Het stamcafé XIII

09-05-2016 22:12 3003 berichten
Deel dertien van ons heerlijke café!

We zijn op Hawaii!

Zuigen wordt op prijs gesteld, zolang het stof betreft. We houden ruzie en andere ellende graag buiten de deur, verder kan alles en is iedereen, ook nieuwe mensen, meelezers en incidentele bezoekers, van harte welkom.

Met veel hartelijks van Lady Voldemort, Star, Yasmijn en Leo.

quote:Oudblond schreef op 10 mei 2016 @ 09:45:

[...]

Ja zij is the leader of the pack , ik volg bescheiden als OB

Alle reacties Link kopieren
quote:SaveTheDay schreef op 10 mei 2016 @ 09:48:

[...]

Zal ik ze in elkaar slaan voor je? Ik houd ze vast, kun jij slaan!
Oh dear, how sad, never mind.
Yas, je verkeert in muzikaal verjaardagsgezelschap. Bono wordt vandaag 56.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Hayek schreef op 10 mei 2016 @ 09:51:

[...]

Dat heb ik ook hoor. Omdat mijn vrouw wel hecht aan de band met haar ouders, gedraag ik me echt als een goed gastheer als ze bij ons op bezoek komen, maar van mij hoeft het allemaal niet. Het hoogtepunt is altijd het vertrek.

Overigens maak ik er dan wel weer een sport van om een beetje te overdrijven met m'n gastheerschap. Uitgebreid eten, allerlei hapjes en lekkere drankjes, uitsloven op over-the-top gebak en dat soort dingen. Juist omdat zij zo ongeveer de gierigste mensen aller tijden zijn en je daar zelden iets fatsoenlijks te vreten krijgt. Dan haal ik m'n voldoening uit flink uitpakken. Ik vind jou een etter. En da's een compliment
Moeilijk Bridge, je man klinkt een beetje machteloos. Ik snap wel dat je hem (onder protest) tegemoet wilt komen.
quote:Oudblond schreef op 10 mei 2016 @ 09:53:

Yas, je verkeert in muzikaal verjaardagsgezelschap. Bono wordt vandaag 56.Ben je klaar mee, je verjaardag met zo'n jankerd delen
quote:Hayek schreef op 10 mei 2016 @ 09:52:

[...]

Ik houd ze vast, kun jij slaan! Thanks! Het lijkt een goed plan, maar de afwikkeling geeft dan weer zoveel gedoe. Ik ga me mentaal voorbereiden (mijn lieve collega heeft alle stukken en de lunch e.d. al geregeld).
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Kittens schreef op 10 mei 2016 @ 09:45:

En het bos, zou je daar goed kunnen lopen na een regenbui? Of druipt dan alles nog na.

Pfff even wat motivatie bij elkaar rapen hoor..

Eerst koffie dan maar gaaaaa daaaaan
quote:Hayek schreef op 10 mei 2016 @ 09:52:

[...]

Ik houd ze vast, kun jij slaan!
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 10 mei 2016 @ 09:53:

Moeilijk Bridge, je man klinkt een beetje machteloos. Ik snap wel dat je hem (onder protest) tegemoet wilt komen.Klopt, hij staat tussen 2 vuren. Aan de ene kant blijven het zijn ouders. Maar aan de andere kant heeft hij het zovaak over zijn jeugd, geen warmte en directe liefde. Heel autoritair. Dus het is allemaal zo oppervlakkig en geen écht contact. Het lijkt mij erg lastig voor hem.
quote:BridgetteDubois schreef op 10 mei 2016 @ 09:56:

[...]

Klopt, hij staat tussen 2 vuren. Aan de ene kant blijven het zijn ouders. Maar aan de andere kant heeft hij het zovaak over zijn jeugd, geen warmte en directe liefde. Heel autoritair. Dus het is allemaal zo oppervlakkig en geen écht contact. Het lijkt mij erg lastig voor hem.Vroeg het net al, wat haalt hij er nog uit dan? Kost hem toch ook alleen maar energie? Waarom gaat hij er dan mee door? Alleen maar omdat het heurt?
quote:Star schreef op 10 mei 2016 @ 09:53:

[...]

Ik vind jou een etter. En da's een compliment

Thanks!

Ik heb eerst overwogen om een soort race to the bottom te starten, waarbij ik het nog kariger maak dan zij. Maar dan doe ik mezelf teveel geweld aan. Dus dan maar juist de andere kant op overdrijven. Geeft mij genoeg pleziertjes om het draaglijk te maken.
quote:SaveTheDay schreef op 10 mei 2016 @ 09:54:

[...]

gaaaaa daaaaan Maar wat dan! Bos of asfalt. Moet kiezen want daar pas ik mijn schoenen op aan.
quote:BridgetteDubois schreef op 10 mei 2016 @ 09:48:

[...]

Herken ik allemaal zo goed. Ik ben zovaak met mijn neus tegen een muur geklapt. Ik ben klaar met proberen en moeite doen. Lastig, want soms neemt man mij kwalijk dat de band zo slecht is. Terwijl hij zelf helemaal nooit contact met ze zoekt Hij wil dat ik naast hem sta hierin en dat wil ik ook want ik steun hem en snap dat het zijn ouders zijn maar dan wel als het mij ook uitkomt en niet dat als ze wel een keer willen langskomen dat ik alles uit handen moet gooien want stel je voor dat ze anders niet komen.
quote:Star schreef op 10 mei 2016 @ 09:53:

[...]

Ben je klaar mee, je verjaardag met zo'n jankerd delen

Al dat gedweep met dat U2 altijd. Wat een kutmuziek is dat!
quote:Kittens schreef op 10 mei 2016 @ 09:59:

[...]

Maar wat dan! Bos of asfalt. Moet kiezen want daar pas ik mijn schoenen op aan.Bos.
quote:Star schreef op 10 mei 2016 @ 09:57:

[...]

Vroeg het net al, wat haalt hij er nog uit dan? Kost hem toch ook alleen maar energie? Waarom gaat hij er dan mee door? Alleen maar omdat het heurt?Blijkbaar is zijn grens nog niet bereikt.
quote:Star schreef op 10 mei 2016 @ 09:57:

[...]

Vroeg het net al, wat haalt hij er nog uit dan? Kost hem toch ook alleen maar energie? Waarom gaat hij er dan mee door? Alleen maar omdat het heurt?

Ja, hij wil dat het goedkomt. Hij houdt natuurlijk wel van die mensen. En ik wil ook niet dat we ze nooit meer zien, kan ook niet vanwege de kinderen.

Hij hecht er waarde aan om ze af en toe te zien, en ik begrijp het.

En ik ben ervan overtuigd dat die mensen het niet uit slechte bedoelingen doen. Ze zitten alleen zo enorm vastgeroest in hun eigen ideeën, en wij leven zo anders dan dat zij zouden willen. Ik heb weleens het idee dat het voor hen allemaal leuk doen naar de buitenwereld is. Tegen de kennissen en kerk zeggen dat ze zo leuk op vakantie gaan met zn allen. Maar ondertussen tonen ze amper belangstelling voor de kleinkinderen.

Ik kan niet voor hen denken, maar zo komt het op mij weleens over.
quote:Hayek schreef op 10 mei 2016 @ 09:51:

[...]

Dat heb ik ook hoor. Omdat mijn vrouw wel hecht aan de band met haar ouders, gedraag ik me echt als een goed gastheer als ze bij ons op bezoek komen, maar van mij hoeft het allemaal niet. Het hoogtepunt is altijd het vertrek.

Overigens maak ik er dan wel weer een sport van om een beetje te overdrijven met m'n gastheerschap. Uitgebreid eten, allerlei hapjes en lekkere drankjes, uitsloven op over-the-top gebak en dat soort dingen. Juist omdat zij zo ongeveer de gierigste mensen aller tijden zijn en je daar zelden iets fatsoenlijks te vreten krijgt. Dan haal ik m'n voldoening uit flink uitpakken.

Het zijn geen onaardige mensen hoor maar ze leven in een wereld waar andere prioriteiten belangrijk zijn.
Bos. Ruikt heerlijk na een buitje.
quote:SaveTheDay schreef op 10 mei 2016 @ 09:45:

[...]

Het is heel oppervlakkig en in al die jaren heb ik zoveel pogingen gedaan om een band op te bouwen. Man geeft aan dat dit wat het nu is het hoogst haalbare is maar verwacht wel van mij dat ik blijf proberen en aanhalen en een groot hart moet hebben, gastvrij moet zijn, Ik heb daar gegeven moment geen zin meer in. Ze voelen voor mij aan als visite en niet als familie.

Hier idem. De oplossing lag voor mij niet in het blijven proberen er iets van te maken dat er niet is. De oplossing was accepteren dat het er niet is. Als mijn moeder nu bijvoorbeeld vraagt hoe het met het operatietraject van De Zoon staat, hoop ik niet eens meer dat ze dat doet vanuit interesse of medeleven. Ik weet dat ze mijn antwoord helemaal niet wil of kan horen. Na twee zinnen begint ze over iets heel anders. De auto die naar de garage moet of zo. Het doet me niets meer.

We zien elkaar ongeveer om de 6 weken, sinds ik er niks meer van verwacht, is dat best te doen.
quote:Oudblond schreef op 10 mei 2016 @ 09:54:

[...]

Thanks! Het lijkt een goed plan, maar de afwikkeling geeft dan weer zoveel gedoe. Ik ga me mentaal voorbereiden (mijn lieve collega heeft alle stukken en de lunch e.d. al geregeld).Succes lieve Blond
Ik heb wel eens medelijden met mijn vriend. Hij heeft écht een rare schoonmoeder
quote:BridgetteDubois schreef op 10 mei 2016 @ 10:01:

[...]

Ja, hij wil dat het goedkomt. Hij houdt natuurlijk wel van die mensen. En ik wil ook niet dat we ze nooit meer zien, kan ook niet vanwege de kinderen.

Hij hecht er waarde aan om ze af en toe te zien, en ik begrijp het.

En ik ben ervan overtuigd dat die mensen het niet uit slechte bedoelingen doen. Ze zitten alleen zo enorm vastgeroest in hun eigen ideeën, en wij leven zo anders dan dat zij zouden willen. Ik heb weleens het idee dat het voor hen allemaal leuk doen naar de buitenwereld is. Tegen de kennissen en kerk zeggen dat ze zo leuk op vakantie gaan met zn allen. Maar ondertussen tonen ze amper belangstelling in de kleinkinderen.

Ik kan niet voor hen denken, maar zo komt het op mij weleens over.Het kan niet vanwege de kleinkinderen, maar interesse hebben ze niet in de kleinkinderen? Nou ja, ik sta er dus heel anders in
quote:Kittens schreef op 10 mei 2016 @ 09:59:

[...]

Maar wat dan! Bos of asfalt. Moet kiezen want daar pas ik mijn schoenen op aan.Ik zou bos kiezen, heerlijk fris bos en die vieze schoenen kunnen in de wasmachine. Tenzij het echt een glijbaan is natuurlijk. Hier heeft het niet geregend dus kan niet inschatten hoe nat het bij jou is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven