Het nieuwe forum is live! (Mededelingen bugs)

11-05-2017 17:02 3096 berichten
Alle reacties Link kopieren

Update 15-5-2017 14:48 uur

Beste forummers,

Afgelopen weekend ontstond er commotie, over het feit dat er werd aangegeven door een aantal forummers dat zij in konden loggen op en gebruikersaccount met een niet-kloppend wachtwoord.

Uiteraard hebben wij aan deze melding(en) afgelopen weekend de hoogste prioriteit gegeven. Wij kunnen jullie met zekerheid meedelen dat het niet mogelijk is om in te loggen met een ander wachtwoord dan hetgeen dat gekoppeld is aan het desbetreffende account.

We nemen contact op met de betreffende gebruikers om het bovenstaande toe te lichten. Er is dus geen enkele reden om je zorgen te maken om de privacy van je account. De waarborging hiervan is onze nummer één prioriteit.

Mochten er n.a.v. bovenstaand bericht nog vragen zijn, stel deze dan gerust per mail: forum@viva.nl.




Hi Forummers,

We zijn weer live! Met een vernieuwd forum. Wat vinden jullie ervan? Zoals jullie zien is het design helemaal vernieuwd. Maar ook aan de achterkant van het forum is er veel verbeterd. Omdat we een nieuw systeem hebben moet je bij je eerste bezoek op het vernieuwde forum opnieuw inloggen. Verder zullen sommige dingen anders werken/eruit zien dan je gewend bent. Lees de veranderingen hieronder eerst door, alvorens je een reactie plaatst binnen dit topic. Wellicht staat je vraag er al tussen.


Wat is er nieuw?
  • Je kunt je persoonlijke overzicht op de homepage aanpassen. Heb je bijvoorbeeld in een topic gereageerd maar wil je dit topic niet in je overzicht? Dan kun je deze hier verwijderen. Ook je bookmarks, geopende topics en favorieten kun je hier aanpassen.
  • We hebben een aantal nieuwe smileys toegevoegd
  • Op veler verzoek, gaat er een nieuwe pijler live: Sport!
  • Het is niet meer nodig om plaatjesplakrechten aan te vragen. Zodra je de 200 reacties hebt bereikt krijg je deze rechten automatisch.
  • Bij je privé berichten vind je nu de map postvak uit. Hierin komen berichten die je verstuurd hebt maar nog niet gelezen zijn door degene aan wie je ze hebt verstuurd.
  • In ieder topic heeft niet alleen de OP van het topic een grijze kleur. Ook als hij/zij later in het topic nog eens reageert, krijgt zijn/haar reactie dezelfde grijze kleur. Zo zijn reacties van de topic opener gemakkelijk te herkennen.
  • Er is maar één melding nodig om een stafje in behandeling te nemen. Als je een bericht wilt staffen dat bij ons al bekend is, zal je hier een melding over krijgen.
  • Je kunt nu ook privéberichten staffen. Je geeft de moderators hiermee direct toegang om je privéberichten te bekijken.
Het forum is gebouwd op vernieuwde forumsoftware. In deze software zijn een aantal functionaliteiten anders, dan je voorheen gewend was. Zo kun je bijvoorbeeld geen pijlers meer blokkeren binnen je voorkeuren. Mocht je een pijler toch héél graag uit willen schakelen, stuur dan een mailtje met je verzoek naar communitymanager@viva.nl, dan passen wij dit voor je aan. Daarnaast is het aantal reacties en de volgorde van de reacties algemeen ingesteld.

Heb je vragen over het nieuwe forum, kun je iets niet vinden of wil je een bug melden? Dat kan! Mail dan naar forum@viva.nl of meld het hieronder.

Check wel eerst even of je bug misschien al is gemeld. Als dat het geval is, is het niet nodig om de bug te melden.
  • Nog niet alle smileys zijn te zien (opgelost)
  • Als je een enter gebruikt in je bericht, zie je deze niet altijd
  • Op dit moment zijn er nog 10 berichten per pagina, dit worden er 25 (opgelost)
  • Je eigen avatar is nog niet te zien in je overzichtspagina
  • Oude bookmarks zijn nu niet terug te zien
  • Diverse inlogproblemen (opgelost, ondervind je toch nog problemen met inloggen, mail dan naar forum@viva.nl)
  • Forummers die Firefox gebruiken posten posts dubbel
  • In enkele pijlers kon je een bericht plaatsen zonder in te loggen (opgelost)
  • Plaatjesplakrechten werkt niet bij iedereen naar behoren
  • De knop ‘alle reacties’ werkt niet
  • De knop ‘terug naar boven’ is er niet/werkt niet in Internet Explorer en Firefox
  • De knop 'direct naar beneden' is er niet.
  • Nieuwe topics hebben nu een geopend datum van 47 jaar geleden
  • Na het posten van een bericht direct weer terugkeren naar het betreffende bericht
  • Het aanpassen van de bericht-volgorde is nog niet mogelijk.
  • Sommige PB's ontbreken.
  • Inlogproblemen op mobiel
  • Plotselinge bookmarking van berichten
  • Berichten worden dubbel geplaatst
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 12-05-2017 18:44
30.12% gewijzigd
Ik had zo gehoopt dat je eindelijk eens terecht zou komen bij je laatst gelezen reactie, als je op het laatste bericht zou klikken. En dat je helemaal niet op dat laatste bericht kunt klikken op de homepage, komt dat nog?

Wel fijn dat jullie zo hard gewerkt hebben om het forum weer online te krijgen!

Oh, plaatsen doet 'ie bij mij ook niet... Zesde poging...
Maaique schreef:
11-05-2017 22:20
Ik misbruik jouw post even omdat je blijkbaar alleen kan posten als je quote? Lol

- Waarom heb ik op mijn mobiel geen mogelijkheid om nieuwe topics te bekijken maar alleen de pijlers? Dat wil ik helemaal niet, ik wil gewoon een lijst van de nieuwe zien zoals ook op de pc/laptop kan
- Reageren lukt amper, blijft hangen op 'bezig met plaatsen'
- Site is niet voooruittt te branden zeg.
Ik kan inderdaad alleen posten als ik quote....

Ik mis het oude forum inclusief de smileys nu al.
Waarom krijg ik meldingen dat iemand me quote?

Totaal onzinnig en irritant.
Ik had bad gateway 502
Even wat smileys uitproberen...
:facepalm: :76-Free-Cute-Cartoon-Monkey-2000: :frusty: :gift_with_a_bow: :kneel:
Laat maar. Ik kom morgen wel weer eens kijken. Of overmorgen.
Uh, hebben ze die smileys niet juist weggehaald omdat iedereen aan het zeuren was dat zoveel smileys nergens op sloegen en bepaalde personen steeds enkel reageerden met een stomme smiley en zo? Volgens mij hebben ze hiermee juist gedaan wat velen vroegen. Al moet ik zeggen dat ik het zelf ook jammer vind.

Verder stop ik er ook mee voor vandaag, de boel loopt constant vast en steeds die foutmeldingen... Misschien omdat iedereen nu tegelijk op het forum wil of zo? Hoe dan ook probeer ik het morgen nog wel een keer.
De layout vind ik vooralsnog oké.
Dat de posts van de TO in grijs komt te staan is ook handig.

Maar ik mis:
- hoe je meteen naar de laatste pagina/laatste bericht van een topic kan gaan
- de meteen-naar-beneden-knop

Verder gaat er nog ea mis, maar ik hoop dat dat opgelost wordt?
Ik zie maar een zeer beperkt aantal smileys.
Als ik een voorbeeld van mijn reactie wil, schiet ik naar bovenaan de pagina. Geen voorbeeld te zien dus.
Alle reacties Link kopieren
* vaak error 502: bad gateway
* ik kan niet op 'nieuwe topics' en 'actieve topics' klikken op overzichtspagina
* performance erg slecht, homepage en topics laden na ongeveer 30 seconden
* reacties worden niet geplaatst, blijft staan op iets van 'bezig met plaatsen'. Enige oplossing is pagina opnieuw laden (= 30 seconden wachten) en opnieuw proberen.
* merk ik nu: als je lange berichten typt, dan scrollen het bericht niet mee naar onder, ik zie dus niet wat ik type totdat ik handmatig naar beneden scroll.

Ik forum mobiel, Android, browser van Android.
Oh, alle enters weg. Wat stom.
Wordt dat nog opgelost?
Waar kan ik bepaalde pijlers weer blokkeren en ik zie ook nergens de optie op de topics uit mijn reactielijst te verwijderen zoals wel word aangegeven in de OP, kijk ik daar overheen?

Ow en graag gewoon weer 50 berichten per pagina en de optie om altijd meteen naar laatste reactie te gaan in elk topic.
Zanahoria schreef:
11-05-2017 22:27
* vaak error 502: bad gateway
* ik kan niet op 'nieuwe topics' en 'actieve topics' klikken op overzichtspagina
* performance erg slecht, homepage en topics laden na ongeveer 30 seconden
* reacties worden niet geplaatst, blijft staan op iets van 'bezig met plaatsen'. Enige oplossing is pagina opnieuw laden (= 30 seconden wachten) en opnieuw proberen.
* merk ik nu: als je lange berichten typt, dan scrollen het bericht niet mee naar onder, ik zie dus niet wat ik type totdat ik handmatig naar beneden scroll.

Ik forum mobiel, Android, browser van Android.
Hier constant error 503, 504 en 505

Zowel android als op windows.
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
11-05-2017 22:20
Ik misbruik jouw post even omdat je blijkbaar alleen kan posten als je quote? Lol

- Waarom heb ik op mijn mobiel geen mogelijkheid om nieuwe topics te bekijken maar alleen de pijlers? Dat wil ik helemaal niet, ik wil gewoon een lijst van de nieuwe zien zoals ook op de pc/laptop kan
- Reageren lukt amper, blijft hangen op 'bezig met plaatsen'
- Site is niet voooruittt te branden zeg.
Kan wel, boven gereageerd staan tabbladen: voor jou, nieuwe topics, actieve topics.

Ik moest er ook even wennen, maar het ontwerp is echt stukken beter.

- in mijn wisywig editor zie ik gewoon witregels tussen de gequote tekst en mijn bericht, maar dit is weg nadat ik het geplaatst heb. Dan zijn alle regels op elkaar geplakt... zou leesbaarder zijn als er toch een beetje ruimte tussen zat. Weergave op mobiel.

Op mobiel hoef je niet perse te quoten.

- REDEN van wijzigen bericht is niet vertaald. Er staat REASON en het percentage van wijziging op een aparte regel, beetje zonde van de ruimte...
anoniem_247909 wijzigde dit bericht op 11-05-2017 22:36
Reden: Toevoeging
22.71% gewijzigd
www.sayswho.nl - het NIEUWE forum - Says who? Says you!
_Beeldig_ schreef:
11-05-2017 22:21
Ik had zo gehoopt dat je eindelijk eens terecht zou komen bij je laatst gelezen reactie, als je op het laatste bericht zou klikken. En dat je helemaal niet op dat laatste bericht kunt klikken op de homepage, komt dat nog?

Wel fijn dat jullie zo hard gewerkt hebben om het forum weer online te krijgen!

Oh, plaatsen doet 'ie bij mij ook niet... Zesde poging...
Volgens mij kun je alleen plaatsen in een quote van iemand, even testen
Alle reacties Link kopieren
Kirikou schreef:
11-05-2017 22:28
Oh, alle enters weg. Wat stom.
Wordt dat nog opgelost?
Even proberen of reageren na quote wel lukt.

Ik zie geen plaatjes die geplakt worden alleen de link.

En bij actief en nieuwe topics staat wel hoelang geleden de laatste reactie geplaatst is maar als ik op bijvoorbeeld de pijler overige klik staat er alleen wanneer het topic geplaatst is niet wanneer de laatste reactie was.

En de tekst verdwijnt onder de balk.

Reactie plaatsen duurt lang en lukt pas na een paar keer proberen.

Ik mis ook dat ik direct naar de laatste reactie kan
Life is like an hourglass glued to the table.
prada schreef:
11-05-2017 22:30
Volgens mij kun je alleen plaatsen in een quote van iemand, even testen
Ik kom een andere keer wel terug, wat een farce weer en dat zeg ik niet snel.
prada schreef:
11-05-2017 22:30
Volgens mij kun je alleen plaatsen in een quote van iemand, even testen
Inderdaad. Berichten plaatsen lukt alleen als je iemand quote.
AeonOfWinter schreef:
11-05-2017 22:16
Whoohoo, het kost me maar 10 minuten om 1 post te plaatsen. :')
Ook maar gequote want kan niet reageren. Bij mij zijn de pijlers foetsie. Zie alleen actieve en nieuwe topics. Kom morgen of overmorgen wel terug.
prada schreef:
11-05-2017 22:30
Volgens mij kun je alleen plaatsen in een quote van iemand, even testen

Dat heb ik geprobeerd. Dat was poging vier: toen kreeg ik niet eens een reactievenster...

Dit werkt ook niet trouwens. Poging 4
Alle reacties Link kopieren
peach1990 schreef:
11-05-2017 22:31
Even proberen of reageren na quote wel lukt.

Ik zie geen plaatjes die geplakt worden alleen de link.

En bij actief en nieuwe topics staat wel hoelang geleden de laatste reactie geplaatst is maar als ik op bijvoorbeeld de pijler overige klik staat er alleen wanneer het topic geplaatst is niet wanneer de laatste reactie was.

En de tekst verdwijnt onder de balk.

Reactie plaatsen duurt lang en lukt pas na een paar keer proberen.

Ik mis ook dat ik direct naar de laatste reactie kan
En mijn enters verdwijnen wordt 1 lange tekst aan elkaar.
Life is like an hourglass glued to the table.
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
11-05-2017 22:22
Waarom krijg ik meldingen dat iemand me quote?

Totaal onzinnig en irritant.
Aha, is dat die (1) in de adresbalk bovenaan?
Life is short. Eat dessert first.
Fee-de-Goede schreef:
11-05-2017 22:29
Waar kan ik bepaalde pijlers weer blokkeren en ik zie ook nergens de optie op de topics uit mijn reactielijst te verwijderen zoals wel word aangegeven in de OP, kijk ik daar overheen?

Ow en graag gewoon weer 50 berichten per pagina en de optie om altijd meteen naar laatste reactie te gaan in elk topic.
Volgens mij kan dat door het 'vlaggetje' aan te klikken dat bij elke post staat. Als het goed is is die roze bij de OP van een topic waarop je hebt gereageerd. Als je er dan op klikt dan wordt ie weer grijs en is 'ie volgens mij uit je lijst.
anoniem_233251 wijzigde dit bericht op 11-05-2017 22:35
0.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
11-05-2017 21:58
Ik had het ook op max staan, en ik had laatste reactie bovenaan in een topic, dat zie ik ook nergens meer.
Elke verandering is altijd op bepaalde punten een verslechtering, zo jammer is dat.
+1
Aantal berichten per pagina aan kunnen passen was het eerste wat ik weer ging opzoeken... Kan dus niet... ik had het op 50 per pagina staan en vond dat ideaal. Geen gedoe met doorklikken en laden, maar gewoon net ff relaxter lezen. Stom dat het 10 max 25 wordt... :(
Alle reacties Link kopieren
Kirikou schreef:
11-05-2017 22:26
De layout vind ik vooralsnog oké.
Dat de posts van de TO in grijs komt te staan is ook handig.

Maar ik mis:
- hoe je meteen naar de laatste pagina/laatste bericht van een topic kan gaan
- de meteen-naar-beneden-knop

Verder gaat er nog ea mis, maar ik hoop dat dat opgelost wordt?
Ik zie maar een zeer beperkt aantal smileys.
Als ik een voorbeeld van mijn reactie wil, schiet ik naar bovenaan de pagina. Geen voorbeeld te zien dus.
Kirikou, het voorbeeld is wel te zien maar dan moet je eerst weer naar beneden scrollen. Niet echt handig dus.

Ik mis heel erg het rechtstreeks aanklikken van het laatste bericht in een topic, zie geen plaatjesplakfunctie, wil de oude smileys terug en kunnen instellen dat je 50 berichten per pagina kunt zien. Scroll en klik me een ongeluk op deze manier.

En op de startpagina zie ik bij de actieve topics en nieuwe topics plaatjes en teksten door elkaar heen?
Verder vind ik het echt jammer dat de avatars kleiner zijn.
De layout is verder wel oké maar heel erg wennen.

Bericht plaatsen lukte niet, hopelijk wel via quoten. Maar dan kan je weer geen voorbeeld zien.
Pfff... het kan nou nooit gewoon eens normaal gaan hier. Ben benieuwd of het weer twee jaar gaat duren voordat alle kinderziektes opgelost zijn.
...
_Beeldig_ schreef:
11-05-2017 22:21
Ik had zo gehoopt dat je eindelijk eens terecht zou komen bij je laatst gelezen reactie, als je op het laatste bericht zou klikken. En dat je helemaal niet op dat laatste bericht kunt klikken op de homepage, komt dat nog?

Wel fijn dat jullie zo hard gewerkt hebben om het forum weer online te krijgen!

Oh, plaatsen doet 'ie bij mij ook niet... Zesde poging...

Dit hoopte ik ook heel erg. Echt een tegenvaller dit. Kan sowieso alleen posten in een quote,net als vele anderen.
Sjarel schreef:
11-05-2017 22:31
Waarom zie je in de reactielijst niet meer wie er als laatste gereageerd heeft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven