Het Marokkaan-kletstopic

17-11-2012 19:19 288 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic kunnen de Marokkanen op dit forum elkaar treffen. Wat hopen we als Marokkanen nu juist hier op dit vrouwen-forum te vinden? Wat vinden we van de manier waarop we als Marokkanen worden bejegend? Welke Marokkaanse onderwerpen of invalshoeken kunnen we niet in andere topics kwijt? Ook is dit het enige topic waar iedereen, Marokkaans, Hollands, Chinees of wie dan ook vrij je vragen kunt stellen aan Marokkanen, een soort van "brandende vragen aan het Marokkaanse geslacht".
zo zijn kleine kinderen, 3wieler.

wen er maar aan.
thanks prinses voor je uitleg!
Vraagje:

Ik ben wel een meegegaan naar de moskee. De Indische/Indonesische moskee. Daar komt iedereen na t bidden samen, mannen en vrouwen, om te eten. Doen ze dat ook in de Marokkaanse moskee?

(In de Indische kerk doen ze dat ook trouwens, allemaal eten na de dienst)
quote:prinsesisback schreef op 18 november 2012 @ 16:37:

hij had een wedstrijdje gewonnen in de klas en een meisje dat nogal PVVachtig denkt had van hem verloren, sprak ze 2 andere allochtone leerlingen erop aan dat ze voor mijn zoon gekozen hadden omdat die van hun soort was, andere jongen als mijn zoon werd heel boos en heeft zelfs de meester erbij geroepen, voor mijn zoon iets kon doen.

hij is ook een keer door jongeren op een speelveldje rond verkiezingstijd aangesproken met ''ik stem op wilders, over een paar jaar wonen er hier geen marokkanen meer, ik verheug me daar al op'', gelukkig was ie met een nogal grote en stoere klasgenoot en die heeft samen met zoon de speeltuin verlaten, niemand kwam achter ze aan, het zijn immers lafbekken.

verder veel indirect racisme maar dat is lastiger te benoemen, dat voel je vooral.

maar ik wil hier toch niet weg, we blijven ook tot het echt niet anders kan, je moet niet voor zulke idioten vluchten.Ach nee !!! Wat erg ! Ik weet dat dit soort dingen spelen, maar zo'n echt verhaal, daar wordt ik dan even heel boos van. In wat voor gezin worden die andere kinderen opgevoed ? Ik krijg is kkk-rillingen van ! Ik hoop dat de meester dit wel doorheeft en ingrijpt door dit in de klas bespreekbaar te maken.
dat doen ze ook tikal, het is 1 leerling op 26 maar het wordt wel goed besproken als er iets gebeurd is.

dat gezin is erg PVVminded maar ze wonen wel in een groot huis, in soort van villawijk, geloof ik.

dat maakt het uiteraard niet minder erg dat het gebeurt, ze laten het er ook niet bij zitten, de kinderen als het voorkomt, dat helpt ook al om het te voorkomen, ook het PVVmeisje wil geen problemen.
quote:missy_Acy schreef op 19 november 2012 @ 14:08:

Vraagje:

Ik ben wel een meegegaan naar de moskee. De Indische/Indonesische moskee. Daar komt iedereen na t bidden samen, mannen en vrouwen, om te eten. Doen ze dat ook in de Marokkaanse moskee?

(In de Indische kerk doen ze dat ook trouwens, allemaal eten na de dienst)

ik heb het nog nooit gehoord, behalve op sommige feestdagen misschien ( maar voorzover ik weet viert men die ook in eigen kring en niet in grote groepen ) en bij marokkanen zou het iig met mannen en vrouwen / kinderen apart zijn als ze het deden.

maar dat is dus ook deels cultureel bepaald in de islamitische wereld, dat weet ik, in hoeverre mannen en vrouwen gescheiden worden.

ik denk dat een deel van de indische / indonesche cultuur is, graag samen eten en dus ook op de moslims reflecteert.
quote:3wieler schreef op 18 november 2012 @ 18:20:

[...]

Alles wat in het water leeft wordt als halal gezien en mag dus gegeten worden.Jeeh!! Wou ik altijd al weten! Bedankt (0:
Paling is niet halal toch?

Omdat het aaseters zijn.
Bij joodse mensen iig, kuzu. Paling is niet koosjer want die eten lijken.
Niet alles wat in het water leeft is halal. Alle regels die er voor landdieren gelden, gelden ook voor zeedieren. Dus aaseters, roofdieren, kadavers, kortom, alle onreine dieren zowel op land als uit zee zijn haram.

Enige verschil is dat vis uit praktische redenen niet ritueel geslacht hoeft te worden.
Vraagje

Het niet drinken van alcohol kan ik begrijpen maar hoever wordt dit doorgevoerd? Mag je dan als thuishulp geen bier voor de client kopen of zoals ik pas hoorde geen blikje bier vasthouden?
quote:bankje schreef op 23 november 2012 @ 20:05:

Vraagje

Het niet drinken van alcohol kan ik begrijpen maar hoever wordt dit doorgevoerd? Mag je dan als thuishulp geen bier voor de client kopen of zoals ik pas hoorde geen blikje bier vasthouden?

dat ligt eraan hoe streng je het opvat wat halal gedrag is, ik zou zelf later wel bier kopen voor mijn vader en ik koop ook ham oid voor mijn ouders als in de supermarkt ben, zolang ik het zelf niet eet of drink vind ik het zelf geen groot probleem het aan te raken of te kopen.

maar sommigen zien ook alles dat leidt tot iets dat haram is, als compleet verboden, je zou dus ook niet mogen werken voor een hopboer of in de grolschkroondoppenfabriek werken want dat leidt tot bierproductie, ik had ooit een boekje dat die theorie goed uitlegde maar het heeft me nooit helemaal overtuigd, ik vind zelf iets nalaten belangrijker als het anderen ook moeilijker maken.
Bedankt voor je duidelijke uitleg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven