Het stamcafé XIV

19-05-2016 20:18 3006 berichten
Deel veertien alweer van ons onvolprezen café! Het wordt nu echt een beetje lastig, met die romeinse cijfers maar het is me toch weer gelukt . Dit keer zitten we in het Wilde Westen, dat wilde ik al die tijd al zo graag dus nu neem ik de kans mooi waar *gnagna*

Zuigen wordt zeer op prijs gesteld, stof zat hier met dat woestijngedoe. Maar dan alleen stof he, als je iets met iemand uit te vechten hebt doe je dat maar fijn in je eigen topic. En lieve groetjes natuurlijk van Leo, Yas, ik-zei-de-gek en Star (in ruste).
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 20 mei 2016 @ 22:17:

Ach gats Blondie, wat zielig . En wat naar voor jou om te zien ook.Ik vind het inderdaad vreselijk om haar zo te zien. Die mooie statige dame die nu nog een klein ziek vogeltje is. De fysieke problemen die haar levenslust weghalen... Gelukkig zit de ondeugd er wel nog in. Man hielp haar naar bed en die twee hebben een half uur zitten 'quasie bekvechten'. Heerlijk.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Lady_Voldemort schreef op 20 mei 2016 @ 22:18:

[...]

Ik wou dat ze hier wat groter waren. Dat stampt wat gemakkelijker.
Nog even wat anders: ik heb volgende week gesprek met een heuse School voor Regulier Onderwijs, of mijn stuiterbal daar aangenomen kan worden. Volgens mij maken we een goeie kans want we hebben de psychiater mee alsmede de revalidatiearts en op zijn eigen school staan ze er ook niet afwijzend tegenover, maar het blijft spannend natuurlijk. De medicatie werkt in elk geval als een tierelier, geen bijwerkingen of niks en alleen maar juichende berichten van school terwijl ie toch echt maar een hele minimale dosis krijgt. Vanochtend was ik ze vergeten en dat merkten ze meteen op school, dus dan zit het wel goed .
quote:barbaracartland schreef op 20 mei 2016 @ 22:18:

[...]

Toen ik poetste, ging ik altijd stiekem sherry zitten zuipen in de kelder.Die van ons (met hoofddoek) drinkt soms stiekem van de rum. Vriendin was daar een beetje verontwaardigd over maar ik dacht, tja, we hébben nou eenmaal gezegd dat ze qua eten en drinken mocht pakken wat ze wil.
IMHO
quote:Oudblond schreef op 20 mei 2016 @ 22:21:

[...]

Ik vind het inderdaad vreselijk om haar zo te zien. Die mooie statige dame die nu nog een klein ziek vogeltje is. De fysieke problemen die haar levenslust weghalen... Gelukkig zit de ondeugd er wel nog in. Man hielp haar naar bed en die twee hebben een half uur zitten 'quasie bekvechten'. Heerlijk.Hopelijk houdt ze dat vast, en treft ze een beetje leuke verzorgers in het tehuis. Dan kan het best nog draaglijk voor haar blijven/worden lijkt me.
quote:Lady_Voldemort schreef op 20 mei 2016 @ 22:24:

Nog even wat anders: ik heb volgende week gesprek met een heuse School voor Regulier Onderwijs, of mijn stuiterbal daar aangenomen kan worden. Volgens mij maken we een goeie kans want we hebben de psychiater mee alsmede de revalidatiearts en op zijn eigen school staan ze er ook niet afwijzend tegenover, maar het blijft spannend natuurlijk. De medicatie werkt in elk geval als een tierelier, geen bijwerkingen of niks en alleen maar juichende berichten van school terwijl ie toch echt maar een hele minimale dosis krijgt. Vanochtend was ik ze vergeten en dat merkten ze meteen op school, dus dan zit het wel goed .De katers van Yas gaan goed, dus mijn duimen zijn vrij om voor zoon te duimen! Ik help jullie hopen!
quote:GrimbleGrumble schreef op 20 mei 2016 @ 22:25:

[...]

Die van ons (met hoofddoek) drinkt soms stiekem van de rum. Vriendin was daar een beetje verontwaardigd over maar ik dacht, tja, we hébben nou eenmaal gezegd dat ze qua eten en drinken mocht pakken wat ze wil.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
LV: voor je stuiterbal!
IMHO
Wat goed, LV.
quote:GrimbleGrumble schreef op 20 mei 2016 @ 22:25:

[...]

Die van ons (met hoofddoek) drinkt soms stiekem van de rum. Vriendin was daar een beetje verontwaardigd over maar ik dacht, tja, we hébben nou eenmaal gezegd dat ze qua eten en drinken mocht pakken wat ze wil.

Ik had ooit een poetsbaas die mijn lievelingsbiertjes (Westmalle Triple) voor me kocht als ik heel erg mijn best had gedaan, of bij wijze van kerstcadeautje
quote:Lady_Voldemort schreef op 20 mei 2016 @ 22:25:

[...]

Hopelijk houdt ze dat vast, en treft ze een beetje leuke verzorgers in het tehuis. Dan kan het best nog draaglijk voor haar blijven/worden lijkt me.Daar hoop ik zo op en diep in mezelf denk ik ook dat ze nog even op zal fleuren in een tehuis. Dat zou mooi zijn. Voor de zussen zou dat het afscheid denk ik ook dragelijker maken. De wetenschap dat we alles op alles hebben gezet om het haar zo comfortabel mogelijk te maken. Al wilde ze tot vorige week niet naar een tehuis, nu zegt ze dat ze meteen gaat als er een plekje komt. Ze is geschrokken van haar zoveelste val. En in het tehuis zijn er voorzieiningen waardoor ze zich zelfstandiger dan nu gaat voelen. Dat is erg belangrijk voor haar.
quote:Oudblond schreef op 20 mei 2016 @ 22:26:

[...]

De katers van Yas gaan goed, dus mijn duimen zijn vrij om voor zoon te duimen! Ik help jullie hopen!Nou het zou wat zijn hoor, want op zijn huidige school hebben ze alleen maar HAVO met een uitgekleed pakket ook nog en die jongen wil bioloog worden (uni ) maar dan moet ie wel scheikunde en natuurkunde en wiskunde B en laten ze dat daar nou niet in de aanbieding hebben dus de aansluiting op VWO-5 wordt bij voorbaat al niks. En hij moet het makkelijk kunnen hoor, beta is zijn ding zeg maar en, zonder medicatie of niks had ie vorig jaar al een WISC-score die goed genoeg was voor HAVO-VWO en nu in de brugklas haalt ie alleen maaar achten negens en tienen, of ie nou leert of niet. En hij zit zich de helft van de tijd te vervelen omdat ie zijn werk als eerste af heeft. Zelfs de psychiater (van zo'n dertien in een dozijn GGZ instelling) riep meteen heel positief dat ie er een echt VWO kind in zag, ondanks al die concentratieproblemen. Revalidatiearts was het ook al met ons eens, die klap op zijn kop vorig jaar blijkt geen enkel gevolg te hebben gehad voor zijn cognitieve capaciteiten en ze zag geen enkele reden waarom we het niet zouden proberen. Dus vooruit met de geit dan maar, zoon heeft er in elk geval zin in.
quote:Oudblond schreef op 20 mei 2016 @ 22:29:

[...]

Daar hoop ik zo op en diep in mezelf denk ik ook dat ze nog even op zal fleuren in een tehuis. Dat zou mooi zijn. Voor de zussen zou dat het afscheid denk ik ook dragelijker maken. De wetenschap dat we alles op alles hebben gezet om het haar zo comfortabel mogelijk te maken. Al wilde ze tot vorige week niet naar een tehuis, nu zegt ze dat ze meteen gaat als er een plekje komt. Ze is geschrokken van haar zoveelste val. En in het tehuis zijn er voorzieiningen waardoor ze zich zelfstandiger dan nu gaat voelen. Dat is erg belangrijk voor haar.Nou ja dat bedoel ik. En ze heeft jullie ook nog he
quote:Lady_Voldemort schreef op 20 mei 2016 @ 22:37:

[...]

Nou het zou wat zijn hoor, want op zijn huidige school hebben ze alleen maar HAVO met een uitgekleed pakket ook nog en die jongen wil bioloog worden (uni ) en dat kan hij gemakkelijk maar dan moet ie wel scheikunde en natuurkunde en wiskunde B en laten ze dat daar nou niet in de aanbieding hebben dus de aansluiting op VWO-5 wordt bij voorbaat al niks. En hij moet het makkelijk kunnen hoor, zonder medicatie of niks had ie vorig jaar al een WISC-score die goed genoeg was voor HAVO-VWO en nu in de brugklas haalt ie alleen maaar achten negens en tienen, of ie nou leert of niet. En hij zit zich de helft van de tijd te vervelen omdat ie zijn werk als eerste af heeft. Zelfs de psychiater (van zo'n dertien in een dozijn GGZ instelling) riep meteen heel positief dat ie er een echt VWO kind in zag, ondanks al die concentratieproblemen. Revalidatiearts was het ook al met ons eens, die klap op zijn kop vorig jaar blijkt geen enkel gevolg te hebben gehad voor zijn cognitieve capaciteiten en ze zag geen enkele reden waarom we het niet zouden proberen. Dus vooruit met de geit dan maar, zoon heeft er in elk geval zin in.Ik word gewoon blij van je post! Duimen ga ik, duimen voor de toekomstige bioloog!!!! En Cheeren natuurlijk go Stuiterbal go!
LV, kijken jullie ook die docuserie van Freek over de neushoorn? Zo verdrietig
Havo zonder schei- en natuurkunde? wat is dat voor rare school dan?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Moirai schreef op 20 mei 2016 @ 22:43:

LV, kijken jullie ook die docuserie van Freek over de neushoorn? Zo verdrietig Nee, en gelukkig maar ook zo te lezen. Jochie is pas elf he, en ik ben een chronisch weekdier.
quote:Lady_Voldemort schreef op 20 mei 2016 @ 22:45:

[...]

Nee, en gelukkig maar ook zo te lezen. Jochie is pas elf he, en ik ben een chronisch weekdier.

Die van mij maar een jaar ouder.

Heel verdrietig, maar ook weer mooi. En indrukwekkend.
quote:GrimbleGrumble schreef op 20 mei 2016 @ 22:16:

Even wat anders. We hebben hier mieren van een centimeter lang. Het zijn eigenlijk meer een soort spinnen. Nare beesten.

Ooohhhh!

Daar kun je hele leuke dingen mee doen!

Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Zucht... dubbel
@Hats: Niks raars aan hoor, gewoon speciaal onderwijs. Met voorgebakken examenprofielen dus, want er moeten VO-leerkrachten worden 'ingevlogen' en staatsexamens worden aangevraagd. Ik was al lang blij dat zoon er terecht kon, want tot voor een jaar geleden was er in de wijde omtrek sowieso geen vervolgonderwijs op HAVO-niveau beschikbaar voor stuiterballen (wel voor autisten, dat dan weer wel) en aan regulier was ie toen echt heel erg nog niet toe en groep 8 doubleren was ook geen optie.
LV,

Die zoon van jou die komt er. Linksom of rechtsom.

En ik heb ook nog maar even voor hem geduimd. Linksom én rechtsom.

Oudblond:
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik duim mee LV, gaat vast goed komen als er zoveel mensen achter staan.
I like being a mess. It's who I am.
Dag lieverds allemaal. Ik ga naar mijn mansardekkamertje waar man al lekker ligt. Dank dat ik in deze kroeg (h)erkenning voel. Dit is zo'n fijjne plek. Slaapwel aan allen die dat willen Sterkte voor diegenen die dat niet lukt, en veel plezier voor diegenen die verder door willen halen!
Goedemorgen allemaal.

Blond, wat verdrietig, heel veel sterkte de komende tijd met je lieve moeder.

GG, eindelijk terug! Fijn.

LV, ik duim mee, wat goed dat de medicatie zo goed aanslaat.

Ik was al om 5.15 uit de veren, heb al een houten kistje dat ik ga verven in de grondverf gezet, ontbeten, aangekleed etc. Morgenstond heeft goud in de mond

En ik heb bedacht hoe ik bepaalde taken kan delegeren, dus dat lucht ook op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven