Het Stamcafé XVIII

04-02-2017 18:57 3008 berichten
Welkom bij Stamcafé nummer 28!

In Denemarken dit keer.

Gezellig.

Liefs van Star, Yasmijn, LV en Leo

Alle reacties Link kopieren
quote:Filee schreef op 28 februari 2017 @ 18:02:

[...]

Inderdaad. Ik ben nog in het ziekenhuis beland door benauwdheid (veroorzaakt door een incident op werk). Maar alles is nu naar omstandigheden goed Beterschap ermee!!
quote:Oudblond schreef op 28 februari 2017 @ 17:37:

Heb je meteen de uitslag gekregen Dolfje of moet dat via HA?Via de huisarts. Maar ik weet al dat ik astma en chronische hyperventilatie heb.
Ik droom ook heel leuk hoor Blond. Over puppies en kittens bijvoorbeeld en dan word ik bij wakker
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:charlottew88 schreef op 28 februari 2017 @ 18:21:

Ik droom ook heel leuk hoor Blond. Over puppies en kittens bijvoorbeeld en dan word ik bij wakker Helemaal van de beestjes!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:dolfje schreef op 28 februari 2017 @ 18:21:

[...]

Via de huisarts. Maar ik weet al dat ik astma en chronische hyperventilatie heb.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:Oudblond schreef op 28 februari 2017 @ 18:22:

[...]

Helemaal van de beestjes! Ja die vind ik helemaal geweldig. Behalve ratten, tarantula's en ander ongedierte
Nachtmerries en andere heftige dromen heb ik een aantal keer per jaar ook wel. Tot huilend wakker worden aan toe. Heel irritant. Altijd al gehad.
Ik droom wel vaker en ook heel levensecht maar had nog nooit een verschijning naast mijn bed zien staan
When they go low, we go high. (M.Obama)
quote:dolfje schreef op 28 februari 2017 @ 18:21:

[...]

Via de huisarts. Maar ik weet al dat ik astma en chronische hyperventilatie heb.Ik hoop dat je uitsluitsel krijgt of je klachten van de afgelopen maanden hiermee te maken hebben. En als dat zo is dat je snel de juiste aanpak vindt.
quote:SaveAngie schreef op 28 februari 2017 @ 18:27:

Ik droom wel vaker en ook heel levensecht maar had nog nooit een verschijning naast mijn bed zien staan Een jaar of zo nadat mijn vader overleden was droomde ik vaak heel levensecht over hem. Fijne dromen en dan 'zat hij' bij het wakker worden soms even op het voeteinde van het bed. Waarna ik vreselijk van streek raakte dat hij er echt niet meer was.
Dat klinkt serieus niet leuk Dolfje
quote:Oudblond schreef op 28 februari 2017 @ 18:30:

[...]

Een jaar of zo nadat mijn vader overleden was droomde ik vaak over hem. Fijne dromen en dan 'zat hij' bij het wakker worden soms even op het voeteinde van het bed. Waarna ik vreselijk van streek raakte dat hij er echt niet meer was.

Het was een man met een korte broek en een hoodie. Geen bekende.
quote:SaveAngie schreef op 28 februari 2017 @ 18:27:

Ik droom wel vaker en ook heel levensecht maar had nog nooit een verschijning naast mijn bed zien staan Dat heb ik wel eens gehad maar gelukkig niet vaak want ik schrok me kapot..
quote:Oudblond schreef op 28 februari 2017 @ 18:30:

[...]

Een jaar of zo nadat mijn vader overleden was droomde ik vaak heel levensecht over hem. Fijne dromen en dan 'zat hij' bij het wakker worden soms even op het voeteinde van het bed. Waarna ik vreselijk van streek raakte dat hij er echt niet meer was. Ja dat kan ik mij voorstellen
quote:dolfje schreef op 28 februari 2017 @ 18:33:

[...]

Dat heb ik wel eens gehad maar gelukkig niet vaak want ik schrok me kapot..Ja dus dat. Ik heb er de hele dag aan gedacht.
quote:charlottew88 schreef op 28 februari 2017 @ 18:21:

Ik droom ook heel leuk hoor Blond. Over puppies en kittens bijvoorbeeld en dan word ik bij wakker Snap ik!
quote:-Kittens- schreef op 28 februari 2017 @ 18:39:

[...]

Snap ik!Ja he er is toch niks leukers dan te dromen over zo'n lekkere zachte pup of kitten
quote:-Kittens- schreef op 28 februari 2017 @ 18:39:

[...]

Snap ik!Katje hier is zichzelf helemaal opnieuw aan het 'uitvinden' na het overlijden van de oudste kat. Gaat ze plots weer haar eigen staart vangen en kittengedrag (ze is 15!) naar ons toe vertonen De spinfunctie staat standaard op 'aan' als we in de buurt zijn. Fijn om te zien maar ik voel me ook schuldig dat haar leven met andere poes blijkbaar niet leuk was.
De dynamiek is veranderd. Poezel was gewend aan soortgenoot, is inmiddels gewend aan geen soortgenoot.
quote:Oudblond schreef op 28 februari 2017 @ 18:50:

[...]

Katje hier is zichzelf helemaal opnieuw aan het 'uitvinden' na het overlijden van de oudste kat. Gaat ze plots weer haar eigen staart vangen en kittengedrag (ze is 15!) naar ons toe vertonen De spinfunctie staat standaard op 'aan' als we in de buurt zijn. Fijn om te zien maar ik voel me ook schuldig dat haar leven met andere poes blijkbaar niet leuk was.Dat hoeft toch helemaal niet zo te zijn. Voorheen was partnerpoes de clan. Nu zijn jullie dat.
De eerste keer bij (wijlen) oppaspoezel met medicatie. Als poezel suf werd was de medicatiedosis niet goed. Toen (her)ontdekte ik pas hoe normaal suf katten vaak zijn overdag. Dat merk je niet als je naar school gaat enzo, wel als je een dag vrij bent...

Als er een clanlid (poezel/mens/ander dier) niet goed gezond is komt poezel des te vaker buurten.
Ahhhh wat is de kroeg toch fijn! Watervrouw en Save dank! Ik ben altijd allert geweest op het welzijn van de katjes, maar twijfel nu echt of we het wel goed gedaan hebben. Wat jullie schrijven helpt me om gewoon meer van mijn madam te genieten en te weten dat ik het in elk geval nu wel goed doe. Pruts wil niet opgepakt worden en wil niet op schoot: heeft ze nooit gewild. Maar ik heb al een tijd haar lievelingsstoeltje naast de stoel waar ik het meest zit gezet. En er wordt hier een partij geaaid en geknuffeld!
Die oppaspoezel behoorde tot een grote clan. Achtergebleven poezeltje is op een gegeven moment een tijdje in de rouw geweest, maar gaat nu weer prima.

Wij hebben ook een keer zo'n Pruts gehad
Mauw en prrrr van "pruts' voor watervrouw. Ik ga naar bad en naar bed. *en pruts staat dan te wachten tot ik in bed lig en gaat dan boven mijn hoofd op de nekrol liggen spinnen en mijn 'haren kammen'
quote:Oudblond schreef op 28 februari 2017 @ 19:26:

Ahhhh wat is de kroeg toch fijn! Watervrouw en Save dank! Ik ben altijd allert geweest op het welzijn van de katjes, maar twijfel nu echt of we het wel goed gedaan hebben. Wat jullie schrijven helpt me om gewoon meer van mijn madam te genieten en te weten dat ik het in elk geval nu wel goed doe. Pruts wil niet opgepakt worden en wil niet op schoot: heeft ze nooit gewild. Maar ik heb al een tijd haar lievelingsstoeltje naast de stoel waar ik het meest zit gezet. En er wordt hier een partij geaaid en geknuffeld!

Kan me geen lievere verzorgster voorstellen dan jij, poes heeft het heus goed gehad.

Er zijn katjes die het Veel en veel slechter hebben. Daarbij, als je niet meer kan of wil leunen op je partner en het zelf moet doen, ontdekken veel mensen ook hun tweede natuur. Poezen dus blijkbaar ook zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven