Het nieuwe forum is live! (Mededelingen bugs)

11-05-2017 17:02 3096 berichten
Alle reacties Link kopieren

Update 15-5-2017 14:48 uur

Beste forummers,

Afgelopen weekend ontstond er commotie, over het feit dat er werd aangegeven door een aantal forummers dat zij in konden loggen op en gebruikersaccount met een niet-kloppend wachtwoord.

Uiteraard hebben wij aan deze melding(en) afgelopen weekend de hoogste prioriteit gegeven. Wij kunnen jullie met zekerheid meedelen dat het niet mogelijk is om in te loggen met een ander wachtwoord dan hetgeen dat gekoppeld is aan het desbetreffende account.

We nemen contact op met de betreffende gebruikers om het bovenstaande toe te lichten. Er is dus geen enkele reden om je zorgen te maken om de privacy van je account. De waarborging hiervan is onze nummer één prioriteit.

Mochten er n.a.v. bovenstaand bericht nog vragen zijn, stel deze dan gerust per mail: forum@viva.nl.




Hi Forummers,

We zijn weer live! Met een vernieuwd forum. Wat vinden jullie ervan? Zoals jullie zien is het design helemaal vernieuwd. Maar ook aan de achterkant van het forum is er veel verbeterd. Omdat we een nieuw systeem hebben moet je bij je eerste bezoek op het vernieuwde forum opnieuw inloggen. Verder zullen sommige dingen anders werken/eruit zien dan je gewend bent. Lees de veranderingen hieronder eerst door, alvorens je een reactie plaatst binnen dit topic. Wellicht staat je vraag er al tussen.


Wat is er nieuw?
  • Je kunt je persoonlijke overzicht op de homepage aanpassen. Heb je bijvoorbeeld in een topic gereageerd maar wil je dit topic niet in je overzicht? Dan kun je deze hier verwijderen. Ook je bookmarks, geopende topics en favorieten kun je hier aanpassen.
  • We hebben een aantal nieuwe smileys toegevoegd
  • Op veler verzoek, gaat er een nieuwe pijler live: Sport!
  • Het is niet meer nodig om plaatjesplakrechten aan te vragen. Zodra je de 200 reacties hebt bereikt krijg je deze rechten automatisch.
  • Bij je privé berichten vind je nu de map postvak uit. Hierin komen berichten die je verstuurd hebt maar nog niet gelezen zijn door degene aan wie je ze hebt verstuurd.
  • In ieder topic heeft niet alleen de OP van het topic een grijze kleur. Ook als hij/zij later in het topic nog eens reageert, krijgt zijn/haar reactie dezelfde grijze kleur. Zo zijn reacties van de topic opener gemakkelijk te herkennen.
  • Er is maar één melding nodig om een stafje in behandeling te nemen. Als je een bericht wilt staffen dat bij ons al bekend is, zal je hier een melding over krijgen.
  • Je kunt nu ook privéberichten staffen. Je geeft de moderators hiermee direct toegang om je privéberichten te bekijken.
Het forum is gebouwd op vernieuwde forumsoftware. In deze software zijn een aantal functionaliteiten anders, dan je voorheen gewend was. Zo kun je bijvoorbeeld geen pijlers meer blokkeren binnen je voorkeuren. Mocht je een pijler toch héél graag uit willen schakelen, stuur dan een mailtje met je verzoek naar communitymanager@viva.nl, dan passen wij dit voor je aan. Daarnaast is het aantal reacties en de volgorde van de reacties algemeen ingesteld.

Heb je vragen over het nieuwe forum, kun je iets niet vinden of wil je een bug melden? Dat kan! Mail dan naar forum@viva.nl of meld het hieronder.

Check wel eerst even of je bug misschien al is gemeld. Als dat het geval is, is het niet nodig om de bug te melden.
  • Nog niet alle smileys zijn te zien (opgelost)
  • Als je een enter gebruikt in je bericht, zie je deze niet altijd
  • Op dit moment zijn er nog 10 berichten per pagina, dit worden er 25 (opgelost)
  • Je eigen avatar is nog niet te zien in je overzichtspagina
  • Oude bookmarks zijn nu niet terug te zien
  • Diverse inlogproblemen (opgelost, ondervind je toch nog problemen met inloggen, mail dan naar forum@viva.nl)
  • Forummers die Firefox gebruiken posten posts dubbel
  • In enkele pijlers kon je een bericht plaatsen zonder in te loggen (opgelost)
  • Plaatjesplakrechten werkt niet bij iedereen naar behoren
  • De knop ‘alle reacties’ werkt niet
  • De knop ‘terug naar boven’ is er niet/werkt niet in Internet Explorer en Firefox
  • De knop 'direct naar beneden' is er niet.
  • Nieuwe topics hebben nu een geopend datum van 47 jaar geleden
  • Na het posten van een bericht direct weer terugkeren naar het betreffende bericht
  • Het aanpassen van de bericht-volgorde is nog niet mogelijk.
  • Sommige PB's ontbreken.
  • Inlogproblemen op mobiel
  • Plotselinge bookmarking van berichten
  • Berichten worden dubbel geplaatst
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 12-05-2017 18:44
30.12% gewijzigd
MarindaH schreef:
11-05-2017 22:50

Ff testen?
De leesbaarheid is iig abominabel zo.

Edit: ik probeer het even met een quote.

Zo, ik ben op de laatste pagina, even kijken of ik kan reageren.

Worden jullie betaald per klik ofzo? Ik klik me suf van pagina naar pagina. 25 reacties is echt te weinig hoor (10 is absurd), ik had ze ook op 50 staan.

En de laatste reactie/pagina, dat moet echt terug! Echt, ik voorspel een hoop rsi door dat moeten klikken!

5
[/quote]
[/quote]

Oeps, dat ging fout. Regaeren zonder te quoten gaat idd niet. ALthans, hij is al 13 minuten bezig.
MoirenPhae schreef:
11-05-2017 22:49
Het is verschrikkelijk.
Wat een ellende. Meer woorden maak ik er niet aan vuil...
MoirenPhae schreef:
11-05-2017 22:49
Het is verschrikkelijk.
Wat een ellende. Meer woorden maak ik er niet aan vuil...
S-Groot schreef:
11-05-2017 22:51
Op laptop werkt dit wel (bladeren door de lijst nieuwe topics).
Het is maar een klein lijstje.
Op het oude forum zag je veel meer topics.

Serieus? De goedkope standaard kutsmileys van elke gratis forumhost?
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
11-05-2017 22:51
Ik vind het mooi geworden! En dat je topics uit je lijst kan halen is inderdaad een verademing

Maar overall: mooi!!
kijken of ik zo kan reageren

Klopt het dat de op van dit topic eerst langer was? daar stond ook in dat je geen pijlers meer kon blokken?

En is er een speciale reden dat je de op weer kan quoten? daar is toch juist veel gedoe over (geweest)

Bug: op mijn mobiel zie ik dat een langer bericht schrijven niet echt mogelijk is. Ik die inmiddels niet meer wat ik typ want ik zie de tekst door de symbolen staan.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik lees meermaals geklaag over de smileys: lees even onderin de OP, daar staat dat ze weer terugkomen.


Hé, quotetags in het reactieveld, yeah!! En het smilieveld kan geopend en gesloten worden!!! Ik had om beide functies gevraagd, leuk om ze terug te zien.


    Je kunt nu ook privéberichten staffen. Je geeft de moderators hiermee direct toegang om je privéberichten te bekijken
    Toegang tot ál je privéberichten of alleen het privébericht wat je gestaft hebt?


    - En ik zou erg graag weer 50 berichten per pagina hebben.

    • - Als ik op een topic klik kom ik elke keer weer op de eerste pagina uit. Ik had begrepen dat er nu juist de functionaliteit in zou zitten dat je bij het aanklikken van een topic automatisch naar de eerste nieuwe post (sinds de laatste keer dat je gelezen hebt) springt. Maar dat werkt dus nog niet, hopelijk komt dat snel goed.

      • - Als je iemand quote kun je niet op voorbeeld klikken, enkel op submit.

        - Als ik onderin het typveld typ dan danst het typveld (echt héél irritant (desktop firefox)
    s-groot wijzigde dit bericht op 11-05-2017 23:02
    9.78% gewijzigd
    Ditto schreef:
    11-05-2017 22:53

    Wat een ellende. Meer woorden maak ik er niet aan vuil...
    Ik kom ook later wel weer terug. Zo is het niet te forummen!

    En de naar beneden knop. Aaargh!

    Overigens ziet het er wel mooi uit hoor, nu alleen de functionaliteit nog.
    IBIopviva schreef:
    11-05-2017 22:54
    kijken of ik zo kan reageren

    Klopt het dat de op van dit topic eerst langer was? daar stond ook in dat je geen pijlers meer kon blokken?

    En is er een speciale reden dat je de op weer kan quoten? daar is toch juist veel gedoe over (geweest)

    Bug: op mijn mobiel zie ik dat een langer bericht schrijven niet echt mogelijk is. Ik die inmiddels niet meer wat ik typ want ik zie de tekst door de symbolen staan.
    Mijn menubalk is verdwenen,

    (Sorry, ik heb een quote nodig om te kunnen posten)
    Alle reacties Link kopieren
    Als ik een bookmark maak en deze aanklik, dan word ik uitgelogd en kom ik op de startpagina terecht...

    Is het mogelijk om de pijlers op een logische (=alfabetische) volgorde te plaatsen? Dit is zo ontzettend willekeurig...
    S-Groot schreef:
    11-05-2017 22:51
    Op laptop werkt dit wel (bladeren door de lijst nieuwe topics).
    Het is maar een klein lijstje.
    Op het oude forum zag je veel meer topics.

    Serieus? De goedkope standaard kutsmileys van elke gratis forumhost?
    Alle reacties Link kopieren
    Filee___ schreef:
    11-05-2017 22:56
    Mijn menubalk is verdwenen,

    (Sorry, ik heb een quote nodig om te kunnen posten)
    Ik ga het ook op deze manier proberen. Test test test.
    Alle reacties Link kopieren
    MoirenPhae schreef:
    11-05-2017 22:53
    Het is maar een klein lijstje.
    Op het oude forum zag je veel meer topics.

    Serieus? De goedkope standaard kutsmileys van elke gratis forumhost?
    Ja nostalgisch he? ik heb de oude mr.green ECHT gemist hoor.
    Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
    AeonOfWinter schreef:
    11-05-2017 22:16
    Whoohoo, het kost me maar 10 minuten om 1 post te plaatsen. :')
    Ik ben al bezig vanaf 20.30 uur. :-(
    Bloes schreef:
    11-05-2017 22:59
    Ik ben al bezig vanaf 20.30 uur. :-(
    Hoera!
    Luna_ schreef:
    11-05-2017 22:52
    Misbruikquote.

    Je kunt op 'hoofdscherm' wijzig klikken en dan op vuilnisbakje als je topics uit je lijst wilt. Verder worden hier veel vragen gesteld waar in OP antwoord op gegeven is.


    @Enn: je kunt gewoon op het meest rechtse cijfer bij aantal pagina's klikken om nieuwste reacties te zien.echt een probleem is dat ik nu niet zie wat ik type, omdat het typevak niet meescrollt. Ik type op telefoon in chrome.

    Wat is iedereen conservatief :P

    Luna, op het startscherm kan ik niet doorklikken naar de laatste post. Laptop hier. Niet uit conservatisme, maar vanwege een beginnende scrollduim. *bloos*
    anoniem_331499 wijzigde dit bericht op 11-05-2017 23:01
    0.30% gewijzigd
    .
    anoniem_331499 wijzigde dit bericht op 11-05-2017 23:01
    Reden: dubbel
    99.85% gewijzigd
    Alle reacties Link kopieren
    - Waarom heb ik op mijn mobiel geen mogelijkheid om nieuwe topics te bekijken maar alleen de pijlers? Dat wil ik helemaal niet, ik wil gewoon een lijst van de nieuwe zien zoals ook op de pc/laptop kan
    - Reageren lukt amper, blijft hangen op 'bezig met plaatsen'
    - Site is niet voooruittt te branden zeg.
    [/quote]

    Dat inderdaad
    I'm still standing
    Bloes schreef:
    11-05-2017 22:59
    Ik ben al bezig vanaf 20.30 uur. :-(
    Ik kon pas rond 22.15 weer op het forum.
    AeonOfWinter schreef:
    11-05-2017 22:58
    Ja nostalgisch he? ik heb de oude mr.green ECHT gemist hoor.
    _Beeldig_ schreef:
    11-05-2017 23:00
    .
    Waarom staat reden in het Engels?
    AeonOfWinter schreef:
    11-05-2017 22:58
    Ja nostalgisch he? ik heb de oude mr.green ECHT gemist hoor.
    Wie niet!
    _Beeldig_ schreef:
    11-05-2017 23:00
    .
    Waarom staat reden in het Engels?
    Alle reacties Link kopieren
    AeonOfWinter schreef:
    11-05-2017 22:58
    Ja nostalgisch he? ik heb de oude mr.green ECHT gemist hoor.
    Ik probeer al 10x te posten dat de oude smileys weer terugkomen, maar ik krijg steeds de melding dat ik niet zo snel na een post een nieuwe post mag plaatsen. Maar mijn post wordt helemaal niet geplaatst!
    elein schreef:
    11-05-2017 22:51
    Ik vind het mooi geworden! En dat je topics uit je lijst kan halen is inderdaad een verademing. Ach en dat het nog wat glitchy is snap ik ook wel, dat was de vorige keer ook zo en dat komt ook wel weer goed.

    Wel ook hier liever meer reacties mogelijk per pagina, en ik vind de smileys niet zo mooi, maar las ik nou dat die oude (ook?) terugkomen? Dat zou wel mooi zijn, ik mis de Maaike Hartjes smileys!! Of misschien kan ik ze niet zien, de helft is zo'n stuk plaatje voor zover ik het nu kan zien...

    Maar overall: mooi!!
    Ik vind het en niet mooi en het werkt niet en alles wat wel handig was is eruit gesloopt.
    Vreselijk.
    Alle reacties Link kopieren
    Hoe kan je Uitloggen? Ik kan het niet vinden.

    Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
    Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

    Terug naar boven