Het Grote Generatiekloven topic

24-12-2017 10:54 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor al je vragen aan de generatie(s) onder of boven die van jou.
Van " hoe maak je nou echt lekker draadjesvlees " tot " als je op een eerste date samen in bed kruipt zonder seks te hebben, wat heb je dan in vredesnaam aan ? "
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Maud27 schreef:
24-12-2017 14:27
Voor de jonkies:
worden jullie soms niet moe van dat je continu connected bent door Snapchat etc. En dat iedereen iets van elkaar moet vinden.

Heb je wel eens een moment met muziek en een boek op schoot, bewust afgesloten van de buitenwereld?
Ik heb geen Snapchat, ik facebook alleen een beetje, maar post eigenlijk niks. Ik heb wel Instagram, maar ook daar post ik niks. Ik heb social media om op de hoogte te blijven van mijn omgeving. Maar voel me zelf niet geroepen om zelf dingen te delen

Ik heb wel eens momenten dat ik muziek luister en verder niks, maar niet zo vaak. Heb ik vaak geen tijd voor.
Maud27 schreef:
24-12-2017 14:14
Ik denk dat dat is omdat na je 40e toch echt een buikje en muffins en meer putten tevoorschijn komen. Ik dieet nooit, maar als je altijd maar 38 hebt gehad en complimenten over je lijf kreeg is het lastig te accepteren dat je lijf zo veranderd. Tenminste, dat vind ik met m'n 45 jaar, 178m en 70 kg. Niets te zwaar, maar het lichaam verandert echt.....
Ik snap dat mijn lichaam gaat veranderen en dat het naar kan zijn, maar je kunt je lichaam prima fit en in figuur houden door normaal te eten. Normale porties, groenten, fruit, soms wat slechts tussendoor etc. Waar ik op doelde zijn de aparte (crash) dieten waarbij mensen zoveel moeten aanpassen in hun eetpatroon dat ze gaan jojoen en niet gelukkig zijn met alle restricties. Ik zie het bij mijn moeder bijvoorbeeld heel erg goed. Ze probeert allerlei dieten, valt steeds terug en raakt meer en meer gefrustreerd.. maar een normaal voedingspatroon die ik haar probeer aan te praten probeert ze dan weer niet. Maar goed, mijn generatie heeft ook wel z'n gekke eetdingetjes.
The only difference between me and a madman is that I’m not mad
Maud27 schreef:
24-12-2017 14:27
Voor de jonkies:
worden jullie soms niet moe van dat je continu connected bent door Snapchat etc. En dat iedereen iets van elkaar moet vinden.

Heb je wel eens een moment met muziek en een boek op schoot, bewust afgesloten van de buitenwereld?
Ik vind het juist wel leuk om elkaar op de hoogte te houden met Snapchat, zo zien je van die kleine alledaagse dingen van elkaar, die je normaal niet zo snel zou delen. En als ik er even geen zin in heb, gebruik ik het niet.
Maar ik ga ook weleens lekker op de bank zitten met een knutselprojectje en een serie op m'n laptop.
z-u-s schreef:
24-12-2017 14:38
... en vind de Dire Straights ook heel fijn om mee auto te rijden :$
De groep heet Dire Straits, ze zijn - voor zo ver gekend - inderdaad straight (als in hetero) en ik denk dat je hiermee het eerder aangehaald pijnpunt bevestigt met betrekking tot taalverwaarlozing. :applause:
HuLang schreef:
24-12-2017 15:40
De groep heet Dire Straits, ze zijn - voor zo ver gekend - inderdaad straight (als in hetero) en ik denk dat je hiermee het eerder aangehaald pijnpunt bevestigt met betrekking tot taalverwaarlozing. :applause:
Beetje flauw, een gangbaar Engels woord dat prima gespeld is, maar verward wordt met een ander, minder gangbaar Engels woord (weer wat geleerd! Zeestraat, betekent het), bovendien nog in een bandnaam ook, is natuurlijk totaal iets anders dan een stuk vol -d, -t en -dt fouten, me in plaats van mijn en nog meer van dat soort gedrochten :|
Probeer eens de vertaling voor "dire straits", misschien leer je nóg meer vandaag. :biggrin:
Maar je blijft deze keer wel foutloos onder gekietel aan je taalknobbel. Houden zo.
Aan de generatie onder mij (ik ben 43), waarom zo twijfelen of je wel of geen kinderen wil en waarom vinden dat je echt niet fulltime kan werken (of 4 dagen) met kinderen?

Ik ben opgegroeid met 'een slimme meid is op haar toekomst voorbereid'. Ik heb echt het idee dat de generatie onder mij (zeg 10 tot 15 jaar jonger) helemaal niks over emancipatie heeft geleerd, behalve als een soort geschiedenis les en van ver voor hun tijd ofzo. Maar ik vind mijn eigen generatie vaak meer geëmancipeerd dan de generatie na mij.

Of verbeeld ik me dat?
dannas schreef:
24-12-2017 22:35
Aan de generatie onder mij (ik ben 43), waarom zo twijfelen of je wel of geen kinderen wil en waarom vinden dat je echt niet fulltime kan werken (of 4 dagen) met kinderen?

Ik ben opgegroeid met 'een slimme meid is op haar toekomst voorbereid'. Ik heb echt het idee dat de generatie onder mij (zeg 10 tot 15 jaar jonger) helemaal niks over emancipatie heeft geleerd, behalve als een soort geschiedenis les en van ver voor hun tijd ofzo. Maar ik vind mijn eigen generatie vaak meer geëmancipeerd dan de generatie na mij.

Of verbeeld ik me dat?
Hier een eind twintiger, met een baby en 4 dagen aan het werk. Man idem. Moet zeggen dat wij in onze directe omgeving ( familie en vrienden) wel een van de weinige stellen zijn die dit zo hebben aangepakt. De meestvoorkomende combi is 5-3, waarvan de man 5 dagen werkt en de vrouw 3. Ik word geregeld gevraagd of ik dit nu echt wil, want 4 dagen werken als moeder is wel veel en of ik dit niet doe omdat man per se een dag thuis wil zijn..
Daar waar man de hemel in wordt geprezen en nog net niet gefeliciteerd wordt met zijn dag ‘vrij’ ( wat absoluut geen vrij is..).

Kijk ik naar mijn werkomgeving, dan zijn daar juist veel vrouwen die 4 dagen of meer werken. Allemaal tussen de 27-35 jaar met een of meer kinderen. Ik nam hen altijd als voorbeeld, ipv mijn eigen directe priveomgeving. En dit bevalt ons prima!

Beiden komen we uit een gezin waarin moeder thuisbleef na het krijgen van de kinderen en pas weer ging werken nadat kinderen naar de basisschool gingen. Totaal andere wereld, maar zo fijn dat de keuzes van beide kanten worden gerespecteerd. Dat voelt toch wel erg fijn!
Chantilly21_1 schreef:
24-12-2017 22:46
H
Ik word geregeld gevraagd of ik dit nu echt wil, want 4 dagen werken als moeder is wel veel en of ik dit niet doe omdat man per se een dag thuis wil zijn..
Daar waar man de hemel in wordt geprezen en nog net niet gefeliciteerd wordt met zijn dag ‘vrij’ ( wat absoluut geen vrij is..).
Dit dus. 15 jaar verder en er is dus geen steek veranderd. Ik snap daar helemaal niks van. Ook de generatie na mij stelt deze vragen dus. Zo stom.
1Aapje schreef:
24-12-2017 12:13

En toen mijn broers 25 werden vond mam het wel tijd om uit huis te gaan. Prima plan.
Whut? No way dat ik mijn huis uitga voor mijn kinderen, echt niet :nope:
strikjemetstippels schreef:
24-12-2017 10:58
Haha!

Welke generatie hebben we het over? Ik heb wel vragen over eerdere generaties (en ik ben van de generatie van die vrouw van dat topic met die tinder date), met name omtrent bij voorbeeld kousen: hoe deden dames het met kousen? Bij mij scheuren ze zo snel, werden die toen gemaakt of waren ze van betere kwaliteit?
Toen ik klein was, zat er in de winkelstraat een winkel die o.a nylonkousen verkocht en repareerde!
Toen ik in de vijfde en zesde klas van de lagere school zat, waren lange kousen met ingeweven motieven in de mode. Die droegen we aan een jarrretellegordeltje. Met een minirokje erop waren we hypermodern. In de eerste jaren op de middelbare school waren nylonkousen (ook in hippere kleuren) nog wel in de mode, maar de panty rukte op. Dat was natuurlijk ook veel makkelijker onder de korte rokken.
De winkel in pantyreparaties verdween en maakte plaats voor een zaak die rieten vloertegels verkocht (zeer modern, toen).
pokkewijf schreef:
24-12-2017 23:35
Whut? No way dat ik mijn huis uitga voor mijn kinderen, echt niet :nope:
Nee, mam vond het voor ons tijd om uit huis te gaan ;-)
dannas schreef:
24-12-2017 22:35

Of verbeeld ik me dat?
Ik heb een kind en werk 4 dagen. Fulltime vind ik niet nodig, en halve dag minder zou ik ideaal vinden. Ik kan daar prima van rondkomen dus zie niet in waarom ik 5 dagen zou werken. Mijn man werkt er wel 5, maar kan er met zijn huidige situatie geen 4 werken. Anders leek me dat ideaal.
blijfgewoonbianca schreef:
24-12-2017 14:15
Nope; Yasmijn is de oudste hier.
Egnie 😱
yasmijn schreef:
25-12-2017 14:29
Egnie 😱
Zal ik wel wezen
Ik ga trouwens niet wekelijks bij mijn opa op bezoek omdat hij op zijn 87e nog steeds een zeer druk leven heeft.
Voor de grap een 80 jarige op 90 schatten.
Reageren precies als een 20 jarige die 30 wordt geschat. :biggrin:

Soms ga je dus bewust 10 jaar jonger zitten dan geschat ...
Zit je nog 10 te hoog. :O

Het zeuren over het uiterlijk gaat gewoon door.
Zoals de ouden zongen, zo piepen de jongen.
Jong geleerd is oud gedaan. :bye: :monkey:
yasmijn schreef:
25-12-2017 14:29
Egnie 😱
:rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven