Het Stamcafé XVIII

04-02-2017 18:57 3008 berichten
Welkom bij Stamcafé nummer 28!

In Denemarken dit keer.

Gezellig.

Liefs van Star, Yasmijn, LV en Leo

Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je vader, Renaissance!
IMHO
Watervrouw: Ren plaatste een linkje over pies en zwembaden *nahnahnahnahnah* Ik ga morgen eerst mijn dikke teen in het zwembad steken om dan heel moedig toch weer gewoon baantjes te gaan trekken. *en 7 keer na te douchen*
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Blond, even uit mijn hoofd:

2 Uien snijden

5 of 6 Wortels snijden

4 stengels Bleekselderij snijden

(ik doe er altijd een hele berg in, soms ook andere groenten, bijv paprika)

3 of 4 speklapjes zonder zwoerd in blokjes

600 gram gehakt

200 of 300 gram kippenlevers

Nootmuskaat

Passata 250 gram

Rode wijn 250ml

Bouillon

De spekstukjes aanbraden tot ze een beetje bruin zijn. Uien en andere groenten erbij. 10 minuten bakken, uit niet bruin laten worden, maar wel zodat ie doorzichtig wordt.

Dan gehakt erdoor en rul bakken.

Kippenlevers erdoor en bakken tot die lichter van kleur worden

Passata, rode wijn, bouillon erdoor roeren

Nootmuskaat, peper en zout erover.

Tot 5 uur stoven.
Ik klikte de link aan en klikte hem direct weer dicht

Fijne pre-vakantie Yas

Gefeliciteerd Ren-pa
Dank je Watervrouw.

Ga je al bijna op vakantie?
Dank Ren! Anders dan ik het maak. Ik ga het op jouw manier proberen omdat het spek denk ik goed past bij de (droge) everzwijn ham die ik in de groene salade wil gebruiken. Met farfalle lijkt me dan wel lekker? Ik werk morgen niet en kan dus rustig snijden en koken. En met beleid de loeizware Le creuset uit de kast halen Zin in om weer zelf iets lekkers op tafel te zetten!
"En met beleid aan sterke man vragen de loeizware le creuset alvast even voor me klaar te zetten."

Volgens mij is het in deze tamelijk eenvoudige saus de lever die het hem doet, het geeft de saus een diepere smaak. Erg lekker vind ik.
De lever gebruik ik ook, maar het spek niet. En mister Italie vindt dat er geen paprika in mag, maar dat doe ik lekker toch. Man is morgen vrij vroeg van huis en rond 19 uur klaar met werken. Ik wil hem graag verrassen. Vriendin komt lunchen. Goed plan om haar te vragen om die pan voor me klaar te zetten!
Ik ben aan het aftellen. Duurt nog wel even.

Zoek voor de weekendplannen nog even een kloon of twee, drie.
Voorpret is ook leuk Watervrouw!

Blond, leuk dat je iets terug kunt doen voor alle goede zorgen van je man de afgelopen tijd.
quote:Renaissance schreef op 02 maart 2017 @ 20:01:

Voorpret is ook leuk Watervrouw!

Blond, leuk dat je iets terug kunt doen voor alle goede zorgen van je man de afgelopen tijd.

Ik heb al voorpret voor morgen. Verheug me op lunch met vriendin, favo bubbels van man heb ik al in huis (weggeborgen), boodschappenlijstje is klaar en dan lekker op m'n gemakje koken. Hij weet dat ik morgen boodschappen doe maar verwacht dat hij daarna moet koken. En met dit gerecht ruikt hij al aan de deur dat er iets lekkers op hem wacht. (voor ik weer leker voor hem kan zijn, duurt nog even ) Ik ben weer meer mezelf

En nu ga ik proberen te slapen. Dat is op dit moment nog het moeilijkste: liggen blijkt nog steeds geen goede houding, maar zitten/hangend slapen zorgt voor nek- en onderrugproblemen. Maar he, ik slaap al 4 uur onafgebroken dus dat gaat ook de goede kant uit!
Au pijnlijke voeten van al het lopen op het werk. Nu lekker onderuit.
Had jij niet zoiets? Minder stug dan bank/stoel/matras denk ik?

Beetje youtube-shuffle.

Begon met die onbekende bandnaam die GG noemde. Nu stiekem toch weer allerlei (min of meer) bekende zooi
quote:Watervrouw333 schreef op 02 maart 2017 @ 21:03:

Had jij niet zoiets? Minder stug dan bank/stoel/matras denk ik?

[afbeelding]Ik weet niet aan wie je het vraagt, maar daar heb ik er 2 van die vooral op het balkon gebruikt worden. In de zomer slaap ik daar vaak buiten op. En ik heb geprobeerd om daar (nu binnen) op te gaan liggen slapen, maar dat werkt toch niet.
Ik ben blij dat je je al ietsjes beter voelt Blond. En morgen klinkt als een fijne dag!

Over slapen gesproken

Ik ben aan het rekken, maar duik er zo toch maar in.
quote:Oudblond schreef op 02 maart 2017 @ 21:06:

[...]

Ik weet niet aan wie je het vraagt, maar daar heb ik er 2 van die vooral op het balkon gebruikt worden. In de zomer slaap ik daar vaak buiten op. En ik heb geprobeerd om daar (nu binnen) op te gaan liggen slapen, maar dat werkt toch niet.

Lagen ze dit jaar wel binnen voordat het ging stormen?

Ze passen niet in mijn mini-huisje maar zo op het plaatje zagen ze er wel buigzaam enzo uit. Jammer dat dat niet als zodanig werkte afgelopen maanden.
quote:dolfje schreef op 02 maart 2017 @ 21:02:

Au pijnlijke voeten van al het lopen op het werk. Nu lekker onderuit.Hier hebben we de uitspraak: ' ik ben moe, heb honger, mijn voeten doen pijn en ik wil naar huihuis'. Dan weet de andere partner dat je even een knuffel, comfi outfit en iets lekkers nodig hebt en tijd om je verhaal te doen, wat dan weer niet zo belangrijk blijkt te zijn en we na 'landen' heerlijk in bed liggen.
quote:-Kittens- schreef op 02 maart 2017 @ 21:10:

Ik ben blij dat je je al ietsjes beter voelt Blond. En morgen klinkt als een fijne dag!

Over slapen gesproken

[afbeelding]

Ik ben aan het rekken, maar duik er zo toch maar in. Ons katje zoekt echt altijd een soort van hoofdkussentje! Soms gaat ze midden op tafel liggen met net dat kopje op de tijdschriften of gebruikt ze mijn hoofd als verhoogje voor haar kopje. Raar beestje
quote:Oudblond schreef op 02 maart 2017 @ 21:12:

[...]

Hier hebben we de uitspraak: ' ik ben moe, heb honger, mijn voeten doen pijn en ik wil naar huihuis'. Dan weet de andere partner dat je even een knuffel, combi outfit en iets lekkers nodig hebt en tijd om je verhaal te doen, wat dan weer niet zo belangrijk blijkt te zijn en we na 'landen' heerlijk in bed liggen.
quote:Watervrouw333 schreef op 02 maart 2017 @ 21:11:

[...]

Lagen ze dit jaar wel binnen voordat het ging stormen?

Ze passen niet in mijn mini-huisje maar zo op het plaatje zagen ze er wel buigzaam enzo uit. Jammer dat dat niet als zodanig werkte afgelopen maanden. JA! Toen ik aan man vroeg om ze binnen te halen bij aankondiging van storm had hij daar geen zin in. Tot ik hem herinnerde aan de 'uit-de-boom-haal-actie-gelukkig-dat-er-niemand zo'n ding op z'n kop heeft gekregen van 15 hoog!
quote:dolfje schreef op 02 maart 2017 @ 21:17:

[...]

Heerlijk he Dolfje!
Mogguh. Rustig hier.

Ik ga dadelijk eens opstaan, ontbijten en naar de sportschool wandelen. Niet dat ik daar nu zo veel doe maar goed ik ben in beweging.

Morgen ook nog werken maar het kan zijn dat de collega voor wie ik inval toch zelf gaat. Dat hoop ik eigenlijk
Goedemorgen allemaal!
Goedemorgen Dolfje en Elf!

*Strenge stem* Dolfje, je zou toch even geen extra diensten doen? *preekmodus uit*

Ik hoop dat je collega genoeg opgeknapt is om weer aan de slag te gaan!

De zon schijnt en ik ga zo allemaal lekkere dingen halen om te koken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven