie dat denken....
Ik wil toegeven, dat ik een compliment van onze straat-arbeiders die in het volle daglicht gegevne wordt graag consumeer en het mij een volle glimlach laat produceren.

Het fluitconsert gelardeerd rap uitlatingen laat ik graag over me heen gaan....: )) net als de straatmuziekanten en orgeldraaiers, niets mis mee, hoort bij de stad, en de kleine geneugten van het straatleven
Alles is niets, Niets is alles
Haha gelukkig ben ik dus niet de enige die het wél kan waarderen!
Dit kwam echt uit de lucht vallen, meestal krijg ik van die net-niet complimentjes:

Ik ben zo blij dat ik bij jou woon.
van een vriendinnetje vandaag; wat heb je een leuke bril op, kun je echt goed hebben!

eerste complimentje (buiten m'n vriend om) van iemand op m'n nieuwe bril!!!
Ik werd laatst midden in de nacht wakker gebeld door een vage kennis, dat mijn broer plotseling in het ziekenhuis was opgenomen. Schrok me te pletter natuurlijk, maar die vage kennis liet in zijn zenuwen/slaperigheid geen telefoonnummer of ziekenhuisnaam bij me achter, en hing op voor ik dat kon vragen, dus ik moest om 2 uur 's nachts gaan uitzoeken hoe/wat/waar. Na 3 kwartier bellen met diverse ziekenhuizen/instanties e.d. kwam ik erachter waar m;n broer opgenomen was.Inmiddels is hij gelukkig weer thuis. Mijn man gaf me, na die gebroken nacht, 's ochtends een dikke zoen en zei:"Wat pakte je dat kordaat aan vannacht, hup, recht op je doel af, echt goed van je!" Nou zo'n opkikkertje kon ik echt wel gebruiken op dat moment!
Kennen jullie de wet van de aantrekking? Als je je richt op het krijgen van complimenten zal je ze krijgen ook!

En wat die bouwvakkers betreft. Hoe je erover denkt zegt alleen maar iets over JOU en niet over hoe die bouwvakkers het bedoelen want dat weet je niet. In mijn beleving zijn bouwvakkers gewoon eerlijk en direct. Ze bedoelen er volgens mij niets kwaads mee. Soms zal het ook wel stoerdoenerij zijn onder elkaar. Ik vind ze in elk geval echter overkomen dan die slijmerige kantoorpietjes.
Mijn complimenten van vandaag:

- je hebt je werk goed overgedragen.

- jij bent wel heel productief.

- je bent collegiaal.

- we zullen je missen tijdens je afwezigheid.

- getoeter van auto's (zal ik maar als compliment opvatten want ik liep over straat en deed volgens mij niets verkeerds)
Ik kreeg laatst een complimentje van een vriendin, nadat ik een lang en openhartig gesprek met haar had gehad over mijn nogal gecompliceerde liefdesleven:

"nu ik vanavond naar je heb zitten kijken, vind ik je echt iemand om verliefd op te worden"

Ik keek er even raar van op, niet echt een standaardcompliment van een (hetero) vriendin maar ik vond het daarna ontzettend lief!

En van mijn psychologe: "wat heerlijk om met zo'n intelligent iemand te werken"

Glimglim
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven