Het Stamcafé VII
woensdag 16 maart 2016 om 20:19
quote:Moiren_ schreef op 16 maart 2016 @ 20:17:
De eieren van mijn ouders zijn wrs ook bevrucht, want er loopt een haan rond. Als je dezelfde dag raapt zit er echt nog geen kuiken in.Ik heb als kind Jaap Fischer moeten luisteren. Dat heeft er wel ingehakt: daarom vind ik een ei eten nog steeds behoorlijk riskant.
De eieren van mijn ouders zijn wrs ook bevrucht, want er loopt een haan rond. Als je dezelfde dag raapt zit er echt nog geen kuiken in.Ik heb als kind Jaap Fischer moeten luisteren. Dat heeft er wel ingehakt: daarom vind ik een ei eten nog steeds behoorlijk riskant.
woensdag 16 maart 2016 om 20:19
quote:Nicotientje schreef op 16 maart 2016 @ 17:02:
Heb misschien wel drie jaar niet aan dikke Dennis gedacht! Aan KING wel vaker, en aan Leo vaker en aan peacy, corona, susanne suus en malle babbe en std en ob en wollstone en aan cijfernerd en Moiren en Amand en jolly en en en en en......kortsluiting. Forummers dus.een heuleboelJeuj, ik hoor bij het groepje
Heb misschien wel drie jaar niet aan dikke Dennis gedacht! Aan KING wel vaker, en aan Leo vaker en aan peacy, corona, susanne suus en malle babbe en std en ob en wollstone en aan cijfernerd en Moiren en Amand en jolly en en en en en......kortsluiting. Forummers dus.een heuleboelJeuj, ik hoor bij het groepje
woensdag 16 maart 2016 om 20:20
woensdag 16 maart 2016 om 20:22
quote:Star schreef op 16 maart 2016 @ 20:16:
[...]
Ja lekker!
Kipfilets in reepjes snijden (zelf even uitzoeken hoeveel je er per persoon moet hebben. Ik had aan eentje voor 2 personen genoeg, maar ik eet maar weinig). Paprika in reepjes en dan nog een keer door het midden. (Is optioneel, maar ik vind dat lekker). Ui in reepjes en 2/3 teentjes knoflook fijnhakken. Kipreepjes in een schaal en kruiden met:
0,5 tl. cayennepeper
0,5 tl. kurkuma
1,0 tl. gemberpoeder
0,5 tl. kaneel
1,0 tl. knoflookpoeder
1,0 tl. djintan
1,0 tl. ketoembar
0,5 tl. nootmuskaat
1,0 tl. paprikapoeder
1,0 tl. peterselie, gedroogd
1,0 tl. piment
1,0 tl. selderijblad, gedroogd
1,0 tl. zout
0,5 tl. zwarte peper
Ik heb overigens de knoflookpoeder eruit gehaald, want ik had al 3 teentjes. Heb het even laten staan daarna (intrekken).
Uitje aanfruiten, knoflook erbij. Kipreepjes erbij en aanbakken en dan als laatste de paprika erbij.
Mocht je nou geen zin hebben in dat mengsel hierboven, er zijn kant en klare kruidenmixjes te koop voor shoarma bij de supermarkten.
[...]
Ja lekker!
Kipfilets in reepjes snijden (zelf even uitzoeken hoeveel je er per persoon moet hebben. Ik had aan eentje voor 2 personen genoeg, maar ik eet maar weinig). Paprika in reepjes en dan nog een keer door het midden. (Is optioneel, maar ik vind dat lekker). Ui in reepjes en 2/3 teentjes knoflook fijnhakken. Kipreepjes in een schaal en kruiden met:
0,5 tl. cayennepeper
0,5 tl. kurkuma
1,0 tl. gemberpoeder
0,5 tl. kaneel
1,0 tl. knoflookpoeder
1,0 tl. djintan
1,0 tl. ketoembar
0,5 tl. nootmuskaat
1,0 tl. paprikapoeder
1,0 tl. piment
1,0 tl. zout
0,5 tl. zwarte peper
Ik heb overigens de knoflookpoeder eruit gehaald, want ik had al 3 teentjes. Heb het even laten staan daarna (intrekken).
Uitje aanfruiten, knoflook erbij. Kipreepjes erbij en aanbakken en dan als laatste de paprika erbij.
Mocht je nou geen zin hebben in dat mengsel hierboven, er zijn kant en klare kruidenmixjes te koop voor shoarma bij de supermarkten.
woensdag 16 maart 2016 om 20:23
quote:Peacy schreef op 16 maart 2016 @ 20:22:
[...]
0,5 tl. cayennepeper
0,5 tl. kurkuma
1,0 tl. gemberpoeder
0,5 tl. kaneel
1,0 tl. knoflookpoeder
1,0 tl. djintan
1,0 tl. ketoembar
0,5 tl. nootmuskaat
1,0 tl. paprikapoeder
1,0 tl. piment
1,0 tl. zout
0,5 tl. zwarte peper
Mocht je nou geen zin hebben in dat mengsel hierboven, er zijn kant en klare kruidenmixjes te koop voor shoarma bij de supermarkten.Dank je!
[...]
0,5 tl. cayennepeper
0,5 tl. kurkuma
1,0 tl. gemberpoeder
0,5 tl. kaneel
1,0 tl. knoflookpoeder
1,0 tl. djintan
1,0 tl. ketoembar
0,5 tl. nootmuskaat
1,0 tl. paprikapoeder
1,0 tl. piment
1,0 tl. zout
0,5 tl. zwarte peper
Mocht je nou geen zin hebben in dat mengsel hierboven, er zijn kant en klare kruidenmixjes te koop voor shoarma bij de supermarkten.Dank je!
woensdag 16 maart 2016 om 20:23
quote:barbaracartland schreef op 16 maart 2016 @ 20:21:
denk eens dat het een jongetje is dat je hier gaat staan bakken.
Denk eens dat het je broertje is dat zacht sist in de pan.
Denk eens dat ie verkrampt uit angst de rand probeert te pakken
Maar ee volgende dag at ik rijst
Met n jonge kip of haan
Maar ee volgende dag at ik rijst
Met n jonge kip of haan
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
woensdag 16 maart 2016 om 20:24
quote:barbaracartland schreef op 16 maart 2016 @ 20:21:
En dat ie dan terug in de boter glijdt, wat dan? Wat dan?
Ik rolde het zorgvuldig in een deken
en heb toen zelf twee weken liggen wachten op iets moois
Slechts verwarmd door de hoop, slecht verwarmd door een laken
tot het ei begon te kraken
En dat ie dan terug in de boter glijdt, wat dan? Wat dan?
Ik rolde het zorgvuldig in een deken
en heb toen zelf twee weken liggen wachten op iets moois
Slechts verwarmd door de hoop, slecht verwarmd door een laken
tot het ei begon te kraken
woensdag 16 maart 2016 om 20:31
quote:barbaracartland schreef op 16 maart 2016 @ 20:28:
En als ik het nu terughoor: het was echt mooi. Jan Soldaat bijvoorbeeld, of Omdat ik van je hou
En als ik in een pesthumeur ben zing ik nog weleens 'ik zoek de rust van een kist'Ik heb al die ouwe meuk van Jaap/Joop op mijn zestiende uit mijn hoofd geleerd, aan de hand van de ouwe ep-tjes van mijn moeder. En ik ken ze nog steeds allemaal, waarbij Kist inderdaad één van mijn favorieten is .
En als ik het nu terughoor: het was echt mooi. Jan Soldaat bijvoorbeeld, of Omdat ik van je hou
En als ik in een pesthumeur ben zing ik nog weleens 'ik zoek de rust van een kist'Ik heb al die ouwe meuk van Jaap/Joop op mijn zestiende uit mijn hoofd geleerd, aan de hand van de ouwe ep-tjes van mijn moeder. En ik ken ze nog steeds allemaal, waarbij Kist inderdaad één van mijn favorieten is .
woensdag 16 maart 2016 om 20:35
quote:Lady_Voldemort schreef op 16 maart 2016 @ 20:31:
[...]
Ik heb al die ouwe meuk van Jaap/Joop op mijn zestiende uit mijn hoofd geleerd, aan de hand van de ouwe ep-tjes van mijn moeder. En ik ken ze nog steeds allemaal, waarbij Kist inderdaad één van mijn favorieten is .En het is altijd toepasbaar en je hebt zo ineens een flard in je hoofd. Lang gelee gingen man en ik naar Zeeland. Voor een minivakantie. En het lag vast aan ons, maar het was zoooo saai. En ineens, in Veere natuurlijk, bedacht ik me 'Zeeeeeeland reecreeatieland'
[...]
Ik heb al die ouwe meuk van Jaap/Joop op mijn zestiende uit mijn hoofd geleerd, aan de hand van de ouwe ep-tjes van mijn moeder. En ik ken ze nog steeds allemaal, waarbij Kist inderdaad één van mijn favorieten is .En het is altijd toepasbaar en je hebt zo ineens een flard in je hoofd. Lang gelee gingen man en ik naar Zeeland. Voor een minivakantie. En het lag vast aan ons, maar het was zoooo saai. En ineens, in Veere natuurlijk, bedacht ik me 'Zeeeeeeland reecreeatieland'