Het Stamcafé VII

09-03-2016 21:31 3008 berichten
Deel zeven alweer van ons topcafé!

Ditmaal zitten we lekker luxe in een mansion in het zuiden van Noord Amerika.

Stofzuigen mag. Graag zelfs. Anderzins zuigen graag elders. Ruzie en vetes houden we ook graag buiten de deur.

Klets mee met o.a. LV, Star, Yas en Lé!

quote:Moiren_ schreef op 16 maart 2016 @ 20:17:

De eieren van mijn ouders zijn wrs ook bevrucht, want er loopt een haan rond. Als je dezelfde dag raapt zit er echt nog geen kuiken in.Ik heb als kind Jaap Fischer moeten luisteren. Dat heeft er wel ingehakt: daarom vind ik een ei eten nog steeds behoorlijk riskant.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 16 maart 2016 @ 20:18:

[...]

Ruilen voor een wilduitbenerijgedoetje?Deal!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Nicotientje schreef op 16 maart 2016 @ 17:02:

Heb misschien wel drie jaar niet aan dikke Dennis gedacht! Aan KING wel vaker, en aan Leo vaker en aan peacy, corona, susanne suus en malle babbe en std en ob en wollstone en aan cijfernerd en Moiren en Amand en jolly en en en en en......kortsluiting. Forummers dus.een heuleboelJeuj, ik hoor bij het groepje
quote:barbaracartland schreef op 16 maart 2016 @ 20:19:

[...]

Ik heb als kind Jaap Fischer moeten luisteren. Dat heeft er wel ingehakt: daarom vind ik een ei eten nog steeds behoorlijk riskant.

Dat kolere-ei hahaha
Kan je een Hemaworst nogmaals opwarmen?
denk eens dat het een jongetje is dat je hier gaat staan bakken.

Denk eens dat het je broertje is dat zacht sist in de pan.

Denk eens dat ie verkrampt uit angst de rand probeert te pakken
quote:Star schreef op 16 maart 2016 @ 20:16:

[...]

Ja lekker!

Kipfilets in reepjes snijden (zelf even uitzoeken hoeveel je er per persoon moet hebben. Ik had aan eentje voor 2 personen genoeg, maar ik eet maar weinig). Paprika in reepjes en dan nog een keer door het midden. (Is optioneel, maar ik vind dat lekker). Ui in reepjes en 2/3 teentjes knoflook fijnhakken. Kipreepjes in een schaal en kruiden met:

0,5 tl. cayennepeper

0,5 tl. kurkuma

1,0 tl. gemberpoeder

0,5 tl. kaneel

1,0 tl. knoflookpoeder

1,0 tl. djintan

1,0 tl. ketoembar

0,5 tl. nootmuskaat

1,0 tl. paprikapoeder

1,0 tl. peterselie, gedroogd

1,0 tl. piment

1,0 tl. selderijblad, gedroogd

1,0 tl. zout

0,5 tl. zwarte peper

Ik heb overigens de knoflookpoeder eruit gehaald, want ik had al 3 teentjes. Heb het even laten staan daarna (intrekken).

Uitje aanfruiten, knoflook erbij. Kipreepjes erbij en aanbakken en dan als laatste de paprika erbij.

Mocht je nou geen zin hebben in dat mengsel hierboven, er zijn kant en klare kruidenmixjes te koop voor shoarma bij de supermarkten.
quote:Star schreef op 16 maart 2016 @ 20:20:

Kan je een Hemaworst nogmaals opwarmen?Doe ik echt al eeuwen. Nooit bedacht dat dat niet zou kunnen.
Avond Stammers

Ik zwaai even snel want mijn trouwboek is back in town en we hebben serieavond

Leo, Beterschap met Herman. Ainne, Beterschap. Hatsie, ik duim voor je.

voor iedereen.
quote:Peacy schreef op 16 maart 2016 @ 20:22:

[...]

Kipfilets in reepjes snijden (zelf even uitzoeken hoeveel je er per persoon moet hebben. Ik had aan eentje voor 2 personen genoeg, maar ik eet maar weinig). Paprika in reepjes en dan nog een keer door het midden. (Is optioneel, maar ik vind dat lekker). Ui in reepjes en 2/3 teentjes knoflook fijnhakken. Kipreepjes in een schaal en kruiden met:

0,5 tl. cayennepeper

0,5 tl. kurkuma

1,0 tl. gemberpoeder

0,5 tl. kaneel

1,0 tl. knoflookpoeder

1,0 tl. djintan

1,0 tl. ketoembar

0,5 tl. nootmuskaat

1,0 tl. paprikapoeder

1,0 tl. peterselie, gedroogd

1,0 tl. piment

1,0 tl. selderijblad, gedroogd

1,0 tl. zout

0,5 tl. zwarte peper

Ik heb overigens de knoflookpoeder eruit gehaald, want ik had al 3 teentjes. Heb het even laten staan daarna (intrekken).

Uitje aanfruiten, knoflook erbij. Kipreepjes erbij en aanbakken en dan als laatste de paprika erbij.

Mocht je nou geen zin hebben in dat mengsel hierboven, er zijn kant en klare kruidenmixjes te koop voor shoarma bij de supermarkten.Dank je!
quote:barbaracartland schreef op 16 maart 2016 @ 20:21:

Maar ee volgende dag at ik rijst

Met n jonge kip of haan
quote:Star schreef op 16 maart 2016 @ 20:17:

Hier geen green velvet cake want boter vergeten en man weigerde naar de winkel te gaan voor me. Stommerd.Stommerd. Ik heb nog wel boter
quote:barbaracartland schreef op 16 maart 2016 @ 20:21:

En dat ie dan terug in de boter glijdt, wat dan? Wat dan?

Ik rolde het zorgvuldig in een deken

en heb toen zelf twee weken liggen wachten op iets moois

Slechts verwarmd door de hoop, slecht verwarmd door een laken

tot het ei begon te kraken
quote:Moiren_ schreef op 16 maart 2016 @ 20:23:

[...]

Doe ik echt al eeuwen. Nooit bedacht dat dat niet zou kunnen.Ik heb ze nooit dus vroeg het me ineens af.
Haha het was geen jongetje dat je had willen bakken

Haha het was je broertje niet dat in de pan was gegaan

En ik had me weer voor de zoveelste keer door een kuiken laten verlakken

En de volgende dag at ik rijst

met hele jonge kip, of haan
Ik vond het zo'n raar liedje. Ik vond die hele lp doodeng, alleen de kleur al.
He, heerlijk om dat weer eens te kunnen zingen, al is het dan virtueel.

Van mijn kinderen mag het nooit, want ze vinden het zo zielig voor dat kuikentje
En als ik het nu terughoor: het was echt mooi. Jan Soldaat bijvoorbeeld, of Omdat ik van je hou

En als ik in een pesthumeur ben zing ik nog weleens 'ik zoek de rust van een kist'
Veel plezier, Save!
Life is short. Eat dessert first.
quote:Moiren_ schreef op 16 maart 2016 @ 20:23:

[...]

Doe ik echt al eeuwen. Nooit bedacht dat dat niet zou kunnen.Natuurlijk kan dat. Ik doe niet anders
quote:barbaracartland schreef op 16 maart 2016 @ 20:28:

En als ik het nu terughoor: het was echt mooi. Jan Soldaat bijvoorbeeld, of Omdat ik van je hou

En als ik in een pesthumeur ben zing ik nog weleens 'ik zoek de rust van een kist'Ik heb al die ouwe meuk van Jaap/Joop op mijn zestiende uit mijn hoofd geleerd, aan de hand van de ouwe ep-tjes van mijn moeder. En ik ken ze nog steeds allemaal, waarbij Kist inderdaad één van mijn favorieten is .
quote:yasmijn schreef op 16 maart 2016 @ 20:30:

[...]

Natuurlijk kan dat. Ik doe niet anders

Nou sorry hoor, vergeef me mijn Hemaworstonkunde

Kreeg vroeger altijd een kwart worst in zo'n zakje als ik met mijn moeder ging winkelen
quote:Star schreef op 16 maart 2016 @ 20:23:

[...]

Dank je!Alstu!
quote:Star schreef op 16 maart 2016 @ 20:33:

[...]

Nou sorry hoor, vergeef me mijn Hemaworstonkunde

Kreeg vroeger altijd een kwart worst in zo'n zakje als ik met mijn moeder ging winkelen Oh lekker he? Maar het is een halve wat je in zo'n zakje krijgt.
quote:Lady_Voldemort schreef op 16 maart 2016 @ 20:31:

[...]

Ik heb al die ouwe meuk van Jaap/Joop op mijn zestiende uit mijn hoofd geleerd, aan de hand van de ouwe ep-tjes van mijn moeder. En ik ken ze nog steeds allemaal, waarbij Kist inderdaad één van mijn favorieten is .En het is altijd toepasbaar en je hebt zo ineens een flard in je hoofd. Lang gelee gingen man en ik naar Zeeland. Voor een minivakantie. En het lag vast aan ons, maar het was zoooo saai. En ineens, in Veere natuurlijk, bedacht ik me 'Zeeeeeeland reecreeatieland'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven