Het Marokkaan-kletstopic

17-11-2012 19:19 288 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic kunnen de Marokkanen op dit forum elkaar treffen. Wat hopen we als Marokkanen nu juist hier op dit vrouwen-forum te vinden? Wat vinden we van de manier waarop we als Marokkanen worden bejegend? Welke Marokkaanse onderwerpen of invalshoeken kunnen we niet in andere topics kwijt? Ook is dit het enige topic waar iedereen, Marokkaans, Hollands, Chinees of wie dan ook vrij je vragen kunt stellen aan Marokkanen, een soort van "brandende vragen aan het Marokkaanse geslacht".
ik bedoel meer dat ik het niet helemaal volgens het boekje doe maar op mijn manier, helemaal volgens het boekje zou dan met hoofdletter zijn, zoiets toch.

het wordt laat.
Als Nederlandse reageer ik even op de schoenen in huis.

Bij mij is het gewoon a) omdat ik te lui ben om ze uit te doen en ik anders koude voeten krijg b) pantoffeltjes lopen minder lekker vindt ik, en is ook niet praktisch als je even naar buiten moet.

Heb overigens geen vloerkleed of tapijt, maar parket.

Pas s'avonds als ik niet meer weg ga, gaan de pantoffeltjes aan.

Wat ik wel opvallend vindt is dat Moslims het verschrikkelijk vinden als hun geloof wordt beledigd (bijv. met die cartoons).

Ik als (niet praktiserend) Christen kan me niet druk maken over grapjes over Jesus, of beledigingen, vloeken ed.

(vloeken doe ik zelf ook).

Ik denk dan, ok jij hebt je mening, jij moet je na je leven verantwoorden aan een iets, niet ik.

En moeders .... Ze zijn in de moslimcultuur heilig?

Als die losgeslagen Marokkanen, Turken die alles wat bij welke wet dan ook verboden is

Maar waag eens om hun moeder te beledigen, dan komt er kortsluiting in die koppies.

Ik heb het gevoel (en hier dus de vraag) of dat meer een houding is om te laten zien, dat ze "uiteindelijk wel goed in hun hart zijn" yeah right !!!
quote:prinsesisback schreef op 17 november 2012 @ 23:17:

ik bedoel meer dat ik het niet helemaal volgens het boekje doe maar op mijn manier, helemaal volgens het boekje zou dan met hoofdletter zijn, zoiets toch.

het wordt laat.

Ooooh op die fiets...Best knap.

Ik weet dat het laat wordt, maar wat is jouw manier?
dat ligt eraan, het zal vast soms een schijnvertoning zijn maar heel veel marokkaanse / moslim mannen zijn echt gek op hun moeder, als klein kind hebben ze haar veel meer gezien als vader, vader was vaak eerder een man die alleen s avonds thuis was en als je iets gedaan had straf uitdeelde, terwijl moeder ze daar soms van vrijwaarde op haar manier, voorzover ik weet dan.

waarom zou je hun moeders ook beledigen ? ze hebben je zelf iets aangedaan, doe je dat bij andere mensen ook hun familie erbij halen ?

dat is net zo erg als wanneer men vraagt wat je van moslimterrorisme vindt, tuurlijk keur ik dat ook af, dat zou geen vraag mogen zijn.
nog 1 antwoord dan martyr:

we eten halal, nu ja iig geen varkensvlees, heb voor bio vlees gekozen omdat plofkip sowieso niet halal is, we vieren suikerfeest en offerfeest ( met mijn familie maar goed het is iets ), ik leer hem wat ik weet, ik ga wel ooit kijken naar koranles of zoiets maar goed dat is lastig te beoordelen, ik wil hem niet naar extemistische groepen leiden, zeg maar.

ik doe wat ik kan, insjallah is dat genoeg.
quote:tikal schreef op 17 november 2012 @ 23:19:

Wat ik wel opvallend vindt is dat Moslims het verschrikkelijk vinden als hun geloof wordt beledigd (bijv. met die cartoons).

Ik als (niet praktiserend) Christen kan me niet druk maken over grapjes over Jesus, of beledigingen, vloeken ed.

(vloeken doe ik zelf ook).

Ik denk dan, ok jij hebt je mening, jij moet je na je leven verantwoorden aan een iets, niet ik.

De media laten je hooguit een paar duizend moslims zien die loco worden na het publiceren van die cartoons. What about de overige één komma nogwat miljard moslims die hun schouders erbij ophalen en verder gaan met hun leven? Zo'n uitspraak kun je helemaal niet doen. Je laat je misleiden door de media.

quote:En moeders .... Ze zijn in de moslimcultuur heilig?Niet heilig, maar bekleden wel een voorname rol.
Ho Stop :-)

Ik heb nooit een moeder van een Moslim beledigd.

Zo zit ik niet in elkaar.

Maar het was me wel opgevallen. Dat ze verder alles doen wat het geloof verbied, maar op dat terrein, zijn ze ineens wél gelovig.
het is toch '' je moeder, je moeder, je moeder'' bij het laatste oordeel en niet ''je vader'' martyr ?
quote:Maar waag eens om hun moeder te beledigen, dan komt er kortsluiting in die koppies.

Ik heb een wedervraag:

Waarom zou je in godensnaam iemands moeder beledigen?
quote:tikal schreef op 17 november 2012 @ 23:29:

Ho Stop :-)

Ik heb nooit een moeder van een Moslim beledigd.

Zo zit ik niet in elkaar.

Maar het was me wel opgevallen. Dat ze verder alles doen wat het geloof verbied, maar op dat terrein, zijn ze ineens wél gelovig.ik zeg ook niet dat jij dat zelf doet, ik vroeg me gewoon af waarom iemand dat zou willen.
Quote: De media laten je hooguit een paar duizend moslims zien die loco worden na het publiceren van die cartoons. What about de overige één komma nogwat miljard moslims die hun schouders erbij ophalen en verder gaan met hun leven? Zo'n uitspraak kun je helemaal niet doen. Je laat je misleiden door de media.

In vergelijking met de Christenen, zijn er het er procentueel verekkes veul meer.
anoniem_50956 wijzigde dit bericht op 17-11-2012 23:33
Reden: De quote was weggevallen
% gewijzigd
quote:missy_Acy schreef op 17 november 2012 @ 23:31:

[...]

Ik heb een wedervraag:

Waarom zou je in godensnaam iemands moeder beledigen?Het gebeurd ... In mijn ogen ook vaak omdat men weet dat er fel gereageerd wordt.
wat martyr zegt klopt, er wordt een beeld neergezet en dat steekt me enorm want ook mijn kind wordt daardoor op een bepaalde manier weggezet.
Bizar. Ook best triest, uitlokking dus?
quote:tikal schreef op 17 november 2012 @ 23:32:

[...]

Het gebeurd ... In mijn ogen ook vaak omdat men weet dat er fel gereageerd wordt.

dat iets gebeurt betekent nog niet dat het ok is, zeker niet in dit geval.

er gebeurt wel meer, laat ik er nu niet over beginnen, ik wilde eindelijk naar bed.
quote:prinsesisback schreef op 17 november 2012 @ 23:28:

nog 1 antwoord dan martyr:

we eten halal, nu ja iig geen varkensvlees, heb voor bio vlees gekozen omdat plofkip sowieso niet halal is, we vieren suikerfeest en offerfeest ( met mijn familie maar goed het is iets ), ik leer hem wat ik weet, ik ga wel ooit kijken naar koranles of zoiets maar goed dat is lastig te beoordelen, ik wil hem niet naar extemistische groepen leiden, zeg maar.

ik doe wat ik kan, insjallah is dat genoeg.

Echt vet om te lezen dit...X-D

Ben je zelf moslima? Heb je geen contact met je schoonfamilie, of Islamitische vriendinnen waar je die feestdagen bij kan vieren?

Koranles is btw geen synoniem van al-qaida trainingskampen he.

PS: De juiste intentie is er iig. Je bent sowieso al een eind op weg.
quote:prinsesisback schreef op 17 november 2012 @ 23:34:

[...]

dat iets gebeurt betekent nog niet dat het ok is.Ik bedoelde meer: alles wordt door sommige jongeren aan hun laars gelapt (gij zult niet ... enz) en lappen ze dus hun geloof aan hun laars, maar o wee als je aan hun moeder of familie komt, zijn ze ineens wel gelovig?
quote:tikal schreef op 17 november 2012 @ 23:37:

[...]

Ik bedoelde meer: alles wordt door sommige jongeren aan hun laars gelapt (gij zult niet ... enz) en lappen ze dus hun geloof aan hun laars, maar o wee als je aan hun moeder of familie komt, zijn ze ineens wel gelovig?je kunt je moeder ook eren omdat je ergens toch nog fatsoen in je donder hebt, ondanks bepaald gedrag.
Nou, tikal. Ik ben niet gelovig. Maar als iemand aan mijn familie komt of m'n moeder durft te beledigen dan ga ik ook over de rooie.
quote:martyr schreef op 17 november 2012 @ 23:37:

[...]

Echt vet om te lezen dit...X-D

Ben je zelf moslima? Heb je geen contact met je schoonfamilie, of Islamitische vriendinnen waar je die feestdagen bij kan vieren?

Koranles is btw geen synoniem van al-qaida trainingskampen he.

PS: De juiste intentie is er iig. Je bent sowieso al een eind op weg.

ja ik ben wel een liberale moslima, dat durf ik wel te zeggen.

ik ken wel mensen maar ik ben te verlegen mezelf uit te nodigen cq daarop aan te sturen, dan liever zoals ik het doe, het is toch iets. schoonfamilie zoekt geen contact meer, al jaren niet, weet ook niet precies waarom, ga er zelf niet meer achteraan.

dat weet ik, ik ben gewoon voorzichtig, ik zal het mijn kennissen eens vragen, die zijn ook redelijke mensen, die kunnen vast wel iets aanraden.

ik mag hopen dat mijn weg enigszins goed is, mijn zoon is nu 11, ik wil wel dat ie een goede man wordt later.
quote:prinsesisback schreef op 17 november 2012 @ 23:39:

[...]

je kunt je moeder ook eren omdat je ergens toch nog fatsoen in je donder hebt, ondanks bepaald gedrag.

Ik kom niet goed door merk ik, ik bedoel meer dat ze op dat moment teruggrijpen op hun geloof, terwijl ze daarvoor alles deden wat het geloof verbood.

Overigens werk ik bij de Sociale dienst, op de jongeren afdeling, met nogal wat ontspoorde jongeren, met strafblad en als ik ze dan vraag: maar waarom ben je dan door het lint gegaan, is het vaak gehoorde antwoord, een belediging naar moeder of het geloof.
quote:prinsesisback schreef op 17 november 2012 @ 23:30:

het is toch '' je moeder, je moeder, je moeder'' bij het laatste oordeel en niet ''je vader'' martyr ?

Klopt bijna...

In één van de Hadiths wordt de profeet gevraagd door een man voor wie hij het meeste respect moet hebben. De profeet antwoordde hierop met 'je moeder, dan je moeder, en dan je moeder, en dan je vader'. (weet het niet letterlijk meer uit m'n hoofd, maar het was zoiets iig)
het geloof zit er eenmaal diep in, tikal, ook bij de meest losgeslagen figuren.

ik snap je overigens best wel, ik ken ook zulke figuren, ik zie het alleen wat welwillender, ik hoef ze ook niet aan het werk te zetten of aan de wet te houden.
quote:martyr schreef op 17 november 2012 @ 23:44:

[...]

Klopt bijna...

In één van de Hadiths wordt de profeet gevraagd door een man voor wie hij het meeste respect moet hebben. De profeet antwoordde hierop met 'je moeder, dan je moeder, en dan je moeder, en dan je vader'. (weet het niet letterlijk meer uit m'n hoofd, maar het was zoiets iig)nu ja, ik had het toch ongeveer bij het rechte eind.
quote:missy_Acy schreef op 17 november 2012 @ 23:39:

Nou, tikal. Ik ben niet gelovig. Maar als iemand aan mijn familie komt of m'n moeder durft te beledigen dan ga ik ook over de rooie.

Hangt er vanaf wie het zegt...

En hoe het gezegd wordt.

Als mijn klanten het zeggen (sociale dienst) trek ik mijn schouders op, want vaak ik het niet persoonlijk bedoeld, maar zijn ze pissig op mijn actie op hun eigen daden.

Ik ben niet snel kwaad te krijgen :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven