Het Grote weggeeftopic

20-02-2013 12:05 1803 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit weggeeftopic is het mogelijk spullen, die je zelf niet meer nodig hebt of gebruikt aan te bieden aan andere forummers.

Dit in het kader van de recessie of puur omdat je de ander iets gunt!

Wat is het idee? Als je iets in je huis hebt, kleding, boeken, decoratiemateriaal e.d. kun je dit hier op het forum zetten en er

een ander (die het misschien niet zo breed heeft) heel blij mee maken.

Enkele spelregels:

- Je mag geen geldelijke vergoeding vragen voor de zaken die je aanbiedt

- Het is alleen toegestaan (een bijdrage in) de verzendkosten te vragen.

P.s. Dit topic zal worden verplaatst naar het prikbord, zodra het prikbord ook ter zijner tijd mobiel bereikbaar wordt.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Het eerste jaar met onze dochter hebben we eerst 'próef' gekampeerd tijdens Hemelvaart om te kijken waar we tegenaan liepen. Nou, eigenlijk nergens tegenaan

Hemelvaart & Pinksteren in NL: wel op een camping met eigen sanitair, dochter was toen 10-11mnd

1e jaar naar Duitsland, ongeveer 5 uurtjes rijden vanaf Utrecht. Heerlijke camping, ruime plaatsen, mooi weer. En dat is ons zo goed bevallen dat we (voor het eerst!) het jaar erna weer naar dezelfde camping zijn geweest. We zaten in de omgeving van Trier.

Wij boekten ook nooit vantevoren, maar nu met een kind wil ik niet (bij pech) van de ene camping naar de andere rijden om vervolgens te horen dat ze vol zitten.

Dit jaar gaan we naar Frankrijk. Ze kan al 'krassantje' zeggen, dus ik denk dat die de vakantie van haar leven krijgt als ze elke dag een croissantje mag gaan kopen bij de bakker die op de camping komt

Wat voor mij belangrijk was: is het sanitair een beetje kindvriendelijk. Op de camping in Duitsland was er een kinderruimte met douche en een badje. Het tweede jaar ging ze met mij of haar vader mee douchen.

We zijn wel 'luxe' kampeerders: laptop mee voor filmpjes (voor ons, maar ook voor onze dochter), grote koelkast, zodat we niet elke dag boodschappen hoeven te doen, een buitenbox zodat onze dochter wel buiten kan spelen, maar waarbij wij niet steeds in de stress schieten waar onze dochter nou weer is.
Wij gaan misschien in juni een weekendje op proef, samen met meneer zijn opa en oma. Die hebben een caravan, maar wij hebben een tent. Die moeten we ook nog even proef opzetten, want 'nieuw" (marktplaats)

Wij zijn normaal back to basic kampeerders. We hebben toevallig vorig jaar een koelbox op autoaccu/stroom aangeschaft, maar dat is dan ook zo'n beetje het enige luxe artikel dat er mee gaat, geen laptops e.d, wel mobieltjes en e-reader (scheelt boel kilo's aan bagage ivm geen boeken mee te slepen :P) we hebben een super simpel tafeltje en xenos stoeltjes, ieder een tas kleding, slaapzak en een luchtbed en dat is het zo'n beetje.
Voordat onze dochter geboren werd, trokken we met rugzak van camping naar camping. Ik hoop dat die tijd ooit weer komt en dat ze meewandelt

Omdat we meer op de camping zouden zitten (dochter sliep nog 2x toen we voor het eerst op vakantie gingen), wilden we het wat luxer hebben.
Tallulah de kaarten zijn binnen, super!

Hier was het trouwens echt ruilen bij de AH voor mini's en er lagen vooral worsten en groentes in de bak..

Krijg bijna zin om zondagavond boodschappen te gaan doen en even te bedelen 'eh.. de actie is over een kwartiertje afgelopen, mag ik de overgebleven mini's mee '
Bikorimana, sorry, dat klopt! Beetje drukke week en zelf zo grieperig als wat, Nu ook al in bed, geen puf meer.... Hoop morgen of vrijdag ff te mailen, hopelijk dan weer opgeknapt. Dochterlief herstelt ondanks kuur ook nog niet, beetje zorgen hier dus...

Kamperen doen wij ook jaarlijks, oudste was 9 maanden toen ie voor het eerst op de fiets mee ging naar vlieland! Gaan Nu ieder jaar naar vlieland, natuurcamping, bevalt ons super! Tweeling was 11 maand toen ze voor eerste keer mee gingen.
Wat leuk om al die kampeerverhalen met kinderen te lezen. Heb zelf nog geen kids.. (wij moeten nog steeds eerst maar eens gaan samenwonen) maar hou wel van kamperen. Mijn vriend en ik maken nu ook echt van die trektochten door de bergen; dat zal met een baby moeilijk gaan, maar kamperen is dus wel te doen
@ bokito. De mini's komen er aan. Beetje chaos hier. Wordt of morgen of vrijdag.

@fabienne, die camping bij trier was dat toevallig camping Warsvwrg in Saarburg?

Ik herken nl de omschrijving. Wij zijn hier afgelopen zomer geweest. Super mooie tijd gehad. Mooie camping, grote plekken, prachtige omgeving.
@ayla2 geeft niets, ben ook een beetje ongeduldig haha, neem de tijd, is geen haast bij ik bewaar ze voor je:)

Beterschap voor jou en je dochter.
@ Blauwtheekopje: Nee, wij zaten aan de andere kant van Trier, tegen de Luxemburgse grens aan, bij Bollendorf/Wallendorf. Wat een prachtige omgeving, hè?
quote:woepsie schreef op 13 maart 2013 @ 16:30:

Ellie, heb je mail gezien.

Zal vd week ff kijken of t tasje door de brievenbus past.

Heb vandaag met mn moeder grote schoonmaak in de keuken gehouden en ben nu kapot!Grote schoonmaak is inderdaad heel vermoeiend. Maar natuurlijk wel heel prettig als je het eenmaal af hebt . Ik moet het ook weer eens gaan doen eigenlijk. Nu dat goede voornemen ook nog eens gaan uitvoeren...
Ik heb nog een aantal minis te geef

3 rookworsten

3 keer bertolli pastasaus in zak ofzo

knoflook

pompoen

olijfolie

potje doperwten

en nog een maar die weet ik niet

Bij intresse mag je mij mailen op marmotmalletje at gmail.com
a docter a day keeps the apple away
quote:EllieFiederellie schreef op 13 maart 2013 @ 22:29:

[...]

Grote schoonmaak is inderdaad heel vermoeiend. Maar natuurlijk wel heel prettig als je het eenmaal af hebt . Ik moet het ook weer eens gaan doen eigenlijk. Nu dat goede voornemen ook nog eens gaan uitvoeren...Hier de afgelopen 2 weken elke dag een klein stukje gedaan. Nu ik maandag weer begin met werken na 1,5 maand werkloos geweest te zijn hoef ik dat in ieder geval niet meer te doen. Morgen nog het laatste klusje, de vloer door het hele huis doen, en dan ben ik klaar.
quote:Shenandoah schreef op 14 maart 2013 @ 13:31:

[...]

Hier de afgelopen 2 weken elke dag een klein stukje gedaan. Nu ik maandag weer begin met werken na 1,5 maand werkloos geweest te zijn hoef ik dat in ieder geval niet meer te doen. Morgen nog het laatste klusje, de vloer door het hele huis doen, en dan ben ik klaar.

Ook al druk aan de poets! Ja ik ben ook nog niet klaar. Bijna... het valt niet mee met een dikke toeter haha Maar wat fijn dat je weer werk hebt na 1,5 maand!

Ellie, ik heb je gemaild.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Zeker wel fijn, al zal het wel wennen zijn zoon niet de hele dag meer om me heen te hebben na al die tijd.
Mensen, ik heb hier ook nog minis

broodrooster ll

gebakken ei lll

knoflook l

blue band boter l

zak tomatensoep ll

wortel l

deegroller l

plak champignon l

pizza punt l

plak tomaat ll

pannenkoek l

Wie wilt ze? Voor de postzegels stuur ik ze op! (ben ik er vanaf :P)
Woepsie mag ik?!
Bokito en woepsie, mag ik hebben wat jullie over hebben/houden?
Ik heb alles op de knoflook na in een envelop zitten voor bokito. Knoflook past niet door de brievenbus.
quote:ayla2 schreef op 12 maart 2013 @ 17:00:

Bikorimana, ik zou best de bonnen willen....

Kikkerprinses, wij hebben de hamburger volgens mij wel tig-dubbel....Wil je me mailen op kikkerprinsesviva @ ziggo.nl?
quote:newnick schreef op 14 maart 2013 @ 17:39:

Bokito en woepsie, mag ik hebben wat jullie over hebben/houden?

Welke heb je nog nodig? Ik ga even soep inslaan van het weekend (krijg je een mini bij) dus ik zal vast wel weer tig dezelfde krijgen..

Is niet heel erg maar we kregen 1 keer 4 keer de druiven en dat vonden de jongens toen niet zo leuk meer
Bokito, ik had nog niet zoveel want ik dacht dat zoonlief er eigenlijk nog te jong voor was.

Toen ik er een paar had zat hij er zo leuk mee te spelen dat ik er nu van baal dat ik ze bij de AH niet aangenomen heb.

Ik heb nu; knoflook, hamburger, karvan, kaas, peultjes, pasta, mona toetje, broodrooster, druiven en blender. Niet veel dus!

Alles wat je missen kan en door de brievenbus kan, wil ik graag hebben
Moet ik ze splitsen?
overal waar ik er meerdere van heb naar newnick? Dan trek ik t plakband er weer af haha
Lief van je Woepsie, maar ik heb niet de intentie Bokito voor haar hoofd te stoten, door mini's te claimen die je haar al hebt beloofd.

Dus alles wat ze niet nodig heeft, of hebben wil, is welkom.
Als bokito er mee instemd bedoel ik ook als ik er maar vanaf ben haha

Ach ik stuur gewoon alles naar bokito. Envelop ligt namelijk al klaar. Dan kan zij zelf beslissen wat te doen met de dubbele

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven