Het stamcafé XV

03-06-2016 18:52 3089 berichten
En alweer een nieuw café, het gaat maar door en het gaat maar door. Dit keer heb ik heel ongeïnspireerd gekozen voor een oer-Hollandse locatie: Egmond aan Zee.

Zuigen graag, maar wel zand dus. Ik word helemaal gek van dat spul. En heel veel lieve groetjes van Leo, Yas, Star-nog-steeds-in-ruste en ikke.
We horen ook amper nog hoeveel Syrische burgers er dagelijks worden gedood.
Klopt.

Kennelijk valt dat in de categorie 'ja, nóu weten we het wel'.
Alle reacties Link kopieren
het is te ver weg, er zijn geen westerlingen bij dus niet interessant

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik zie het juist in de krant, op internet etc. Op veel plekken. Veel televisiezender staat letterlijk al in de zomerstand, dus misschien is het daarom nog niet zo veel besproken daar? Ben het overigens met je eens hoor, dat het daardoor líjkt alsof het mensen minder boeit.
Het is ook zelfbescherming. Als het ver weg is, trekken we het ons minder aan. Dat geldt overigens voor iedereen op de wereld. Je kunt het al leed van de hele wereld niet dragen/ je aantrekken, en daarom schermen we ons af als het ver weg. Hoe dichterbij, hoe meer het ons raakt.
Oh dear, Viva gaat het forum vernieuwen.
quote:elfje12 schreef op 13 juni 2016 @ 11:59:

Het is ook zelfbescherming. Als het ver weg is, trekken we het ons minder aan. Dat geldt overigens voor iedereen op de wereld. Je kunt het al leed van de hele wereld niet dragen/ je aantrekken, en daarom schermen we ons af als het ver weg. Hoe dichterbij, hoe meer het ons raakt.

Helemaal eens met Elfje.

Ik sluit me regelmatig heel bewust af van zulke nare berichten, want ik kan er slecht tegen en kan er niets aan doen. Het enige wat ik kan doen is proberen in mijn eigen leven op een tolerante manier met mensen om te gaan. Dat is soms al moeilijk zat. Neemt niet weg dat de dingen die in veel delen van de wereld gebeuren heel verschrikkelijk zijn.
het rotte is, dat nu met Orlando, er genoeg mensen in de wereld zullen zijn die het helemaal niet zo erg vinden, juist omdat het een gaybar was
quote:rosanna08 schreef op 13 juni 2016 @ 12:49:

het rotte is, dat nu met Orlando, er genoeg mensen in de wereld zullen zijn die het helemaal niet zo erg vinden, juist omdat het een gaybar was

Ja, dat is zeker zo. En als je onder het laagje vernis kijkt zitten er in Nederland vast ook zat mensen die zo denken.

Ik bedoel: niet alleen extremisten enzo.

Het is deprimerend, hoe onze kijk op de wereld en onze waarden aan het veranderen zijn. Ik was een tiener in de jaren 80 en ben echt opgegroeid met de gedachte dat bepaalde dingen belangrijk waren: tolerantie, een open houding, verdraagzaamheid, de wereld beter willen maken. Sinds de aanslagen in New York en de economische crisis lijken die soort waarden steeds minder gedragen te worden. De rancune, haat, onverdraagzaamheid nemen overal toe. Echt rot.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 13 juni 2016 @ 12:54:

[...]

Ja, dat is zeker zo. En als je onder het laagje vernis kijkt zitten er in Nederland vast ook zat mensen die zo denken.

Ik bedoel: niet alleen extremisten enzo.

Het is deprimerend, hoe onze kijk op de wereld en onze waarden aan het veranderen zijn. Ik was een tiener in de jaren 80 en ben echt opgegroeid met de gedachte dat bepaalde dingen belangrijk waren: tolerantie, een open houding, verdraagzaamheid, de wereld beter willen maken. Sinds de aanslagen in New York en de economische crisis lijken die soort waarden steeds minder gedragen te worden. De rancune, haat, onverdraagzaamheid nemen overal toe. Echt rot.klopt, ik ben in dezelfde tijd opgegroeid en ik loop ook steeds meer tegen de onverdraagzaamheid aan
de wereld lijkt steeds meer uit 2 kampen te bestaan en er is steeds minder ruimte voor dialoog en nuance, aan weerskanten
quote:rosanna08 schreef op 13 juni 2016 @ 12:49:

het rotte is, dat nu met Orlando, er genoeg mensen in de wereld zullen zijn die het helemaal niet zo erg vinden, juist omdat het een gaybar was Ik heb een tijdje terug een documentaire gekeken over homoseksuele in Rusland. Dat daar mannen in elkaar worden geslagen en worden vermoord omdat ze homo zijn. Dat ze worden uitgekotst door de mensen en dat de kinderen worden opgevoed met het idee dat het heel slecht is als je homo bent. Daar hoor je ook niemand over, hoor. Maar nu er een aanslag is in Orlando, dan ineens hoor je de mensen wel.
Nou moe, geen afwijkingen in mijn bloed. Ik schijn gezond te zijn. Ik ben blij maar wel verbaasd! Ik heb nog steeds geen idee waarom ik zo mager blijf maar misschien hoort het bij mijn leeftijd ofzo. Ik kom maar niet boven de 63 kilo uit. Voor mijn gevoel eet ik heel veel maar misschien moet ik calorieen gaan tellen. Want ik at nogal weinig eerst. Misschien vergis ik me toch in de calorieen die ik eet.

Maar het is wel zo, dat was het gewicht wat ik had voor ik met de pil begon op mijn 20e en ben nu 1,5 jaar ontpild. Misschien is dat de reden. Mijn moeder was ook mager, zag ik op foto's van toen ze rond de 50 was. Mijn oma was ook graatmager.

En ook geen reuma. Pfieuw. Mijn moeder heeft reuma. Ik heb mazzel, denk ik. Zelfs geen vitaminetekorten. Gut, nu ben ik weer alleen ziek tussen mijn oren. Nou ja, daar krijg ik hulp bij. Bedankt voor de steunbetuigingen! Ik was al bang dat ik een topic moest gaan openen over niet naar de poli durven.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Fijn Sap! Vieren met een lekker etentje
The owls are not what they seem
quote:elfje12 schreef op 13 juni 2016 @ 13:39:

[...]

Ik heb een tijdje terug een documentaire gekeken over homoseksuele in Rusland. Dat daar mannen in elkaar worden geslagen en worden vermoord omdat ze homo zijn. Dat ze worden uitgekotst door de mensen en dat de kinderen worden opgevoed met het idee dat het heel slecht is als je homo bent. Daar hoor je ook niemand over, hoor. Maar nu er een aanslag is in Orlando, dan ineens hoor je de mensen wel.Hoezo hoor je daar niemand over? Ik lees daar best vaak wat over in de kranten al jaren , op TV is dat ook nog best vaak aangehaald ook de laatste tijd. Is geen geheim ofzo.
Het ene drama maakt het ander niet minder erg. Vind ik. En we weten inderdaad niet alles. Misschien gelukkig misschien juist niet.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 13 juni 2016 @ 12:45:

Oh dear, Viva gaat het forum vernieuwen.

OMG, daar komt niks goeds van!

*denkt terug aan alle vorige vernieuwingen, dráma's*
Fijn Sap, nu nog kijken of je gezond kunt aankomen. Maar als dat niet lukt en je voelt je evengoed wel gezond, moet het dan ook nog? Heeft de dokter daar iets over gezegd?
quote:Goede-Fee schreef op 13 juni 2016 @ 14:34:

[...]

Hoezo hoor je daar niemand over? Ik lees daar best vaak wat over in de kranten al jaren , op TV is dat ook nog best vaak aangehaald ook de laatste tijd. Is geen geheim ofzo.Ik heb het over degene in mijn omgeving, daar heb ik nog niemand over gehoord. Maar wel over de aanslag in Orlando. En ik heb het ook niet over dat het een erger is dan het ander.
quote:yasmijn schreef op 13 juni 2016 @ 14:39:

[...]

OMG, daar komt niks goeds van!

*denkt terug aan alle vorige vernieuwingen, dráma's* . Niet weer!!!!
Fijn Sap! Nu alleen nog bedenken hoe je aan moet komen. En wat Hunnie zegt, heeft de ha daar nog iets over gezegd?
quote:Sapsorrow schreef op 13 juni 2016 @ 14:24:

Nou moe, geen afwijkingen in mijn bloed. Ik schijn gezond te zijn. Ik ben blij maar wel verbaasd! Ik heb nog steeds geen idee waarom ik zo mager blijf maar misschien hoort het bij mijn leeftijd ofzo. Ik kom maar niet boven de 63 kilo uit. Voor mijn gevoel eet ik heel veel maar misschien moet ik calorieen gaan tellen. Want ik at nogal weinig eerst. Misschien vergis ik me toch in de calorieen die ik eet.

Maar het is wel zo, dat was het gewicht wat ik had voor ik met de pil begon op mijn 20e en ben nu 1,5 jaar ontpild. Misschien is dat de reden. Mijn moeder was ook mager, zag ik op foto's van toen ze rond de 50 was. Mijn oma was ook graatmager.

En ook geen reuma. Pfieuw. Mijn moeder heeft reuma. Ik heb mazzel, denk ik. Zelfs geen vitaminetekorten. Gut, nu ben ik weer alleen ziek tussen mijn oren. Nou ja, daar krijg ik hulp bij. Bedankt voor de steunbetuigingen! Ik was al bang dat ik een topic moest gaan openen over niet naar de poli durven. Fijn dat het niks raars is!
quote:elfje12 schreef op 13 juni 2016 @ 14:47:

[...]

Ik heb het over degene in mijn omgeving, daar heb ik nog niemand over gehoord. Maar wel over de aanslag in Orlando. En ik heb het ook niet over dat het een erger is dan het ander.

Dat had ik ook niet tegen jou, in het algemeen. Anders stond dat wel in de quote.

Was dus eens met de meeste reacties hierboven inderdaad.
quote:dolfje schreef op 13 juni 2016 @ 14:47:

[...]

. Niet weer!!!!

Jawel.

quote:Goede-Fee schreef op 13 juni 2016 @ 15:03:

[...]

Dat had ik ook niet tegen jou, in het algemeen. Anders stond dat wel in de quote.

Was dus eens met de meeste reacties hierboven inderdaad.ok

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven