Hoe de kosten verdelen
dinsdag 20 maart 2018 om 13:56
Ik zit met een dilemma, binnekort zijn mijn ouders 35 jaar getrouwd.
Nu willen wij (ik mijn zus en broertje) een daagje uit met heel de familie en daarna uit eten.
Waar we een daagje heen willen betaal je gewoon per persoon, kinderen zijn net zo duur.
We zullen in totaal met 10 personen gaan, waarvan mijn zus een gezin heeft van 5 personen.
Ik ben met mijn man en mijn broertje heeft geen relatie.
Mijn broertje is student dus die heeft niet veel inkomen dus die houden wij normaal gesproken altijd vrij.
Dus de kosten worden dus verdeeld onder mijn zus en ik.
Vorige keer hebben we ook zoiets gedaan en toen hebben we allebei de helft betaald.
Nu weet ik dat als ik niks zeg hierover dat dit weer zo wordt gedaan, maar eigenlijk komt het er dan op neer dat mijn zus alleen betaald voor haar gezin in ik voor de rest.
Wat vinden jullie, gewoon zoals normaal alles door de helft of de kosten van ouders en broertje verdelen onder ons 2en?
Nu willen wij (ik mijn zus en broertje) een daagje uit met heel de familie en daarna uit eten.
Waar we een daagje heen willen betaal je gewoon per persoon, kinderen zijn net zo duur.
We zullen in totaal met 10 personen gaan, waarvan mijn zus een gezin heeft van 5 personen.
Ik ben met mijn man en mijn broertje heeft geen relatie.
Mijn broertje is student dus die heeft niet veel inkomen dus die houden wij normaal gesproken altijd vrij.
Dus de kosten worden dus verdeeld onder mijn zus en ik.
Vorige keer hebben we ook zoiets gedaan en toen hebben we allebei de helft betaald.
Nu weet ik dat als ik niks zeg hierover dat dit weer zo wordt gedaan, maar eigenlijk komt het er dan op neer dat mijn zus alleen betaald voor haar gezin in ik voor de rest.
Wat vinden jullie, gewoon zoals normaal alles door de helft of de kosten van ouders en broertje verdelen onder ons 2en?
woensdag 21 maart 2018 om 22:20
Volgens mij lees jij niet wat ik schrijf. Het gaat om 10 personen, gezin van zus telt er 5, dan heb je to plus man en broertje. Als je door 8 deelt en zus betaald dan 5/8 betaalt ze niet alleen voor haar eigen gezin maar ook 5/8 voor hun ouders en TO 2/8 van de kaartjes van hun ouders en dat is wat ik er niet eerlijk aan vind. Waarom zou zus een groter gedeelte van de kosten voor hun ouders moeten betalen omdat ze kinderen heeft (die niet bijdragen aan de kosten).Kirby schreef: ↑21-03-2018 19:17Omdat in de OP staat dat het uitje voor iedereen even duur is, de kinderen kosten net zoveel als de volwassenen. Ik denk daarbij aan de entree van de dierentuin ofzo. En dan is het heel logisch om ieder gezin zijn eigen kosten te laten betalen, want anders betaald TO voor de entree van bijna twee kinderen, die niet van haar maar van haar zus zijn. De kosten van ouders en broertje delen ze. Zus betaald dus niet meer voor haar ouders en broer, maar omdat haar eigen gezin uit meer personen bestaat dan dat van TO.
Stel dat de kaartjes 20 euro pp zijn, zou zus volgens die berekening 125 euro moeten betalen moeten betalen, TO 50 euro en broer 25 euro. Aan de kosten voor de ouders betaald zus dan 25 euro, TO 10 en broer 5 euro. Kinderen die geen eigen geld hebben zou ik niet mee delen op die manier dus dit vind ik een scheve verdeling.
Ik zou dus doen ieder voor eigen gezin en de kosten voor de ouders (en broer als ze daar voor kiezen) gelijk verdelen tussen de zussen (of zussen en broer). Volgens mij is dat wat jij ook bedoelt, maar dit is niet het zelfde als delen door 8 en dan zus 5/8 laten betalen.