Het stamcafé VI

26-02-2016 20:32 3019 berichten
De zesde editie alweer van onze onvolprezen stamkroeg! Dit keer is het thema, op speciaal verzoek van onze Olle Grieze, Hoog. We bevinden ons in de allerhoogste Irish Pub ter wereld, gevestigd in Namche Bazaar (Nepal) op zo'n 3460 meter boven NAP.

Het uitzicht is trouwens ook niet te versmaden:

Klein stukkie lopen en je zit zomaar op zo'n 8850 meter boven NAP, dat is pas echt Hoog!

Afgezien van de locatie is er in onze kroeg gelukkig nog niks veranderd. Zuigen mag, maar alleen stof. En mocht je de aanvechting krijgen ruzie te maken, open dan lekker een eigen topic of voeg mekaar gezellig toe op FB.

Genoeg geluld, het eerste rondje is van Leo, Star, Yas en ik-zei-de-gek!
quote:Amaqanda schreef op 27 februari 2016 @ 17:04:

Ik moet eigenlijk ook koken.

Ik kan kiezen uit:

Broccoli, gebakken aardappels en maisburger

Pasta met tomatensaus (met courgette/paprika/champignons/ui/knoflook) en feta.Neem jij de broccoli maar. Die andere zit ik nu te eten (maar dan Parmezaanse kaas ipv feta)
quote:rosanna08 schreef op 27 februari 2016 @ 18:04:

koriander vind je volgens lekker of heel smerig. De mensen die het niet lekker vinden, zeggen allemaal dat het naar zeepsop smaakt. Ik vind het heerlijk, maar je moet het idd wel doseren

Dat vind ik dus.

Zeepsop.

Zepig in ieder geval.

Ook weer zo'n kruid wat ineens overal in moest. Vooral Jamie Oliver had er een handje van het te pas en te onpas te gebruiken.

Dan dacht ik, hé lekker gerecht en dan sneer hij er nog even een handje koriander overheen.

*ril*

Alleen in zeer beperkte hoeveelheid vind ik het eerbaar.
quote:Eleonora-1 schreef op 27 februari 2016 @ 17:20:

[...]

Nee, ik lust geen geitenkaas.

Ook niet na meer dan een keer proberen, of het in gerechten gebruiken.

Ik vind het niet lekker.

Echt niet.En gelukkig mag je op jouw leeftijd helemaal zelf weten wat je wel en niet lust
Alle reacties Link kopieren
Lekker koriander!!!!!!! Vooral in combi met munt en citroenrasp, als een soort gremolata maar dana nders.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Koriander
Ik vind koriander ook net zeep. En citroengras, bweugh!
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 27 februari 2016 @ 18:24:

[...]

En gelukkig mag je op jouw leeftijd helemaal zelf weten wat je wel en niet lust Zowisset.
Alle kruiden zijn smerig als je er te veel van in dondert. Ik ben absoluut geen keukenprinses, maar dat is nog wel blijven hangen.
Mijn rolmopsen zijn trouwens gearriveerd. Ik kreeg man nog net op tijd te pakken, hij stond al bij het zelfscangebeuren
Voor wie het vroegen, mijn moeder woont nu een paar jaar samen met haar vriend. Ze heeft altijd gezegd niet te willen trouwen. Toen ik rond Kerst op bezoek was, zei ze opeens tussen lippen door dat ze er over dachten om aan het einde van de zomer te gaan trouwen.

Ik moest wel hard lachen om de manier waarop ze het bracht.

Een maand geleden kreeg ik een whats-appje dat ik as maandag vrij moest houden omdat ze dan zouden trouwen. Dat kwam om redenen beter uit. (Feest is dan wel nog eind zomer)

Ik vind het leuk voor haar. Ze moet doen waar ze blij van wordt.

Ik heb nog geen idee wat ik aan moet doen! Ik heb geen geld om iets nieuws te kopen. Voor mijn moeder maakt het helemaal niet uit. Ben wel bang dat de kinderen van mijn as 'stiefvader' (leuke vent hoor!) wel erg netjes gekleed zullen zijn.
quote:Lady_Voldemort schreef op 27 februari 2016 @ 18:33:

Mijn rolmopsen zijn trouwens gearriveerd. Ik kreeg man nog net op tijd te pakken, hij stond al bij het zelfscangebeuren Als hij bij 'mijn' AH bij het zelfscangebeuren stond had je nog dik 20 minuten extra gehad om je bestelling door te geven
quote:Lady_Voldemort schreef op 27 februari 2016 @ 18:31:

Alle kruiden zijn smerig als je er te veel van in dondert. Ik ben absoluut geen keukenprinses, maar dat is nog wel blijven hangen.

Ik vind te veel van van alles en nog wat niet snel storend.

Koriander wel.

En foelie of Roosmarijn. Dat overheerst me te veel. Maar bijvoorbeeld wat te veel Kerry of paprikapoeder stoort me dan weer totaal niet.
Zelfscannen lijkt me zo handig.

Dat gehannes steeds met al je spullen in de kar zetten, dan de hele bliksemse boel op de band en daarna nog eens alles inpakken.

Gedoe.
quote:Eleonora-1 schreef op 27 februari 2016 @ 18:39:

[...]

Ik vind te veel van van alles en nog wat niet snel storend.

Koriander wel.

En foelie of Roosmarijn. Dat overheerst me te veel. Maar bijvoorbeeld wat te veel Kerry of paprikapoeder stoort me dan weer totaal niet.Kerrie gooi ik alleen maar in kerriegerechten, dus dat is inderdaad niet snel te veel. Paprikapoeder heb ik niet eens meer in huis, dat vind ik echt zo jaren zeventig.
quote:Eleonora-1 schreef op 27 februari 2016 @ 18:41:

Dat gehannes steeds met al je spullen in de kar zetten, dan de hele bliksemse boel op de band en daarna nog eens alles inpakken.

Gedoe.Is dat nog niet bij jullie?
ik vind vooral de zelfscan bij de Jumbo fijn, daar kun je ook gewoon contant betalen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 27 februari 2016 @ 18:44:

ik vind vooral de zelfscan bij de Jumbo fijn, daar kun je ook gewoon contant betalen Dat zou ik ook echt fijn vinden bij AH. Jumbo vind ik geen fijne winkel, daar kom ik liever niet. Alle voorgesneden groentemixen daar hebben als hoofdbestanddeel wortel.
quote:Lady_Voldemort schreef op 27 februari 2016 @ 18:42:

[...]

Kerrie gooi ik alleen maar in kerriegerechten, dus dat is inderdaad niet snel te veel. Paprikapoeder heb ik niet eens meer in huis, dat vind ik echt zo jaren zeventig.

Ik ben geen fan van de paprika als groente, in gerechten, warm dan.

Maar als poeder vind ik het heerlijk.

Bij mijn Kentucky fried chicken zit het ook in het kruidenkorstje.

Zalig.
quote:Eleonora-1 schreef op 27 februari 2016 @ 18:41:

Gedoe.

Geloof me, het is niks. Ik ben een paar keer mee geweest met mijn man als hij ging zelfscannen, en elke keer viel het me weer op dat hij helemaal zenuwachtig werd bij het idee dat hij iets zou kunnen vergeten. Dus om de haverklap controleerde hij de boel, echt als ik gewoon met het zooitje naar de bemande kassa was geweest was ik al lang thuis geweest. En dan waren we eindelijk klaar en dan begon de boel te loeien want man kreeg Controle, en dan moest de tas dus leeg en konden we opnieuw beginnen.

Dus doe mij die ouderwetsche lullige kassa maar hoor, met zo'n mevrouw.
Geniet van je rolmopsen LV, slim van je!
quote:rosanna08 schreef op 27 februari 2016 @ 18:44:

ik vind vooral de zelfscan bij de Jumbo fijn, daar kun je ook gewoon contant betalen

Bij mijn jumbo is geen zelfscanner.

Jammer hoor.
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 27 februari 2016 @ 18:47:

[...]

Dat zou ik ook echt fijn vinden bij AH. Jumbo vind ik geen fijne winkel, daar kom ik liever niet. Alle voorgesneden groentemixen daar hebben als hoofdbestanddeel wortel.

Voor mij is Albert Heijn te duur.

Ik ben er dól op maar de jumbo is gewoon goedkoper met veel dingen.
Of je koriander naar zeep vindt smaken heeft met een bepaald gen dat je wel of niet hebt te maken.

Ik houd ervan.
IMHO
quote:GrimbleGrumble schreef op 27 februari 2016 @ 18:55:

Of je koriander naar zeep vindt smaken heeft met een bepaald gen dat je wel of niet hebt te maken.

Ik houd ervan.Ik vind het verschrikkelijk.
Ik hou van koriander, maar ook daar moest ik echt aan wennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven