Het grote Waar Verhuizen Wij Naartoe topic

16-06-2021 17:29 3302 berichten
Alle reacties Link kopieren
*nieuwe OP wegens voortschrijdend inzicht*


Viafora.nl, live sinds 8 juli (pijlers kind/opvoeding gekoppeld aan het ouders online forum) https://www.viafora.nl/forum

Fok!: https://forum.fok.nl/index/forumindex Fok heeft een sub aangemaakt voor Viva’ers

Forum van RikM : onder constructie. Verwachting dat half juli meer info volgt over look and feel

Forum van Bladiebla: het is open! https://moetenwevakerdoen.nl/forums/

OM TE KIJKEN HOEVEEL ACTIEVE ACCOUNTS ER ZIJN: overig/attentie-grote-volkstelling-viva ... ges/479403
lemoos2 wijzigde dit bericht op 09-07-2021 13:48
88.16% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Oh, Vivaforum blijft nu ineens wel, wat een beleid zeg, wekt echt vertrouwen! Overigens vind ik dat er in het radio-interview nogal vaag werd gedaan over de toekomst van het forum, dus wat zal het waard zijn, de mededeling dat het blijft?

Ik zit nu ca. 2 weken op Viafora en wat me daar al heel positief verrast, is dat je direct naar de eerstvolgende post wordt gestuurd als je een topic als favoriet aanmerkt. Iets dat hier al sinds tijden een onmogelijkheid schijnt te zijn.
Het komt mij voor dat er daar minder fitties zijn tussen de leden, is ook wel heel prettig.
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
20-07-2021 11:26
Is alles hier nu stilgevallen?
Werkt Rik nog verder aan zijn toekomstige forum?


Dit zou ik ook willen weten. Rik heeft toch al dat werk niet voor niets gedaan, mag ik hopen!
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
Zij-van-boven schreef:
20-07-2021 15:03
Ik zit nu ca. 2 weken op Viafora en wat me daar al heel positief verrast, is dat je direct naar de eerstvolgende post wordt gestuurd als je een topic als favoriet aanmerkt. Iets dat hier al sinds tijden een onmogelijkheid schijnt te zijn.
Het komt mij voor dat er daar minder fitties zijn tussen de leden, is ook wel heel prettig.

Ik moet zeggen dat ik ook wat enthousiaster begin te worden over Viafora. Inderdaad betere functionaliteiten. En best handig om daar alvast een beetje vertrouwd te raken, want ik vind het ook maar vaag hoelang dit forum nog blijft.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Wat ik aan Viva wel altijd goed heb gevonden is dat je best pittige discussies kon hebben.
Als je elk woord moet wikken en wegen of er niemand op zijn tenen kan getrapt worden (zonder bewust te willen kwetsen, laat me daar duidelijk over zijn), dan is de lol er voor mij snel af.
Hoe denken jullie daar over?
Rik, mogen we van jou weten of je nog verder doet of niet?
Vrouwelijke nieuwsgierigheid, weet je!

Want nu blijft er in de OP staan dat half juli er een update komt, maar voor zover ik denk is die nog niet verschenen.

Bedankt!
mammezel schreef:
30-07-2021 12:54
Rik, mogen we van jou weten of je nog verder doet of niet?
Vrouwelijke nieuwsgierigheid, weet je!

Want nu blijft er in de OP staan dat half juli er een update komt, maar voor zover ik denk is die nog niet verschenen.

Bedankt!

Voor nu doe ik er even niets mee maar ik maak het t.z.t. wel af, zodat we een reserve hebben mocht dit forum alsnog stoppen.
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
30-07-2021 12:51
Wat ik aan Viva wel altijd goed heb gevonden is dat je best pittige discussies kon hebben.
Als je elk woord moet wikken en wegen of er niemand op zijn tenen kan getrapt worden (zonder bewust te willen kwetsen, laat me daar duidelijk over zijn), dan is de lol er voor mij snel af.
Hoe denken jullie daar over?
Ik denk er precies hetzelfde over. Het modereren vind ik te streng op Viafora. De layout en de werking van dat forum vind ik fantastisch. Bij de laatst gelezen reactie uitkomen, geen overbodige knoppen en dergelijke.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
30-07-2021 13:06
Voor nu doe ik er even niets mee maar ik maak het t.z.t. wel af, zodat we een reserve hebben mocht dit forum alsnog stoppen.
Wat fijn!

Ik heb het vermoeden dat dat wel eens nodig zou kunnen zijn.
Life is short. Eat dessert first.
Fijn dat dit topic er nog is. Ik blijf vooralsnog ook hier, maar vind het wel prettig om hier af en toe nog wat te kunnen uitwisselen qua ervaringen. Ik vraag me bijvoorbeeld af of er nou veel mensen ook op 'Doen' zitten?
Bij Via heb ik inderdaad ook wel problemen met de moderatie, al heb ik dat gevoel nu meer bij één moderator die in mijn beleving niet echt de interactie aangaat terwijl anderen dat meer lijken te doen. Ik twijfel nog om deze reden, omdat er daar blijkbaar voor in mijn ogen elke poep en scheet gestaft wordt en ook ingegrepen. Dat is bij mij direct of indirect al een paar keer gebeurd, terwijl ik volgens mij echt geen forummer ben die negatief opvalt. Hier ben ik geloof ik in bijna twintig jaar twee keer kort geband en volgens mij was dat puur als 'collectief'. Bovendien forum ik niet om ieder woord ineens op een goudschaaltje te moeten leggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het hier op viva wat stiller worden. Daardoor lees ik wel eens wat op via (soort tijdverdrijf) Maar reageren doe ik daar dan weer niet.

Ik hoop dat het hier weer wat actiever wordt.

Op doen kom ik eigenlijk niet.
bartjes schreef:
30-07-2021 13:38
Ik vind het hier op viva wat stiller worden. Daardoor lees ik wel eens wat op via (soort tijdverdrijf) Maar reageren doe ik daar dan weer niet.

Ik hoop dat het hier weer wat actiever wordt.

Het is vakantietijd hè. Rond deze tijd van het jaar is het hier altijd rustig.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
30-07-2021 13:40
Het is vakantietijd hè. Rond deze tijd van het jaar is het hier altijd rustig.
Ja, dat bedacht ik me ook 😁

En misschien was het na het nieuws dat viva zou stoppen ook wel drukker dan normaal, en lijkt het daarom extra stil.
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
30-07-2021 12:51
Wat ik aan Viva wel altijd goed heb gevonden is dat je best pittige discussies kon hebben.
Als je elk woord moet wikken en wegen of er niemand op zijn tenen kan getrapt worden (zonder bewust te willen kwetsen, laat me daar duidelijk over zijn), dan is de lol er voor mij snel af.
Hoe denken jullie daar over?
Ik heb in 1 klap blijkbaar 48 uur te pakken daar, idioot want echt geen onvertogen woord gezegd. Eerste ban in mijn leven :rofl:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je uitgespookt, Aeon? :proud:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
30-07-2021 14:25
Wat heb je uitgespookt, Aeon? :proud:
Tegen mijn grote vriendin Ikigai gezegd dat ze weer eens reageert zoals ze altijd doet. Dat was blijkbaar nickhinten en daar kreeg ik een waarschuwing voor.
Mod om uitleg gevraagd, want ik heb geen hint oid gegeven, die uitleg kwam niet en toen had ik ineens 48 uur te pakken. Snap er echt niks van :rofl:

Rik, laat jij dit soort shit uit je hoofd?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
AeonOfWinter schreef:
30-07-2021 14:07
Ik heb in 1 klap blijkbaar 48 uur te pakken daar, idioot want echt geen onvertogen woord gezegd. Eerste ban in mijn leven :rofl:
Ben jij schizofreen dan? :rofl: :rofl:

Hoe kan het dat je een ban te pakken hebt en dat je dan intussen schrijft?
Of is die ban al voorbij?

Ik had onlangs een permaban en daar ga ik nu nog altijd voor naar de psycholoog!!!
(maar ik ben gedefibrileerd door oa doornroosje en nog enkele bekwame hulpverleners).
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
30-07-2021 14:31
Tegen mijn grote vriendin Ikigai gezegd dat ze weer eens reageert zoals ze altijd doet. Dat was blijkbaar nickhinten en daar kreeg ik een waarschuwing voor.
Mod om uitleg gevraagd, want ik heb geen hint oid gegeven, die uitleg kwam niet en toen had ik ineens 48 uur te pakken. Snap er echt niks van :rofl:

Rik, laat jij dit soort shit uit je hoofd?

Heb je haar daar ook aangesproken met die nick?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
coolpack2 schreef:
30-07-2021 13:35
Fijn dat dit topic er nog is. Ik blijf vooralsnog ook hier, maar vind het wel prettig om hier af en toe nog wat te kunnen uitwisselen qua ervaringen. Ik vraag me bijvoorbeeld af of er nou veel mensen ook op 'Doen' zitten?
Bij Via heb ik inderdaad ook wel problemen met de moderatie, al heb ik dat gevoel nu meer bij één moderator die in mijn beleving niet echt de interactie aangaat terwijl anderen dat meer lijken te doen. Ik twijfel nog om deze reden, omdat er daar blijkbaar voor in mijn ogen elke poep en scheet gestaft wordt en ook ingegrepen. Dat is bij mij direct of indirect al een paar keer gebeurd, terwijl ik volgens mij echt geen forummer ben die negatief opvalt. Hier ben ik geloof ik in bijna twintig jaar twee keer kort geband en volgens mij was dat puur als 'collectief'. Bovendien forum ik niet om ieder woord ineens op een goudschaaltje te moeten leggen.
Maar dat laatste moet hier helaas ook...

Blijf 't jammer vinden dat Rik niet door is gegaan met z'n forum.
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
30-07-2021 14:32
Ben jij schizofreen dan? :rofl: :rofl:

Hoe kan het dat je een ban te pakken hebt en dat je dan intussen schrijft?
Of is die ban al voorbij?

Ik had onlangs een permaban en daar ga ik nu nog altijd voor naar de psycholoog!!!
(maar ik ben gedefibrileerd door oa doornroosje en nog enkele bekwame hulpverleners).
Niet hier, op Viafora. Die ban.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
30-07-2021 14:31
Tegen mijn grote vriendin Ikigai gezegd dat ze weer eens reageert zoals ze altijd doet. Dat was blijkbaar nickhinten en daar kreeg ik een waarschuwing voor.
Mod om uitleg gevraagd, want ik heb geen hint oid gegeven, die uitleg kwam niet en toen had ik ineens 48 uur te pakken. Snap er echt niks van :rofl:

Rik, laat jij dit soort shit uit je hoofd?

Is Ikigai daar opgedoken?! Dat vind ik een ander nadeel van dat forum, dat al die gepermabanden daar weer opduiken...
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Avena schreef:
30-07-2021 15:22
Is Ikigai daar opgedoken?! Dat vind ik een ander nadeel van dat forum, dat al die gepermabanden daar weer opduiken...

Precies dat. Uit alle hoeken en gaten komen ze.
De één nog schijnheiliger dan de andere.
doornroosje9 schreef:
30-07-2021 15:21
Niet hier, op Viafora. Die ban.
Oh, ja, nu zie ik het, ik had over het woord 'daar' gelezen. Aeon, echt, en ik heb nog nooit een onvertogen woord van jou gehoord! Schrijf je daar onder dezelfde nick?

Doornroosje, bedankt dat je een simpele Vlaams meiske wil helpen met begrijpend lezen!
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
30-07-2021 16:14
Oh, ja, nu zie ik het, ik had over het woord 'daar' gelezen. Aeon, echt, en ik heb nog nooit een onvertogen woord van jou gehoord! Schrijf je daar onder dezelfde nick?

Doornroosje, bedankt dat je een simpele Vlaams meiske wil helpen met begrijpend lezen!
Hahahaha, graag gedaan! :lips:
Life is short. Eat dessert first.
AeonOfWinter schreef:
30-07-2021 14:31
Tegen mijn grote vriendin Ikigai gezegd dat ze weer eens reageert zoals ze altijd doet. Dat was blijkbaar nickhinten en daar kreeg ik een waarschuwing voor.
Mod om uitleg gevraagd, want ik heb geen hint oid gegeven, die uitleg kwam niet en toen had ik ineens 48 uur te pakken. Snap er echt niks van :rofl:

Rik, laat jij dit soort shit uit je hoofd?
Sjeses. Ik vond het ook weer een rare ingreep, maar heb het deze keer maar wijselijk (blijkt) genegeerd.
Alle reacties Link kopieren
coolpack2 schreef:
30-07-2021 13:35
Fijn dat dit topic er nog is. Ik blijf vooralsnog ook hier, maar vind het wel prettig om hier af en toe nog wat te kunnen uitwisselen qua ervaringen. Ik vraag me bijvoorbeeld af of er nou veel mensen ook op 'Doen' zitten?
Bij Via heb ik inderdaad ook wel problemen met de moderatie, al heb ik dat gevoel nu meer bij één moderator die in mijn beleving niet echt de interactie aangaat terwijl anderen dat meer lijken te doen. Ik twijfel nog om deze reden, omdat er daar blijkbaar voor in mijn ogen elke poep en scheet gestaft wordt en ook ingegrepen. Dat is bij mij direct of indirect al een paar keer gebeurd, terwijl ik volgens mij echt geen forummer ben die negatief opvalt. Hier ben ik geloof ik in bijna twintig jaar twee keer kort geband en volgens mij was dat puur als 'collectief'. Bovendien forum ik niet om ieder woord ineens op een goudschaaltje te moeten leggen.
Wij schrijven natuurlijk met minder mensen dan hier. Viva is enorm. Maar dat het minder kolossaal is wordt door de leden juist als een voordeel gezien. Veel meelezers vinden daar wel de ruimte om mee te schrijven.
Doen loopt goed, wij zijn heel blij met hoe het gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven